Η Aston Martin, αποκαλυψε το καλοκαιρι οτι εχει στα σκαρια, μαζι με τη Redbull, ενα hypercar 1000 ιππων, με την ονομασια AM-RB 001 (απο τα αρχικα των δυο εταιρειων). Τοτε, εγιναν γνωστες λιγες λεπτομερειες. Σημερα, που μαθαινουμε τι ειναι αυτη η υπερκατασκευη που κοστιζει 3 εκατομμυρια ευρω, θα παραχθει σε μολις 150 μοναδες και εχει ηδη προπωληθει, καταλαβαμε οτι η Aston Martin το τερματισε.
Γιατι, οπως αποκαλυπτει ο επικεφαλης του σχεδιαστικου τμηματος της Aston Martin, Marek Reichman, η εταιρεια εχει καταφερει να φτιαξει ενα σκληροπυρηνικο hypercar που μπορει να τελικιαζει πανω απο τα 400 χ.α.ω. να κυνηγαει μια Formula 1 στις στροφες, παραγοντας 4,5 G πλευρικης επιταχυνσης, αλλα και ταυτοχρονα να παρεχει κουλες ανεσεις, οπως την ανετη εισοδο μιας κοπελας που φοραει μινι στο βολαν!
Η συγκεκριμενη ΑΜ, φορα εναν ολοκαινουριο ατμοσφαιρικο V12, χωρητικοτητας μεταξυ 6 και 7 λιτρων, φτιαγμενο απο αλουμινιο και ανθρακονηματα. Η εταιρεια ηθελε ο V12 αυτος να στροφαρει μεχρι τις 11.000 σ.α.λ., αλλα δεν τα καταφερε και ετσι εβαλε τον κοφτη στις 9.500.
Το κτηνος της Aston Martin, ζυγιζει μολις 997 κιλα! Για να επιτευχθει αυτο, ειναι κατασκευασμενο εξ ολοκληρου απο τιτανιο και ανθρακονηματα, ενω εχουν γινει τρομερες \”εκπτωσεις\” για να σωθει βαρος. Για παραδειγμα, δεν χρησιμοποιει κιβωτιο διπλου συμπλεκτη (\”επειδη ειναι βαρυτερο\” και εξελιχθηκε ολοκαινουριο σειριακο απο την XTRAC), ενω και το υβριδικο (μιμειται το KERS) συστημα παραγει μολις 80 ιππους και κινει το hypercar μονο σε μικρες ταχυτητες, καθως η Aston Martin εβαλε μικρη μπαταρια για να γλιτωσει βαρος.
Το γεγονος οτι ο Reihman αναφερεται στο εμπνευσμενο απο τη Formula 1 Kinetig Energy Recovery System, δεν ειναι τυχαιο. Γιατι η AM-RB 001 θα παραγει περιπου 2 τονους downforce, 4,5 G πλευρικης επιταχυνσης, θα βγαζει περισσοτερα απο 400 χ.α.ω. τελικη, θα κανει το 0-320 χ.α.ω. σε κατω απο 10 δευτερολεπτα και, παροτι αυτα τα νουμερα δειχνουν οτι δεν θα μπορει να οδηγηθει απο τον καθενα, εχει φτιαχτει ωστε να βολευει τον καθενα!
Ο Reichman λεει οτι το hypercar εχει ρυθμιζομενη θεση οδηγησης και πενταλ, ωστε να βολευονται ολοι, απο τον πιο ψηλο στον πιο κοντο, θεση που σηκωνεται αυτοματα, οταν η ΑΜ ανιχνευει σαμαρακι στο οδοστρωμα. Και οι πορτες, ανοιγουν αυτοματα, επιτρεποντας ειτε να μπεις, οπως σε ενα συμβατικο αυτοκινητο, ειτε να καθισεις και μετα να βαλεις τα ποδια σου μεσα. \”Αυτο, ειναι κατι που μπορει να το κανει με ανεση μια γυναικα με μια μινι φουστα. Ειτε το πιστευετε, ειτε οχι, αυτο ηταν ενα απο τα κριτηρια που σκεφτηκαμε!\”, λεει ο Reichman.
Χθες, η Aston Martin ανακοινωσε οτι τα 150 κομματια (ψιθυριζεται οτι εκαστο κοστιζει 3 εκατομμυρια ευρω) που σχεδιαζει να παραγει, μαζι με αλλα 25 αγωνιστικα, εχουν ηδη προπωληθει απο τον Ιουλιο και τα πρωτα αυτοκινητα θα παραδοθουν το 2018. Στο μεταξυ, ανακοινωσε επισης οτι η συνεργασια της με τη Redbull θα συνεχιστει και το 2017, γεγονος που ισως να σημαινει περισσοτερα και δυνατοτερα hypercars.