Οδηγούμε το Volvo XC90 D5

Το καλο και συναμα κακο, με ορισμενα αυτοκινητα, ειναι οτι μπορουν να σου αλλαξουν την κοσμοθεωρια για τη ζωη και να σε αλλαξουν ως ανθρωπο. Για παραδειγμα, μπορει να σε πεισουν οτι εκανες λαθος που χλευαζες την πολυτελεια και τις περιττες (;) ανεσεις, ως ανθρωπος που αναζητουσες (μονο) τις συγκινησεις, την αδρεναλινη και τον «σπαρτιατικο», σχεδον «πολεμικο» τροπο ζωης. To Volvo XC90, που δοκιμαζω αυτη την εβδομαδα, το καταφερε αυτο και μαλιστα με σχετικη ευκολια. Και, μεταξυ μας, δεν υπαρχει ανθρωπος που να το ειδε και να μην σκεφτηκε, φωναχτα η μη, οτι «πρεπει να το παρω».
Αρχικα, το Volvo XC90 D5 AWD της δοκιμης μας, ειναι τοσο επιβλητικο στην παρουσια του, οσο και το να εβλεπες απο κοντα τον Θεο Θωρ, στον οποιο δεν υπαρχει τυχαια παραπομπη στο σουηδικο μοντελο (το πλαγιαστο «Τ» στα φαναρια του, παραπεμπουν στο σφυρι του Θωρ). Και δεν ειναι μονο το μεγεθος. Το XC90 ειναι γιγαντιαιο και ψηλο, «φωναζοντας» οτι ειναι ενα level επανω απ’ οτι κυκλοφορει εκει εξω, αλλα συναμα, εχει εναν σχεδιασμο που σε κανει να πιστευεις πως ειναι ενα εντυπωσιακο πρωτοτυπο το οποιο μολις ξεπηδησε απο καποιο διεθνες σαλονι αυτοκινητου οπου η Volvo εξεθετε το μελλον της. Σχεδιαστικα, οι Σουηδοι εχουν καταφερει να συνδυασουν τις κλασικες γραμμες των μοντελων τους, με το φουτουριστικο, το συγχρονο, χωρις εξεζητημενες σχεδιαστικες επιλογες. Ετσι, αποφευγουν τον κινδυνο να ξεπεραστει το σχεδιο του XC90 τα επομενα χρονια.
Περαν αυτων, ενα αβανταζ της Volvo ειναι το brand name της αυτο καθεαυτο, το οποιο ειναι απο τη μια συνυφασμενο με το premium και την πολυτελεια, ομως απο την αλλη, δεν ειναι πολυφορεμενο και συνυφασμενο με τη βλαχομπαροκ επιδειξη νεοπλουτισμου. Το XC90 διαθετει κυρος και «λεει» για τον ιδιοκτητη του οτι ειναι ενας ανθρωπος διαφορετικος, που ξερει καλα τι επιλεγει για τον εαυτο του.

            Το σαλονι

Ομως, τα σημαντικα, ειναι στο εσωτερικο του μεγαλου, πολυτελους SUV της Volvo. Οπου οι Σουηδοι, πραγματικα ξεπερασαν τους εαυτους τους. Το καλοσχεδιασμενο ταμπλο, ειναι επενδεδυμενο στο 100% με αριστης ποιοτητας δερμα, με χειροποιητες ραφες, το οποιο συνδυαζεται με λεπτομερειες απο ξυλο και πλαστικο. Στο κεντρο του ταμπλο, δεσποζει η ευμεγεθης touch screen στην οποια συγκεντρωνονται ολες οι λειτουργιες του αυτοκινητου.
Η οθονη, λειτουργει με τη λογικη των κορυφαιων tablets που κυκλοφορουν στην αγορα, γεγονος που σημαινει οτι δεν θα ξενισει τον χρηστη. Αλλωστε, εκει, δεν μπορει να διαβασει μονο το manual του αυτοκινητου, αλλα και να χειριστει το αριστο στην ακουστικη ηχοσυστημα της Bower & Wilkins με τα 19 ηχεια και τον ενισχυτη κλασης D 1400 W (διαθετει και την επιλογη ακουστικης του μεγαρου μουσικης του Goethenborg), το συστημα μασαζ των καθισματων, τον κλιματισμο και των τριων σειρων καθισματων, το χρωμα του φωτισμου της καμπινας, τα προγραμματα οδηγησης, ως και τη λειτουργια των αναρτησεων.
 

Τα –κλιματιζομενα- δερματινα καθισματα με την σουηδικη σημαια στην ουγια , ειναι κατι παραπανω απο ανετα και, φυσικα, δεν μπορεις να μην ξεχωρισεις (και να μην απολαυσεις) τις αμετρητες επιλογες μασαζ που διαθετει για τον οδηγο και τον συνοδηγο. Η στηριξη που προσφερουν ειναι αριστη και ειναι σχεδιασμενα με γνωμονα την ανεση.

