Σημερα, περισσοτερο απο ποτε, η Νεα Χρονια ειναι γεματη προσδοκιες και μια δυνατη επιθυμια για αλλαγη σε πολλους τομεις. Ο κοσμος του αυτοκινητου δεν αποτελει εξαιρεση και πλεον βρισκομαστε μπροστα σε μια επανασταση. Η συνεχης προσπαθεια για τη μειωση των εκπομπων CO2εχει στην πρωτη γραμμη τα ηλεκτρικα και τα υβριδικα μοντελα. Μεσα σε αυτη την εξελιξη δεν αποτελει συμπτωση οτι η στρατηγικη της FCA για τον εξηλεκτρισμο ωριμασε.
Η Fiat Chrysler Automobiles απαντα στις προκλησεις του μελλοντος
Οι νεες τεχνολογιες και τα νεα προϊοντα φερνουν νεες ευκαιριες, αλλα και ερωτηματα που αναζητουν απαντησεις. Στο τελευταιο επεισοδιο της δευτερης σαιζον της πρωτοτυπης σειρας ντοκιμαντερ “What’s Behind” της FCA, δινονται ολες οι απαντησεις για το μελλον της αυτοκινησης. Για ακομα μια φορα, η FCA ανοιξε τις πορτες των κεντρων εξελιξης των μοντελων της, εκει οπου πραγματοποιει τις πιο εντατικες και σκληρες δοκιμες. Στο επεισοδιο εξηγειται ο τροπος που σχεδιαζονται και εξελισσονται τα ηλεκτρικα και υβριδικα μοντελα, με την FCA να καταφερνει να ενσωματωνει αυτες τις νεες τεχνολογιες, χωρις να αναιρει τα χαρακτηριστικα που εκαναν επιτυχημενα τα μοντελα της εδω και χρονια.
Τα νεα υβριδικα μοντελα
Τα υβριδικα μοντελα χρησιμοποιουν την ηλεκτρικη ενεργεια ως πηγη για την τροφοδοσια ενος βοηθητικου κινητηρα που συμπληρωνει τον κινητηρα εσωτερικης καυσης. Υπαρχουν πολλα ειδη υβριδικων. Τα Mild Hybrid χρησιμοποιουν ενα ηλεκτροκινητηρα που δεν κινει τους τροχους, αλλα βοηθα ωστε να ειναι πιο αποδοτικη η λειτουργια του κινητηρα εσωτερικης καυσης. Παραδειγμα αποτελουν τα Fiat Panda και το Fiat 500 που μοιραζονται το ιδιο υβριδικο συστημα, καθιστωντας τα ιδανικα για τις αστικες μετακινησεις. Μια αλλη επιλογη ειναι τα Plug–in Hybrid, τα οποια εφοδιαζονται με θερμικο κινητηρα, αλλα και ηλεκτροκινητηρα που τροφοδοτειται απο μπαταρια, η οποια μπορει να φορτιστει και απο συστημα οικιακης η δημοσιας φορτισης. Αυτα τα μοντελα μπορουν να κινηθουν για δεκαδες χιλιομετρα αμιγως ηλεκτρικα. Παραδειγμα αποτελουν τα νεα Renegade 4xe και Πυξίδα 4xe, τα οποια ειναι ιδανικα για τις καθημερινες μετακινησεις, αλλα και για τις εξορμησεις στη φυση, διαθετοντας το πλεον πρωτοποριακο συστημα τετρακινησης.
Το νεο, αμιγως ηλεκτρικο Fiat 500
Το ηλεκτρικο αυτοκινητο απο μονο του αποτελει ενα ξεχωριστο κεφαλαιο. Κορυφαια εκφραση του αποτελει το νεο ηλεκτρικο Fiat 500, το πρωτο αμιγως ηλεκτρικο μοντελο του Ομιλου FCA. Ο κινητηρας τροφοδοτειται απο μια μπαταρια, μετατρεποντας την ηλεκτρικη ενεργεια σε μηχανικη. Το συνεχες ρευμα της μπαταριας μετατρεπεται σε εναλλασσομενο και τροφοδοτει τον κινητηρα. Οταν ο οδηγος αφηνει το «γκαζι» η φρεναρει, το συστημα ανακτα ενεργεια και φορτιζει την μπαταρια. Με αυτο τον τροπο το Fiat 500 εξασφαλιζει εξαιρετικες επιδοσεις και αυτονομια εκατονταδων χιλιομετρων.
Αποδοση, ασφαλεια και αξιοπιστια
Στο επεισοδιο του What’s Behind, παρουσιαζονται πολλες διαφορετικες πτυχες και προκλησεις που εχει φερει η εξελιξη των ηλεκτρικων οχηματων. Η ασφαλεια, η αποδοση, η διαρκεια ζωης των μπαταριων και πολλα αλλα στοιχεια δοκιμαζονται στις πλεον δυσκολες συνθηκες και αυτη η διαδικασια καταγραφεται για πρωτη φορα στην καμερα.
Ενα πληρες οικοσυστημα
Φυσικα τα νεα μοντελα δεν ειναι απο μονα τους αρκετα. Το τμημα e–Mobility της FCAεχει σχεδιασει ενα πλανο μιας σειρας υποστηρικτικων υπηρεσιων για υβριδικα και ηλεκτρικα αυτοκινητα. Αυτο περιλαμβανει απο τις μοναδες παραγωγης μεχρι και τα σημεια πωλησης, με το δικτυο της FCA στην Ευρωπη να εχει εγκαταστησει ηδη 3.600 φορτιστες. Αντιστοιχα συνεργειες με διαφορους προμηθευτες οδηγησε σε πρωτοποριακα προγραμματα, οπως το “My easy Charge” που δινει προσβαση στους οδηγους εξηλεκτρισμενων μοντελων της FCA σε 200.000 σημεια φορτισης σε ολη την Ευρωπη, το πρωτοποριακο easyWallbox και το μεγαλυτερο δικτυο V2G στον κοσμο που δημιουργηθηκε στο Mirafiori και συμβαλει στη μειωση των εκπομπων CO2 κατα 8.000 τονους/ετος.
Ολα τα βηματα που κανει η FCA για την ηλεκτροκινηση οδηγουν σε πιο εξελιγμενες, εξυπνες και προηγμενες λυσεις. Λυσεις για τον πλανητη, τις πολεις, και τους οδηγους του αυριο.