Giulietta Sprint: Η επιστροφή ενός θρύλου

Οταν, το 1954, στο Τορινο η Alfa Romeo παρουσιαζε την Giulietta Sprint, ταραζε τα νερα. Οχι μονο επειδη παρουσιαζε ενα αυτοκινητο που ειχε καταιγιστικες για την εποχη του επιδοσεις (πχ τελικη ταχυτητα 180 χαω). Αλλα και επειδη για πρωτη φορα ενα νεο μοντελο παρουσιαζοταν στην coupé εκδοση του και οχι στην σενταν. Η Giulietta Sprint δημιουργησε την κατηγορια των υψηλων επιδοσεων compact coupé. Οι καιροι ομως αλλαζουν. Σημερα, η Giulietta Sprint αναβιωνει, διχως να εχει κουπε εκδοση.


    Οι τιμες της (με αποσυρση και προωθητικη ενεργεια) διαμορφωνονται στα 21.850 € για τη βενζινοκινητη Multiair 1.4 150hp και στα 22.400 € για τη ντιζελ 1.6 JTDM-2 105hp.

Αυτο, θα πρεπει να ειναι και το μονο παραπονο μας απο τους Ιταλους: Οτι η Giulietta δεν απεκτησε την… ποθητη για πολλους τριθυρη εκδοση. Οχι οτι η υπαρχουσα εκδοση ειναι ασχημη (αλλωστε δεν υπαρχει Alfa που να μην ειναι ομορφη). Και, παροτι λοιπον αυτη η Giulietta Sprint δεν ειναι ενα μικρο κουπε υψηλων επιδοσεων, γιορταζει με τον τροπο που… αρμοζει τα 60 χρονια του ονοματος…

Η νεα Giulietta Sprint ειναι πλεον διαθεσιμη και στην ελληνικη αγορα, οπου θα προσφερεται με τον οικονομικο ντιζελ 1.6 JTDM-2 105hp και το δυνατο νεο βενζινοκινητηρα 1.4 150hp, την τελευταια προσθηκη στην οικογενεια MultiAir, ο οποιος θα διατιθεται μονο στη συγκεκριμενη εκδοση. Χαρακτηριστικο της νεας σειρας ειναι ο πλουσιος εξοπλισμος, βασισμενος στην πλουσια εκδοση Distinctive, περιλαμβανοντας επιπλεον καθισμα συνοδηγου ρυθμιζομενο καθ’ υψος, καθισματα απο υφασμα και Alcantara με λογοτυπο Sprint στα προσκεφαλα και κοκκινες ραφες, δερματινο τιμονι με κοκκινες ραφες, μοχλο ταχυτητων και χειροφρενο με κοκκινες ραφες, καθως και τις νεες ζαντες αλουμινιου. Ο σπορ χαρακτηρας της Giulietta Sprint εκφραζεται επισης απο την μαυρη επενδυση στην οροφη και τα πατακια απο βελουδο.

 

Οι τιμες της Giulietta Sprint (με αποσυρση και προωθητικη ενεργεια) διαμορφωνονται στα 21.850 € για τη βενζινοκινητη Multiair 1.4 150hp και στα 22.400 € για τη ντιζελ 1.6 JTDM-2 105hp.

Και diffuser

Η νεα Giulietta Sprint ερχεται με ενα αποκλειστικο σπορ «ενδυμα» με μερικα πολυ ελκυστικα στοιχεια οπως ο πισω προφυλακτηρας με σπορ διαχυτη, υπερμεγεθεις αποληξεις εξατμισης και ζαντες αλουμινιου 17” Sprint με 5 οπες (18″ ως εξτρα επιλογη). Το εξωτερικο στιλ της νεας εκδοσης συμπληρωνεται απο τα φιμε πισω τζαμια και το γυαλιστερο ανθρακι φινιρισμα στην εμπρος γριλια, τις λαβες, τα φερινγκ των καθρεφτων και τα πλαισια των προβολεων ομιχλης.

Προσοχη εχει δοθει σε ολες τις λεπτομερειες και στα υψηλης ποιοτητας υλικα, τα οποια επιλεχτηκαν για να αντιπροσωπευουν την απολυτη εκφραση του ιταλικου στιλ. Συγκεκριμενα, ξεχωριζουν οι μαυρες σπορ λεπτομερειες, και τα καθισματα Alcantara Sprint με κοκκινες ραφες και το λογοτυπο στα προσκεφαλα.

Και τωρα στο… ζουμι: Η Giulietta Sprint εφοδιαζεται με τον νεο βενζινοκινητηρα 1.4 MultiAir Turbo 150 HP, εναν δυνατο κι αξιοπιστο κινητηρα που αποτελει μια εξοχη εκφραση του σπορ πνευματος της νεας Sprint. Με αυτον το αυτοκινητο επιτυγχανει τελικη ταχυτητα 210 χλμ./ωρα και επιταχυνει απο 0 ως 100 χλμ./ωρα σε 8,2”.