Για τους χωρους, ουτε λογος να γινεται, καθως υπαρχει υπεραρκετος για… απλωμα, ακομα και στους επιβατες της τριτης σειρας, ενω οι πισω επιβατες εχουν επισης μια touch screen για τον χειρισμο του αυτονομου κλιματισμου.
Σε γενικες γραμμες, σε ο,τι αφορα την ανεση και την ποιοτητα κατασκευης, η Volvo εχει κανει δουλεια η οποια δεν επιδεχεται αμφισβητησης. Το αποτελεσμα ειναι αριστο σε ολους τους τομεις και, στην πραγματικοτητα, δεν υπαρχει προταση του ανταγωνισμου, η οποια μπορεις να πεις πως υπερεχει ξεκαθαρα σε αυτον τον τομεα. 

            Στο δρομο

Το συγκεκριμενο XC90 φοραει εναν διλιτρο πετρελαιοκινητηρα της σειρας Drive-E με 225 ιππους, που, ναι μεν μπαινει στο στοχαστρο της εφοριας, αλλα κινει με ανεση και σβελταδα το αμαξωμα των περιπου 2 τονων. Σε συνδυασμο με το αυτοματο κιβωτιο της Volvo, δεν αισθανθηκα σε καμια περιπτωση ελλειμμα ροπης και δυναμης, σε ολο το φασμα στροφων, ολες τις περιστασεις, ολα τα οδοστρωματα. Η ευκολια με την οποια το μοτερ κινει το βαρυ αμαξωμα, σε συνδυασμο με το συστημα start/stop, συντελει αλλωστε και στην οικονομια καυσιμου. Στη δικη μου περιπτωση, με μικτη κινηση (σε οξεια κινηση στο κεντρο της Αθηνας, υψηλες ταχυτητες στην εθνικη οδο και πιεσμενες ορεινες αναβασεις), η καταναλωση κινηθηκε περιπου στα 9 λιτρα/100 χιλιομετρα, νουμερο αρκετα εντυπωσιακο, αν λογισει κανεις το μεγεθος του SUV και την ιδιαιτεροτητα των συνθηκων κατω απο τις οποιες δοκιμαστηκε.
Αφηνοντας στην ακρη την ευκολια χειρισμου και την ανεση που προσφερει στους επιβατες, την θα πρεπει να τη θεωρουμε δεδομενη, το μεγαλο τεστ, τουλαχιστον για εμενα, του XC90, ειναι μια πιεσμενη, ορεινη αναβαση μιας στριφτερης διαδρομης, που, εξ ορισμου ΔΕΝ ειναι ο σκοπος αυτου του αυτοκινητου.

Οταν πιεστει πολυ, σε πολυ γρηγορους ρυθμους, το τετρακινητο XC90 με τα τεσσερα προγραμματα οδηγησης (dynamic, comfort, eco, off road) «σφιγγει» την αναρτηση του, με αποτελεσμα να μην παιρνει τις κλισεις που θα περιμενες για ενα SUV. Με οπλο την καλη πληροφορηση που προσφερει το τιμονι και τα πολυ καλα φρενα, το XC90 «ακουει» υπο ολες τις συνθηκες και δεν προβληματιζει, αφου ειναι απολυτως προβλεψιμο. Η συμπεριφορα του ειναι αυστηρα ουδετερη, ενω αν πιεστει παραπανω απο τα… ανθρωπινα ορια, εμφανιζει ελαφρες υποστροφικες τασεις, οι οποιες ωστοσο μαζευονται πριν καν αντιδρασει ο οδηγος, με την επεμβαση των ηλεκτρονικων συστηματων ευσταθειας της Volvo. 


Στη γενικοτερη συμπεριφορα του, ρολο παιζουν και οι ζαντες των 21 ιντσων, ενω αξιζει να σημειωθει και το γεγονος οτι στην καταβαση της ιδιας διαδρομης που εγινε σε επισης γρηγορους ρυθμους πιεσης, δεν παρατηρησα καμια κοπωση στα φρενα, οπως θα ηταν αναμενομενο για ενα μοντελο αυτου του βαρους, που δεν εχει προορισμο το κυνηγι του χρονομετρου. 


Και στην κινηση στην πολη, ακομα και στενα, οπου, λογω μεγεθους δεν θα επρεπε να αισθανεται ανετα, το XC90 εχει μια πληθωρα βοηθητικων λειτουργιων για τον οδηγο που τον διευκολυνουν ωστε να μην το «τραυματισει», ενω πολυ χρησιμο ειναι και το συστημα αυτοματου παρκαρισματος (καθετα η σε σειρα), οπως και η λειτουργια των καμερων που διαθετει περιφερειακα το Volvo. Στο τελευταιο, δε, το XC90, προβαλλει, κατα τη διαρκεια του παρκαρισματος, στην κεντρικη οθονη την εικονα απο την πισω και την εμπρος καμερα (ωστε να πλησιασεις με ακριβεια χιλιοστου), ενω διαθετει και λειτουργια απεικονισης 360 μοιρων, που, προσωπικα, τη βρηκα εξαιρετικα ευχρηστη. Οπως ευχρηστη, ειναι και η ρυθμιζομενη σε υψος αναρτηση, την οποια μπορεις να επιλεξεις μεσω της κεντρικης οθονης αφης να χαμηλωνει αυτοματα το Volvo κατα την εισοδο- εξοδο των επιβατων απο αυτο.

Στην εθνικη, διαπιστωσα πως η ποιοτητα κυλισης ειναι αριστη, οπως και η σταθεροτητα και στιβαροτητα σε ολο το φασμα των ταχυτητων, τασεις φαινομενων «πλευσης» δεν υπαρχουν ουτε γι’ αστειο, ενω η αριστη ηχομονωση της καμπινας αφηνει εκτος της τους, αναμενομενους γι’ αυτοκινητο αυτου του μεγεθους, αεροδυναμικους θορυβους. Γενικα, το μονο που ευχεσαι, οντας στο XC90, ειναι να βρεις μια αφορμη, για να βολευτεις στο αναπαυτικο καθισμα, να επιλεξεις τη λειτουργια μασαζ και τη μουσικη και να ταξιδεψεις στον μακρυτερο δυνατο προορισμο…
           
Ασφαλες

Για μια αυτοκινητοβιομηχανια οπως η Volvo, η οποια εχει μακρα ιστορια καινοτομιας και προσηλωσης στην οδικη ασφαλεια και η οποια εχει θεσει ως στοχο τον μηδενισμο (!) των ατυχηματων με δικα της αυτοκινητα, δεν θα επρεπε να περιμενω κατι λιγοτερο. 


Ξεφευγοντας απο τα τετριμμενα, τα οποια αφορουν την –δεδομενη- παθητικη ασφαλεια, τα ηλεκτρονικα συστηματα ενεργητικης ασφαλειας του XC90 αξιζουν ευφημο μνεια. Κι αυτο γιατι στον βασικο εξοπλισμο του, η Volvo εχει ενσωματωσει δυο καινοτομες τεχνολογιες: Το συστημα προστασιας για την περιπτωση εκτροπης απο το δρομο και τη διασταυρωση με αντιθετα ερχομενο οχημα.

Εκτος αυτου, σωτηριο –στην κυριολεξια- ειναι το συστημα City Safety, το οποιο ανιχνευει οχηματα, πεζους, ποδηλατες και ζωα, μεσα στο σκοταδι, σε ολο το ευρος ταχυτητων. Συστημα το οποιο μου λειτουργησε αριστα, οταν ανιχνευσε ελαφι (ναι, καλα διαβασες, ελαφι) το οποιο διεσχιζε το δρομο μεσα στο σκοταδι, κατα τη διαρκεια βολτας μεχρι την κορυφη της Παρνηθας.

            9 στα 10

Εν κατακλειδι, το αποτελεσμα για το μεγαλο SUV της Volvo ειναι αριστο σε ολους τους τομεις. Το team του TopSpeed.gr συμφωνησε ομοφωνα στο οτι, στα λεφτα του, το XC90 ειναι μια επιλογη την οποια αξιζει να βαλεις στο γκαραζ σου με… κλειστα ματια, διαφωνησε ομως για το αν η σοφοτερη επιλογη ειναι να το παρεις με τις ζαντες των 21 ιντσων και την αεραναρτηση που του στερουν εναν βαθμο απο την αποσβεση των ανωμαλιων του κακιστου ελληνικου οδοστρωματος, του προσθετουν ομως σε εμφανιση και οδικη συμπεριφορα.
           
Μοιραια, αλλωστε, η προσπαθεια των Σουηδων να εισελθουν στον τομεα των μεγαλων, πολυτελων SUV, χανει το 10 στα 10 και παιρνει το 9αρι, επειδη με το XC90 απεδειξαν οτι εχουν να δωσουν ακομα περισσοτερα και τη δυνατοτητα να βασιλευσουν στην κατηγορια, καθως ο «Θωρ» της Volvo, τα καταφερνει εξισου καλα με τους ανταγωνιστες του σε καθε τομεα για τον οποιο αυτοι ξεχωριζαν ως τωρα. Εκτος αυτου, σε κανει να αναρωτηθεις ποιος μπορει να ειναι ο πειστικος λογος για να μην το επιλεξεις απεναντι σε ενα πολυτελες σενταν…

Tip: Η πολυτελεια, τελικα, δεν ειναι για τους λιγους. Τρεις ανθρωποι του ευρυτερου περιβαλλοντος μου, δηλωσαν ρητα, μετα τη «συναντηση» τους με το XC90 οτι αποφασισαν να το αποκτησουν συντομα, παροτι δεν σχεδιαζαν να αντικαταστησουν το αυτοκινητο τους.

Tip2: Δεν περιμενα ποτε οτι θα εγραφα τοσο καλα λογια για ενα τοσο μεγαλο SUV και οτι θα στενοχωριομουν τοσο οταν το επεστρεφα στους –ευγενεστατους και εξυπηρετικοτατους- ανθρωπους της Volvo.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!