H SEAT φροντίζει το περιβάλλον

Επειδη για την προστασια του περιβαλλοντος πρεπει ο καθενας να αναλαμβανει τις ευθυνες του και ιδιαιτερα οι βιομηχανιες πρεπει να κανουν το βημα παραπανω, η Seat, τα τελευταια επτα χρονια μειωσε το περιβαλλοντικο της αποτυπωμα κατα 35,5% χρησιμοποιωντας καμιναδες που ανακυκλωνουν την ενεργεια, οδοστρωμα που μειωνει τη ρυπανση και κηπους. Με την Παγκοσμια Ημερα Περιβαλλοντος να πλησιαζει, η εταιρεια εντεινει τη δεσμευση της στην εφαρμογη μετρων και εργων για τη μεγιστοποιηση των πορων και την ελαχιστοποιηση των εκπομπων σε ολες τις διαδικασιες της. Για το σκοπο αυτο, περιπου 6 εκατομμυρια ευρω επενδυθηκαν σε εργα αειφοριας το 2017.


Η εταιρεια υλοποιει projects στα πλαισια της πρωτοβουλιας Ecomotive Factory, μερος της στρατηγικης SEAT PQT (Production, Quality and Team), που σχεδιαστηκε για να βελτιωσει την παραγωγικοτητα και την ποιοτητα των εγκαταστασεων στο Martorell, στη Βαρκελωνη και στη SEAT Componentes και να αντιμετωπισει τις μελλοντικες προκλησεις στον τομεα της αυτοκινητοβιομηχανιας. Η SEAT στοχευε στη μειωση των περιβαλλοντικων επιπτωσεων κατα 25% κατα την περιοδο 2011-2018. Ο στοχος αυτος επιτευχθηκε δυο χρονια νωριτερα και τωρα ο νεος στοχος της αυτοκινητοβιομηχανιας ειναι η μειωση κατα 50% μεχρι το ετος 2025.


Συγκριτικα με τον μεσο ορο του κλαδου στην Ευρωπη, η SEAT καταναλωνει περιπου το ημισυ της ενεργειας για την παραγωγη ενος οχηματος, 23% λιγοτερο νερο και εκπεμπει κατα 65% λιγοτερο CO2. Μια απο τις σημαντικοτερες περιβαλλοντικες πρωτοβουλιες ειναι η SEAT al Sol, η μεγαλυτερη ηλιακη μοναδα στην αυτοκινητοβιομηχανια στην Ευρωπη και με συνολικα 53.000 πανελ, μια απο τις μεγαλυτερες στον κοσμο. Καλυπτει εκταση 276.000 τ.μ., που αντιστοιχει σε 40 γηπεδα ποδοσφαιρου και παραγει πανω απο 17 εκατομμυρια kWh ετησιως.

Πιο αποδοτικες καμιναδες

Η SEAT προκειται να επιτυχει εξοικονομηση 11,7 GWh ετησιως στη καταναλωση φυσικου αεριου για θερμανση νερου χαρη σε μια νεα εγκατασταση που αποσκοπει στην ανακτηση της ενεργειας που εκπεμπεται απο τους φουρνους βαφης αμαξωματος. Ο ζεστος αερας που ανεβαινει στις καμιναδες, θερμαινει ενα κυκλωμα νερου, το οποιο αργοτερα χρησιμοποιειται στις διαδικασιες βαφης του αυτοκινητου. Με αυτον τον τροπο μια μεγαλη αναλογια ενεργειας επαναχρησιμοποιειται για τη θερμανση νερου και η ενεργεια αυτη εμποδιζει την εκπομπη 2.400 τονων CO2 καθε χρονο.

Οδοστρωμα μειωσης της ρυπανσης

Με στοχο τη βελτιωση της ποιοτητας του αερα στο εργοστασιο στο Martorell, η SEAT εχει ξεκινησει να τοποθετει φωτοκαταλυτικο οδοστρωμα το οποιο κατασκευαζεται απο πλακες  τσιμεντου με διοξειδιο του τιτανιου. Η ιδιοτητα του στοιχειου αυτου ειναι οτι οταν ερχεται σε επαφη με ρυπους, φως και οξυγονο ταυτοχρονα, ενεργοποιει μια χημικη αντιδραση που αποσυνθετει τους ρυπους στον αερα (NOx), μετατρεποντας τους σε νιτρικα που διαλυονται με νερο. Ετσι, απολυμαινει, καθαριζει και εχει βακτηριοκτονο δραση.

Σε μια πρωτη φαση το project αυτο εφαρμοζεται στο Τεχνικο Κεντρο της SEAT. Τα 4.000 τετραγωνικα μετρα φωτοκαταλυτικου οδοστρωματος επιφερουν μειωση της ρυπανσης κατα 40%. Αυτες οι πλακες μειωσης της ρυπανσης θα τοποθετηθουν αργοτερα σε 26.000 τετραγωνικα μετρα του εργοστασιακου συγκροτηματος (γεγονος που υποδηλωνει πιθανη μειωση 5.2 τονων οξειδιου του αζωτου ετησιως). Επιπλεον, η εταιρεια μελετα την εφαρμογη χρωματων με τις ιδιες ιδιοτητες απολυμανσης στα 147.000 τετραγωνικα μετρα εξωτερικων τοιχων των εργαστηριων.

Διατηρηση της βιοποικιλοτητας

Η SEAT προωθησε τη δημιουργια ενος βοτανικου κηπου στο παρκο Can Casas του Martorell με τη φυτευση 80 δενδρων διαφορετικων εγχωριων ειδων, καθως και χωρο για τη προστασια του βατραχου Hyla Meridionalis. Το project περιλαμβανει τη δυνατοτητα εντοπισμου αυτης της συγκεκριμενης χλωριδας και πανιδας στο παρκο μεσω κωδικα QR.

Μια αλλη σημαντικη πρωτοβουλια αποτελει το πιλοτικο προγραμμα που υλοποιηθηκε στη SEAT Componentes. Η περιβαλλοντικη επιπτωση που προκαλειται απο το μαγειρικο λαδι στο κυκλο του νερου οδηγησε την εταιρεια να ξεκινησει την εφαρμογη του προγραμματος Claki. Οι εργαζομενοι ελαβαν ενα δοχειο προκειμενου να συλλεξουν το χρησιμοποιημενο οικιακο τους λαδι, να το ριξουν σε μια δεξαμενη και να παρουν τελος ενα δοχειο καθαρο λαδι για το σπιτι τους. Το project περιλαμβανει διαδικασια εκκενωσης της δεξαμενης, μεταφορα, πλυση και επιστροφη. Με αυτον τον τροπο δημιουργειται ενα εργο τοσο εκπαιδευτικο οσο και περιβαλλοντικο, το οποιο δημιουργει παραλληλα και απασχοληση.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!