Bolide : Η Bugatti των 0.67 κιλών/ίππο

  Τι θα λεγατε αν…σας λεγαμε οτι η Bugatti κατασκευασε ενα extreme, track-oriented hypercar; Και, αν σας λεγαμε οτι η αναλογια κιλων/ιππο ειναι μολις 0.67 κιλα/ιππο. Μα, η Bugatti; Και ομως, ναι, η Bugatti.

 

  Συγκεκριμενα, η Bolide. Ενα hypercar το οποιο δημιουργηθηκε καθαρα και μονο ως απαντηση στο ερωτημα \”Τι θα γινοταν αν μεγιστοποιουσε κανεις την αποδοση του W16 και μειωνε το βαρος στο ελαχιστο;\”. Θα γινοταν…η Bolide. Με αποδοση 1850 ιππους και βαρος μολις 1240 κιλα, η Bolide καταφερνει μια εκπληκτικη αναλογια κιλων/ιππο, της ταξης του 0.67, αριθμος που πλησιαζει πολυ αυτων των μονοθεσιων της Formula 1. Και καποιους, προσομειωμενους μεν, εντυπωσιακους δε χρονους, σε Le Mans και Nurburgring.

 

H ιδεα – πειραμα, πισω απο τη Bolide

  Πολλες σπουδαιες δημιουργιες στο περασμα του χρονου, ειναι δημιουργηματα της ανθρωπινης περιεργιας. Αν κανουμε αυτο, τοτε τι θα γινει με εκεινο; Καπως ετσι λοιπον και η Bugatti αποφασισε να μειωσει το βαρος στο ελαχιστο και να αυξησει την αποδοση του W16 στο μεγιστο (χωρις να επηρεαζει την αξιοπιστια του).

 

  Συμφωνα με το Stephan Winkelmann, Προεδρο της Bugatti, οι μηχανικοι της εταιρειας θελησαν να δουν που ειναι τα ορια του πακετου που προσφερουν. Ποια ειναι η πιο extreme εκδοχη που μπορει να δημιουργηθει, αν κρατησουν μονο τα απολυτως βασικα απο ενα αυτοκινητο και μεγιστοποιησουν την αποδοση καθε εξαρτηματος των μηχανικων μερων. Καπως ετσι, οπως δειχνει και το animation που ακολουθει, γεννηθηκε η Bolide, η extreme εκδοχη της Chiron Pur Sport.

 

  

 

Ενα μηχανικο συνολο, σχεδιασμενο για τη πιστα

  Συμφωνα με τον Stefan Ellrot, Μελος του Διοικητικου Συμβουλιου της Bugatti & Υπευθυνο του Τμηματος Μηχανικου Σχεδιασμου, η Bolide σχεδιαστηκε με 2 βασικες αρχες. Να πληρει ολες τις προϋποθεσεις ασφαλειας της FIA και να σχεδιαστει το μικροτερο δυνατο αυτοκινητο, ως προς ολα τα μεγαθη, γυρω απο το W16 κινητηρα του.

 

  Ο Frank Gotzke, ενας ανθρωπος που ειχε σημαντικο ρολο τοσο στην εξελιξη του συνολου των μηχανικων μερων της Veyron, οσο και της Chiron, μας λεει οτι η Bolide ειναι το πλεον φιλοδοξο project της γαλλικης εταιρειας, καθως πιεζει καθε παραγοντα στα ορια του.

  Ο 8λιτρος W16 κινητηρας της, παραγει πλεον 1850 ιππους και 1850Nm ροπης, με ολα τα μηχανικα του μερη να ειναι κατασκευασμενα απο ελαφρυτερα και ισχυροτερα κραμματα μεταλλου. Επιπλεον, το συστημα λιπανσης, τα turbo, το συστυμα εισαγωγης και το συστημα της εξατμισης, εχουν ολα αναπροσαρμοστει ωστε να ειναι πιο αποδοτικα στο υψηλοτερο φασμα στροφων, με τη καλυτερη δυνατη αποκριση.

  Στο κομματι της ψυξης, αντι του συστηματος water-to-air intercooling, η Bugatti χρησιμοποιει ενα συστημα air-to-air intercooling, με water precooling, για να διατηρησει οσο το δυνατον μπορει πιο χαμηλα τη θερμοκρασια του αερα στην εισαγωγη. Επισης, εχει ανασχεδιασει ολα τα ψυγεια του αυτοκινητου, προκειμενου να κανουν καλυτερη απαλλαγη θερμοτητας, κανοντας τα ακομη πιο αποδοτικα. Τελος, καθε κομματι το οποιο μπορει να αξιοποιηθει ως επιφανεια για ψυξη, εχει χρησιμοποιηθει με το πιο αεροδυναμικο και αποδοτικο τροπο.

