[ad_1]
Η μεταβαση των μικρων αυτοκινητων της Fiat απο την μεταπολεμικη περιοδο στη συγχρονη εποχη ξεκινησε στα μεσα του 1960.
Οπως και σε αρκετες αλλες αντιστοιχες περιπτωσεις, πισω απο αυτη τη μικρη
επανασταση για την αυτοκινηση βρισκοταν ο ιδιοφυης σχεδιαστης και μηχανικος Dante Giacosa. Η παρουσιαση του 127
τον Απριλιο του 1971, εδειχνε ξεκαθαρα οτι η Fiat δεν ηταν απλα ικανη να δημιουργει επιτυχημενα μικρα αυτοκινητα, αλλα
μπορουσε να χαραζει το δρομο πανω στον οποιο θα ακολουθουσαν και οι υπολοιποι
κατασκευαστες.
Με τα αυτοκινητα πολης της Fiat, οπως τα 500, 600 και 850 να χρησιμοποιουν μια
αρκετα παραδοσιακη αρχιτεκτονικη, με τον κινητηρα και τη μεταδοση της κινησης
να βρισκονται στο πισω μερος, η ομαδα των μηχανικων της μαρκας πιεζε για
ανανεωση. Οπως συμβαινει συνηθως, η αντισταση εναντια σε καινοτομες ιδεες ηταν
εντονη, με τη διοικηση της Fiat να
ανησυχει οτι μια ρηξικελευθη προσεγγιση ηταν επισφαλης σε τεχνικο επιπεδο, αλλα
και για τη φημη της μαρκας. Την γεφυρωση αυτης της διαφορας ανελαβε το 1964 το Autobianchi Primula, ενα μοντελο
συμπαγων διατασεων, το οποιο –για πρωτη φορα στον «κοσμο» της Fiat– εφοδιαζοταν με
εμπρος τοποθετημενο κινητηρα και κινηση στους εμπρος τροχους. Η αποδοχη ηταν
ιδιαιτερα θετικη, με το Primula εκτος των αλλων να κατακτα τη 2η θεση
στο θεσμο Car Of The 0-100 του
1965. Η μεγαλυτερη βεβαια επιτυχια του μοντελου ηταν οτι ανοιξε το δρομο ωστε ο
Giacosa να
δημιουργησει το 128, εχοντας πλεον στα χερια του ενα ισχυρο επιχειρημα για τη
βιωσιμοτητα της ιδεας του.
Το 1971 η Fiat παρουσιαζε
στο κοινο τον αντικαταστατη του 850. Το 127 δεν αποτελουσε εκπληξη λογω της
συγχρονης αρχιτεκτονικης του, η οποια ειχε παρουσιαστει τρια χρονια νωριτερα
στο 128, αλλα για το γεγονος οτι αυτες οι λυσεις περνουσαν σε ενα συμπαγες και
εξαιρετικα προσιτο αυτοκινητο. Ο τοποθετημενος εμπρος και εγκαρσια κινητηρας,
κινουσε τους εμπρος τροχους, ενω παραλληλα με την ανεξαρτητη αναρτηση και στους
τεσσερις τροχους, το μικρο μοντελο διεθετε δισκοφρενα στον εμπρος αξονα. Αν το
128 ανοιξε το δρομο σε τεχνικο επιπεδο, το 127 διδαξε με τη σειρα του σε
επιπεδο σχεδιασμου. Ο Dante Giacosa, Επικεφαλης του Fiat Centro Stile, συνεργαστηκε με τον ανεξαρτητο σχεδιαστη Pio Manzù, ο οποιος ειχε
εντυπωσιασει τον Giacosa χαρη στις καινοτομες προτασεις του για το πρωτοτυπο Fiat Πόλη Taxi, το οποιο απο μονο
του αποτελει ενα ξεχωριστο κεφαλαιο στην ιστορια σχεδιασμου αυτοκινητων. Η προταση
του Manzù για
το 127 ηταν ενα hatchback με λιγο
μεγαλυτερες εξωτερικες διαστασεις απο το 850, αλλα εξαιρετικα ευρυχωρο και
φωτεινο εσωτερικο. Με χωρο που φιλοξενουσε με ανεση 4 ατομα και τις αποσκευες τους,
αφου η ρεζερβα ειχε τοποθετηθει στο χωρο του κινητηρα, ο Manzù κληροδοτησε το
μοντελο με εξαιρετικη πρακτικοτητα, αλλα και μοναδικο στιλ. Το καπο που θυμιζε στρειδι
και τα τετραγωνα φωτιστικα σωματα εκαναν το 127 αμεσα αναγνωρισιμο, μοντερνο
και κομψο.
Οι αγοραστες, αλλα και οι ειδικοι λατρεψαν το νεο μικρο αυτοκινητο της Fiat. Μολις δυο χρονια
μετα την πρωτη θεση του 128 στο Car Of The 0-100 1970, το 127 επαναλαμβανε την επιτυχια,
κατακτωντας το τιτλο για το 1972 και μαλιστα με διπλασιους και πλεον βαθμους σε
σχεση με το μοντελο που ηρθε δευτερο στην ψηφοφορια. Το Μαρτιο της ιδιας
χρονιας, στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης, το 127 αποκτουσε μια τριτη πορτα,
αλλα και αναδιπλουμενα πισω καθισματα, αποτελωντας ενα ολοκληρωμενο hatchback με αρχιτεκτονικη
που εφαρμοζεται μεχρι και σημερα στα μοντελα της κατηγοριας.
Η δημοτικοτητα του μοντελου οδηγησε στη δημιουργια και μιας 5πορτης εκδοσης
το 1976, αλλα και της εκδοσης Sport το 1978, η οποια ακολουθουσε τα χναρια του εξαιρετικα επιτυχημενου Autobianchi A112 Abarth. Παραλληλα με την
Ευρωπη, το 127, ταξιδεψε και στην Νοτιο Αμερικη, οπου εκτος απο επιβατικο
διαθεσιμο ηταν και σε επαγγελματικη εκδοση με το ονομα Fiorino. Ο επιτυχημενος σχεδιασμος κρατησε την Ευρωπαϊκη
εκδοση του 127 στην παραγωγη για 16 ολοκληρα χρονια μεχρι το 1987. Με σχεδον 8
εκατομμυρια μοναδες καταφερε να ειναι το best seller της Ευρωπης απο το 1973 μεχρι το 1978, ενω ακομα και η Fiat για να φανει ανταξια του εξαιρετικου σχεδιασμου
του, αναγκαστηκε να δημιουργησει δυο διαφορετικα μοντελα για να το
αντικαταστησουν, το πρακτικο Panda και το καινοτομο Uno.
Ο εξυπνος σχεδιασμος και η πρακτικοτητα του 127 εμειναν παροιμιωδης, οπως αλλωστε
και η αντοχη του. Το παρακατω video με τον κασκαντερ Rémy Julienne να οδηγει περα απο
τα ορια το μικρο Fiat εντυπωσιαζει με το θαρρος του οδηγου και την «υπομονη» του
127.
[ad_2]