DS9. Η Δύναμη Του Να Διαφέρεις.

Το 2015, η Citroen δημιουργησε το δικο της luxury brand, την DS Automobiles. Με τη DS, η Citroen ηθελε να αναδειξει τη δυνατοτητα της να κατασκευασει αυτοκινητα σε ανωτερα standards ποιοτητας, πολυτελειας και κυρους, απο αυτο των συμβατικων της μοντελων.

Με το DS9, η DS Automobiles, ερχεται να \”εισβαλει\” στο χωρο των πολυτελων saloon αυτοκινητων, ενα κομματι αγορας, κορεσμενο απο τους γερμανους κατασκευαστες. Μετα τα δυο crossback της, DS3 και DS7, η DS ερχεται να τα βαλει στα ισα με το πλεον δυσκολο κομματι της αγορας, σε παγκοσμια κλιμακα. Αυτο των saloon.

Αν ρωτησει κανεις το μεσο ανθρωπο, ποια αυτοκινητα του ερχονται στο μυαλο οταν γινεται λογος για τα μεγαλα sedan (η saloon), οι απαντησεις ειναι συνηθως Audi A6 & A8, ΒΜW Σειρα 5 & 7 η Mercedes E Class & S Class. Καποιοι πιο \”διαβασμενοι\”, ισως αναφερουν το Volvo S90 η τη Jaguar XE & XF. Κανενας ομως δεν αναφερει καποιο γαλλικης προελευσης μοντελο. Αυτο ακριβως ερχεται να αλλαξει το DS9.

Γαλλικη φινετσα, με απλετο χωρο για τη καμπινα των επιβατων

Η πλατφορμα πανω στην οποια πατα, η ανανεωμενη EMP2 (Efficient Modular Platform 2), του επιτρεπει να εχει μηκος 4.93 μετρα, φαρδος 1.85 μετρα και μεταξονιο 2.9 μετρα. Αυτο το μεγεθος, οφελει περισσοτερο απο ολα, το χωρο των πισω επιβατων. Στο ευρυχωρο σχεδιασμο του, ερχεται να προστεθει το επιθετικο, αλλα κομψο του design, το οποιο το διαφοροποιει πληρως απο τα, ας ειμαστε ειλικρινεις, αδιαφορα εν συγκρισει με το DS9 sedan των γερμανων κατασκευαστων.

Με σχεδιαστηκες στοιχεια που παραπεμπουν σε αυτα που χρησιμοποιουσαν οι γαλλοι στο original DS, το 1955, το DS9 χαρακτηριζεται απο μια κομψη σιλουετα με μια συνεχομενη σχεδιαστικη ροη, απο εμπρος μεχρι και πισω.