Επιδοσεις και lightweight εφαρμογες που εκπλησουν

  Τη δυναμη την βρηκαν. Ωστοσο, ο μεγαλυτερος εχθρος της ταχυτητας στη πιστα, ειναι το βαρος. Ετσι, η Bugatti εκανε οτιδηποτε μπορουσε προκειμενου να αφαιρεσει μεχρι και το τελευταιο περιττο γραμμαριο απο τη Bolide.

 

  Η Bugatti, στραφηκε σε λυσεις απο την αεροπλοϊα και την Formula 1 προκειμενου να μειωσει το βαρος. Καθε βιδα, καθε παξιμαδι, καθε ενωμα της Bolide, ειναι κατασκευασμενο απο τιτανιο. Πολλα εξαρτηματα της, κυριως επιφανειες που αφορουν την αεροδυναμικη, ειναι κατασκευασμενες απο κραμα τιτανιου οπως αυτο των αεροσκαφων, με παχος μολις 0,5 χιλιοστα! Ο αξονας μεταδοσης ειναι κατασκευασμενος απο carbon, το σωμα της Bolide ειναι και αυτο κατασκευασμενο εξ\’ ολοκληρου απο carbon, ενω το μονο βαρος που δημιουργειτε ειναι τα 1800 κιλα της πισω αεροτομης και τα 800 κιλα της εμπρος αεροτομης, στα 320 χιλιομετρα / ωρα. Αξιζει να σημειωσουμε πως η εμπρος αεροτομη ζυγιζει μολις 600 γραμμαρια, ενω η πισω μολις 325 γραμμαρια.

 

  Αλλο ενα πολυ σημαντικο εξαρτημα καθε hypercar, ειναι το συστημα πεδησης. Η Bolide, οπως και τα μονοθεσια της Formula 1, χρησιμοποιει κεραμικους δισκους και τακακια. Οι δαγκανες των φρενων της, ζυγιζουν μολις 2.4 κιλα η καθε μια. Οι ζαντες μαγνησιου της, ζυγιζουν μολις 7.4 κιλα εμπρος και 8.4 πισω, με το φαρδος των ελαστικων να ειναι 34 εκατοστα εμπρος και 40 πισω. 

 

  Τα αμορτισερ της, ειναι σε διαταξη push-rod, με το καθενα να ζυγιζει μολις 100 γραμμαρια και να αντεχει φορτιο 3.5 τονων, σχεδον οσο δηλαδη 2 Chiron, χωρις τα υγρα τους.

 

 

 Design – Αφηνοντας τη σχεδιαστικη ομαδα εντελως ελευθερη

  Η μεγαλυτερη χαρα ισως των σχεδιαστων, ειναι οταν μπορουν να αφησουν τη φαντασια τους να δημιουργησει οτι θελει, χωρις κανονες. Καπως ετσι, σχεδιαστηκε και η Bolide.

 

  Το αρχικο σχεδιο, εγινε ομως με γνωμονα την βελτιστη αεροδυναμικη και επιδοσεις, ωστοσο, σε αντιθεση με τα αυτοκινητα δρομου, δεν χρειαζεται να ακολουθει καποιους κανονες.

 

  Η Bolide, ειναι ισως η πιο αντιπροσωπευτικη Bugatti, οσο αφορα αυτο που χρονια ο γαλλος κατασκευαστης ηθελε να δημιουργησει. Ενα αυτοκινητο διχως κανονες και διχως ορια.

 

 

All in all

  H Bolide ειναι σιγουρα ενα καθαροαιμο αγωνιστικο. Θυμιζει και παραπεμπει σε διαφορα σημεια της σε αγωνιστικο της κατηγοριας LMP1, την οποια η FIA θελει να επαναφερει, ισως με διαφορετικη ονομασια. Αλλιως, γιατι να ακολουθουσε κιολας τους κανονες ασφαλειας της;

 

  Μπορει η Bugatti να μας λεει πως δεν εχει επιβεβαιωθει αν η Bolide θα παραχθει, ωστοσο, το μονο σιγουρο ειναι πως δε τη δημιουργησαν τωρα, ειδικα με τη κατασταση που επικρατει, απο το πουθενα, χωρις να εχει κανενα λογο υπαρξης.

 

 

  Ισως βεβαια, η Bolide να ειναι η τελευταια μη-υβριδικη Bugatti, πριν η εταιρεια πουληθει στη Κροατικη Rimac, η Volkswagen να ζητησε να δημιουργηθει ενα τελευταιο, ακραιο, hypercar. Παντως, αν ετσι εχει η κατασταση, η Bolide σιγουρα εδωσε ενα τελος να αρμοζει…

 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!