Οδηγούμε το Volvo V40 Cross Country D2 Ocean Race

Ποιος ειπε οτι η πολυτελεια και η ποιοτητα κοστιζει τοσο, ωστε να ειναι προνομιο των ισχυρων; Η Volvo, κανοντας ενα θεαματικο restart, εχει καταφερει να δημιουργησει premium αυτοκινητα που ειναι απολυτως χρηστικα και δεν κοστιζουν απαραιτητα μια… περιουσια. Αυτο ακριβως κανει και το αυτοκινητο της σημερινης μας δοκιμης, που θα μπορουσε να κοστιζει πολυ παραπανω.


Το Volvo V40 Cross Country D2 Ocean Race 1,6, ειναι μια πιο “off road” εκδοση του V40, το οποιο ειναι αφιερωμενο στο πνευμα της θαλασσας (εμπνευσμενο απο το σθενος και την ψυχη που χαρακτηριζει τους ιστιοπλοϊκους αγωνες Volvo Ocean Race, μας λεει η Volvo). Σε σχεση με το «συμβατικο» V40, ειναι πιο ψηλο, ενω εχει πινελιες που του δινουν μια πιο «αγρια» και πιο σπορ εμφανιση ταυτοχρονα.

Τετοιες (εξωτερικα) ειναι τα ματ αβαφα πλαστικα που εχουν τοποθετηθει περιμετρικα, στα χαμηλοτερα μερη του, ωστε να προστατευουν απο τα γδαρσιματα, αλλα και τα μαρσπιε- σποϊλερ στο χρωμα του αλουμινιου επανω απο αυτα, για την εκδοση που… πηρα στα χερια μου, οι 19αρες σκουροχρωμες ζαντες,  και οχι μονο. Ομως αυτα, ειναι μονο οι λεπτομερειες.

       
      Εσωτερικο

Ενταξει, το 2,5 ογκων μοντελο της Volvo ειναι καλαισθητο εξωτερικα και ποιοτικο. Αυτο (το ποιοτικο), δεν ειναι εκπληξη για τη Volvo, το ονομα της οποιας εχει γινει κατι σαν αστικος μυθος στους petroheads ολου του κοσμου, οι οποιοι παρομοιαζουν την αντοχη των Volvo στο χρονο και τις κακουχιες με αυτη των… αρματων μαχης. Εκει οπου εγω κρινω οτι θα πρεπει να εστιασουμε, ειναι η «σουηδικη καινοτομια» την οποια διαφημιζει η εταιρεια. Αλλωστε, η καινοτομια ειναι αυτη που κανει ενα μοντελο να ξεχωριζει.

 Αλλα ενα meme για την αντοχη των Volvo, δεν κρατηθηκα, το βαλα

Γι’ αυτο λοιπον και ξεκινω, οχι απο την πολυτελεια –που την ειχα δεδομενη για ενα Volvo-, απο κατι που πρωτη φορα συναντησα σε αυτοκινητο. Στο κεντρο του ταμπλο, μπροστα απο τον λεβιε των ταχυτητων, υπαρχει η κονσολα διαχειρισης του (αριστου) στερεοφωνικου, του κλιματισμου και των αλλων λειτουργιων του αυτοκινητου που εμφανιζονται στην κεντρικη εγχρωμη οθονη. Πισω απο αυτο τον «πινακα», ωστοσο, υπαρχει ενα ευμεγεθες κενο με μια εξυπνη, φωτιζομενη θηκη, στην οποια εμενα βολευε να αφηνω το κινητο, η το πορτοφολι μου. Αυτη, ειναι μια καινοτομια που με κανει να απορω πως δεν την εχει αντιγραψει (ακομα) αλλη αυτοκινητοβιομηχανια.

Ουτως η αλλως παντως, το εσωτερικο του V40 ειναι ποιοτικο (αριστη η ποιοτητα των δερματων και των πλαστικων) και ευχρηστο. Τα δερματινα καθισματα με τις κοκκινες ραφες ειναι, εκτος απο ομορφα, πολυ βολικα και προσφερουν πολυ καλη στηριξη. Και πως θα μπορουσαν να μην ειναι βολικα; Ξερατε οτι, για να αρχισει να φτιαχνει καθισματα η Volvo, τη δεκαετια του \’60, συμβουλευτηκε τους ορθοπεδικους χειρουργους του Πανεπιστημιου Τεχνολογιας Chalmers στο Γκετεμποργκ της Σουηδιας; Ε, οσο να ναι, αυτοι ξερουν πως ξεκουραζεται η μεσουλα σου.

   Τα καθισματα του V40, που λεγαμε. Παρατηρηστε τη θηκη στο \”κουφιο\” ταμπλο

Θηκες (με διακριτικο φωτισμο, ωστε να μη χρειαζεται να αναψεις την πλαφονιερα, ψαχνοντας το πορτοφολι για τα διοδια) εχει πολλες, στο κεντρο του ταμπλο, αναμεσα στα καθισματα οδηγου και συνοδηγου, στις πορτες, αλλα και πισω, οπου, εκτος απο το αναδιπλουμενο armrest, συνανταμε εξυπνα ανοιγομενες ποτηροθηκες στο κεντρο των καθισματων. Εξυπνο και αυτο.

