Με τα τροχαια ατυχηματα και δυστυχηματα να εχουν \”μεταφερθει\” στο παραπλευρο οδικο δικτυο, λογω της προσπαθειας των οδηγων να αποφυγουν τα πανακριβα διοδια (το TopSpeed.gr θα επανελθει στο θεμα με τεκμηριωμενο ρεπορταζ που θα σπασει κοκκαλα, ως συνηθως), η κυβερνηση σκεφτηκε και βρηκε μια λυση: Απαγορευει την κινηση των βαρεων οχηματων στο παραπλευρο οδικο δικτυο. Γιατι, αν ειναι να τρακαρεις στον καροδρομο, τουλαχιστον μην το κανεις με επαγγελματια. Λογικο…
Με τροπολογια που κατεθεσε στη Βουλη την Πεμπτη ο υπουργος Υποδομων, Μεταφορων και Δικτυων Χρ.Σπιρτζης, τιθεται σε εφαρμογη πληρες αναλογικο ηλεκτρονικο συστημα διοδιων στους αυτοκινητοδρομους για τους διερχομενους οδηγους οχηματων ολων των κατηγοριων, απαγορευοντας τη διελευση βαρεων οχηματων απο το παραπλευρο οδικο δικτυο.
Η τροπολογια προβλεπει οτι η χρεωση διοδιων μπορει να γινεται: α) Ανα χιλιομετρο χρησης του δικτυου και β) αναλογικα, ανα χρονικη περιοδο χρησης του δικτυου, ημερησια, εβδομαδιαια, μηνιαια, ετησια, κ.α., με την επιφυλαξη του νομικου καθεστωτος που διεπει τις συμβασεις παραχωρησης.
Σε ο,τι αφορα τα βαρεα οχηματα, ο υπουργος εξηγησε οτι πλεον θα υπαρχει καρτα διοδιων σε ολες τις εισοδους της χωρας. Κατα συνεπεια, τα φορτηγα και τα βαρεα οχηματα θα πληρωνουν διοδια στις εισοδους της χωρας, ωστε να μην διερχονται με ανορθοδοξο τροπο απο τη χωρα μας και να υπαρχουν εσοδα για τη συντηρηση του δικτυου, «που σημερα βαραινει τον ελληνικο λαο».
Παραλληλα, στην ιδια νομοθετικη παρεμβαση θεσπιζεται η απαγορευση διελευσης απο το παραπλευρο οδικο δικτυο για οχηματα επαγγελματικης χρησης, οταν αυτα υπερβαινουν μικτο βαρος ανω των 3,5 τονων, με σκοπο την ασφαλη διελευση των οχηματων και τη μειωση του μεγαλου αριθμου τροχαιων ατυχηματων, «που σημερα μας κοστιζουν πολλες ανθρωπινες ζωες».
Ο υπουργος επεσημανε οτι το κοστος για τη συντηρηση του παραπλευρου οδικου δικτυου, το οποιο προτιμαται απο τους οδηγους των βαρεων οχηματων, παρολο που δεν πληροι τις απαραιτητες προδιαγραφες για τη χρηση αυτη, το επωμιζοταν, τελικα, ο πολιτης.