«Η δημιουργια της δεκατης γενιας Civic αντιπροσωπευει ενα απο τα πιο ολοκληρωμενα και φιλοδοξα προγραμματα εξελιξης νεου μοντελου στην ιστορια της Honda,» δηλωσε ο Mitsuru Kariya, Αρχιμηχανικος & Επικεφαλης του Project. «Περα απο την πρωτοφανη εκμεταλλευση R&D πορων, η διαδικασια εμπεριειχε και την εμπλοκη των τμηματων πωλησεων και παραγωγης σε ολο τον κοσμο, απο τη Β. Αμερικη και την Ιαπωνια, μεχρι την Ευρωπη, τη Ν. Αμερικη και την Ασια. Το πιο σπορ Civic ολων των εποχων, εθεσε νεα προτυπα στην compact κατηγορια σε επιπεδο δυναμικων επιδοσεων, καταναλωσης καυσιμου, ευρυχωριας, ασφαλειας και ποιοτητας εσωτερικου».
Η κατακτηση ομως της ‘κορυφης’ της κατηγοριας – χωρις επιπτωσεις στην τιμη πωλησης, στην καταναλωση και την κατασκευη – απαιτουσε μια νεα προσεγγιση και νεες τεχνικες στην κατασκευη του αμαξωματος, την αεροδυναμικη και το σχεδιασμο του πλαισιου. Η ομαδα εξελιξης εστιασε τις προσπαθειες της στην υλοποιηση του βασικου σλογκαν του project ‘otokomae’ που αποτυπωνει ολους τους στοχους της. Το Otokamae ενσαρκωνει μια αισθηση φινετσας και κομψοτητας αλλα και εσωτερικης ομορφιας.
Η ομαδα εξελιξης πραγματοποιησε εκτενεις δοκιμες υπο πραγματικες συνθηκες, αξιολογωντας ακομα και Ευρωπαϊκα πολυτελη οχηματα, προκειμενου να ορισει τους στοχους της για οδηγικη ανεση, οδικη συμπεριφορα, κατευθυντικοτητα, χαρακτηριστικα NVH, ποιοτητα εσωτερικου και καθολικα πολιτισμενη λειτουργια.
Βασισμενο σε μια κληρονομια 45 χρονων, το αυτοκινητο παραμενει πιστο στη φιλοσοφια του πρωτου Civic “ενος αυτοκινητου για ολους τους ανθρωπους και ολο τον κοσμο”. Ειναι ενας συνδυασμος ιδιαιτερης σχεδιασης, σπορτιφ στυλ και ευελικτης πρακτικοτητας – με εμφαση σε μια απολαυστικη δυναμικη συμπεριφορα.
Η δυναμικη σιλουετα ενισχυει τη σπορ προσωπικοτητα του Civic με εκδηλη αυτοπεποιθηση. Φαρδυτερο, μακρυτερο και χαμηλοτερο απο ολους τους προκατοχους του, το νεο Civic εχει κοντους προβολους και ισχυρες γραμμες που προδιδουν τα υψηλα επιπεδα αεροδυναμικης αποδοσης. Μια ζωηρη και επιθετικη φυσιογνωμια, προτεταμενοι θολοι των τροχων και αναγλυφες εμπρος και πισω εισαγωγες αερα υποδηλωνουν το σπορ χαρακτηρα του Civic.
Το νεο Civic σχεδιαστηκε εξ αρχης για να πληροι τις απαιτησεις μιας ευελικτης και απολαυστικης δυναμικης συμπεριφορας. Ενα ελαφρυ, εξαιρετικα ακαμπτο αμαξωμα – προϊον καινοτομων, νεων τεχνολογιων και τεχνικων κατασκευης – συμπληρωνει το χαμηλοτερο κεντρο βαρους ενω ενα προηγμενο, νεο συστημα αναρτησης συμβαλλει σε μια απολαυστικη οδηγικη εμπειρια. Στη χωρα μας, το νεο Civic diesel ειναι αμεσα διαθεσιμο μεσα απο το Δικτυο των Επισημων Εμπορων Honda στις εκδοσεις Civic 5D DI 1,6 MT Comfort Navi Dab και Civic 5D DI 1,6 MT Elegance Navi, με τιμες 22.120 και 25.250 ευρω (προτεινομενη λιανικη χωρις μεταφορικα και pdi).
