Ετσι, το πηγε ενα βημα παραπερα. Καταφερε και εσπασε το ρεκορ Guiness στην καταναλωση καυσιμου, οδηγωντας σε 24 χωρες (αναμεσα στις οποιες φυσικα και η δικη μας, οπου εχει φανατικα αφοσιωμενο κοινο), με 1.600αρια Honda Civic Tourer, πετυχαινοντας καταναλωση 2,82 λιτρα ανα 100 χιλιομετρα. Συνολικα, καλυπτε 1.500 χιλιομετρα σε πραγματικες οδικες συνθηκες (γιατι αλλο ειναι οι μετρησεις στην πιστα που δεν εχεις το σταματα/ξεκινα της κινησης) με ενα ρεζερβουαρ καυσιμου…
Αναλυτικα, η Honda πετυχε το νεο ΡΕΚΟΡ GUINNESS με τιτλο ‘Lowest Fuel Consumption – all 24 contiguous EU countries (για ολες τις κατηγοριες αυτοκινητων)’, σημειωνοντας μεση καταναλωση 2,82 lit / 100km σε ενα ταξιδι αποστασης 13.498km και διαρκειας 25 ημερων μεσα απο 24 γειτονικες χωρες της Ε.Ε.
Πισω απο το τιμονι ενος Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC σε ολο το ταξιδι καθισαν δυο μελη της ομαδας του τμηματος Ευρωπαϊκης Ερευνας & Εξελιξης (R&D) της Honda, οι Fergal McGrath και Julian Warren, οι οποιοι ανελαβαν την προκληση να καταδειξουν τις περαιτερω δυνατοτητες οικονομιας του Tourer σε πραγματικες συνθηκες.
Η αποσταση που διανυσαν ειναι η αντιστοιχη του ταξιδιου απο την εδρα τους στη Βρετανια μεχρι την Αυστραλια, σταματωντας μονο εννεα φορες για ανεφοδιασμο. Το αυτοκινητο πετυχε κατι απιστευτο, κατα μεσο ορο καλυψε 1500km με καθε ρεζερβουαρ καυσιμου, με συνολικο κοστος ταξιδιου μολις 645 Ευρω* (£459).
Η ομαδα ξεκινησε το επικο οδικο ταξιδι της απο το Aalst, Βελγιο, τη Δευτερα 1η Ιουνιου, και διεσχισε την ηπειρο κινουμενη δεξιοστροφα. Η επιστροφη στο σημειο εκκινησης εγινε την Πεμπτη, 25 Ιουνιου, καταγραφοντας απιστευτες τιμες καταναλωσης που ξεπερνουν την επισημη αποδοση του Tourer με 3,8 lit / 100km, πανω απο 25%.
Ο Fergal McGrath σχολιαζει: «Ηταν δυσκολο αλλα πραγματικα το απολαυσαμε, και το γεγονος οτι κατοχυρωσαμε το νεο τιτλο στα ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΡΕΚΟΡ GUINNESS επιβεβαιωνει οτι αξιζε τον κοπο. Ηταν μια τεραστια ομαδικη προσπαθεια γι’ αυτο θα ηθελα να ευχαριστησω ολους τους εμπλεκομενους για την αφοσιωση και υποστηριξη τους. Εχοντας περασει τοσο χρονο πισω απο το τιμονι, ο Julian και εγω ειμαστε ευτυχεις που επιστρεφουμε στα γραφεια μας για λιγο!»
Ο επισημος τιτλος των ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΡΕΚΟΡ GUINNESS ειναι ‘Lowest Fuel Consumption – all 24 contiguous EU countries’, μετρημενη σε λιτρα / 100km και υπολογισμενη σε ολη τη διαρκεια του ταξιδιου.
Οπως οριζουν οι κανονες οι ιδιοι δυο οδηγοι πρεπει να βρισκονται στο αυτοκινητο ολοκληρο το ταξιδι, που για τους Fergal και Julian, συναδερφους απο το τμημα Honda R&D, σημαινε οτι επρεπε να οδηγουν κατα μεσο ορο περιπου 600km – 7,5 ωρες, καθε μερα.
