Τον Ιουλιο του 2016, η Aston Martin και η ομαδα της Red Bull Racing αποκαλυψε το πρωτοποριακο hypercar με κωδικο ονομα AM-RB 001. Στο Motor Show της Γενευης αποκαλυφθηκε επιτελους το πραγματικο ονομα του αυτοκινητου στο κοινο οπου και γνωρισε την Aston Martin Valkyrie.
Η ιδεα ηταν να κατασκευαστει ενα αυτοκινητο δρομου μεσα απο την μοναδικη καινοτομα συνεργασια μεταξυ του Red Bull και της Aston Martin. Ετσι δημιουργηθηκε ενα αυτοκινητο που ομοιο του δεν ειχαμε ξαναδει.
Ο σχεδιαστης της Aston Martin, Marek Reichman και ο Andrian Newey της Red Bull Racing δουλεψαν σκληρα για αυτο το project, ετσι ωστε να εξασφαλισουν οτι η Valkyrie θα ειναι λειτουργικη και ευχαριστη στην οδηγηση ως αυτοκινητο παραγωγης, αλλα με την ικανοτητα να εχει απιστευτη αποδοση και στην πιστα.
Για οσους επιθυμουν μια ακομη πιο εντονη εμπειρια οδηγησης, βρισκεται σε εξελιξη μια εκδοση αποκλειστικα για πιστα, η οποια προβλεπεται να εχει την ιδια επιδοση με τα πρωτοτυπα LMP1 του Λε Μαν.
Γιατι πηρε το ονομα Valkyrie;
To ονομα που επιλεχθηκε για την Valkyrie συνεχιζει την μακροχρονη παραδοση των αυτοκινητων ‘V’ της Aston Martin. Αυτο ξεκινησε το 1951 με την Vantage, που ονομαστηκε ετσι για να ξεχωριζει η υψηλοτερη αποδοση της απο την DB2. Οι Virage, Vanquish και Vulcan συνεχισαν αυτη την παραδοση.
Σκαλιζοντας τις τεχνικες λεπτομερειες
Διαμορφωμενη γυρω απο μια ελαφρια κατασκευη απο ανθρακονηματα, η Valkyrie εχει εκπληκτικη αεροδυναμικη και προσφερει πρωτοφανη επιπεδα downforce για ενα αυτοκινητο δρομου. Θα κατασκευαστει απο τον David King και την ομαδα του, εκει που δημιουργηθηκε και το αρχικο μοντελο hypercar της Aston Martin, το One-77.
Η Valkyrie θα ειναι υβριδικη, συγχωνευοντας εναν κινητηρα 6,5 λιτρων V12 με εναν ηλεκτρικο κινητηρα για την παραγωγη 1,000 ιππων. Μαζι με την ολοκαινουρια μηχανη εχει και κιβωτιο με επτα ταχυτητες σε paddle-shift. Σχεδιασμενo και κατασκευασμενo απο τον Ricardo με τις προδιαγραφες Red Bull Advanced Technologies, το κιβωτιο ταχυτητων θα ειναι ο ιδανικος συντροφος στον κινητηρα Cosworth V12.
Επισης το Valkyrie διαθετει και ενα ελαφρυ υβριδικο συστημα μπαταριας που παρεχεται απο την Rimac. Αναγνωρισμενη ως μια απο τις καλυτερες εταιριες στην κατασκευη μπαταριων υψηλης αποδοσης, η Κροατικη εταιρια μας εχει δειξει τι μπορει να κανει μεσα απο το πρωτοποριακο Concept-One, το πρωτο στον κοσμο -και πιο γρηγορο- ηλεκτρικο hypercar.
Με αναλογια ισχυος και βαρους 1:1 η AM-RB 001 απαιτει ενα συστημα φρενων που να ειναι ανταξιο του κινητηρα του. Οι Alcon και Surface Transforms ειναι υπευθυνες για τον εφοδιασμο με πολυ ελαφριες και πολυ δυνατες δαγκανες φρενων καθως και δισκους απο ανθρακονηματα που απαιτουνται για να σταματησει το αυτοκινητο.
Για να εξασφαλιστει η μεγιστη αποδοση, οι ειδικοι της Bosch πανω στο κομματι των ηλεκτρονικων εχουν κατασκευασει το Engine Control Unit (ECU), το Transmission Control Unit (TCU) και το Electronic Stability Program (ESP) για την Valkyrie, ενω η Βρετανικη Wipac φτιαχνει τους προβολεις LED και τα πισω φωτα.
Πολυ ωραια ολα αυτα, αλλα ποσο θα κοστιζει;
150 Aston Martin θα κατασκευαστουν -συμπεριλαμβανομενων και των πρωτοτυπων- με προβλεπομενες 25 επιπλεον εκδοσεις για την πιστα. Οι πρωτες παραδοσεις προκειται να ξεκινησουν το 2019.
Αλλα καπου εδω βρισκονται και τα ασχημα νεα για οσους επιθυμουν να εχουν μια Aston Martin Valkyrie στο γκαραζ τους – και τα 150 αμαξια που σχεδιαζει να κατασκευασει η Aston Martin εχουν ηδη πουληθει για μια σεβαστη τιμη. Φημες λενε, οτι η Valkyrie φτανει σχεδον στα 3,000,000$.
http://www.redbull.com/gr/el