Το Peugeot 308 GTI είναι γρήγορο. Τρομακτικά γρήγορο

Μπορεις να πεις χιλια πραγματα για το Peugeot 308 GTI. Ενα ομως δεν μπορεις να πεις: Οτι ειναι ενα ακομα νεροβραστο, ξενερωτο, συμφωνο με τις επιταγες του συγχρονου μαρκετινγκ, αυτοκινητο. Με ενα μοτερ που υπολειπεται σε κυβισμο (1,6 λιτρα) αλλα οχι σε δυναμη (270 ιπποι) του ανταγωνισμου του, με ενα πλαισιο- ποιημα, με λεπτομερειες που κανουν τη διαφορα, το 308 GTI ειναι τοσο καλο, που μπορει να γινει ακρως εθιστικο.

Φωτογραφιες: Αγγελος Λουκισσας
 

Αφηνοντας καπνα στο μεσο της στροφης

Και επειδη τα κλισε υπαρχουν για να καταρριπτονται, εκλεισα μια ορεινη διαδρομη για να το φτασω στα ορια του, στην καψα του καλοκαιρινου μεσημεριου. Και ενω ανεβηκαμε μεχρι το… Ground zero ατσαλακωτοι, ησυχα και οικονομικα, στο \”δικο μας\” κομματι, το 308 GTI αρπαξε την ευκαιρια, ως αλλος Mr Hyde, να ξεδιπλωσει τον πραγματικο χαρακτηρα του: Τον αλητικο
 

Πατωντας το κουμπι sport, στη μεση του πανελ, το καντραν \”βαφεται\” σε κοκκινο χρωμα. Αυτη ομως, ειναι μονο η αρχη. Βυθιζω το ποδι στο γκαζι και τραβαω μερικες ξερογκαζιες. Κουμπωνω πρωτη και ξαναβυθιζω. Το launch control με κραταει στις τεσσερις χιλιαδες στροφες. Απελευθερωνω το συμπλεκτη και… εκτοξευση! Με ελαχιστο σπιναρισμα, το 308 επιταχυνει μεσα σε ουρλιαχτα και, γρηγορα, δευτερα στο ακριβεστατο κιβωτιο. Απελευθερωνω ξανα και, ενω ακουω τα 19αρια (235/35/19) να πασχιζουν να ξηλωσουν την ασφαλτο, ριχνω κλεφτη ματια στο μπαρομετρο μπροστα μου: 2,5 bar!!! Αλλαζω τριτη. Μεχρι λιγο μετα τις 5.000σαλ, το 308 GTI επιταχυνει οπως θα περιμενα απο ενα αυτοκινητο 270 ιππων. 

Εντυπωσιακο το look του \”λιονταριου\”

Ομως εκει, γινεται η αποκαλυψη: Αισθανομαι οτι το 308 με αρπαζει απο το γιακα, μου τραβαει ενα γερο σκαμπιλι και με τραβαει με τρομερη βια μπροστα, ουρλιαζοντας μου: \”Αντε γ@@@@σου\”! Ακουω και νοιωθω και τωρα τα 19αρια να υποκεινται βιασμο, ακουω το wastegate να ξεφυσαει λες και επιταχυνω με καμια dragsterια, την τουρμπινα να σφυριζει, τις αποληξεις της εξατμισης να παραγουν αυτο τον αλητικο ηχο. Αλλαγη τεταρτη, η σκαστρα ξεφυσα με δυναμη, η εξατμιση με φιλοδωρει με μερικα μεγαλοπρεπη σκασιματα, βγαλμενα απο το Group B και το λιονταρι ξαναβρυχαται, ορμωντας ξανα προς τα εμπρος.
 

