Υπάρχει, τελικά, η κίνηση στον λάθος άξονα;

Καμια φορα, αν ενθουσιαζομαι πολυ, χρησιμοποιω πομπωδεις εκφρασεις. Ενιοτε, το κανω και για αλλους λογους. Για παραδειγμα, χρησιμοποιω συχνα τη φραση \”καλο αμαξι, αλλα εχει την κινηση στον λαθος αξονα\”. Και γι αυτο, εχει ανοιξει μια συζητηση. Υπαρχει, τελικα, η κινηση στον λαθος αξονα;

Θα σε εκπληξω (λεμε τωρα), φιλε αναγνωστη, επιμενοντας στην αποψη μου οτι αυτοκινητα με την κινηση στον λαθος αξονα, υπαρχουν. Κυκλοφορουν αναμεσα μας. Ειναι σπορ κατασκευες που, για λογους κοστους, μεταδιδουν την κινηση στους εμπρος τροχους. \”Μα, ειναι απαραιτητα κακο αυτο;\” θα αναρωτηθεις. Οχι. Η, μαλλον, οχι παντα.
Απο τα πραγματα που κανει ενα πισωκινητο και λατρευουν οι petrolhead

Ναι, ενα προσθιοκινητο μπορει να ειναι διασκεδαστικο με τον τροπο του, η να παιζει με την ουρα του τοσο καλα οσο και ενα πισωκινητο (και παλι λεμε τωρα). Ναι, ενα Rallye, δεν θα χρειαζοταν, η δε θα μπορουσε να ειναι πισωκινητο. Οπως και δεκαδες αλλα αυτοκινητα. Ενα Clio RS, ενα Megane RS, ενα Civic Type R, η ακομα και μια 147 GTA.

Υπαρχει ομως και η αλλη πλευρα. Φαντασου ποσο fun to drive θα ηταν ενα MX-5 αν ειχε την κινηση εμπρος. Αν θα ειχε γινει ο θρυλος που εγινε. \”Απεναντι του\”, για παραδειγμα, βρεθηκε για λιγο το Fiat Barchetta.Το οποιο, σε βεβαιωνω οτι αν δεν ηταν προσθιοκινητο, σημερα θα ηταν ενα icon car.
Η, να πιασω ενα αλλο παραδειγμα: Τις BMW. Ποιος μπορει να διανοηθει καποια απο τα μοντελα των Βαυαρων με την κινηση στον εμπρος αξονα και δεν θα απογοητευθει; Δηλαδη, ποσοι απο εμας θα ενθουσιαζομασταν αν η BMW παρουσιαζε τη Μ4, στα μισα λεφτα απ\’ οσα εχει, αλλα… προσθιοκινητη; Η, τα RX-7 και RX-8 θα ειχαν τοσους φιλους αν ηταν προσθιοκινητα; Το S2000; Τα BRZ/GT86;
Διαφημιση της BMW για την εμμονη της στην πισω κινηση. Οποιος καταλαβε, καταλαβε

Η πικρη αληθεια ειναι οτι οι περισσοτεροι κατασκευαστες επιλεγουν την κινηση εμπρος, για μια πλειαδα λογων, που δεν εχουν να κανουν με την οδηγικη ευχαριστηση. Καποιοι απ αυτους, ειναι το κοστος παραγωγης, η εξοικονομηση χωρων στην καμπινα, η μειωση της καταναλωσης και αυξηση της αποδοσης, αφου δεν υπαρχουν οι απωλειες του διαφορικου κ.α.
Και οποιος συμφωνησε, συμφωνησε…

Η περιπτωση των Smart και του νεου Twingo, βεβαια, μας απεδειξε πως υπαρχουν λυσεις και πως η πισω κινηση δεν αφορα τα αυτοκινητα επιδοσεων, αλλα ακομα και των πολης, που ειναι εστιασμενα στην οικονομια. Υπαρχει, βεβαια και η πλευρα της φιλικοτητας. Ενα μικρο αυτοκινητο πολης ειναι πιο φιλικο και προβλεψιμο για τον μεσο οδηγο, υποστηριζουν πολλοι, εαν ειναι προσθιοκινητο, καθως η απροσμενη υπερστροφη τρομαζει.
Και θα περασω τωρα σε μια μαρκα που θα πονεσει. Την Alfa Romeo. Οσοι με ξερουν , ξερουν οτι ειμαι λατρης των Alfa. Αλλα, ας αναρωτηθουμε: Γιατι η παρουσιαση της νεας Giulia QV πηρε τετοιες διαστασεις; Γιατι πανηγυριζουν οι Alfisti; Γιατι τη συζηταγαμε και τη συζηταμε συνεχεια; Γιατι της ειπαν \”welcome back\” ακομα και οι Γερμανοι της Mercedes- Benz

