Το Quadrifoglio (τετραφυλλο τριφυλλι) δεν αποτελει απλα το διακριτικο που κοσμει ολα τα αγωνιστικα, αλλα και τις κορυφαιες εκδοσεις των μοντελων παραγωγης της Alfa Romeo. Αποτελει εναν θρυλο της αυτοκινησης που εχει δημιουργηθει μεσα απο μοναδικες κατασκευες, κορυφαιους οδηγους αγωνων και μερικες απο τις πιο πρωτοποριακες τεχνολογικες λυσεις στο χωρο του αυτοκινητου. Ξεκινωντας την παρουσιαση των νεων Giulia και Stelvio με τις εκδοσεις Quadrifoglio, η Alfa Romeo ηθελε να κανει ξεκαθαρο οτι τα δυο μοντελα εξελιχθηκαν με βαση τις κορυφαιες εκδοσεις, ετσι ωστε η οδηγικη αισθηση ολης της σειρας να ειναι η καλυτερη δυνατη, με τα προηγμενα μηχανικα και ηλεκτρονικα συστηματα να συνοδευουν ακομα και τις «μικροτερες» εκδοσεις. Η πρωτοποριακη αναρτηση Alfa Link, το συστημα τετρακινησης Q4, το προηγμενο ηλεκτρονικο συστημα Alfa CDC, το drive–by–wireσυστημα πεδησης IBS, ακομα και ο κατασκευασμενος απο ανθρακονηματα κεντρικος αξονας μεταδοσης, ειναι χαρακτηριστικα που κανεις βρισκει σε ολες τις εκδοσεις των δυο μοντελων.
Υπαρχει ομως και ενα χαρακτηριστικο που εχει επιλεχθει να εφοδιαζει αποκλειστικα τις εκδοσεις Quadrifoglio, το οποιο ειναι διαθεσιμο μεσω μιας επιπλεον επιλογης στο συστημα παραμετροποιησης D.N.A. Περνωντας απο τη θεση Dynamic στη θεση Race, οι εκδοσεις Quadrifolgio απελευθερωνουν ολη την αγωνιστικη αισθηση που κρυβουν μεσα τους οι Giulia και Stelvio, επιλεγοντας τις ακραιες ρυθμισεις σε μια σειρα λειτουργιων. Μεσω του Alfa Chassis Domain Control (CDC), που αποτελει ουσιαστικα του κεντρου ελεγχου των λειτουργιων του αυτοκινητου, ολα τα χειριστηρια, το τιμονι, το πενταλ του φρενου, το αυτοματο κιβωτιο κτλ. αποκτουν αστραπιαια αποκριση, ενω συνολικα τα συστηματα ετοιμαζονται για «μαχη» με το χρονο και την ασφαλτο.
Αναλυτικα με την ενεργοποιηση της επιλογης “Race” τα μηχανικα και ηλεκτρονικα μερη των Quadrifoglio ακολουθουν τις παρακατω ρυθμισεις:
Active Ροπή Vectoring: Το ενεργο διαφορικο που διαχειριζεται την μεταδοση της ροπης στους πισω τροχους στην επιλογη Race αποκτα πιο «επιθετικη» συμπεριφορα μεταβαλλοντας ταχυτερα και με μεγαλυτερη ενταση την κατανομη αναμεσα στον αριστερο και δεξι τροχο. Σε αυτη τη ρυθμιση η εμφανιση υποστροφης μειωνεται εως και 17%, ενω η συνολικη ευελιξια το οχηματος βελτιωνεται εως και 20%. Σε αυτο συμβαλει και η απελευθερωση της μεγιστης ισχυος του bi–Turbo V6 κινητηρα των 2,9 λιτρων αποδοσης 510 ιππων, ο οποιος πλεον δεν χαλιναγωγειται απο το συστημα ελεγχου προσφυσης, επιτρεποντας στον οδηγο να τον εκμεταλλευτει με απολυτη ελευθερια. Η ελευθερια που προσφερει η ρυθμιση του συστηματος ESP σε συνδυασμο με το ενεργο διαφορικο δινει την ευκαιρια στα μοντελα Quadrifoglio να διαγραφουν εντυπωσιακες γωνιες με κορυφαια γραμμικοτητα στην αισθηση και τον οδηγο να απολαμβανει εξαιρετικη πληροφορηση και απολυτο ελεγχο.
Συστημα πεδησης IBS: Το αποκλειστικο συστημα πεδησης drive–by–wire IBS (Integrated Braking System) της Alfa Romeo, στη ρυθμιση Race αποκτα ακομα πιο αμεση αισθηση, το πενταλ πιο σκληρη ρυθμιση, ενω η λειτουργια του συστηματος αντι-μπλοκαρισματος ABS γινεται λιγοτερο ευαισθητη. Παραλληλα τα ενεργα αμορτισερ εξασφαλιζουν την ελαχιστοποιηση των κλισεων τοσο κατα τον εγκαρσιο αξονα, οσο και κατα τον διαμηκη, κατα τη διαρκεια των εντονων επιταχυνσεων και κυριως επιβραδυνσεων που μπορουν να πετυχουν τα μοντελα Quadrifogio.
Κιβωτιο ταχυτητων και συστημα τετρακινησης Q4:Εχοντας αναλαβει να μεταφερει την ισχυ του κινητηρα στην πιο ακραια ρυθμιση του, το συστημα μεταδοσης με το αυτοματο κιβωτιο των 8 σχεσεων στην επιλογη Race αλλαζει επισης, με στοχο να προσφερει ακομα πιο αμεσες αλλαγες, επιτρεποντας την μεταβαση απο τη μια σχεση στην αλλη σε περιπου 130χλστ. του δευτερολεπτου, στο μισο δηλαδη χρονο που χρειαζεται ενας ανθρωπος για να ανοιγοκλεισει τα ματια του. Παραλληλα οπως και στην επιλογη Dynamic, το κιβωτιο στη «χειροκινητη» λειτουργια αλλαζει σχεση μονο οταν το επιθυμει ο οδηγος, διατηρωντας την επιλεγμενη σχεση μεχρι το οριο περιστροφης του κινητηρα. Στην περιπτωση της Stelvio Quadrifoglio οπου η κινηση μεταδιδεται μεσω του συστηματος Q4 και στους τεσσερις τροχους, η λειτουργια Raceδιατηρει σε μεγαλυτερο βαθμο την κατανομη ροπης στον πισω αξονα, ενω το κιβωτιο μεταφορας (ATC) κατανεμει την ποσοτητα ροπης στη μεγιστη κατασκευαστικη ικανοτητα του που ειναι η μεταφορα στον εμπρος αξονα 1000Nm σε λιγοτερο απο 150χλστ. του δευτερολεπτου και η μειωση της απο τα 1000 στα 100Nm σε μολις 120χλστ. του δευτερολεπτου.
Οι δυνατοτητες των μοντελων Quadrifoglio της Alfa Romeo στην επιλογη Race εντυπωσιαζουν σε επιπεδο επιδοσεων, αλλα και εικονας, οπως δειχνει το παρακατω video, με τον πρωην οδηγο της Formula 1, Giancarlo Fisichella, να απολαμβανει την Giulia Quadrifoglio στην πιστα της μαρκας στο Αρεζε.