Τετράτουρμπο εξακύλινδρο κινητήρα diesel στη BMW Σειρά 7, απόδοσης 400 ίππων!

Η Τεχνολογια BMW TwinPower Turbo περιλαμβανει τωρα υπερσυμπιεση πολλαπλων σταδιων με τεσσερις υπερσυμπιεστες και πιο εξελιγμενο αμεσο ψεκασμο common-rail. Στις BMW 750d xDrive και BMW 750Ld xDrive, ο κινητηρας αποδιδει μεγιστη ισχυ 294 kW/400 hp και μεγιστη ροπη 760 Nm.

Χαρη σε μια εντυπωσιακη γκαμα καινοτομιων η νεα, πολυτελης BMW Σειρα 7 sedan ξεχωριζει απο το πληθος. Αξιοσημειωτα χαρακτηριστικα ειναι: δομη αμαξωματος απο Carbon Core, τεχνολογια BMW eDrive στα τρια μοντελα BMW iPerformance, συστημα αναγνωρισης χειρονομιων BMW και Remote Control Parking. Και τωρα στη λιστα προστιθεται ο παγκοσμιως ισχυροτερος εξακυλινδρος diesel που κανει το ντεμπουτο του στις BMW 750d xDrive και BMW 750Ld xDrive (καταναλωση μικτου κυκλου: 5,9 – 5,7 l/100 km, εκπομπες CO2 στο μικτο κυκλο: 154 – 149 g/km), που προσφερεται στανταρ με συστημα ευφυους τετρακινησης. Ο κινητηρας παραγει μεγιστη ισχυ 294 kW/400 hp και  μεγιστη ροπη 760 Nm.

Ο νεος εν σειρα εξακυλινδρος 3-λιτρος κινητηρας βασιζεται στην τελευταια γενια κινητηριων συνολων του BMW Group. Η τεχνολογια BMW TwinPower Turbo περιλαμβανει υπερσυμπιεση πολλαπλων σταδιων με τεσσερις υπερσυμπιεστες και μια ανανεωμενη εκδοση αμεσου ψεκασμου common-rail με μεγιστη πιεση πανω απο 2.500 bar. Αυτες και αλλες τεχνολογικες καινοτομιες βελτιωνουν αισθητα την ηδη εξαιρετικη ισχυ, ροπη και αποδοση του απερχομενου κινητηρα. Η νεα BMW 750d xDrive επιταχυνει απο 0 – 100 km/h σε 4,6 δευτ. (BMW 750Ld xDrive: 4.7 δευτ.) – βελτιωση 0,3 δευτ. συγκριτικα με τον προκατοχο του. Αυτες οι πιο δυναμικες επιδοσεις οφειλονται σε μεγαλο βαθμο στην υπερσυμπιεση δυο σταδιων, που τωρα συνδυαζει τεσσερις υπερσυμπιεστες στη θεση των προηγουμενων τριων. Ετσι επιτυγχανεται ακομα ταχυτερη πιεση υπερπληρωσης στις χαμηλες στροφες κατι που βοηθα στη γρηγορη αποκριση στο πατημα του γκαζιου απο το ρελαντι.

Κορυφαια αποδοση: αυξηση ισχυος 5%, μειωση μεσης καταναλωσης 11%.

Η νεα γενια του παγκοσμιως πιο σπορ εξακυλινδρου κινητηρα diesel αποδιδει μεγιστη ισχυ 294 kW/400 hp στις 4.400 rpm. Τα βελτιστοποιημενα χαρακτηριστικα επιδοσεων αντανακλωνται κυριως στην καμπυλη ροπης που ανεβαινει ταχυτατα απο τις χαμηλες στροφες. Πραγματικα, ο κινητηρας αποδιδει πανω απο 450 Nm ροπης μολις στις 1.000 rpm ενω η μεγιστη ροπη των 760 Nm ειναι διαθεσιμη μεταξυ 2.000 και 3.000 rpm. Το μεγαλο και σταθερο κυμα ροπης του κινητηρα και το οκταταχυτο κιβωτιο Steptronic που ειναι ρυθμισμενο για βελτιστη αποδοση εξασφαλιζουν αμεση επιταχυνση σε καθε πατημα του γκαζιου ακομα και στις υψηλες ταχυτητες. Οι BMW 750d xDrive και BMW 750Ld xDrive εχουν περιορισμο τελικης ταχυτητας στα 250 km/h (ηλεκτρονικος κοφτης).

