Οι 9 τρόποι που μας κοροϊδεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Πεσανε ολοι απο τα συννεφα -λεμε τωρα- με το γιγαντιαιο σκανδαλο της Volkswagen και της Audi (η τελευταια εμπλεκεται με περιπου 2,1 εκατομμυρια αυτοκινητα) για τους ρυπους. Ομως, ηταν μονο αυτο; Η αποκαλυψη του σκανδαλου των ρυπων ειναι η τελεια αφορμη για να μαθουμε καποια στιγμη οι καταναλωτες, τους τροπους, η καλυτερα τα \”παραθυρακια\” που εκμεταλλευονται οι αυτοκινητοβιομηχανιες για να προωθουν καλυτερα τα προϊοντα τους στους πελατες.

Και επειδη ζουμε σε εποχες… μιζεριας, εκτος απο τους ρυπους (παροτι η αυτοκινηση ειναι μικρο προβλημα μπροστα στους ρυπους που προκαλουν αλλες ανθρωπινες δραστηριοτητες), βασικο θεμα για τους αγοραστες σημερα, ειναι η καταναλωση. Οι εταιρειες διαφημιζουν τρομερες καταναλωσεις, οι οποιες ωστοσο, δεν ανταποκρινονται παντα στην πραγματικοτητα που ζουμε. Δηλαδη, ενα αυτοκινητο που σου διαφημιζεται οτι εχει, ας πουμε, καταναλωση 3 λιτρα/ 100 χιλιομετρα, σε πραγματικες συνθηκες θα εχει διπλασια. Για να επιτυχει αυτο το νουμερο, θα πρεπει να υπαρχουν οι συνθηκες με τις οποιες το πετυχαν οι δοκιμαστες της αυτοκινητοβιομηχανιας. Παρακατω θα δουμε αυτες τις συνθηκες που δημιουργουν οι εταιρειες -ενταξει, καποιες απο αυτες- και κανουν τη \”χαμηλη καταναλωση\” που διαφημιζουν… απιαστο ονειρο.

Υπαρχουν εννεα βασικοι τροποι με τους οποιους, οπως γραφει και η βρετανικη εφημεριδα Guardian, οι αυτοκινητοβιομηχανιες πετυχαινουν (πολυ) χαμηλοτερες καταναλωσεις, απο αυτες που πετυχαινεις εσυ, οδηγωντας το \”καμαρι\” σου καθημερινα, η εγω, δοκιμαζοντας το για να σου πω τη γνωμη μου. Ας τους δουμε:

1: Το wrap: Οσο απιστευτο και αν σου φαινεται, ακομα και οι κατασκευαστες χρησιμοποιουν μονωτικη ταινια η ναϋλον στη διαρκεια των δοκιμων καταναλωσης. Με ταινια, κλεινουν ολες τις ενωσεις και τα κενα στο αυτοκινητο. Σκοπος, να πετυχουν καλυτερη αεροδυναμικη και αρα να μειωσουν την καταναλωση καυσιμου. 

Ειναι κι αυτος ενας τροπος να πετυχεις αεροδυναμικη (True story) και ενα καλαισθητο αποτελεσμα

2: Αποσυνδεση του εναλλακτη. Με μια πληρως φορτισμενη μπαταρια, ενα αυτοκινητο θα λειτουργησει οσο ακριβως χρειαζεται για να ολοκληρωσει το τεστ. Και, μιας και οι νομοι για το τεστ δεν υποχρεωνουν τον κατασκευαστη να εχει εναλλακτη που λειτουργει, μπορουν να τον αποσυνδεσουν και ετσι, να μειωσουν τα φορτια στον κινητηρα. 

Βγαλε τον εναλλακτη, μαστορα. Περιττο βαρος ειναι

3. Διαφορετικα λιπαντικα. Χρησιμοποιωντας λιγοτερο ιξωδη λιπαντικα απο αυτα που \”φοραει\” η εταιρεια οταν σου παραδιδει το αυτοκινητο σου, η σου προτεινει, η σου βαζει το εξουσιοδοτημενο, μειωνεται η τριβη σε μερη του κινητηρα, με αποτελεσμα να μειωθει η ποσοτητα του καυσιμου που χρησιμοποιειται. 

…Και βαλε λαδι για το βραδυ, μαστορα

4.Η μειωση της τριβης των φρενων. Τα δισκοφρενα που δημιουργουν μικροτερη τριβη απο τα στανταρ μπορουν να κανουν πιο οικονομικη την φαση φρεναρισματος της δοκιμαστικης οδηγησης, μειωνοντας τις πιθανοτητες over-braking.