Εκπληκτικες επιδοσεις που συνδυαζονται με εξαιρετικα μικρη καταναλωση και εκπομπες ρυπων: στον συνδυασμενο κυκλο χρειαζεται 5,7 λιτρα/100 χλμ. με εκπομπες CO2 131 g/km (με ελαστικα ECO, διαθεσιμα αναλογα με την αγορα, πετυχαινει περαιτερω μειωση σε 5.6 λιτρα/100 χλμ. και 129 g/km). Εκτος απο το συγκεκριμενο κινητηρα, η Giulietta Sprint μπορει να εφοδιαστει και με 5 αλλα συνολα: τον 1.4 MultiAir Turbo Petrol 170 HP, με αυτοματο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη Alfa TCT, τους τουρμπο ντιζελ 1.6 JTDM 105 HP, 2.0 JTDM 150 HP και 2.0 JTDM 175 HP – ο τελευταιος επισης με Alfa TCT, οπως επισης και τον 1.4 Turbo LPG 120 HP. Στην Ελλαδα η εκδοση θα διατιθεται με το βενζινοκινητηρα 1.4 Multiair 150hp και τον 1.6 105hp για τους λατρεις του diesel.

 

Η νεα Giulietta Sprint ειναι ενα απο τα ασφαλεστερα αυτοκινητα της κατηγοριας της, διαθετοντας εκτος απο τα υπεροχα δυναμικα χαρακτηριστικα της αφθονο εξοπλισμο, οπως οι εξι αεροσακοι, ESP, ζωνες ασφαλειας τριων σημειων με διπλο προεντατηρα, και αψογη προστασια της καμπινας επιβατων.

Κι αυτα συμπληρωνονται απο συστηματα που ειναι στανταρ, αλλα ειναι μοναδικα στην κατηγορια της, οπως το Alfa DNA με το ηλεκτρονικο διαφορικο Q2 και το DST, που προειδοποιει τον οδηγο με δονησεις στο τιμονι οταν απαιτειται να διορθωσει την πορεια του. Η Giulietta κερδισε 5 αστερια στο Euro NCAP απο το ξεκινημα της, επιτυγχανοντας 97% στην προστασια επιβατων, ενα απο τα υψηλοτερα σκορ της κατηγοριας της.

Η original

 
Στο πρωτο ημισυ της δεκαετιας του 1950, μετα τον πολεμο, η Alfa Romeo ηταν υποχρεωμενη να επικεντρωθει στον ογκο παραγωγης της, που ακομη δεν ηταν πολυ σημαντικος. Ετσι, στο τελος της σεζον του 1951 η διοικηση αποφασισε να σταματησει την αγωνιστικη δραστηριοτητα: η F.1 Alfetta, μετα τα δυο Παγκοσμια Πρωταθληματα του 1950 με τον Farina και του 1951 με τον Fangio, αποσυρθηκε αηττητη απο τους αγωνες προκειμενου να επικεντρωθουν οι εργασιες και οι ποροι σε αυτο που εμελλε να γινει η Giulietta.

Απο την αποψη της παραγωγης, η “1900″, το πρωτο αυτοκινητο που σχεδιαστηκε και παραχθηκε βιομηχανικα, δεν καταφερε να ενισχυσει τα νουμερα του μονο του. Ενα μοντελο για να διαδεχτει την “1900″ ηταν απαραιτητο, ενα αυτοκινητο που θα στοχευε σε ενα ευρυτερο κοινο, αλλα το οποιο διατηρουσε τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικα μιας Alfa Romeo: η Giulietta.

Κανει το ντεμπουτο της στο Τορινο το 1954 με την Giulietta Sprint- ηταν η πρωτη φορα που ενα νεο μοντελο παρουσιαζοταν στην coupé εκδοση του και οχι στην σενταν. Η Giulietta Sprint δημιουργει την κατηγορια των υψηλων επιδοσεων compact coupé. Το αυτοκινητο εχει ενα ασυνηθιστο επιπεδο τεχνολογικο και επιδοσεων σε σχεση με -οπως θα λεγαμε σημερα- την τοποθετηση του στην αγορα. Το 1954 ηταν ακομη δυσκολο να αναγνωριστουν οι ανταγωνιστες της.

Ενας εντελως νεος κινητηρας εκανε επισης το ντεμπουτο του με την Giulietta Sprint, ενας κινητηρας που εφευρισκει μια χωρητικοτητα: «1300». Γεννηθηκε μαζι με την Sprint κι ειναι ο θρυλικος “bialbero” (διπλου εκκεντροφορου), ενας απο τους σημαντικοτερους κινητηρες στην ιστορια της Alfa Romeo. Ο κινητηρας των 1290 κ.εκ. της Giulietta εξολοκληρου κατασκευασμενος απο ελαφρυ αλουμινιο: ολες οι λυσεις ερχονται κατευθειαν απο τους αγωνες και την αεροναυπηγικη. Αυτο σημαινει αποδοση, ελαφρο βαρος και αξιοπιστια.

Με αυτο τον κινητηρα και ολα τα υπολοιπα μηχανικα μερη η Giulietta Sprint επιτυγχανει τελικη ταχυτητα 170 χλμ./ωρα- απιστευτη για την εποχη- με απολυτη ασφαλεια, χαρη στο εξαιρετικο κρατημα της. Για να αυξηθουν οι επιδοσεις (80 ιπποι και 180 χλμ./ωρα) και να προσφερθει ενα coupé που οι οδηγοι και οι ιδιωτικες αγωνιστικες ομαδες θα μπορουσαν να χρησιμοποιησουν σε αγωνες, η Giulietta Sprint Veloce δημιουργηθηκε το 1956. Στην παρουσιαση της στο θρυλικο Mille Miglia πηρε την ενδεκατη θεση γενικης: μπροστα της ηταν μονο αυτοκινητα διπλασιου μεγεθους και πισω της ολες οι Porsche 356.
 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!