Ενα απο τα μεγαλα ατου του 308 R ειναι η οδικη του συμπεριφορα.
Πρωτο που βαζουν σε εφαρμογη, ειναι το λανσαρισμα μιας σκληροπυρηνικης εκδοσης του 308, βγαλμενη απο τα πιο υγρα ονειρα του καθε petrolhead. Turbo, τετρακινητη, με ιπποδυναμη περιπου στους 400 ιππους, ικανης να χρειαζεται περι τα 4 δευτερολεπτα για το σπριντ του 0-100 χ.α.ω. και με τελικη κοντα στα 300, με στοχο να ειναι γρηγοροτερη σε ολα τα επιπεδα απο το Ford Focus RS και, ενδεχομενως και απο το Audi RS3… Και, ναι, εξεταζεται το ενδεχομενο να εχει και ενα \”drift mode\”…
Στην PSA, αυτη τη στιγμη, εξεταζουν δυο εκδοχες: Η πρωτη, ειναι να γινουν εκτεταμενες αλλαγες στο σασι του 308 GTI, ωστε να προστεθει διαφορικο το οποιο θα μεταδιδει την κινηση και στους 4 τροχους. Εδω, ομως, υπαρχει μια σειρα απο προβληματα: Παρα το γεγονος οτι ειναι δεδομενη η προθεση της Peugeot να εξελιξει τετρακινητα μοντελα, για να \”εξαργυρωσει\” την επιτυχια της στο Rally Dakar, θα χρειαστει χρονος (γεγονος που ενδεχομενως να σημαινει πως θα το δουμε σε μια facelift εκδοχη του 308), αλλα και θα μεγαλωσει πολυ το κοστος εξελιξης. Επειτα, ειναι και το θεμα του μοτερ, καθως ο 1,6 THP εχει μεν αναβαθμιστει με επιτυχια στους 270 ιππους, ομως για να φτασει στο επιθυμητο νουμερο των 400, θα πρεπει να γινουν θυσιες σε ο,τι αφορα την οικονομια καυσιμου και πιθανοτατα την αξιοπιστια.
Ετσι, ως πιθανοτερη εκδοχη, προβαλλει η… δοκιμασμενη και ετοιμη. Η παραγωγη του πληρως λειτουργικου concept 308R Hybrid, με μικρες \”πινελιες\”. Εδω, χρησιμοποιειται ο 1,6 THP, οπως ακριβως τον εχουμε γνωρισει στο 308 GTI, με την προσθηκη των υβριδικων μοτερ που εχουμε γνωρισει στα 3008 και 508 Hybrid 4, τα οποια θα στελνουν την κινηση (κατα κυριο λογο) στους πισω τροχους.
Στο πρωτοτυπο, η συνδυασμενη ιπποδυναμη εφτανε τους 494 ιππους και ο τροπος με τον οποιο τους εβγαζε στο δρομο ηταν… ιδανικος, οπως απεδειξε και η συγκριση με το Audi RS3 σε συνθηκες πιστας. Αφου η οδικη συμπεριφορα λοιπον ειναι αυτο που ηθελαν οι Γαλλοι, αφου η αξιοπιστια του ΤΗΡ δεν τιθεται επ\’ αμφιβολω και η Peugeot εχει την ευκαιρια να λανσαρει τη ναυαρχιδα της με χρηση υβριδικης τεχνολογιας και να ακολουθησει τη διεθνη ταση που γυρνα στα πιο οικονομικα και φιλικα στο περιβαλλον μοντελα, δεν θελει και πολυ… κλικ κλικ.
Το drift mode
Η μεγαλη εκπληξη, ωστοσο, που ετοιμαζει η Peugeot, ειναι η προσθηκη ενος drift mode στα 5 προγραμματα οδηγησης (τα αλλα τρια ειναι το Road, Sport, Hot lap, ZEV)που θα εχει το επερχομενο 308R. Συμφωνα με πληροφοριες του TopSpeed.gr, η Peugeot προσπαθει να εξελιξει το προγραμμα ZEV που \”φορεσε\” στο concept και το οποιο εσβηνε τον βενζινοκινητηρα.
Το 308 R Hybrid ειχε 4 προγραμματα οδηγησης
Εδω, η χρηση ηταν διαφορετικη και αφορουσε την κινηση μονο με ηλεκτρικη ενεργεια: Την κινηση αναλαμβανε το ηλεκτρικο μοτερ που εστελνε τη δυναμη στους πισω τροχους (115 ιπποι), ενω, αναλογα με την επιταχυνση που θα χρειαζοταν ο οδηγος, εμπαινε σε λειτουργια και το εμπρος ηλεκτρικο μοτερ, που εδινε στους εμπροσθιους τροχους 55 ιππους.
Η ιδεα ειναι το drift mode να εχει παρεμφερη λειτουργια, ομως το προβλημα το οποιο προσπαθουν να λυσουν οι Γαλλοι, ειναι η ανεπαρκης δυναμη του πισω ηλεκτρικου μοτερ, εαν ειναι να χρησιμοποιηθει για \”παιχνιδι\”.
Ποσα αλογα;
Το μοναδικο \”ζητημα\” που υπαρχει για το επερχομενο κτηνος της Peugeot, ειναι το που θα κατσει η μπιλια για την ιπποδυναμη. Οι Γαλλοι θελουν να το λανσαρουν οχι με τους 494 του Hybrid R -χωρις αυτο να αποκλειεται- αλλα με ενα νουμερο που να κυμαινεται περι τους 400 ιππους για λογους φιλικοτητας στον οδηγο, αλλα και καταναλωσης ενεργειας. Απο τι θα εξαρτηθει ομως αυτο το νουμερο;
Περιεργως, φαινεται πως θα εξαρτηθει απο τον… ανταγωνισμο, εσωτερικο και εξωτερικο. Δεν θα πρεπει να ξεχναμε πως η PSA εχει στο νου της το λανσαρισμα μιας extreme εκδοσης και του 208 GTI, με πιθανοτερη τη χρηση της ιδιας τεχνολογιας με το 308 Hybrid R. Στην αντιπερα οχθη, η Audi ετοιμαζει το RS1, με ιπποδυναμη 300 ιππων και, αν αναλογιστουμε την δεσμευση του Imparato για υπεροχη της Peugeot απο τον ανταγωνισμο (\”σε καθε επιπεδο της γκαμας μας, 208 και 308 θα υπαρχει στην κορυφη κατι ασυναγωνιστο σε επιδοσεις\”, ειπε ο Imparato), μπαινουμε σε ενα δυσκολο σταυρολεξο.
Εαν η \”Peugeot\” αναγκαστει να δημιουργησει ενα 208 με ιπποδυναμη ανω των 300 ιππων και κινηση στους 4 τροχους, σε περιπτωση που η ναυαρχιδα \”παιζει\” σχετικα κοντα σε ιπποδυναμη, θα τεθει υπο αμφισβητηση, σε ο,τι αφορα τις επιδοσεις. Θα ειναι γρηγοροτερο, δηλαδη, το 208 απο το 308; Αυτο, μην περιμενεις να το δεις. Να περιμενεις ομως, μεγαλα πραγματα απο την Peugeot, η οποια φαινεται πως εχει αποφασισει να μας παρει τα μυαλα…
Tip: Αν θες να δεις πως ειναι να… πινεις το αιμα του Peugeot 308 GTI Peugeot 208 GTI by Peugeot Sport, κανε κλικ εδω και εδω