Η παναρχαια ελληνικη τεχνη του τσαρουχωματος των φρενων δεν βοηθα στην καταναλωση, λενε καινουριες μελετες

5.Η θερμοκρασια της δοκιμης. Οι κατασκευαστες επιλεγουν να διεξαγουν το τεστ οταν οι καιρικες συνθηκες ειναι οι ιδανικες για μικροτερη καταναλωση. Αυτες οι συνθηκες, τους δινουν τη δυνατοτητα να μειωσουν κατα 2-3% την καταναλωση καυσιμου. 

\”Ιδανικες συνθηκες οδηγησης\”

6. Η πιεση των ελαστικων. Εδω, οι κατασκευαστες, φουσκωνουν σχεδον οσο παει τα λαστιχα του αυτοκινητου. Με αυτο τον τροπο μειωνουν την επιφανεια επαφης του ελαστικου με το οδοστρωμα και αρα, την τριβη που δημιουργειται απο αυτη. Παροτι αν το εκανες εσυ αυτο στο αυτοκινητο σου, θα κατεληγες στο ΚΑΤ (στην καλυτερη) και το αυτοκινητο σου στα σκουπιδια, καθως η προσφυση που δημιουργειται με αυτο τον τροπο ειναι ελαχιστη, οι αυτοκινητοβιομηχανιες μπορουν να διεξαγουν τα τεστ καταναλωσης με… μπαλονια στις ροδες και να περνανε νομιμα.

Μην τολμησεις να δοκιμασεις αυτη την \”τεχνικη\” για εξοικονομηση καυσιμου. Σκοτωνει. Στην κυριολεξια

7.Η τεχνικη οδηγησης. Ειναι φυσικο οτι ενας πιο smooth τροπος οδηγησης μπορει να μειωσει την καταναλωση για καθε οδηγο. Ομως, στη διαρκεια των τεστ, οι οδηγοι- δοκιμαστες των βιομηχανιων οδηγουν τοσο προσεκτικα που δεν πλησιαζουν καν σε… υποψια ρεαλιστικων συνθηκων οδηγησης. Για παραδειγμα, ξεκινουν και επιταχυνουν τοσο αργα, που σε πραγματικες συνθηκες, θα ηταν επικινδυνο. Δηλαδη, αναβει το φαναρι πρασινο και, κανεις τοση ωρα να επιταχυνεις μεχρι τα 10 χαω που εχει σβησει το φαναρι, εχει αναψει αυτο της διασταυρωσης και ετοιμαζεται να ξαναναψει το δικο σου. Πιο αργα απ\’ οτι με τα ποδια δηλαδη, στην κυριολεξια. 

Η κυρια της φωτο (κανει τα 0-100 σε 5,5 λεπτα) οδηγει ταχυτατα μπροστα στους ρυθμους των δοκιμων των εταιρειων

8. Η μειωση του βαρους του οχηματος. Υπαρχουν πολλοι τροποι για εναν κατασκευαστη να μειωσει δραστικα το βαρος του δοκιμαστικου αυτοκινητου (δεν μας δινονται λεπτομερειες), ακροβατωντας στα ορια του τεστ. Με τη μειωση του βαρους, πετυχαινουν μειωση της καταναλωσης κατα 4,4%

Δεν εχει γινει γνωστο ποια ειναι τα επιτρεπομενα \”ελαφρωματα\” στα τεστ. Εδω, ειναι ενα αυτοκινητο σε ελαφρωμα πρωτου σταδιου.

9. Το \”περιθωριο λαθους\”. Εδω, υπαρχουν \”παραθυρακια\” που δινουν στους κατασκευαστες το δικαιωμα να βελτιωσουν \”στα χαρτια\” τις επιδοσεις του αυτοκινητου τους, βασιζομενοι σε ενα \”περιθωριο λαθους\” (οπως κανουν στις δημοσκοπησεις, ε;), για την περιπτωση που η δοκιμη ειχε συνθηκες οι οποιες τυχον… αυξησαν την καταναλωση.

Βεβαια, αυτο δεν σημαινει οτι μας εξαπατουν οι ολες αυτοκινητοβιομηχανιες, η εν παση περιπτωσει, οτι θελουν να μας εξαπατουν ολες οι αυτοκινητοβιομηχανιες. Υπαρχουν καποιες που το… παρακανουν και καποιες οι οποιες πλησιαζουν πολυ τις εργοστασιακες τιμες. Αυτος ειναι ακριβως και ο λογος για τον οποιο καποιες αυτοκινητοβιομηχανιες οργανωνουν ταξιδια με συγκεκριμενα μοντελα τους, καταγραφοντας την καταναλωση σε πραγματικες συνθηκες.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!