Ωραιος και ευχρηστος ο πινακας του Volvo

Ο πινακας οργανων, πισω απο το καλοσχεδιασμενο τιμονι (το οποιο ρυθμιζεται καθ’ υψος και αποσταση απο τον κορμο), αλλαζει χρωματισμους και φυσικα εχει ρυθμιζομενη ενταση φωτισμου (ρυθμιζει και τον φωτισμο των θηκων, αλλα και στα ποδια). Εκει εμφανιζονται και τα προγραμματα οδηγησης (Elegance, Eco, Performance), ενω το εξυπνο, ειναι οτι αριστερα και δεξια του στροφομετρου και κοντερ, εμφανιζονται η μπαρα της θερμοκρασιας και δεξια, η ροπη, ωστε να ξερεις ακριβως ποτε θα αλλαξεις ταχυτητα, εκμεταλλευομενος ολο το ευρος της δυναμης του αυτοκινητου.                 Στο δρομο

Η θεση οδηγησης του V40 ειναι, ουτως η αλλως αριστη και η μονη «παραφωνια» ειναι η ορατοτητα προς τα πισω, η οποια ειναι περιορισμενη (ως… ανυπαρκτη) λογω του μικρου πισω παρμπριζ. Αλλα, πριν δουμε τη συμπεριφορα του στο δρομο, ας μιλησουμε για το κινητηριο συνολο του, το οποιο ειναι μαλλον η ιδανικοτερη επιλογη για την Ελλαδα. Προκειται για τον diesel των 1,6 λιτρων με τα 115 ps και τα 270 Nm (27,5 kgm) ροπης.

Οι επιδοσεις του ειναι ικανοποιητικες (ιδιαιτερα μετα την 3η) και μπορεις να κινηθεις σβελτα, λογω της μεγαλης ροπης που ειναι διαθεσιμη σε μια ευρεια γκαμα στροφων, ομως το δυνατο του σημειο, ειναι οτι μπορει να προσφερει οικονομικη (για την ακριβεια οικονομικοτατη) μετακινηση. Παρα το γεγονος οτι το δουλεψα κατα 90% στο προγραμμα “Performance” και οτι εχω… (πολυ) βαρυ δεξι ποδι, η μεση καταναλωση εμεινε στα 5,4 lt/100 km και μαλιστα με καθημερινη κινηση στο πολυβουο κεντρο της Αθηνας. Ειμαι πεπεισμενος πως αν οδηγουσα… νορμαλ θα μπορουσα να ριξω την καταναλωση σε τρομερα… ευχαριστα νουμερα.

Ικανοποιητικοι οι χωροι του Volvo

Ειναι οικονομικοτατο λοιπον. Ομως, πως παταει στο δρομο; Ο οδηγος (ο γραφων, εν προκειμενω) εχει πολυ καλη πληροφορηση απο το τιμονι και «οπλο» στα χερια του ειναι το αριστο σε σχεση και κλιμακωση εξαταχυτο κιβωτιο.

Θα περιμενε κανεις πως η αυξηση του υψους του V40 θα προκαλουσε δραματικες αλλαγες στη συμπεριφορα. Ομως, το πλαισιο και το συστημα διευθυνσης εχουν τοσο μεγαλες δυνατοτητες, που ακομα και υπο πιεση, το Cross Country Ocean Race ειναι απολυτως προβλεψιμο και ασφαλες – και σε αυτο αξιζει να προστεθει και η αποδοση των φρενων. Οι κλισεις που παιρνει ειναι μαλλον αμελητεες για οχημα της κατηγοριας, ενω η ρυθμιση της αναρτησης προσφερει ανεση, χωρις ομως υποχωρησεις στην οδικη συμπεριφορα (πχ δεν παρατηρησα φαινομενα «πλευσης» στις υψηλες ταχυτητες). Πολυ καλες (και εντυπωσιακες) ζαντες, αλλα και τα λαστιχα που εχουν επιλεγει για αυτη την εκδοση, τα Continental Contisportcontact που του ταιριαξαν «γαντι».

Τα ηλεκτρονικα βοηθηματα επεμβαινουν μονο οπου και οταν πρεπει, οπως για παραδειγμα οταν, λογω της μεγαλης ροπης, σε γλιστερο οδοστρωμα, το «αναγκασεις» να σπιναρει. Το Cross Country, λογω του αυξημενου υψους του, μπορει να κινηθει αφοβα σε κακοτραχαλα οδοστρωματα, χωρις να «φοβαται» και ζημιες. Ετσι, το V40 Cross Country Ocean Race ειναι ενα οχημα πραγματικα ελευθερου χρονου, με ικανοποιητικους χωρους, με το οποιο μπορεις να ταξιδεψεις σε ολη τη χωρα και ολες τις χωρες, χωρις αγχη. Και με τιμη περιπου 25.000 ευρω, ειναι μια καλη επιλογη…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!