Η νεα φαρδυτερα και μακρυτερη πλατφορμα δημιουργει ενα εξαιρετικα ευρυχωρο εσωτερικο, το οποιο χαρακτηριζεται απο μια απλη δομη, χωρις περιττα στοιχεια, νεες τεχνολογιες, εξαιρετικη ποιοτητα και υλικα υψηλων προδιαγραφων. Η χαμηλωμενη θεση των καθισματων αποτελει μια σημαντικη αλλαγη σε σχεση με την ενατη γενια του μοντελου. Ο οδηγος εχει καλυτερη αισθηση επαφης με το οχημα, που επιτεινεται απο τη βελτιωμενη ορατοτητα στο εμπρος τμημα του νεου Civic. Το νεο Civic συνεχιζει τη φημη του μοντελου σαν ενα οχημα που συνδυαζει απαραμιλλους χωρους επιβατων και αποσκευων με ευελικτη, πρακτικη χρηστικοτητα. Η δευτερη γενια του συστηματος ενημερωσης/ψυχαγωγιας και συνδεσιμοτητας της Honda περιλαμβανει ενσωματωση των εφαρμογων Apple CarPlay και Android Auto.
Εκτος απο το νεο Civic i-DTEC diesel, η σειρα περιλαμβανει επισης δυο νεους βενζινοκινητηρες VTEC TURBO.
Η σειρα τεχνολογιων προηγμενης ασφαλειας & υποστηριξης οδηγου Honda SENSING που διατιθεται με ολες τις εκδοσεις διασφαλιζει οτι το αυτοκινητο ειναι απο τα ασφαλεστερα στην κατηγορια του.
Το νεο πενταθυρο Civic hatchback θα κατασκευαζεται στην Ευρωπη, στη Βρετανικη μοναδα παραγωγης της Honda και θα εξαγεται σε ολο τον κοσμο.
Οι φιλοσοφιες, η προσεγγιση και οι τεχνολογιες που ενσαρκωνει το νεο Civic επιβεβαιωνουν τη θεση της Honda ως μιας σπορ, προηγμενης μαρκας, και παραλληλα τη δεσμευση της στην Ευρωπη και στην compact κατηγορια.
Σε ο,τι αφορα τον κινητηρα:
Η Honda ολοκληρωσε την αναβαθμιση του 1.6 i-DTEC 120 PS diesel για τη νεα σειρα Honda Civic, πετυχαινοντας εναν μοναδικο συνδυασμο επιδοσεων και αποδοσης. Στοχος εξελιξης ηταν η σπορ αποκριση και η αισθηση ευελιξιας για τον οδηγο, η πιο πολιτισμενη λειτουργια μεσω τεχνολογιων ακριβειας και τα χαμηλοτερα επιπεδα εκπομπων NOx.
Ο τετρακυλινδρος i-DTEC diesel 1.597cc αποδιδει μεγιστη ισχυ 120 PS (88 kW) στις 4.000 rpm και μεγιστη ροπη 300Nm στις 2.000 rpm, επιταχυνοντας το Civic απο σταση στα 100 km/h σε 10,5 δευτερα. Οι εκπομπες CO2 (συμφωνα με τα νεα προτυπα δοκιμων NEDC *) ξεκινουν απο 91 g/km (Civic Sedan) και 93 g/km (Civic Hatchback), σε συνδυασμο με το εξαταχυτο μηχανικο κιβωτιο. Οι τιμες καταναλωσης μικτου κυκλου συμφωνα με τις νεες συνθηκες δοκιμων* ειναι 3,4l/100 km (Sedan) και 3,5l/100 km (Hatchback).
Οι βελτιωσεις στον 1.6L diesel περιλαμβανουν μειωση τριβων στους κυλινδρους, πιο αποδοτικη μετατροπη των οξειδιων του αζωτου NOx, και περαιτερω αναβαθμιση της οδηγησιμοτητας. Οι μηχανικοι της Honda εχουν εφαρμοσει νεες διαδικασιες παραγωγης, με πρωτοποριακα υλικα και εξαρτηματα επομενης γενιας για να δημιουργησουν εναν πληρως ανανεωμενο κινητηρα.
Ελαφρια, αλουμινενια δομη
Ο 1.6 i-DTEC της Honda αποτελειται απο μια ελαφρια, αλουμινενια κυλινδροκεφαλη που συνδεεται σε ενα αλουμινενιο, open-deck, χυτο μπλοκ για ελαχιστοποιηση του βαρους του κινητηρα.
Στον ανανεωμενο i-DTEC, η εξωτερικη σχεδιαση εχει βελτιωθει με προσθετα χυτα νευρα που εχουν προστεθει στο μπλοκ των κυλινδρων. Τα νευρα αυτα αυξανουν τη δομικη ακαμψια και, κατα συνεπεια, βελτιωνουν τη διαχειριση θορυβων, κραδασμων και τριγμων.
Η ελαφρια κυλινδροκεφαλη με δυο εκκεντροφορους επικεφαλης (DOHC) κατασκευαζεται απο χυτο κραμα αλουμινιου. Λογω της βελτιωμενης ψυξης του μπλοκ, η κεφαλη απαιτει λιγοτερη ενισχυση, αρα το παχος – και κατ’ επεκταση το βαρος – της αλουμινενιας δομης εχει μειωθει. Το νεο εξαρτημα ειναι 280 γραμμαρια ελαφρυτερο απο τον 1.6 i-DTEC της προηγουμενης γενιας, μειωση 2%.
