[ad_1]
Ηταν η 31η Μαρτιου του 1949 οταν ο Ιταλο-Αυστριακος μηχανικος
Carlo Abarth ιδρυε την Abarth & C., δημιουργωντας μια μαρκα που θα εξελισσοταν σε
εναν πραγματικο θρυλο του στιλ, των επιδοσεων και των αγωνων. Το διασημο
λογοτυπο με τον Σκορπιο ειναι εμπνευσμενο απο το ζωδιο του ιδρυτη της μαρκας,
ενω παραλληλα αυτο το εντυπωσιακο αρθροποδο συμβολιζει τη φιλοσοφια Abarth για τη δημιουργια μικρων, αλλα «θανατηφορων» για τον ανταγωνισμο
αυτοκινητων.
Η ιστορια και το σημα της Abarth, ειναι αμεσα συνδεδεμενα με τις νικες
στους αγωνες που ηρθαν πολυ συντομα μετα την ιδρυση της μαρκας. Η πρωτη νικη ηρθε
στη διασημη αναβαση “Palermo–Monte Pellegrino” του 1950, με τον θρυλο Tazio Nuvolari να οδηγει ενα Abarth 204A. Το 1954, o Carlo Abarth, αποφασισε να προσθεσει στο φοντο του σηματος μια
διχρωμη ασπιδα για να γιορτασει τις επιτυχιες στις «μαχες» του μηχανοκινητου αθλητισμου.
Η μιση ασπιδα ηταν κιτρινη, τιμωντας την Ιταλικη πολη του Μερανο που υποδεχθηκε
τον Carlo και τον πατερα του απο την Αυστρια και η αλλη μιση
κοκκινη, το χρωμα που παραδοσιακα χαρακτηριζει τα Ιταλικα αγωνιστικα
αυτοκινητα.
Το 1962, το Abarth 1000 Bialbero, κερδισε το πρωτο απο εξι συνεχομενα Παγκοσμια Πρωταθληματα
Κατασκευαστων στην κατηγορια του, με το σημα της μαρκας να αποκτα ακομα τρια στοιχεια
για να τιμηθει αυτη η μεγαλη επιτυχια. Αυτα ηταν μια καρο σημαια τερματισμου, οι
λεξεις “Campione del mondo” (“Παγκοσμιος Πρωταθλητης”) σε
κοκκινα γραμματα πανω στο κιτρινο φοντο και βεβαια ενα δαφνινο στεφανι.
Μια ανανεωμενη εκδοχη του λογοτυπου παρουσιαστηκε το 1969. Οι
μεγαλυτερες αλλαγες αφορουσαν τον ιδιο το Σκορπιο, ο οποιος απεκτησε ενα πιο
αφαιρετικο στιλ, αποκλειστικα μαυρο χρωμα, ενω για πρωτη φορα και οι δυο
δαγκανες του ειχαν φορα προς τα πανω. Η γραμματοσειρα του ονοματος Abarth επισης
απλοποιηθηκε με λευκα γραμματα, πανω σε μπλε φοντο.
Το
1971, η Fiat ενσωματωσε την Abarth και η
Ιταλικη σημαια μπηκε σαν φοντο πισω απο το ονομα της μαρκας, τονιζοντας με αυτο
τον τροπο τον Ιταλικο της χαρακτηρα.
Το λογοτυπο
ανασχεδιαστηκε πληρως το 2007 και περιλαμβανει με μια μοντερνα προσεγγιση ολα
τα παραπανω στοιχεια, ενω το 2019 με αφορμη την 70η επετειο της
μαρκας παρουσιαστηκε και μια συλλεκτικη εκδοχη του, η οποια τοποθετηθηκε
αποκλειστικα στο Abarth 695 70ο Anniversario, το
οποιο παραχθηκε σε μολις 1.949 μοναδες, τιμωντας τη χρονια γεννησης της μαρκας.
Παραλληλα
απο τη δεκαετια του 1960, ολα τα μοντελα της Abarth φερουν
ακομα ενα λογοτυπο στα πισω φτερα τους, το οποιο τονιζει τη σημασια που εχουν
για τη μαρκα οι αγωνες. Αυτο το σημα συνδυαζει την κιτρινο-κοκκινη «ασπιδα» του
Σκορπιου με κεραυνους στο χρωμα της Ιταλικης σημαιας και αποτελει την
υπενθυμιση της σημασιας που εχουν για τη
μαρκα οι αγωνες, μεσω των οποιων γνωρισε μεγαλες επιτυχιες, αλλα και
εξελιξε καινοτομες τεχνολογιες που στη συνεχεια μεταφερθηκαν και στα αυτοκινητα
παραγωγης.
Η
εστιαση στους αγωνες παραμενει ζωντανη και σημερα, τοσο στις πιστες, οσο και
στα ραλι. Στις πιστες η Abarth ειναι ο προμηθευτης κινητηρων για τα Ιταλικα και
Γερμανικα Πρωταθληματα της F4, τα οποια αποτελουν φυτωρια για τους αυριανους
οδηγους της Formula 1. Τη φετινη χρονια στο θεσμο της Ιταλικης F4 θα συμμετεχει
και ο Ελληνας οδηγος, Τζωρτζης Μαρκογιαννης με την ομαδα της CRAM Motorsport.
Παραλληλα, με το Abarth 124 rally, η μαρκα πρωταγωνιστει και στο Ευρωπαϊκο
Πρωταθλημα Ραλι.
Χωρις
αμφιβολια, το στιλ, η καινοτομια, ο δυναμικος χαρακτηρας και η συνεχης
αναζητηση της αποδοσης, ειναι οι αξιες που αναζητουν οι αγοραστες των μοντελων
παραγωγης της Abarth. Αυτο επιβεβαιωνεται και απο την εμπορικη
επιτυχια του Σκορπιου, ο οποιος αυξησε το μεριδιο του κατα 50% το 2020 σε σχεση
με το 2019. Η νεα σειρα για το 2021 με τα 595, Turismo, Competizione και Esseesse φιλοδοξει αν ανεβασει ακομα ψηλοτερα τη μαρκα. Τα
νεα στοιχεια εξοπλισμου που περιλαμβανουν και στοιχεια εμπνευσμενα απο την
πλουσια αγωνιστικη ιστορια της μαρκας, τονιζουν την αρρηκτη σχεση της Abarth με το
μηχανοκινητο αθλητισμο.
Τα
φετινα γενεθλια της Abarth, λογω και των ιδιαιτερων συνθηκων που εχουν
προκυψει απο την πανδημια, θα εστιασουν σε διαδικτυακες συναντησεις των
φανατικων φιλων της μαρκας, με αυτη την ξεχωριστη κοινοτητα να απαριθμει
περισσοτερα απο 140.000 μελη.
[ad_2]