Για 9η φορα στην ιστορια του δυσκολοτερου αγωνα στον μηχανοκινητο αθλητισμο!
Τα αποκλειστικα δικινητα PEUGEOT 2008 DKR επικρατησαν καθολικα μετα απο μια συναρπαστικη εμφανιση, με αποκορυφωμα τους Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret που τερματισαν στην 1η θεση!
Η PEUGEOT κατεκτησε το φετινο Ντακαρ στην μολις 2η της συμμετοχη, απ’ οταν ο αγωνας ξεκινησε να διοργανωνεται στη Νοτια Αμερικη. Τα 2008 DKR ηταν τα ταχυτερα σε εννεα – απο τις 12 συνολικα – ειδικες διαδρομες, πετυχαινοντας επτα «1-2» και δυο «1-2-3». Μετα απο 25 χρονια απο την 1η του νικη στο Ντακαρ (με μοτοσικλετα), ο Stéphane Peterhansel πετυχε την 12η νικη του στο Ντακαρ (κατεχει 6 με μοτοσικλετα, και εξι με αυτοκινητο με συνοδηγο τον Jean-Paul Cottret».
Οι Cyril Despres/David Castera και Sébastien Loeb/Daniel Elena αποτελεσαν την εκπληξη του Ντακαρ, καθως τερματισαν στην 7η και 9η θεση, αντιστοιχα. Τρια απο τα τεσσερα 2008 DKR ολοκληρωσαν το φετινο ραλι Ντακαρ, με τους Carlos Sainz/Lucas Cruz να κρατουν τα ηνια του αγωνα, μεχρι τεσσερις μερες προτου ολοκληρωθει ο αγωνας. Ωστοσο, σταθηκαν ατυχοι και εγκατελειψαν, αλλα με την σπουδαια εμφανιση τους συνεβαλλαν στην τεραστια επιτυχια της Team Peugeot Total.
O Sébastien Loeb ηταν ο πρωτος που νικησε σε ειδικη διαδρομη, ενω οι Stéphane Peterhansel και Carlos Sainz ηταν παντοτε πολυ κοντα του. Στην διαρκεια της πρωτης εβδομαδας, στις τρεις πρωτες θεσεις κυριαρχουσαν τα 2008 DKR. H δευτερη εβδομαδα του ραλι ηταν πιο απαιτητικη, οπου οι Loeb και Sainz εχασαν το πλεονεκτημα που ειχαν για μια νικη (λογω ντεραπαρισματος και μηχανικου προβληματος στην 10 ε.δ., αντιστοιχα). Ο Cyril Despres ειχε ηδη χασει χρονο στην 5η ε.δ. λογω προβληματος στο τουρμπο. Ο Peterhansel καταφερε να οδηγησει προσεκτικα και να τερματισει, εχοντας δημιουργησει μια αποσταση ασφαλειας, απο την 10η ε.δ., που εφτανε την μια ωρα…
Επομενη σταση: το Ντακαρ 2017!
ΜΙΑ ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Αυτη η νικη αποτελει το πιο προσφατο κεφαλαιο στις επιτυχιες της PEUGEOT στον μηχανοκινητο αθλητισμο, συμπεριλαμβανοντας τις τεσσερις νικες στα Ντακαρ της Αφρικης (απο το 1987 εως το 1990), οπως επισης και σε αλλα γεγονοτα, οπως τις 24 Ωρες του Le Mans, την αναβαση του Pikes Peak και το WRC.
Η νικη στο φετινο Ντακαρ παιρνει ακομη μεγαλυτερη διασταση, αν ληφθει υποψη πως αυτη ηρθε στην μολις 2η συμμετοχη της PEUGEOT στη Νοτια Αμερικη, με τρια 2008 DKR να ολοκληρωνουν τον αγωνα στις εννεα πρωτες θεσεις. Ολα τα μελη της ομαδας εδωσαν τον καλυτερο τους εαυτο και το αποτελεσμα δεν θα ηταν ποτε εφικτο αν δεν υπηρχαν οι αφανεις ηρωες: οι ακουραστοι μηχανικοι!