Λογω της ιπποδυναμης; Ναι, ειναι ενας λογος το μοτερ της. Αλλα ποια Alfa ηταν \”ψοφια\”; Μηπως λογω του σχεδιασμου; Αλλα υπαρχουν ομορφοτερες προσφατες, η σχετικα προσφατες Alfa που δεν προκαλεσαν τετοια θυελλα. Μηπως λογω των τεχνολογικων λυσεων που χρησιμοποιει, η λογω των επιδοσεων της; Η μηπως επειδη προκειται για Alfa; Η αληθεια ειναι πως για ολα αυτα, συν κατι αλλο.

Ειναι η κινηση στον σωστο αξονα. Ασε κατα μερος την (αναγκαια) τετρακινητη και παραδεξου το: Κι εσυ, οταν ακουσες οτι η επομενη Alfa θα ειναι ενα πισωκινητο sedan με 500+ αλογα, εστω και για λιγο, την ονειρευτηκες. Η, καλυτερα, ονειρευτηκες τον εαυτο σου να την υποβαλλει σε ατελειωτη πλαγιολισθηση, με το μοτερ που εχει dna απο Ferrari. Θα εκανες το ιδιο εαν ηταν προσθιοκινητη; Και 1.000 αλογα να ηταν, ακομα και ο πιο φανατικος Alfisti αν εισαι, μια πικρα μεσα σου, θα την ειχες.

Κανεις δεν θα ασχολουταν σε τοσο υπερθετικο βαθμο αν η Giulia δεν ηταν πισωκινητη. Αν δεν θυμιζε, με αυτο τον τροπο, τις δαφνες του παρελθοντος. Γιατι, αληθεια, πως μπορεις να ζητας να ριξεις μια ματια στον κοσμο των supercars, αν εισαι προσθιοκινητο;

Απο την αλλη, σκεψου αν, οι επομενες των πρωτων, γενιες των Alfa Romeo Spider και GTV θα ηταν ενα επιπεδο επανω στην εκτιμηση ολων μας, εαν ηταν πισωκινητες. \”Υποκειμενικο\”, θα πει κανεις. Ειναι, ομως; Κατα κοινη παραδοχη, οι Spider ειναι τοσο ομορφες που μπορεις να τις προσθεσεις στο γκαραζ σου και ως… κοσμημα. Πατημα, εχουν αριστο. Οδηγικο feeling, πολυ καλο, κινητηρες αρκετα καλους. Ομως, με εξαιρεση την πρωτη, classic πια, γενια, καμια τους δεν μπορει να προσφερει τη διασκεδαση που θα προσφερε αν ηταν πισωκινητη. Ε, εδω λοιπον, εχουμε αυτο που ο ο Τσακωνας θα χαρακτηριζε \”κλασικη περιπτωση\” λαθος αξονα

Φυσικα, καθε αυτοκινητο εχει το κοινο στο οποιο απευθυνεται. Εχει εναν (η και περισσοτερους) σκοπο να εκπληρωσει, περα απο το \”πηγαινε με εκει με ασφαλεια\”. Ορισμενα αυτοκινητα, φτιαχνονται ως αντικαταθλιπτικα. Ως μηχανες χαρας και συγκινησης. Η, ως πολεμικες μηχανες. Ε, κατα την αποψη μου, σε αυτα τα αυτοκινητα, η τουλαχιστον στα περισσοτερα απο αυτα, η επιλογη του πισω αξονα ειναι μονοδρομος. Γιατι κανεις μας δεν θα εκανε desktop ενα Hellcat να κανει burnout καιγοντας τα δυο… μπροστινα του λαστιχα.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!