E-TENSE : Η plug-in hybrid καρδια του DS9

Σε αρχικο σταδιο, το νεο DS9 θα ειναι διαθεσιμο με ενα plug-in hybrid μηχανικο συνολο, συνολικης αποδοσης 225 ιππων, με δυνατοτητα κινησης σε ενα φασμα 40 εως 50 χιλιομετρων (WLTP), αμοιγως ηλεκτρικα. Ο κινητηρας εσωτερικης καυσης, ειναι ενας κινητηρας βενζινης (αν και δεν εχουν δημοσιευτει ακομα επισημα στοιχεια, υποθετουμε πως προκειται για τον 3κυλινδρο 1.2) PureTech σε συνδυασμο με εναν ηλεκτρικο κινητηρα αποδοσης 110 ιππων και 320 Nm ροπης, με μια μπαταρια χωρητικοτητας 11.9kWh.
O ηλεκτροκινητηρας του DS9 ειναι ικανος να το κινησει σε ταχυτητες μεχρι και 135 χιλιομετρα / ωρα, αμοιγως ηλεκτρικα, ενω υποστηριζει/υποστηριζεται παντα το συμβατικο, σε αυξημενη ζητηση ισχυος απο τον οδηγο. Με τις λειτουργιες Electric Mode (αμοιγως ηλεκτρικη λειτουργια), Hybrid Mode (εναλλαγη μεταξυ ηλεκτρικου και κανονικου κινητηρα) και E-TENSE Sport Mode (συνεχης λειτουργια κανονικου κινητηρα με υποστηριξη απο τον ηλεκτροκινητηρα), το DS9 προσαρμοζεται αναλογα στις εκαστοτε αναγκες του οδηγου.
Επιπλεον, τη φορτιση της μπαταριας ερχεται να υποστηριξει το συστημα ανακτησης ενεργειας κατα το φρεναρισμα, με μια επιπλεον λειτουργια Εντονης Ανακτησης, κατα την οποια το αυτοκινητο επιβραδυνει σε μεγαλο ποσοστο απο την ανακτηση ενεργειας, με ελαχιστη αναγκη για χρηση του συστηματος φρενων, γεγονος που αποθηκευει περισσοτερη ενεργεια σε μικροτερο χρονικο διαστημα στη μπαταρια. Επισης, με τη λειτουργια E-Save, το DS9 διασφαλιζει παντα την υπαρξη επαρκους επιπεδου ενεργειας στη μπαταρια, για τη λειτουργια Zero Emissions, οταν το αυτοκινητο κινειται σε αστικες ζωνες η ζωνες μηδενικων ρυπων (τους γνωστους Δακτυλιους).
Υπαρχει επισης, οντας plug-in hybrid, η δυνατοτητα φορτισης της μπαταριας, απο μια συμβατικη πριζα, με τον on-board φορτιστη, να χρειαζεται μολις 1 ωρα και 30 λεπτα, για να φορτισει πληρως τη μπαταρια (λαμβανοντας υποψη οτι η φορτιση ειναι απο το 0% στο 100%).
Συντομα, θα προστεθουν στη γκαμα αλλα δυο E-TENSE μηχανικα συνολα και ενα συμβατικο. Το πρωτο E-TENSE, θα εχει αποδοση 250 ιππους και αυξημενη αυτονομια για πληρως ηλεκτρικη κινηση (με μεταδοση στους 2 τροχους), ενω το δευτερο θα ειναι αποδοσης 360 ιππων (εικαζουμε με ισχυροτερο κινητηρα εσωτερικης καυσης) με ενα εξυπνο κιβωτιο τετρακινησης , οπως μας λεει η DS. Τελος, θα υπαρχει και μια εκδοση με μονο ενα κινητηρα βενζινης PureTech, αποδοσης 225 ιππων. Ολα τα DS9, ειναι εφοδιασμενα με ενα αυτοματο κιβωτιο 8 σχεσεων.