Κοκκινο εμπρος, μαυρο πισω, για να μην ξερεις τι σε προσπερασε

Με τοση δυναμη στους εμπρος τροχους, θα αναρωτηθεις, ποσο καλα μπορει να στριβει; Οι Γαλλοι εχουν μια παραδοση στον τομεα \”στριψιμο\” και, απ ο,τι φαινεται, δεν σκοπευουν να τη χαλασουν. Πλησιαζω στην πρωτη καμπη με απαγορευτικη ταχυτητα. Λιγο πριν την εισοδο, πλακωνομαι στα φρενα. Οι τεραστιες δαγκανες, αρπαζουν τις δισκοπλακες διαμετρου 380 mm και κατεβαζουν τα χιλιομετρα λες και εχω ανοιξει αλεξιπτωτο. Ορμω στη στροφη με πατημενη τριτη. 

Με το λιλιπουτειο, σαν αυτα απο τα videogames, πορωτικο και ακριβεστατο τιμονακι, χαραζω την πορεια που θελω να ακολουθησω και το 308 απλα… πηγαινει. Οταν βυθιζω το ποδι μου στο γκαζι, το GTI ξεσπα τη δυναμη του και με τραβα προς το εσωτερικο της στροφης. Με τον δικο του, ιδιορρυθμο τροπο, κλεινει τη γραμμη του προς την εσωτερικη, αφηνοντας μου το περιθωριο να απλωσω, να κανω λαθος και να διορθωσω, να με διορθωσει επεμβαινοντας.
 

Οι ταχυτητες με τις οποιες αυτο το Peugeot επιτιθεται στις στροφες και τις καταπινει ουρλιαζοντας και ξεφυσωντας, ειναι τρομακτικες και το κρατημα του ειναι τετοιο που μπορει να κανει τους οδηγους τετρακινητων θρυλικων κατασκευων να τρομαξουν οταν φανει στον καθρεφτη τους, σε καποια στριφτερη διαδρομη, αν δεν ειναι… αποφασισμενοι για μια επικη μαχη. Οσο στριβω, μου ερχονται στο νου οι κουβεντες των μηχανικων της Peugeot οταν παρουσιαζαν το 308 GTI: \”Θα νομιζεις οτι το βιδωσαμε στο δρομο\”. Και οντως: Ειναι λες και ειναι βιδωμενο σε ραγες. Οσο ανοιχτη η κλειστη ειναι η καμπη, οσο σφιχτη και γλιστερη, οσο βιαιες οι μετατοπισεις φορτιου απο τη μια πλευρα στην αλλη, το Pug ακουει. Με τις αποτελεσματικοτατες φρεναρες, το πλαισιο- ποιημα, το αριστοτεχνικο στησιμο, τη δυναμη, αυτο το αυτοκινητο χαρακτηριζεται με μια λεξη μονο: ΕΚ-ΠΛΗ-ΚΤΙ-ΚΟ!!!
 

Ας βαλουμε ομως και λιγο δραμα: Επαναλαμβανω την ιδια διαδρομη με τα ηλεκτρονικα βοηθηματα απενεργοποιημενα: Το 308 ακουει και στριβει, με τη διαφορα οτι, οταν ειμαι στην κορυφη της στροφης και γινω βιαιος με το γκαζι, συνεχιζω να στριβω μεσα σε ενα συννεφο καπνας απο τα ελαστικα που οι 270 ιπποι μου τα ταλαιπωρουν. Εκτος αυτου, οπως πρεπει σε ενα αληθινο hot Peugeot, οποτε επιλεξω και αν το πιεσω, μπορω να ξεκολλησω την ουρα, με αφημα του γκαζιου.
  

Ουσιαστικα, οι εμπρος τροχοι του 308 GTI γραπωνουν στην ασφαλτο στο turn-in, υπαρχει γιγαντιαια πλευρικη προσφυση στα μεσα της στροφης -και αρκετο περιθωριο προσαρμογης με το γκαζι και το τιμονι- και περισσιο traction στην εξοδο, ακομα και με τα ηλεκτρονικα βοηθηματα απενεργοποιημενα. Το διαφορικο \”κλειδωνει\” το αυτοκινητο στο apex και μαλιστα, αν οδηγηθει με γραμμες, ειναι τρομακτικα προβλεψιμο, σταθερο και γρηγορο. Πολυ γρηγορο.