Επιπλεον αυτων, ο ισχυροτερος diesel στην ιστορια της BMW προσφερει μια ισορροπια ισχυος και οικονομιας καυσιμου ασυναγωνιστη στην κατηγορια. Οι αυξησεις ισχυος κατα 14 kW/19 hp (5%) και μεγιστης ροπης κατα 20 Nm συνδυαζονται με μια μειωση μεσης καταναλωσης και ρυπων κατα 11% εναντι του προηγουμενου μοντελου. Οι νεες BMW 750d xDrive και BMW 750Ld xDrive εχουν καταναλωση μικτου κυκλου μεταξυ 5,9 και 5,7 lit / 100 km, ενω οι εκπομπες CO2 ειναι 154–149 g / km (οι τιμες βασιζονται στον Ευρωπαϊκο κυκλο οδηγησης και μπορει να διαφερουν αναλογα με τον τυπου του επιλεγμενου ελαστικου).

Κορυφαια αποδοση υπο υψηλη πιεση: νεος diesel με πολυαριθμες τεχνολογικες εξελιξεις – απο κυλινδροκεφαλη μεχρι μετεπεξεργασια καυσαεριων.

Ο νεος σπορ diesel αντιπροσωπευει ενα ισχυρο παραδειγμα μηχανολογικης εξελιξης και τεχνογνωσιας του BMW Group στα συστηματα κινησης. Η υιοθετηση δομικων καινοτομιων προσφερει τα συνηθη πλεονεκτηματα των κινητηρων diesel σε ισχυ και αποδοση – με την υποστηριξη της φιλοσοφιας καυσης υπο εξαιρετικα υψηλη πιεση που αποτελει πλεον σημειο αναφορας. Τα θεμελια ειχαν ηδη τεθει κατα την εξελιξη του βασικου κινητηρα, μελους της τελευταιας γενιας κινητηριων συνολων του BMW Group. Αριστα μελετημενες λυσεις αντιμετωπιζουν τοσο τα θερμικα οσο και μηχανικα φορτια που ειναι αποτελεσμα της υψηλης ισχυος και της αυξησης της μεγιστης πιεσης καυσης – απο τα 200 bar του προηγουμενου κινητηρα στα 210 bar.

Οπως και στην απερχομενη μοναδα, η κυλινδροκεφαλη και ο στροφαλοθαλαμος κατασκευαζονται με μια ειδικα διαδικασια συμπιεσης υψηλης πιεσης. Το Θερμο Ισοστατικο Πρεσαρισμα – Hot Isostatic Pressing (HIP) εξασφαλιζουν την υψηλη αντοχη των χυτων αλουμινενιων εξαρτηματων. Η συναρμολογηση των κεντρικων κουζινετων και της κυλινδροκεφαλης βασιζεται σε μια φιλοσοφια συνδεσμου συγκρατησης για ενισχυση της αντοχης. Αλλα ειδικα χαρακτηριστικα περιλαμβανουν τη φλαντζα κυλινδροκεφαλης πεντε στρωματων, επιστρωση κυλινδρων μεσω διπλου ηλεκτροστατικου ψεκασμου και εμβολα απο κραμα αλουμινιου/πυριτιου με επανατηξη υποδοχων στις κεφαλες, μπρουτζινα ενθετα στους πειρους και κεντρικα ελεγχομενη ψυξη.

Η τελευταια γενια της τεχνολογιας αμεσου ψεκασμου  common-rail φροντιζει για την τροφοδοσια καυσιμου. Τα πιεζοηλεκτρικα  μπεκ με μεγιστη πιεση ψεκασμου αυξημενη πανω απο 2.500 bar, διασφαλιζουν εξαιρετικα ακριβη ποσοτητα μιγματος και ομοιογενες σπρεϊ καυσιμου. Σαν αποτελεσμα, η αποδοση του κινητηρα εχει αυξηθει και οι εκπομπες ρυπων εχουν μειωθει. Η τεχνολογια μετεπεξεργασιας καυσαεριων των BMW 750d xDrive & BMW 750Ld xDrive δεν περιλαμβανει μονο φιλτρο σωματιδιων diesel και καταλυτη αποθηκευσης NOX, που βρισκονται στο ιδιο κελυφος και πολυ κοντα στον κινητηρα, αλλα και ενα συστημα SCR (Selective Catalytic Reduction) με ψεκασμο AdBlue.