Ο Cyril Despres, ο οποιος εκανε σπουδαια εμφανιση στην μολις δευτερη συμμετοχη του με τετρατροχο οχημα, συνεβαλλε στο ενα απο τα επτα «1-2» για την PEUGEOT, ενω παραλληλα ειχε τον ρολο του φυλακα-αγγελου για τους team-mates του.
Ο «ΜR DAKAR» ΧΤΥΠΗΣΕ ΞΑΝΑ
Οι νικητες Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret με το Νο 302 PEUGEOT 2008 DKR χρησιμοποιησαν την μεγαλη τους εμπειρια για να επισφραγισουν μια μεγαλη νικη στο τερματισμο, στο Rosario. Αυτη δεν ηταν μονο η 6η νικη που εχουν κανει μαζι, αλλα και η 12η του Peterhansel, με τον Γαλλο να εχει δικαιολογημενα παρει ατυπα τον τιτλο του «Mr Dakar»!
ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΛΛΟ
Μετα απο 9.500 χιλιομετρα μεσα σε δυο εβδομαδες στην Αργεντινη και στην Βολιβια, σε ακραιες καιρικες συνθηκες και υψομετρα που εφταναν μεχρι και τα 4.800 μετρα, η Team Peugeot Total εκανε μια συναρπαστικη εμφανιση που οδηγησε σε ενα νικηφορο αποτελεσμα. Με 17 νικες στο Ντακαρ, τα πληρωματα των Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz και Cyril Despres/David Castera, ειχαν μαζι τους τους εννεα φορες παγκοσμιους πρωταθλητες στο WRC, τους Sébastien Loeb και Daniel Elena στην πρωτη τους συμμετοχη στο Ντακαρ.
ΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Ολα τα πληρωματα υπερεβαλλαν εαυτον πισω απο το τιμονι των PEUGEOT 2008 DKR. Οι μηχανικοι της Peugeot εμαθαν οσα επρεπε στην διαρκεια της πρωτης περσινης συμμετοχης στη Νοτια Αμερικη και βελτιωσαν σε καιρια σημεια το αυτοκινητο. Χαμηλοτερο, φαρδυτερο, μακρυτερο και ισχυροτερο, το νεο PEUGEOT 2008 DKR επιβεβαιωσε την ανωτεροτητα του και με την δικινητη διαταξη του καταφερε να επικρατησει απεναντι στα παραδοσιακα 4×4 ακομη και στα πιο σκληρα τερεν.
ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ
Bruno Famin, Διευθυντης Peugeot Sport: «Το αποτελεσμα ξεπερασε τις προσδοκιες μας, επειδη ηρθαμε εδω περισσοτερο για να δουμε την αποδοση του αυτοκινητου. Και πετυχαμε τους στοχους μας σε καθε διαφορετικη κατασταση και συνθηκες. Αυτο επιβεβαιωνει πως ολοκληρωσαμε της τεχνικης μας προκληση που ειχαμε θεσει. Ανακαλυψαμε μερικα μηχανικα προβληματα, που μας δειχνουν πως υπαρχουν ακομη περαιτερω περιθωρια βελτιωσης του PEUGEOT 2008 DKR. Ειμαστε απολυτα ικανοποιημενοι με το αποτελεσμα και ελπιζουμε πως θα πετυχουμε του χρονου το ιδιο, ισως με στοχο το 1-2-3!»