Το 308 GTI ειναι τοσο καλο, που ειναι εθιστικο. Ετσι, οσο ηταν παρκαρισμενο εξω απο το TopSpeed Garage (διοτι εχουμε και δικο μας χωρο σταθμευσης) εχανα (εργατο)ωρες να χαζευω αυτη την ψαρωτικη διχρωμια του μαυροκοκκινου. 

Και, οταν επεφτε το σκοταδι, γυρναγα στα γνωστα και αγνωστα στεκια. Και οταν η παρεα επεφτε για υπνο, ολο και καποια καλη παρεα θα εκανα με καποιον \”ομοιοπαθη\”: Οπως το παλικαρι με το Impreza που εκτιμησε τον Γαλλο, η το αλλο παλικαρι με το 207 Rallye που το αγαπαει μεν, αλλα μετα τη βολτα μας, ετοιμαζεται να αποκτησει το 308 GTI. Η τα… δεκαδες θυματα του GTI…

 Ευτυχως που η πριγκιπισσα μου ειναι φανατικη \”Γαλλιδα\” και δε γκρινιαξε ουτε ελαχιστα για τις ατελειωτες ωρες απουσιας μου, παρεα με το τερας- το οποιο, παρεμπιπτοντως και αυτη εκτιμησε.

Ατελειωτες γρηγορες και χαλαρες βολτες λοιπον και χωρις να αγχωνομαι ιδιαιτερα για τη βενζινη, αφου η μεση καταναλωση σε… ανθρωπινους ρυθμους κινηθηκε στα 7,5 lt/100 km (η Peugeot δινει 6 lt/100 km μικτη καταναλωση και το νουμερο δεν ειναι καθολου αισιοδοξο, αν σκεφτει κανεις ποσο βαρυ ειναι το δεξι μου ποδι). Στις αστικες και υπεραστικες διαδρομες, δεν διαφερει σε τιποτα απο ενα \”συνηθισμενο\” 308, τοσο στην καταναλωση, οσο και στην ανεση, αφου ουτε να χτυπαει το ενιωσα, ουτε να κουραζει.

Χωρις δραματικες αλλαγες το εσωτερικο του GTI, αν εξαιρεσεις τα καθισματα και ορισμενες σπορ πινελιες
 

Το αγχος μου βεβαια, ηταν αλλο. Καλο, για τις πανηλιθιες ελληνικες φορολογικες αρχες που ειναι 1600αρι, αλλα, μηπως ειναι πολυ πουσαρισμενο το μοτερ; Ρωτω τους ανθρωπους της Peugeot: \”Λοιπον, θα αντεξει, η με 2,5 bar πιεση θα μας δωσει τα πιστονια στο χερι\”; Αντι απαντησης, ο υπευθυνος της γαλλικης φιρμας γελαει και βυθιζει το ποδι στο γκαζι: \”Δεν καταλαβαινει ΤΙΠΟΤΑ\”, μου λεει. \”Δεν τσιμπαει ουτε ελαχιστο λαδακι\”. 

Η αληθεια ειναι πως αυτο το μοτερ εχει τοση δουλεια πανω του που ειναι λογικο να αποδιδει και να αντεχει οσο ενα \”νορμαλ\” μοτερ. Με πιστονια της Mahle, αλουμινενιο μπλοκ, ατσαλινη ειδικα κατασκευασμενη για αυτο εξατμιση, εχει δημιουργηθει απο την Peugeot Sport. Αρκει μια \”βολτα\” στο Παρισι, εκει οπου δημιουργηθηκαν θρυλοι οπως το 205 T16 που ετρεχε στο Group B, η το 206 WRC που σαρωσε τα παγκοσμια πρωταθληματα και θα  πειστεις οτι οι ανθρωποι αυτοι ξερουν τι κανουν.

