H Skoda μας εξηγεί τις διαφορές μεταξύ iV και e-TEC

 


  Η μεταβαση στην ηλεκτροκινητικοτητα βρισκεται σε πληρη εξελιξη στη SKODA. Η τσεχικη αυτοκινητοβιομηχανια, μελος του Volkswagen Group, ακολουθει πολλους διαφορετικους τεχνολογικους δρομους, συμπεριλαμβανομενων των iV και e-TEC, οπου iV και e-TEC οι δυο διαφορετικες διακριτικες ονομασιες για τις τεχνολογιες ηλεκτροκινητικοτητας που ακολουθει η SKODAAUTO.  Και τα δυο σχετικα σηματα στα μοντελα SKODA ειναι συνωνυμα της πρασινης μετακινησης και της ηλεκτροκινησης. Αλλα οι τεχνολογιες που εμπλεκονται ειναι πολυ διαφορετικες.

 


  Η βασικη διαφορα ειναι αρκετα απλη: η ονομασια iV, την οποια η SKODA παρουσιασε στον κοσμο το 2019, οταν λανσαρε τα CITIGOe iV, SUPERB iV και OCTAVIA iV, η πιο προσφατα με το πρωτο ηλεκτρικο SUV της μαρκας, το ENYAQ iV, χρησιμοποιειται για πληρως ηλεκτρικα και plug-in υβριδικα οχηματα. Με απλα λογια, αυτα ειναι αυτοκινητα τα οποια ο χρηστης μπορει, η σε ορισμενες περιπτωσεις, πρεπει να συνδεθει σε μια ηλεκτρικη πριζα, για να φορτισει τις μπαταριες του οχηματος. 

 


  Η πρεμιερα της ονομασιας e-TEC ηρθε με την τεταρτη γενια του bestseller της SKODA, της OCTAVIA. Εδω εφαρμοζεται η τεχνολογια του ηπιου-υβριδικου (mildhybrid) συστηματος, οπου ενας ηλεκτρικος κινητηρας με σχετικα μικρη μπαταρια συμπληρωνει εναν κινητηρα εσωτερικης καυσης. Ενα βασικο χαρακτηριστικο των ηπιων υβριδικων ειναι οτι δεν μπορουν να φορτιστουν απο μια ηλεκτρικη πριζα. Με απλα λογια, αυτο σημαινει οτι το e-TEC αντιπροσωπευει το βασικο επιπεδο εξηλεκτρισμου, ενω η κατηγορια iV περιεχει αυτοκινητα με υψηλοτερο επιπεδο εξηλεκτρισμου, συμπεριλαμβανομενης της πληρως ηλεκτρικης κινησης. Η οικογενεια e-TEC περιλαμβανει επι του παροντος δυο εκδοσεις της OCTAVIA, με διαφορετικο κινητηρα. Η οικογενεια iV ειναι μεγαλυτερη, με τα ηλεκτρικα μοντελα ENYAQ iV και CITIGOe iV και τα υβριδικα SUPERB iV, OCTAVIA iV και OCTAVIA RS iV.  

 


  Σε αντιθεση με τα αυτοκινητα iV, τα μοντελα e-TEC χρησιμοποιουν τεχνολογια 48 Volts. Το τμημα που αφορα τον κινητηρα εσωτερικης καυσης  βασιζεται σε τυποποιημενους κινητηρες αυτοκινητων. Σε αντιθεση με τα τελευταια, ωστοσο, ο εναλλακτης αντικαθισταται απο εναν ηλεκτροκινητηρα που λειτουργει και ως γεννητρια και μια μπαταρια ιοντων λιθιου 48 V.

 

  Ο ηλεκτρικος κινητηρας συνδεεται με τη κινητηρα εσωτερικης καυσης μεσω ιμαντα κινησης, μεσω του οποιου μπορει ειτε να ενισχυσει την αποδοση του κινητηρα εσωτερικης καυσης  ειτε να ανακτησει ενεργεια και να την αποθηκευσει στη μπαταρια.