Stéphane Peterhansel, οδηγος PEUGEOT 2008 DKR, Νικητης ραλι Ντακαρ 2016: «H ικανοποιηση ειναι τεραστια για εμας. Πριν την εκκινηση ενα τετοιο αποτελεσμα ηταν μακρια απο τις προσδοκιες μας. Η αισθηση που ειχα ηταν πως η ομαδα ηταν ακομη νεα, αλλα ολα πηγαν εξαιρετικα. Τις πρωτες μερες προσπαθησα να εχω επαφη με τους Carlos και Seb που ηταν ταχυτεροι απο εμας. Μια μερα οδηγησαμε σε φουλ ρυθμο και καταφεραμε να εχουμε μια διαφορα 50 λεπτων μολις τρεις μερες πριν τον τερματισμο. Οταν αγωνιστηκα για πρωτη φορα στο Ντακαρ με μοτοσικλετα, ονειρευομουν την μερα που θα οδηγουσα ενα PEUGEOT. To να ειμαι στην ομαδα και να νικησω ειναι μια τεραστια ικανοποιηση για μενα».
Cyril Despres, οδηγος PEUGEOT 2008 DKR, 7η θεση: «Ειναι μια πολυ θετικη καταληξη στη δευτερη συμμετοχη μας με ενα αυτοκινητο. Και ειναι παντα ικανοποιητικο να ολοκληρωνεις ενα Ντακαρ. Καταφεραμε να ολοκληρωσουμε μερικες πολυ καλες ειδικες. Καναμε μερικα λαθη που δεν θελουμε να επαναλαβουμε και ειδαμε πως μπορουμε να ακολουθησουμε τους κορυφαιους. Ο τερματισμος τριων PEUGEOT 2008 DKR στο top-10 ειναι μια μεγαλη ικανοποιηση για ολη την ομαδα».
Sébastien Loeb, οδηγος PEUGEOT 2008 DKR, 9η θεση: «Eιμαι χαρουμενος που φτασαμε μεχρι το τελος! Υπαρχουν μερικα θετικα αλλα και αρνητικα πραγματα, συνολικα ειχαμε μια καλη εμφανιση. Καναμε μερικα λαθη στις ειδικες λογω ελλειψης εμπειριας. Περα απο αυτο, απο θεμα καθαρης αποδοσης ειχαμε τοσο οσο χρειαζοταν. Πραγματικα το απολαυσαμε ορισμενες μερες, αλλα το παλεψαμε μεχρι τελους».
Carlos Sainz, οδηγος PEUGEOT 2008 DKR n°303: «Θα ηθελα να συγχαρω ολη την ομαδα: ειδικα τους Stéphane and Jean-Paul. Δουλεψαμε ολοι πολυ σκληρα για να βελτιωσουμε το PEUGEOT 2008 DKR και ειμαι πολυ χαρουμενος που συνεβαλλα σε αυτη την προσπαθεια. Η επιτευξη ενος τετοιου αποτελεσματος μεσα σε μολις δυο χρονια ειναι πραγματικα κατι το εκπληκτικο».
Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Νικες σε ειδικες διαδρομες: 9 απο τις 13 για τα PEUGEOT 2008 DKR (Loeb/Elena: ειδικες 2, 3, 5 και 13, Peterhansel/Cottret: ειδικες 4, 6 και 10, Sainz/Cruz: ειδικες 7 και 9).
Νικητες ειδικων διαδρομων: Loeb (ειδικες 2 εως 5 και 7), Peterhansel (ειδικες 6 εως 8 και μετα 10 εως 13), Sainz (ειδικη 9).
Οι νικες του Stéphane Peterhansel στο Ντακαρ: 1991, 1992, 1993, 1995, 1997, 1998 (με μοτοσικλετα), 2004, 2005, 2007, 2012, 2013, 2016 (με αυτοκινητο)
Η γενικη καταταξη του ραλι Ντακαρ 2016
1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, 45h22min10s
2. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini, +34min58s
3. Giniel De Villiers (ZAF)/Dirk Von Zitzewitz (DEU), Toyota, +1h02min47s
4. Mikko Hirvonen (FIN)/Michel Perin (FRA), Mini, +1h05min18s
5. Leeroy Poulter (ZAF)/Robert Howie (ZAF), Toyota, +1h30min43s
7. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, + 1h49min04s
9. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, +2h22min09s
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }