Συνέντευξη με τον επικεφαλής εσωτερικής σχεδίασης του ID.4

Συνεντευξη με τον επικεφαλης εσωτερικης σχεδιασης του ID.4

[ad_1]

 


Κυριε Bachorski, αυτες τις μερες τα πρωτα ID.4 κυκλοφορουν στους ευρωπαϊκους δρομους. Φανταζομαι
 το εχετε οδηγησει, πως νιωσατε;

  Πολυ
ευχαριστη οδηγικη εμπειρια. Ειχε τοσο ελαφρια αισθηση, τελειο, σχεδον σαν …μουσικη.
Στεκεσαι μπροστα σε ενα
SUV, βλεπεις τους τεραστιους τροχους και εχεις ηδη
μια ιδεα για το πως θα οδηγειται. Αλλα το
ID.4, με εξεπληξε. Πολυ ευκολοδηγητο, πολυ ελαφρυ
στην αισθηση, πολυ καλη συμπεριφορα στο δρομο, πολυ μικρος κυκλος στροφης –
ειδικα για ενα τοσο μεγαλο αυτοκινητο.


Ποια
ηταν η μεγαλυτερη προκληση για σας οσον αφορα στον εσωτερικο σχεδιασμο;



  Οχι
μονο για μενα, αλλα ολοκληρη την ομαδα, περιπου 90 ατομα εργαζονται στην
εσωτερικη διακοσμηση. Η πλατφορμα ΜΕΒ μας επιτρεπει τη μεγιστη δυνατη χρηση του
χωρου που προσφερεται στο εσωτερικο. Δεδομενου οτι η μπαταρια υψηλης τασης
βρισκεται ως επιπεδο μπλοκ κατω απο την καμπινα επιβατων και ολα τα αλλα
τεχνολογικα εξαρτηματα καταλαμβανουν λιγο χωρο, το
ID.4 ειναι τοσο ευρυχωρο οσο ενα συμβατικο SUV στην αμεσως επομενη
κατηγορια. Η βασικη μας προθεση για το εσωτερικο ηταν επομενως να τονισουμε
αυτον τον μεγαλο χωρο, που δεν μπορει να αναπαραχθει απο κανενα οχημα με
κινητηρα εσωτερικης καυσης. Ηταν σημαντικο για εμας να μεταφερουμε μια αισθηση
σπιτικης θαλπωρης. Την ιδια στιγμη, να διατηρησουμε την εντονη αισθηση
ασφαλειας που απολαμβανουν οσοι οδηγουν
SUV
νομιζω το πετυχαμε.

Σε
γενικες γραμμες, τι αποτελει «καλη» εσωτερικη διακοσμηση για εσας;



  Μια
καλη εσωτερικη διακοσμηση δεν πρεπει να ειναι περιπλοκη. Ο κοσμος εκει εξω
ειναι ηδη αρκετα περιπλοκος. Η λειτουργια πρεπει να ειναι διαισθητικη, ακριβως
οπως ενα
smartphone. Η παλι οι χωροι αποθηκευσης: με την παροδο του χρονου, γεμιζουν ολο και
περισσοτερο. Αλλα ακομη και με μεγαλους χωρους αποθηκευσης, η βασικη αισθητικη
πρεπει να ειναι σωστη: το αυτοκινητο δεν πρεπει να φαινεται γεματο. Ο χρηστης
πρεπει να απολαμβανει μια αρμονια που να συνδυαζει την αισθητικη με την ηρεμια
και την ασφαλεια.

Το
αυτοκινητο γινεται εξυπνη συσκευη. Τι σημαινει αυτο για την εσωτερικη
διακοσμηση;



  Στο
παρελθον, οι πελατες ηθελαν να βλεπουν και να επιδεικνυουν ολες τις λειτουργιες
που μπορουσαν να αντεξουν οικονομικα. Γι’ αυτο υπηρχε απο ενα κουμπι για το
καθετι. Σημερα ειναι διαφορετικα. Το αυτοκινητο κανει πολλα απο μονο του, δεν
χρειαζεστε ενα κουμπι για καθε λειτουργια. Οι νεοι εχουν μεγαλωσει χωρις
κουμπια.

Ας
ριξουμε μια ματια στο
ID
.4: τι κανει το εσωτερικο του
ξεχωριστο;



  Η
συνολικη εντυπωση ειναι αυτο που το κανει ξεχωριστο, ενας συνδυασμος πολλων
λεπτομερειων και επιφανειων. Ακομη και εξωτερικα, ο σχεδιασμος ξεχωριζει για τη
διαφορετικοτητα του. Οταν ανοιγεις την πορτα, ξαφνιαζεσαι και απο το εσωτερικο,
πολυ μοντερνο. Δεν θα αναφερθω στη θεση οδηγησης, αλλα το εσωτερικο γενικοτερα.
Πολυ μεγαλο και ευαερο – το αποκαλουμε
Open Space (Ανοικτο
Χωρο), που χαριζει μια πρωτοφανη αισθηση οικειοτητας και ζεστασιας.

Απουσια
κινητηρα εσωτερικης καυσης, σηραγγας μεταδοσης, δεξαμενης καυσιμου, αρα
περισσοτεροι χωροι. Καποιοι λενε πως πλεον η εσωτερικη διακοσμηση δεν γνωριζει
ορια – ειναι ετσι;



  Οχι
ακριβως, υπαρχουν πολλοι κανονισμοι, ειδικα σε θεματα ασφαλειας, που πρεπει να
πληρουνται. Συχνα αυτοι ειναι περιοριστικοι για τους χωρους. Στη
Volkswagen, υπερβαινουμε
αυτες τις προδιαγραφες για να διασφαλισουμε πραγματικα τη μεγιστη ασφαλεια. Απο
την αλλη πλευρα, θελουμε να προσφερουμε τον μεγιστο χωρο, με ολο αυτο να
καταληγει μια συναρπαστικη προκληση για μας.

