Γιατί το Mazda RX-Vision είναι ο διάδοχος του RX-7

Τα νεα που θα διαβασεις παντου, ειναι αυτα που διαβαζες εδω, αρκετους μηνες πριν: Η Mazda, αποκαλυψε το τριθυρο sportscoupe της, με το ονομα RX-Vision Concept και εναν εξελιγμενο Wankel κατω απο το καπο της. Αυτο που θα διαβασεις σημερα εδω, στο μονο ελληνικο Μεσο που μιλαγε για επιστροφη του ροτορα, οταν οι αλλοι χλευαζαν (καταπιειτε τα πληκτρολογια σας, τωρα, εσεις οι \”παντογνωστες\” που λεγατε \”ο Wankel δεν θα επιστρεψει ποτε\”) ειναι το γιατι αυτο το μοντελο που παρουσιασε η Mazda στην Εκθεση του Τοκυο ειναι ο διαδοχος του RX-7.

Και γιατι τα \”σημαδια\” μας δειχνουν οτι, αν δεν ονομαστει RX-9, θα ονομαστει RX-7.
Οι ιδιοκτητες RX-8, ας μην παρεξηγηθουν. Δεν προκειται για ασεβεια στο αγαπημενο τους (και μας) μοντελο, αλλα για κατι εντελως διαφορετικο. Εδω, δεν μιλαμε για ενα fun to drive αυτοκινητο με τεσσερις πορτες και ροτορα. Μιλαμε για ενα τριθυρο supercar που ερχεται τσαντισμενο για να ξαναπαρει το σκηπτρο του \”βασιλια\” απο την 911, το GT-R και αλλους… αμφισβητιες.

Αλλα, ας δουμε τα σημαδια.

ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ:



Η Mazda μπορει να χρησιμοποιει τη σχεδιαστικη γλωσσα Kodo, ομως υπαρχουν σαφεστατες παραπομπες, σχεδιαστικα, στο RX-7.

Εξωτερικα
-Αρχικα, το… αυτονοητο. Μιλαμε για ενα αυστηρο coupe. Δυο πορτες. Καμια σχεση με 2+2 η οτιδηποτε αλλο.
-Στο πισω μερος, τα φωτιστικα σωματα ειναι ευθεια παραπομπη στο RX-7

 Γιατι, δεν ειναι μονο το γενικο σχημα που παραπεμπει στον προκατοχο. Ειναι και τα δυο στρογγυλα φαναρια στο εσωτερικο του, ειναι και η νοητη γραμμη -αυτη τη φορα χρησιμοποιηθηκε αεροτομη, αντι για πλαστικο υλικο- που διατρεχει το πισω μερος απ\’ ακρη σ\’ ακρη, \”συνδεοντας\” τα δυο φωτιστικα σωματα.
 


-Στο εμπρος μερος, η μασκα υιοθετει τη νεα σχεδιαστικη φιλοσοφια, ενσωματωνοντας ομως τα \”γνωρισματα\” του RX-7. Πρωτα- πρωτα, τα φωτιστικα σωματα, τα οποια, αν τα παρατηρησεις, δινουν την αισθηση των pop-ups

Φυσικα, τα pop-ups εχουν απαγορευθει, ομως η Mazda, με αυτη την ψευδαισθηση που μας δημιουργει οτι τα φωτα σηκωνονται, προσπαθει να μας \”δειξει\” τον προκατοχο. Ακομα και οι αεραγωγοι εχουν διατηρηθει και ας εχουν αλλαξει σχημα και εχουν κατεβει πιο χαμηλα. Η ποδια, χαμηλα στον προφυλακτηρα ειναι βαμμενη μαυρη, οπως ακριβως συνεβαινε και στο RX-7. 
-Στα πλαγια
Εδω(οπου εσυ μπορει να βλεπεις ολιγη απο ASton Martin, η AMG GT), βλεπουμε και παλι την ιδια \”συνταγη\” με το μακρυ καπο. Απο εκει και περα, οπως και στο RX-7 τελευταιας γενιας, πισω απο τον εμπροσθιο τροχο, ειναι τοποθετημενο το φλας και αεραγωγος. Στο concept, ο αεραγωγος και το φλας εχουν \”συγχωνευθει\” και εχουν αποκτησει νεο σχημα.

Στο εσωτερικο

-Εχει διατηρηθει η οδηγοκεντρικη φιλοσοφια που ειχε το RX-7 τελευταιας γενιας. Ο οδηγος \”αγκαλιαζεται\” απο το ταμπλο, καθως με τον συνοδηγο τον χωριζει το φαρδυ τουνελ, επανω στο οποιο ειναι τοποθετημενος ο λεβιες ταχυτητων, το χειροφρενο, αλλα χειριστηρια.