Παθος για καινοτομια: τεσσερις υπερσυμπιεστες συνεργαζονται σαν μια αριστα συντονισμενη ομαδα με στοχο την υψηλη οδηγικη απολαυση.

Η αποδοτικοτητα και τα χαρακτηριστικα επιδοσεων του νεου κινητηρα οφειλονται κυριως στη χρηση για πρωτη φορα ενος τεταρτου υπερσυμπιεστη και στη συντονισμενη συνεργασια των εξαρτηματων του συστηματος υπερσυμπιεσης. Οπως και στον προηγουμενο κινητηρα, η ροη του συμπιεσμενου αερα στους θαλαμους καυσης παραγεται απο υπερσυμπιεση πολλαπλων σταδιων. Το σταδιο υψηλης πιεσης περιλαμβανει δυο υπερσυμπιεστες μεταβλητης γεωμετριας στο ιδιο κελυφος, ενω ο υπερσυμπιεστης χαμηλης πιεσης εχει αντικατασταθει απο δυο μικροτερους ταχυτερης αποκρισης. Το συστημα Digital Diesel Electronics (DDE) τελευταιας γενιας, υπευθυνο για τη διαχειριση του κινητηρα, υιοθετει μια στρατηγικη υψηλης ακριβειας για το συντονισμο λειτουργια καθε υπερσυμπιεστη, τη θεση των μεταβλητων πτερυγιων του συστηματος υψηλης πιεσης και τη ρυθμιση των πεταλουδων μεταβασης και παρακαμψης, της πεταλουδας καυσαεριων, της βαλβιδας πιεσης υπερπληρωσης (wastegate) και του intercooler, λαμβανοντας υποψη τις λειτουργικες συνθηκες και το φορτιο του κινητηρα.

Γενικα, οι δυο υπερσυμπιεστες χαμηλης πιεσης και ενας απο τους δυο υψηλης πιεσης λειτουργουν συνεχως. Μονο σε αποτομη επιταχυνση απο ρελαντι θα παρακαμφθουν οι δυο υπερσυμπιεστες χαμηλης πιεσης μεσω της πεταλουδας ελεγχου. Ετσι η πιεση υπερπληρωσης παραγεται ακομα πιο γρηγορα. Ο δευτερος υπερσυμπιεστης υψηλης πιεσης μπαινει στο παιχνιδι στις  2.500 rpm περιπου.

Ενα ακομα νεο στοιχειο που δεν υπηρχε στον προηγουμενο κινητηρα ειναι η ανακυκλοφορια καυσαεριων για το σταδιο χαμηλης πιεσης του συστηματος υπερσυμπιεσης καθως και το σταδιο υψηλης πιεσης. Το μετρο αυτο αυξανει την αποδοτικοτητα των υπερσυμπιεστων και επομενως ολοκληρου του κινητηρα. Ετσι μειωνονται και τα επιπεδα εκπομπων οξειδιου του αζωτου υπο υψηλα φορτια. Για αυξηση της αποδοσης, ο κινητηρας υιοθετει ενα εμμεσο συστημα ψυξης του αερα εισαγωγης με υψηλοτερη χωρητικοτητα απο αυτο του απερχομενου κινητηρα, καθως και ενα προσθετο συστημα ψυξης πλακας εδρασης για τους υπερσυμπιεστες χαμηλης πιεσης. Καθοριστικο ειναι ενα ανεξαρτητο κυκλωμα χαμηλης θερμοκρασιας  – ανεξαρτητο απο το συστημα ψυξης του κινητηρα – που περιλαμβανει εναλλακτες θερμοτητας και μια ηλεκτρικη αντλια ψυκτικου.

Οι BMW 750d xDrive και BMW 750Ld xDrive θα διατιθενται απο τον Ιουλιο του 2016.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!