Τι κάνει το Citroen Cactus ξεχωριστό;


Τι ηταν αυτο που εκανε το 2CV διασημο; Τι ηταν αυτο που μετετρεψε το DS σε θρυλο; Ηταν το διαφορετικο, το καινοτομο. Η Citroen, ξερει καλα τι σημαινει να τολμας να παρουσιαζεις κατι ριζοσπαστικο. Και, οπως το χει κανει στο παρελθον, το ξανακανε και τωρα, με το Cactus. Το οποιο δεν εχει «απλα» πολλες καινοτομιες. Ηταν ενα concept το οποιο γνωρισε θριαμβευτικη υποδοχη απο το κοινο και οι Γαλλοι το εβγαλαν στην παραγωγη ετσι οπως το αγαπησαμε. Μονο και μονο γι’ αυτη τους την κινηση, οποια ψεγαδια βρεις, του τα συγχωρεις.

Φωτογραφιες: Αγγελος Λουκισσας


Παντως για το Cactus, εγγυωμαι οτι ειναι ενα πληρως ερωτευσιμο αυτοκινητο. Ειναι τοσο διαφορετικο, τοσο ριζοσπαστικο, τοσο ξεχωριστο, που ηδη εχει παρει μια θεση στο «πανθεον των ηρωων» της Citroen. Οχι (μονο) λογω των airbumps…


                Καινοτομια

Το Cactus λοιπον, ειναι διαφορετικο και καινοτομο. Και, το ωραιο ειναι οτι αυτες οι καινοτομιες δεν κοστιζουν οσο ενα… φουτουριστικο supercar. Και οι τελευταιες λεξεις, μου δινουν «πασα» να μιλησω για τη σχεδιαση. Δεν υπηρχε αυτοκινητο στον αυτοκινητοδρομο που δεν εκανε δεξια οταν ο οδηγος του εβλεπε το Cactus στον καθρεφτη του. Αυτα τα στενομακρα Led και οι «πρησμενοι» προφυλακτηρες κανουν το Cactus να φαινεται… θυμωμενο. Αλλα ας μη μεινουμε σε αυτο.



Ολη του η σχεδιαση ειναι ιδιαιτερη. Οπως ιδιαιτερες ειναι οι ραγες οροφης, το ρυγχος, το πισω μερος, οι μεγαλες μαυρες επιφανειες που διατρεχουν ολοκληρο το αυτοκινητο, οι ομορφες ανθρακι ζαντες. Στο οποιο φυσικα δεσποζει η μεγαλη καινοτομια: Τα Airbumps, πλαστικοι θυλακες που εχουν εγκλωβισμενο αερα ωστε να απορροφουν τις μικροσυγκρουσεις. Και, μιας και στην Ελλαδα –και δη στην Αθηνα- δεν υπαρχει αυτοκινητο που να μην εχει σημαδια στους προφυλακτηρες απο τα… αστροπελεκια που ξεπαρκαρουν, η ξεπαρκαρουν, η στις πορτες απο (αλλα) αστροπελεκια που ανοιγουν τις πορτες τους οπως να ναι, μπορω να πω οτι ειναι πολυ χρησιμο.


Αλλα αρκετα με το εξω, το οποιο παρεμπιπτοντως εχει μηκος 4,157 μ.. Γιατι, ακομα πιο ενδιαφερων, ειναι ο εσωτερικος κοσμος του Cactus. Πως σου φαινεται η ιδεα ενα αυτοκινητο να μην εχει σχεδον καθολου διακοπτες; Ε, λοιπον, σε πληροφορω οτι ειναι τρομερα καλη! Η Citroen εχει ουσιαστικα απογυμνωσει το ταμπλο και εχει αφησει, αντι πινακα οργανων μια ηλεκτρονικη οθονη μπροστα απο το τιμονι και, στη μεση του ταμπλο, μια εντυπωσιακη, εγχρωμη οθονη αφης 7 ιντσων. Σε αυτη την οθονη (την οποια εχουμε πρωτοσυναντησει στο Peugeot 308) υπαρχει το μενου χειρισμου του air condition, του in car audio, οι πληροφοριες του οχηματος (καταναλωσεις κλπ), ο τηλεφωνικος καταλογος, η συνδεση με το Ιντερνετ κ.α. Γενικως, ολα ειναι μαζεμενα εκει. Ειχα μια ενσταση οτι η υπερσυγκεντρωση σε υπομενου σε μια οθονη θα προκαλουσε θεματα… distraction του οδηγου, ομως αποδεικνυομαι λαθος. Σε καμια περιπτωση η οθονη δεν με απεσπασε απο το δρομο.


Η αλλη καινοτομια, ειναι η μεταφορα του αεροσακου του συνοδηγου στην οροφη. Στον χωρο που απεμεινε, επανω στο ταμπλο με τα σκληρα υλικα και την πολυ καλη συναρμογη, υπαρχει ενα… αναποδο ντουλαπακι. Το οποιο οταν ανοιγει, αποκαλυπτει τον τεραστιο χωρο που εχει. Το ποσο πρακτικο ειναι, μπορει να περιγραφει απο το γεγονος οτι εκει… εναποθετα τα γλυκα, τις σακουλες απο τα φαστφουνταδικα και αλλα που, σε αλλη περιπτωση δεν θα μπορουσα να βαλω στο «συμβατικο» ντουλαπακι. Bonus, οτι στη θεση του «συμβατικου» ντουλαπιου, υπαρχει επιπλεον χωρος αποθηκευσης!


