H Mazda σκοτώνει το RX-9;

Η Mazda, το λεγαμε και επιβεβαιωθηκαμε με το RX- Vision Concept, ειχε αποφασισει να επαναφερει τον ροτορα, ο οποιος απουσιαζει απο την αγορα απο το 2012, οταν και σταματησε η παραγωγη του RX-8. Στη Χιροσιμα συνεχιζουν να εξελισσουν τη νεα γενια του wankel (που πλεον εχει την ονομασια SkyActiv-R) με βασικο στοχο να \”φορεθει\” επανω σε ενα νεο μοντελο με την ονομασια RX-9 που θα αποτελεσει και τη ναυαρχιδα των σπορ αυτοκινητων της ιαπωνικης εταιρειας. Ομως, ο κοσμος αλλαζει. Το ιδιο και τα σχεδια…


Οι φοβοι για ενα νεο παγκοσμιο οικονομικο κραχ, η στροφη του κοσμου της αυτοκινησης προς τα ηλεκτρικα και το ban στα ενεργοβορα αυτοκινητα, προκαλουν μεγαλο προβληματισμο στη Mazda. Η οποια επενδυει στους ηλεκτρικους κινητηρες (αρα απο καπου πρεπει να εξοικονομησει πορους). Ετσι, στην εταιρεια ειναι πλεον σε εξελιξη ενας ιδιοτυπος \”εμφυλιος\”: Η μια πλευρα προτεινει η Mazda να \”σκοτωσει\” το σχεδιο για παραγωγη του RX-9 και να τοποθετησει στην κορυφη της γκαμας της, ενα διλιτρο, (turbo, αραγε;) MX-5, ωστε να μην εγκλωβιστει στην παραγωγη ενος ενεργοβορου μοντελου που, αναγκαστικα, θα καταργηθει μετα απο μερικα χρονια. Και η αλλη, προτεινει να συνεχιστει με οποιο κοστος και οποιες αλλαγες το project του RX-9, καθως, ελλειψει αυτου, η Mazda θα χασει την \”ταυτοτητα\” της, βασει της οποιας, παραγει ισχυρα, \”παιχνιδιαρικα\”, σπορ αυτοκινητα, ανομοια με τα αλλα.


Ο CEO της Mazda, Masamichi Kogai εδωσε εναν \”χρησμο\”, δειχνοντας οτι κλινει περισσοτερο με την \”εκτελεση\” του ροτορα. Μιλωντας στο Automotive News, ο Kogai, ειπε οτι η Mazda δεν σχεδιαζει να δημιουργησει ενα σπορ αυτοκινητο μεγαλυτερο απο το Miata, αν και απεφυγε να ανακηρυξει \”νεκρο\” τον ροτορα

Η Mazda εχει μακρα παραδοση στους ροτορες. Θα τερματισει αυτη την παραδοση, μια εταιρεια που ειναι… κολλημενη με την παραδοση;

\”Αν ηταν να ξαναρχισουμε την παραγωγη του ροτορα ξανα, θα επρεπε να σιγουρεψουμε οτι δεν θα ηταν απλα  βραχυβιο. Πρεπει να τον φτιαξουμε ετσι ωστε να ειναι συμβατος με τις μελλοντικες νορμες ρυπων. Συνεχιζουμε την δραστηριοτητα μας στο τμημα R&D για να ξεπερασουμε οποια θεματα εχουμε με τους ρυπους και την καταναλωση καυσιμου\”, ειπε ο Kogai. 

Η ανατομια ενος RX-7. Τα λογια ειναι περιττα

Ο CEO της Mazda, συνεχισε με τους… χρησμους. Απο τη μια, ειπε οτι το πιθανοτερο θα ηταν να δουμε τον ροτορα ως range extender σε ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο. Ομως, απο την αλλη, ειπε οτι δεν μπορει να αποκλεισει την πιθανοτητα ο επομενος ροτορας να ειναι ο βασικος κινητηρας ενος μοντελου (ποιου αραγε;). Και εκλεισε, με το απιθανο: Να μην περιμενουμε να δουμε ενα ηλεκτρικο σπορ Mazda με range extender. 

O 62χρονος Kogai ειναι ο ανθρωπος που εδωσε το ΟΚ για την εξελιξη του RX-Vision Concept και που, ακριβως εναν χρονο πριν, ελεγε -ανεπισημως- οτι θα μπει στην παραγωγη. Αλλαξε κατι, η παιζει μαζι μας;

Ο ιδιος ειπε πως σε ο,τι αφορα το σπορ αυτοκινητο με το οποιο η Mazda θα \”χτυπησει\” την αγορα, ο Kogai ειπε οτι μια εκδοση του ΜΧ-5 με καλυτερες επιδοσεις, θα ειναι μια καλυτερη εμπειρια. 

Με δεδομενο ομως οτι για μια εταιρεια σαν τη Mazda, το να εχει στην κορυφη των σπορ μοντελων του το MX-5 ειναι τουλαχιστον περιεργο, θα πρεπει να δουμε ποιο θα ειναι το μελλον της Mazda και του RX-9. Γιατι, οσο η εξελιξη του SkyActiv-R συνεχιζεται στη Χιροσιμα, το RX-9 δεν θα ειναι \”νεκρο\”. 

Αλλωστε και στο παρελθον μαθαμε οτι η Mazda σκοτωσε τον Renesis, αλλα για να εξελιξει καινουριο. Και στο παρελθον μαθαμε οτι δεν υπηρχε σκεψη ουτε για concept με wankel , αλλα ειδαμε το RX-Vision Concept. Σκεψου λοιπον: Υπαρχει λογος στη Χιροσιμα, 100 μηχανικοι της Mazda να εργαζονται πανω σε εναν κινητηρα που δεν θα χρησιμοποιηθει και ενα μοντελο που δεν θα παραχθει; (σχετικο ρεπορταζ εδω) Και η ελπιδα, πεθαινει παντα τελευταια.  

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!