DS Lounge : Ενα εσωτερικο, αξιοζηλευτο απο ολους

Δεν υπαρχει καμια αμφιβολια, πως το εσωτερικο, ειναι το σημαντικοτερο κομματι καθε αυτοκινητου. Ναι, καλο ειναι ενα ομορφο εξωτερικο, αλλα ο χωρος που \”βιωνουμε\” το αυτοκινητο μας, ειναι το εσωτερικο του. Και στο DS9, εχουμε πολλα να βιωσουμε και να απολαυσουμε. Αρχικα, η DS χρησιμοποιει κορυφαιας ποιοτητας υλικα και η ποιοτητα συναρμογης πιστευουν οτι ειναι αναλογη των υλικων.
Η εξατομικευση του εσωτερικου στα θελω και το γουστο του καθε ιδιοκτητη, γινεται απο τα διαφορα θεματα, τα DS Inspirations. Καθε DS Inspiration, φερει το ονομα καποιου διασημου διαμερισματος του Παρισιου και εχει ενα δικο του μοναδικο χαρακτηρα, που κατ΄επεκταση, καθοριζει την αυρα στο εσωτερικο του DS9.
Τα DS Inspiration BASTILEE και DS Inspiration RIVOLI, χρησιμοποιουν grained δερμα στα καθισματα (με επενδυση Alcantara στον ουρανο), στο DS Inspiration PERFORMANCE χρησιμοποιειται Alcantara σε ολο σχεδον το εσωτερικο, ενω στο DS Inspiration OPERA χρησιμοποιειται δερμα Nappa με σχεδιο λουριου ρολογιου, κατα μηκος του κεντρου του καθισματος. Η γαλλικη φινετσα που λεγαμε.
Τα καθισματα στο εσωτερικο του DS9 ειναι θερμαινομενα, κλιματιζομενα και με λειτουργια μασαζ. Στη βελτιωση της ανεσης, συμβαλει η ενεργη αναρτηση DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, με την οποια μια καμερα, καθως και μια πληθωρα απο αισθητηρες, ρυθμιζουν διαρκως το καθε αμορτισερ ατομικα. Αυτο που κανει ωστοσο τη διαφορα, ειναι η καμερα του συστηματος, η οποια διαβαζοντας το δρομο, προετοιμαζει καθε απορτισερ να ρυθμιστει καταλληλα, προκειμενου να κανει τη καλυτερη δυνατη αποσβεση, κανοντας τη οσο το δυνατον λιγοτερο αισθητη στο εσωτερικο. Εξυπνο, ε ;
Σε ολα τα παραπανω, ερχεται να προστεθει και η εκτενης χρηση ηχομονωτικου υλικου μαζι με τα διπλα τζαμια σε ολα τα κρυσταλλα του αυτοκινητου, τα οποια μειωνουν ακομη περισσοτερο καθε μορφη ανεπιθυμητου θορυβου στο εσωτερικο του αυτοκινητου. Για τον επιθυμητο \”θορυβο\”, το συστημα ψυχαγωγιας του DS9, αποτελειται απο 14 ηχεια, για να απολαυσετε στο επακρο την αγαπημενη σας μουσικη.
Ο star ωστοσο του εσωτερικου, δεν ειναι αλλος απο το ρολοϊ της γαλλικης B.R.M. που βρισκεται στο κεντρο και κορυφη του ταμπλο, πανω απο το διακοπτη Start/Stop του κινητηρα. Διαθετει ενα μηχανισμο περιστροφης, που εκτελει 180 μοιρες περιστροφη, αναδιπλωνοντας το κατα την εκκινηση και απενεργοποιηση του κινητηρα. Vibes απο Bentley και Rolls Royce.

Οδηγικα βοηθηματα και τεχνολογια σε υπερθετικο βαθμο

Περα απο τον εντυπωσιακο σχεδιασμο του και το DS Lounge, το DS9 (οπως και τα αλλα δυο μοντελα της DS), παραμενει στη κορυφη των τεχνολογικων καινοτομιων και οδηγικων βοηθηματων, μεσα απο μια πληθωρα συστηματων.
DS Drive Assist
Με το συστημα DS Drive Assist, το οποιο ειναι συστημα Επιπεδου 2 ημι-αυτονομης οδηγησης, που σημαινει οτι απαιτει απο τον οδηγο να κρατα το τιμονι, οσο το συστημα κρατα σταθερη τη ταχυτητα του αυτοκινητου, τη θεση του στη λωριδα που κινειται και την αποσταση του απο το προπορευομενο οχημα, χρησιμοποιωντας μια πληθωρα αισθητηρων που ελεγχουν ολο το χωρο γυρω του.