-Το καντραν εχει ΑΚΡΙΒΩΣ την ιδια διαταξη με του RX-7. Το στροφομετρο, μεγαλυτερο απο τα αλλα οργανα, δεσποζει στη μεση. Οπως και στου RX-7, τα \”κοκκινα\” αρχιζουν απο τις 8.000 σ.α.λ. (τα καλα του ροτορα). Η διαφορα ειναι οτι στο RX-7 το στροφομετρο… τελειωνει στις 9.000, στο RX-Vision στις 10.000 στροφες ανα λεπτο. Θελουν κατι να μας πουν οι Ιαπωνες;
-Δεξια απο το στροφομετρο εχουμε το ταχυμετρο, ενω αριστερα, μεσα σε ενα στρογγυλο πλαισιο, ακριβως οπως στο RX-7, τα οργανα θερμοκρασιας κινητηρα και τον δεικτη βενζινης. Το τιμονι ειναι τριακτινο, αν και εχει τεραστιες διαφορες με του προκατοχου. Concept ειναι ομως…
επιλογεας ταχυτητων και το χειροφρενο ειναι τοποθετημενα σε αποσταση… αναπνοης. Οχι διπλα το ενα απο το αλλο (στο RX-7 το χειροφρενο ειναι δεξια του λεβιε), αλλα πισω (εδω το χειροφρενο ειναι πισω απο τον επιλογεα). Απουσιαζει το στερεοφωνικο και το κλιματιστικο. Concept γαρ…

Η διαταξη
 


-Οπως και στο RX-7, εχουμε ενα coupe με τον κινητηρα τοποθετημενο εμπρος και την κινηση να μεταδιδεται αυστηρα πισω. Περισσοτερα δεν ξερουμε.

Το μοτερ
-Τα λογια ειναι περιττα. Ο φοβερος και τρομερος ροτορας επιστρεφει. \”Ενταξει, τον ειχε και στο RX-8\”, θα πεις, και πολυ σωστα. Η διαφορα ομως, ειναι οτι εδω μιλαμε για εναν ροτορα με turbo. Τον οποιο, τελευταια φορα τον ειδαμε που;

-Η Mazda μας λεει με νοημα οτι συνεχιζει την εξελιξη του Wankel, με σκοπο τη βελτιωση της αποδοσης ισχυος (αυτο, κρατα το), της οικονομιας στα καυσιμα και της αντοχης. Και μας επισημαινει με νοημα (παλι) τη νικη της Mazda, το 1991, στο Le Mans με εναν ροτορα.

Η παραγωγη
Αυτο δεν ειναι ενα concept που θα το… φαει η μαρμαγκα. Η Mazda ειχε κανει σαφες πως θα \”μετρησει\” τις αντιδρασεις του κοινου, το οποιο, οπως μαθαινουμε, εκανε σαν… τρελο μπροστα στο ροτορα, στην πρωτη του εμφανιση, στο Τοκυο. 
 
Απο τη Χιροσιμα, μας λενε πως \”το RX-Vision αντιπροσωπευει ενα οραμα του μελλοντος που η Mazda ελπιζει οτι μια μερα θα κανει πραγματικοτητα: Ενα εμπροσθιομηχανο, πισωκινητο σπορ αυτοκινητο με εκλεπτυσμενες, βασισμενες στη σχεδιαστη γλωσσα KODO αναλογιες, που μονο η Mazda θα μπορουσε να οραματιστει και το οποιο θα κινειται απο τον επομενης γενιας SKYACTIV-R ροτορα\”.

Η Mazda μας λεει επισης με νοημα οτι \”η μαζικη παραγωγη ειναι προς το παρον σε αναμονη (σ.σ. επιβεβαιωνοντας το TopSpeed.gr που σε αντιθεση με τους αλλους, τονιζε πως ο Wankel δεν εχει εγκαταλειφθει απο τους Ιαπωνες), η Mazda δεν σταματησε ποτε τις προσπαθειες ερευνας και εξελιξης επανω στον ροτορα. Ο επομενος ροτορας εχει ονομαστει SKYACTIVE-R, εκφραζοντας την αποφασιστικοτητα της εταιριας να αναλαμβανει προκλησεις με φιλοδοξιες που αψηφουν τις συνθηκες και την πιο συγχρονη τεχνολογια\”.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!