Καλο λοιπον το 308 GTI, αλλα δεν εχει μειονεκτηματα; Στα δικα μου τα ματια, τιποτα σημαντικο. Η θεση οδηγησης ειναι αριστη, τα καθισματα θεικα, η εμφανιση, οι επιδοσεις, το πατημα του… Βεβαια, οι πισω επιβατες θα πρεπει να στριμωξουν τα ποδια τους, μιας και τα καθισματα της Peugeot Sport \”απλωνονται\” προς τα πισω. Και, παροτι, με τις 19αρες και τη διχρωμια ειναι εντυπωσιακο, αναρωτιεμαι αν θα χρειαζοταν κανενας αεραγωγος, κανενα πιο \”πολεμικο\” διακριτικο, ωστε να ξερουν τα θυματα του τι πλησιαζει απειλητικα στον καθρεφτη και τι περασε μολις.  Ενδεχομενως να προτιμουσα την κινηση στον αλλο αξονα, επισης. Σε ο,τι αφορα το καντραν, πιθανοτατα καποιους να τους ενοχλησει το μικρο τιμονι και το γεγονος οτι ενα μικρο μερος του μπορει να κρυβει τη βαση του πινακα οργανων, αλλα, η απαντηση ειναι πως, οταν το συνηθισεις, δεν μπορεις να οδηγησεις με τον… παραδοσιακο τροπο, κοιτωντας τα οργανα μεσα και οχι πανω απο το τιμονι. Θα αλλαζα, ωστοσο, τον χρωματισμο στο 100% σε κοκκινο του πινακα οργανων, στη θεση Sport, για να μπορω να βλεπω με την ακρη του ματιου μου ποτε μπαινω στα κοκκινα… 


Μου αρεσε λοιπον το 308 GTI; Τοσο πολυ, που σε αυτη τη δυσκολη εποχη που ψαχνω να βρω λεφτα για το νοικι, προσπαθω να σκεφτω εναν τροπο με τον οποιο θα βαλω το 308 GTI στο γκαραζ μου.
Γιατι, απεναντι στον ανταγωνισμο, εκτος απο τα ατου του κυβισμου και της καταναλωσης, υπαρχει και η τιμη, στα 38.400 ευρω.Μονιμα…

Στα τεχνικα, τωρα, σε σχεση με το 308 GT, το GTI φορα σφιχτοτερες αναρτησεις κατα 60% εμπρος και κατα 100% πισω. Ειναι χαμηλωμενο κατα 11 mm και εχει φαρδυτερα μετατροχια. Το βαρος του, ειναι 1.205 κιλα και η αναλογια κιλων ανα ιππο, ειναι 4,46. Διαθετει διαφορικο περιορισμενης ολισθησης της Torsen. Φορα εμπρος αεριζομενα δισκοφρενα διαμετρου 380 mm με τετραπιστονες δαγκανες. Οι εκπομπες ρυπων του ειναι 139 g/km. Κανει το σπριντ 0-100 σε 6 δευτερολεπτα και η τελικη του ταχυτητα περιοριζεται ηλεκτρονικα στα 250 χ.α.ω.


Tip: Ειναι αυτονοητο οτι το Peugeot 308 GTI μπαινει με δαφνες στο (υπο κατασκευη) Garage του TopSpeed.gr .


Tip2: Φυσικα, αυτη δεν ειναι η τελευταια συναντηση μας με το 308. Μεινε συντονισμενος/η στο TopSpeed.gr. Τα καλυτερα ερχονται!

Tip3: Το χρωμα του GTI της δοκιμης λεγεται Coupe France. Στην αδεια, για οσους αναρωτιουνται, αναγραφεται ως \”ερυθρο\”.



Tip4: Αν ειναι τοσο καλο το 308 GTI, φαντασου τι θα κανει το τετρακινητο Hybrid R…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!