DS Park Pilot
To συστημα DS Park Pilot, επιτρεπει στο DS9, να ελεγχει για θεσεις σταθμευσης, τοσο καθετα οσο και παραλληλα, σε ταχυτητες μεχρι 30 χιλιομετρα / ωρα και αναλαμβανει με πληρως αυτοματο τροπο το παρκαρισμα του αυτοκινητου, χωρις καμια παρεμβαση απο τον οδηγο. Το συστημα λειτουργει τοσο για την εισοδο, οσο και για την εξοδο απο μια θεση σταυθμευσης.
DS Night Vision
Το συστημα DS Night Vision, χρησιμοποει μια καμερα υπερυθρων που βρισκεται τοποθετημενη στην εμπρος γρυλια του αυτοκινητου, προκειμενου να διαβαζει το δρομο σε αποσταση 100 μετρων και να εντοπιζει πεζους, ποδηλατες και ζωα, τα οποια προβαλει και επισημαινει αρχικα με κιτρινο και στη συνεχεια με κοκκινο χρωμα, στο πινακα οργανων.
DS Driver Attention Monitoring
Το συστημα DS Driver Attention Monitoring, παρακολουθει διαρκως μεσω μιας υπερυθρης καμερας τοποθετημενη στο πινακα οργανων, το ανοιγοκλεισμα τον ματιων, τη θεση του κεφαλιου και που κοιτα ο οδηγος, για να εντοπισει σημαδια κοπωσης, σε συνδυασμο με το πως κινειται το αυτοκινητο στο δρομο (ασκοπες μετακινησεις δεξια-αριστερα στη λωριδα κτλ). Σε περιπτωση που θεωρησει πως ο οδηγος εμφανιζει σημαδια κοπωσης, θα εμφανισει μια προειδοποιηση στο ταμπλο, που θα τον προτρεπει σε σταση για ξεκουραση.
DS Active LED Vision
Το συστημα DS Active LED Vision, φροντιζει για τη βελτιστη προσαρμογη των φωτων, αναλογα τη συνθηκη οδηγησης. Το συστημα εχει 5 λειτουργιες : Parking, Town Beam (η γωνια που φωτιζει αυξανεται 5 δευτερολεπτα μετα την εναρξη της κινησης του αυτοκινητου), Country Beam (μετα τα 50 χιλιομετρα / ωρα, εστιαζει στο να φωτιζει πιο μακρια σε ευθεια), Motorway Beam (μετα τα 110 χιλιομετρα / ωρα, εστιαζει στο να φωτισει ακομα πιο μακρια) και Adverse Weather (μειωνει το μηκος της αποστασης και εστιαζει στο καλυτερο φωτισμο σε κοντινη αποσταση). Το συστημα συμπληρωνεται απο τη λειτουργια Turning Headlight (ενεργος φωτισμος στροφης) και High Beam (αυτοματη εναλλαγη μεταξυ μεσαιας και μεγαλης σκαλας).
DS Smart Access 
Μεσω του MyDS App, ο οδηγος και μεχρι 5 αλλα κινητα-χρηστες, μπορουν να ξεκλειδωσουν και να εκκινησουν το DS9,χωρις τη παρουσια του κλειδιου. Το συστημα, βασιζεται στη χρηση τεχνολογιας Bluetooth, προκειμενου να μπορει να λειτουργησει ακομη και αν δεν υπαρχει καλυψη απο το δικτυο κινητης τηλεφωνιας.

All in all

Το DS9, ερχεται να εισβαλει στον γερμανοκρατουμενο χωρο των E Class, 5 Series και Α6. Ο αλλος ανταγωνιστης του, ειναι το Σουηδικο S90, της Volvo. Αντικειμενικα μιλωντας, τα γερμανικα sedan εχουν ενα δικο τους τροπο να ξεχωριζουν, με λεπτομερειες βεβαια που δεν εχουν αυτες καθ\’ αυτες καποια ιδιαιτερη \”αξια\” (πχ το light show στο ξεκλειδωμα των Audi). Ειναι ωστοσο, πανακριβα, τα βλεπεις παντου και τα μοντελα που ειναι δυο κατηγοριες πιο κατω τους, ειναι σχεδον σχεδιαστικα ιδια τοσο στο εξωτερικο οσο και στο εσωτερικο, με μονη διαφορα αυτη καθ\’ αυτη, τον ογκο. Και η ποιοτητα των υλικων, δεν ειναι ακριβως αναλογη της τιμης τους, με καποια μερη τους να εχουν σκληρα, φτηνης αισθησης και αισθητικης, πλαστικα.
Απο την αλλη, υπαρχει η Volvo, με το S90, το οποιο \”μοιαζει\” με το DS9. Εχει μια δικη του φιλοσοφια στο τι ειναι πολυτελες sedan, αδιαφορωντας για τα \”πρεπει\” που επιβαλουν οι γερμανικες εταιριες. Ετσι και η DS, ερχεται με τη δικη της μοναδικη προταση, να μπει δυναμικα στην αγορα, ανα το κοσμο, με το DS9. Η διαθεση του αναμενεται να ξεκινησει το καλοκαιρι του 2020.
Εσεις, ακομα θα επιλεγατε καποιο απο τα γερμανικα ;

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!