Εμβολα και μπιελες
Στον προηγουμενο 1.6 i-DTEC, τα εμβολα ηταν αλουμινενια, ενω τωρα κατασκευαζονται απο ατσαλι. Η χρηση σφυρηλατου ατσαλιου μειωνει τις απωλειες ψυξης. Εμποδιζει τη διαφυγη θερμικης ενεργειας απο το μπλοκ του κινητηρα, ενω μπορει να βελτιωθει η θερμικη αποδοση. Με αυτη την αλλαγη, η κυλινδροκεφαλη μπορει να ειναι λεπτοτερη και ελαφρυτερη χωρις να υπονομευεται η αντοχη. Ενας πολυ ανθεκτικος ελαφρυς στροφαλος χρησιμοποιειται επισης για ελαχιστοποιηση του βαρους.
Τεχνολογια μειωσης τριβων
Κυριος στοχος για τους μηχανικους εξελιξης της Honda που ειχαν δουλεψει στον προηγουμενο 1.6 i-DTEC ηταν να μειωσουν τη μηχανικη τριβη του diesel σε επιπεδα βενζινοκινητηρα. Με το νεο, αναβαθμισμενο 1.6 i-DTEC, η εξελιξη εχει προχωρησει κατα ενα βημα με προσθετες τεχνολογιες μειωσης τριβων.
Ο νεος 1.6 i-DTEC διαθετει επεξεργασια ‘super plateau honing’, που μειωνει τις τριβες αναμεσα στα εμβολα και στους κυλινδρους δημιουργωντας μια πολυ ομαλη επιφανεια. Το ‘Plateau honing’ ειναι μια διαδικασια δυο σταδιων που χρησιμοποιει δυο διαδικασιες λειανσης αντι της μιας συμβατικης. Η διαδικασια αυτη βελτιωνει τη μακροπροθεσμη αντοχη του κινητηρα στη φθορα.
Η χαμηλοτερη τριβη παραγει λιγοτερη θερμοτητα και ετσι το plateau honing συμβαλλει στη χαμηλοτερη, μεγιστη πιεση καυσης (Pmax) στους κυλινδρους: απο 15,8 MPa που ηταν στον προηγουμενο 1.6 i-DTEC, τωρα γινεται 14.6 MPa. Χαμηλωνοντας τη θερμοκρασια και την πιεση κατα τη διαρκεια της καυσης, η Honda καταφερε να μειωσει την καταναλωση απο τον 1.6 i-DTEC, παρουσιαζοντας ακομα και προσθετες τεχνολογιες για μειωση των παραγομενων NOx – κατι που συνηθως αυξανει την καταναλωση.
Πιο ομαλοι εσωτερικοι μηχανισμοι βοηθουν στη βελτιωση της αποδοσης αλλα και της αποκρισης, διαμορφωνοντας μια ακομα πιο σπορ συμπεριφορα.
Νεας γενιας αποδοτικος υπερσυμπιεστης
Ο ανανεωμενος 1.6 i-DTEC χρησιμοποιει υπερσυμπιεστη νεας σχεδιασης. Υιοθετει μια αποδοτικη μεταβλητη γεωμετρια φτερωτης, και η ταχυτητα περιστροφης του ελεγχεται με ακριβεια απο τα ηλεκτρονικα του αυτοκινητου, ελαχιστοποιωντας την υστερηση τουρμπο και προσφεροντας ενα βελτιστο συνδυασμο ροπης στις χαμηλες-μεσαιες στροφες και επιδοσεων στις υψηλες. Η απωλεια ενεργειας απο το συστημα ειναι χαμηλοτερη σε σχεση με τον προηγουμενο i-DTEC, χαρη στη νεα σχεδιαση του συμπιεστη υπερπληρωσης.
Αποδοτικο συστημα ψεκασμου καυσιμου και ροη αερα κινητηρα
Ο κινητηρας 1.6L χρησιμοποιει ενα ηλεκτρομαγνητικο συστημα μπεκ καυσιμου που μπορει να λειτουργει σε υψηλη πιεση 1800bar. Οσο υψηλοτερη ειναι η πιεση τοσο μεγαλυτερη η ταχυτητα ψεκασμου, ενω το σπρεϊ αναμιγνυεται καλυτερα με τον αερα στο θαλαμο καυσης. Αυτο μεταφραζεται σε καθαροτερη και αποδοτικοτερη καυση για την επιτευξη χαμηλοτερων εκπομπων ρυπων και καταναλωσης.