Ακολουθωντας τις αυστηρες και σχολαστικες οδηγιες, για να κατακτηθει ενας τιτλος στα GUINNESS WORLD RECORDS απαιτουσε την εισοδο του αυτοκινητου σε καθε μια απο τις 24 ωρες, τη συγκεντρωση αποδεικτικων στοιχειων οπως ημερολογιο καταναλωσης καυσιμου / χιλιομετρικης καλυψης, ενδειξεις GPS, βιντεο και φωτογραφιες και υπογραφες ανεξαρτητων μαρτυρων που να αποδεικνυουν την αληθεια των παραπανω. Προκειμενου να διασφαλιστει η ακριβης παρακολουθηση της διαδρομης, ο χρονος του ταξιδιου και η αποσταση, το αυτοκινητο εφοδιαστηκε με ειδικο συστημα καταγραφης που παρειχε η εξειδικευμενη στην τηλεματικη στολων και ανακτηση κλεμμενων οχηματων εταιρια TRACKER (τμημα της Tantalum Corporation).
Συμφωνα με τους κανονες επιτευξης ενος ρεκορ, το αυτοκινητο πρεπει να ειναι στανταρ μοντελο απο καθε αποψη, χωρις εξειδικευμενες μετατροπες, ωστε να προσομοιωνει τις πραγματικες οδηγικες συνθηκες. Το εγχειρημα αξιολογηθηκε απο ανεξαρτητους παρατηρητες στην αρχη και στο τελος του. Ο ανεφοδιασμος γινοταν σε απλους σταθμους ανεφοδιασμου, και το ρεζερβουαρ γεμιζε πληρως σε καθε σταση για να μην παρεχεται καποιο πλεονεκτημα βαρους. Επιπλεον, τα ελαστικα ειχαν τις συνιστωμενες πιεσεις και η ευθυγραμμιση των τροχων ηταν συμφωνα με τις εργοστασιακες προδιαγραφες ωστε η εμπειρια να ειναι αναλογη με αυτη ενος μεσου πελατη.
Οι δυο ερασιτεχνες οδηγοι της ομαδας, θελησαν να δειξουν οτι υιοθετωντας μερικες απλες αλλα αποτελεσματικες τεχνικες οδηγησης οποιοσδηποτε μπορει να πετυχει μια τοσο αξιοσημειωτη οικονομια καυσιμου. Απλα χρησιμοποιησαν καποιες πολυ λογικες μεθοδους οπως προσεκτικο και λογικο προγραμματισμο διαδρομων, ομαλη οδηγηση και σταθερη χωρις αποτομες επιταχυνσεις και φρεναρισματα, προβλεψη των οδικων συνθηκων, απαλλαγη απο περιττα βαρη και σωστη συντηρηση του αυτοκινητου σε ολες τις περιπτωσεις.
Η ταχυτητα οδηγησης ηταν παντα εντος νομιμων οριων και συμφωνα με τις συνθηκες οδικης κυκλοφοριας.
Η Kate Saxton, Manager – Διευθυντρια Δημοσιων Σχεσεων της Honda Motor Europe Ltd σχολιαζει: «Ειναι ενα απιστευτο επιτευγμα και η ομαδα πρεπει να ειναι πολυ περηφανη για τις προσπαθειες που της χαρισαν αυτο το νεο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΡΕΚΟΡ GUINNESS. Η οδηγηση της αντιστοιχης αποστασης απο τη Βρετανια μεχρι την Αυστραλια σε 25 μερες ειναι τεραστια προκληση που λιγοι θα αναλαμβαναν. Οι τιμες καταναλωσης ειναι εντυπωσιακες – ιδιαιτερα με το δεδομενο οτι δεν προκειται για μικρο αυτοκινητο αλλα ενα μοντελο τουρισμου με κορυφαιο χωρο αποσκευων και τεραστια πρακτικοτητα.»
Οι 24 χωρες που καλυψε η διαδρομη του Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC ειναι με αλφαβητικη σειρα οι εξης: Αυστρια, Βελγιο, Βουλγαρια, Γαλλια, Γερμανια, Δανια, Δημοκρατια της Τσεχιας, Ελλαδα, Εσθονια, Ιταλια, Ισπανια, Κατω Χωρες, Κροατια, Λετονια, Λιθουανια, Λουξεμβουργο,Ουγγαρια, Πολωνια, Πορτογαλια, Ρουμανια, Σλοβακια, Σλοβενια, Σουηδια, και Φινλανδια.