«Διαφορετικες» ειναι και οι χειρολαβες της πορτας που ομοιαζουν με χερουλια βαλιτσας. Δεξιος αεραγωγος δεν υπαρχει και τη «δουλεια» κανει ο καταλληλα στραμμενος κεντρικος, ενω η αλλη εκπληξη ειναι οτι το Cactus εχει ενσωματωσει τα πιτσιλιστιρια στους υαλοκαθαριστηρες.
Το τελευταιο, εγινε για λογους εξοικονομησης βαρους, λεει η Citroen. 200 κιλα «γλιτωσε» σε σχεση με το C4, η απουσια γρυλων στα πισω καθισματα, το ελαφρωμα του πατωματος, η αφαιρεση της πλατης στο πισω καθισμα. Δεκτο, αλλα το γεγονος οτι τα πισω παραθυρα ενος πενταθυρου αυτοκινητου ανοιγουν (μια… χαραμαδα) με μεντεσε, θα ξενισει.


                Στο δρομο

Ο οδηγος, παρα την απουσια τηλεσκοπικης ρυθμισης του τιμονιου, θα βρει ευκολα τη θεση του στο ανετο καθισμα και θα βρει την… πανοραμικη θεση οδηγησης που προσφερει το Cactus. Αυτο που δυσκολα θα χωνεψει κανεις, παντως, ειναι η ελλειψη στροφομετρου, που αδικει τη συνολικη εικονα του Cactus.


Στο δρομο, ειναι πασιφανες πως το ιδιοτυπο- πρωτοτυπο crossover της Citroen δινει την εμφαση του στην ανεση. Λιγοι θορυβοι και μαλακη αναρτηση δινουν το πρωτο στοιχειο. Τι γινεται ομως οταν πιεστει;


Παιρνει κλιση μεν, δεν τρομαζει δε, αλλα απλα προειδοποιει. Γενικοτερα, το Cactus, εχει καλο τιμονι και ουδετερη συμπεριφορα και δεν θα σε προδωσει. Σε αυτο, δεν παιζουν ρολο τα κορυφαια φρενα του μονο, ουτε το… δυναστικο ESP που απενεργοποιειται με ενα κουμπι και επανενεργοποιειται μονο του μετα τα 50 χαω. Παιζει ρολο το γενικοτερο στησιμο του που ειναι τετοιο ωστε το Cactus να χασει προσφυση μονο αν το προσπαθησεις (και παλι, δεν το εγγυωμαι). Αυτο, δεν αποτελει εκπληξη για ενα Citroen, ωστοσο.


Αν το Cactus εχει καλα φρενα και καλο κρατημα, τι να πει κανεις για τον κινητηρα του; Το 8βαλβιδο  1,6 turbodiesel με τους 100 ιππους και 254 Nm ροπης στις 1.750 σ.α.λ. ειναι ενα μοτερ- ποιημα. τηρουμενων των αναλογιων. Πολιτισμενος στη λειτουργια του και χωρις κραδασμους, με ωραιο ηχο, ελαστικοτατος, συνδυαζεται με το μικρο βαρος του αυτοκινητου και χαριζει ικανοποιητικες επιδοσεις. Συνδυαζεται ωραια με το 5αρι (θα προτιμουσα 6αρι) κιβωτιο με τις μακριες σχεσεις.


Το ατου του, ωστοσο, ειναι η οικονομια. Η Citroen περηφανευεται πως ειναι το οικονομικοτερο crossover της αγορας με καταναλωση 3,4 λτ./100 χλμ. Στην πραξη, με το δικο μου (θεοβαρο) δεξι ποδι, η καταναλωση δεν εφυγε πανω απο τα 5,5 λτ/100 χλμ και διαπιστωσα πως με οικονομικη οδηγηση το νουμερο που υποσχεται η Citroen μπορει να «πιαστει».


Συνοψιζοντας: Δεν μου αρεσε που τα πενταλ εχουν μικρη αποσταση μεταξυ τους (εχω την αισθηση οτι με τα πενταλ υπαρχει ενα ζητημα, γενικοτερα) , που λειπει το καθρεφτακι απο το σκιαδιο του συνοδηγου (οχι ομως απο του οδηγου) και η ελλειψη στροφομετρου. Ομως μου αρεσε τρελα να το οδηγω, να παιζω στο μενου της οθονης αφης του, να το βλεπω παρκαρισμενο. Ειναι οικονομικοτατο, εξυπηρετικοτατο, με επαρκεις χωρους για ολους τους επιβατες και στο χωρο αποσκευων, με το καταλληλο υψος για ταξιδι και εξορμησεις εκτος πολης, εχει φρεναρες, ειναι ασφαλες στο στριψιμο, διαφορετικο, καινοτομο. Και, παραδιδοντας το πισω στη Citroen, αναρωτιομουν: Ποιος δεν θα ηθελε να μπορει να αγορασει ενα concept car; 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!