Οι κυλινδροι του i-DTEC εχουν υψηλη ογκομετρικη αποδοση, με υψηλοτερη ροη εισαγωγης και κυλινδροκεφαλη αυξημενου στροβιλισμου, η οποια ελεγχει με ακριβεια τη διαδικασια καυσης για μειωση των λεγομενων ‘θερμων σημειων’ που δημιουργουν ανεπιθυμητους ρυπους. Στη ροη εισαγωγης του κινητηρα συνεισφερει ενα συστημα EGR (Exhaust Gas Recirculation) που λειτουργει σε υψηλη και χαμηλη πιεση για μειωση των εκπομπων NOx.
Η Honda εχει κανει αρκετες ρυθμισεις στα μπεκ για μειωση των ρυπων. Η προσθηκη μεταψεκασμου σε χαμηλοτερες θερμοκρασιες περιβαλλοντος και ψυκτικου αυξανει τη θερμοκρασια των καυσαεριων και επιτρεπει ταχυτερη ενεργοποιηση του καταλυτικου μετατροπεα, ενω μια αυξηση στη συχνοτητα πιλοτικου ψεκασμου βοηθα στη μειωση των NOx. Οταν συμβαινει αναγεννηση του φιλτρου σωματιδιων, εφαρμοζονται πολλαπλοι μεταψεκασμοι για να μειωθει η αρνητικη επιδραση στο λιπαντικο και να διατηρηθει η αποδοση του κινητηρα.
Τεχνολογια χαμηλων ρυπων
Ο νεος 1.6 i-DTEC της Honda ειναι ενας απο τους πρωτους κινητηρες που δοκιμαζονται επισημα μεσω της διαδικασιας Real Driving Emission (RDE) για τον ελεγχο των εκπομπων NOx και σωματιδιων. Ο πετρελαιοκινητηρας υιοθετει νεο συστημα NOx Storage Converter (NSC) με μεγαλυτερη πυκνοτητα ενεργων κυψελων, που επιτρεπει ταχυτερη μετατροπη και μειωση των ρυπων. Ενα ασημι φιλτρο σωματιδιων με λεπτα τοιχωματα βελτιωνει την αποδοση καυσης των σωματιδιων και επιταχυνει την καυση της αιθαλης κατα την αναγεννηση του φιλτρου, κατι που αυξανει την αντοχη των εξαρτηματων της εξατμισης λογω μικροτερης παραγωγης θερμοτητας στο φιλτρο σωματιδιων.
Οι δοκιμες Real Driving Emission (RDE) μετρανε ρυπους οπως τις εκπομπες οξειδιων του αζωτου (NOx) στο δρομο. Οι δοκιμες RDE τρεχουν παραλληλα με εργαστηριακους κυκλους δοκιμων οπως οι NEDC και WLTP προκειμενου να εξασφαλιζονται χαμηλα επιπεδα ρυπων απο τα οχηματα στο δρομο σε ολη την Ευρωπη.
Idle Stop-Start
Το Civic 1.6 i-DTEC ειναι στανταρ εξοπλισμενο με το συστημα της Honda Idle Stop. Αυτο μειωνει τη συνολικη καταναλωση και συμβαλλει στην επιτευξη εκπομπων CO2 μολις 91 g/km (Civic Sedan) και 93 g/km (Civic Hatchback), σε συνδυασμο με το εξαταχυτο μηχανικο κιβωτιο (συμφωνα με τα νεα προτυπα δοκιμων NEDC)*.
Αναβαθμισμενο, εξαταχυτο μηχανικο κιβωτιο
Μια αισθηση ανεσης και ακριβειας στην αλλαγη ειναι αποτελεσμα των αναβαθμισμενων συγχρονιζε στις σχεσεις του 6-ταχυτου μηχανικου κιβωτιου. Επισης, η τριβη κατα την αλλαγη σχεσεων εχει μειωθει κατα 40% συγκριτικα με την προηγουμενη γενια Civic και ειναι τωρα απο τα καλυτερα στην κατηγορια.
Ενας μηχανισμος οπισθεν με ελικοειδη γραναζια μονιμης εμπλοκης μειωνει σημαντικα το θορυβο και το βολαν διπλης μαζας και βελτιωνει περαιτερω τα χαρακτηριστικα θορυβων, κραδασμων και τριγμων (NVH).
Ενα αυτοματο κιβωτιο εννεα σχεσεων θα προστεθει στις επιλογες του Civic απο τα μεσα του 2018 – κατι που γινεται για πρωτη φορα σε μοντελο 2WD.
* Εσωτερικα δεδομενα της Honda στον κυκλο NEDC συμφωνα με την Οδηγια Regulation (EC) No 692/2008 με τις αυστηρες συνθηκες δοκιμων που οριζει η Οδηγια Regulation (EU) 2017/1153.