Το ID.4 ειναι το δευτερο οχημα παραγωγης στην ID. οικογενεια: ποια ειναι τα τυπικα στοιχεια
σχεδιασης;



  Περα
απο τη συνολικη αισθηση χωρου, τα υλικα υψηλης ποιοτητας, η αισθηση σπιτικης θαλπωρης,
η οικειοτητα. Ενα πολυ τυπικο στοιχειο σχεδιασης στην
ID. οικογενεια ειναι το ταμπλο. Το σχεδιασαμε να
μοιαζει σαν φτερο. Ενσωματωνει ολες τις λειτουργιες και ολες τις ψηφιακες
συσκευες – ειτε ειναι η μεγαλη οθονη στο κεντρο ειτε η
headup οθονη επαυξημενης πραγματικοτητας. Ο πινακας οργανων σε ολα τα ID. ειναι αρκετα λεπτος,
μοιαζει σχεδον σαν ενα ιπταμενο γλυπτο τοποθετημενο αναμεσα στις πορτες Εχουμε
επισης επικεντρωθει στην κεντρικη κονσολα. Προσθεσαμε πολυ περισσοτερες
επιλογες αποθηκευσης και περισσοτερες λειτουργιες χωρις να θυσιασουμε το
παραμικρο. Μεγαλοι αποθηκευτικοι χωροι στην καμπινα, ραφια με διαφορετικες
επιλογες διαμερισης, διαχωριστικα, αποσπωμενες υποδοχες ποτηριων. Σε αυτο το
πλαισιο, εξετασαμε πολυ προσεκτικα το ζητημα των
smartphone. Υπαρχουν χωρες στις οποιες δεν επιτρεπεται να
βλεπει ο δοηγος το τηλεφωνο του οταν βρισκεται τοποθετημενο στην κεντρικη
κονσολα. Υπαρχουν ομως και χωρες οπου οι πελατες το θελουν ακριβως ετσι και
επιτρεπεται. Πρεπει να λαβουμε υποψη πολλες ειδικες απαιτησεις απο διαφορες
αγορες, επειδη το
ID.4 ειναι ενα πραγματικα παγκοσμιο αυτοκινητο. Στην κινεζικη αγορα, για
παραδειγμα, το ζητημα του ατμοσφαιρικου φωτισμου περιβαλλοντος ειναι πολυ
σημαντικο. Και τελευταιο αλλα οχι λιγοτερο σημαντικο, ενα στοιχειο που δεν θελω
να ξεχασω: τα μοντερνα καθισματα στο
ID.4. Ειναι ανετα απο τη μια πλευρα, αλλα και σπορ
απο την αλλη.

Πολυς
χωρος, ελαφροτητα, αισθηση σαν να βρισκεσαι στο σπιτι: τι ρολο παιζει το χρωμα
σε αυτο;



  Μας
απασχολησε πολυ. Στο σπιτι, οι περισσοτεροι απο εμας εχουν ανοιχτοχρωμο ξυλινο
πατωμα, δαπεδο η χαλι. Στο αυτοκινητο ομως οχι. Εκει, τα πατακια ειναι σκουρα
για να μη φαινεται η βρωμια. Θελαμε να το αλλαξουμε αυτο και να φερουμε τη
φωτεινοτητα του σπιτιου και στο αυτοκινητο, να το κανουμε ενα μοντερνο χωρο να
ζεις εκτος σπιτιου.

Ωστοσο,
οι επικριτες λενε οτι τα λευκα τιμονια, μια σχεδιαστικη σας προταση, λερωνονται



  Τα σκουροχρωμα
τιμονια γινονται εξισου βρωμικα με τη μεγαλη χρηση, απλα δεν τα βλεπουμε.
Ειδικα με τη σημερινη συζητηση για την υγιεινη, οι περισσοτεροι ανθρωποι
καθαριζουν τακτικα το εσωτερικο των αυτοκινητων τους. Και ειναι μια εντελως
διαφορετικη εντυπωση οταν μια οθονη στο αυτοκινητο εχει την ιδια αισθητικη με
το
tablet στο
σπιτι. Πολλοι νεοι θεωρουν δεδομενο πλεον οτι το
tablet τους ειναι λευκο. Εχουμε λαβει πολυ καλα σχολια
για τα χρωματα μεχρι στιγμης. Φυσικα, εχουμε επισης τα παντα και σε σκουροχρωμη
εκδοση, οποτε ο πελατης ειναι ελευθερος να επιλεξει.

Τι
ξεχωριζει το πρωτο ηλεκτρικο
SUV
της Volkswagen απο τα παραδοσιακα SUV;



  Τα
παραδοσιακα
SUV εχουν χωροταξικους περιορισμους, συχνα λογω του χωρου που καταλαμβανουν οι
διαφορες τεχνολογιες. Σε αντιθεση, το
ID.4, παροτι βριθει τεχνολογιων, αυτες ειναι
λιγοτερο ορατες. Αυτη ειναι παντα μια μεγαλη προκληση για εμας τους σχεδιαστες:
απο τη μια πλευρα, τα αυτοκινητα πρεπει να ειναι γεματα συγχρονη τεχνολογια,
αλλα απο την αλλη πρεπει να τα σχεδιασουμε κατα τετοιο τροπο ωστε η τεχνολογια
να μην ειναι ορατη. Παντα λεω οτι απο τη σκοπια του
design
, η καλυτερη τεχνολογια ειναι αυτη που δεν μπορειτε να δειτε.



[ad_2]

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!