 


  Εδω, ο ηλεκτρικος κινητηρας αυξανει τη συνολικη αποδοση κατα αρκετα kW, κυριως σε χαμηλοτερες στροφες, για παραδειγμα σε εκκινηση απο σταση. Τα αυτοκινητα με τεχνολογια e-TEC δεν μπορουν να προσφερουν πληρως ηλεκτρικη κινηση, αλλα, οπως και τα αυτοκινητα iV, μπορουν να ταξιδευουν σε υψηλοτερες ταχυτητες με τον κινητηρα εσωτερικης καυσης απενεργοποιημενο. Εκεινη τη στιγμη οι οποιες απαιτησεις για τα ηλεκτρικα κυκλωματα του αυτοκινητου καλυπτονται απο ηλεκτρικη ενεργεια απο τη μπαταρια 48 V η οποια φροντιζει για ολες τις βοηθητικες λειτουργιες, οπως το υδραυλικο τιμονι. Χαρη στον ηλεκτροκινητηρα, η επακολουθη γρηγορη επανεκκινηση του κινητηρα εσωτερικης καυσης ειναι σχεδον απαρατηρητη για τους χρηστες.

 

  Το αποτελεσμα ειναι η μειωμενη καταναλωση καυσιμου και συνεπως η μειωση των εκπομπων CO2 χωρις συμβιβασμους στη μεγιστη αποδοση, σε αντιθεση με τα συμβατικα συστηματα κινητηρων χωρις την τεχνολογια e-TEC. Στην περιπτωση της OCTAVIA, υπαρχουν δυο εκδοσεις eTEC, των 81 kW, με κινητηρα 1.0 TSI e-TEC και των 110 kW, με κινητηρα 1.5 TSI e-TEC.

 

  Μονο τα μοντελα iV προσφερουν ενα πληρως ηλεκτρικο κινητηριο συστημα. Διαφερουν απο τα e-TEC στο οτι οι ηλεκτρικοι κινητηρες τους ειναι πολυ πιο ισχυροι, παρεχοντας αποδοση που ειναι συγκρισιμη με τους τυπικους κινητηρες εσωτερικης καυσης. Και δεν εχει σημασια αν ειναι ενα plug-in υβριδικο η ενα αμιγως ηλεκτρικο αυτοκινητο. Η νεα OCTAVIA iV, για παραδειγμα, συνδυαζει εναν ηλεκτροκινητηρα 85 kW με εναν κινητηρα εσωτερικης καυσης 110 kW 1.4 TSI. Σε αυτην την περιπτωση ο ηλεκτρικος κινητηρας βρισκεται μεταξυ του κινητηρα εσωτερικης καυσης και του κιβωτιου ταχυτητων, οποτε συμβαλλει αμεσα στην αυξηση της αποδοσης στην εξοδο του στροφαλοφορου αξονα. Η συνολικη συνδυασμενη ισχυς αυτου του συστηματος ειναι 150 kW. Η μπαταρια 13 kW επαρκει για 55 χιλιομετρα καθαρα ηλεκτρικης οδηγησης, συμφωνα με το WLTP.

 

  Οι μπαταριες των μοντελων iV μπορουν να φορτιστουν ειτε απο ηλεκτρικες πριζες του οικιακου δικτυου ειτε απο σταθμους φορτισης η, οπως και στα ηπια υβριδικα, με ανακτηση ενεργειας, που σημαινει αποθηκευση της ενεργειας που παραγεται κατα το φρεναρισμα. Κατα τη διαρκεια της ανακτησης, ο ηλεκτρικος κινητηρας λειτουργει ως γεννητρια και μετατρεπει τη μηχανικη ενεργεια σε ηλεκτρικη, η οποια κατοπιον αποθηκευεται στη μπαταρια. Αυτη η ενεργεια μπορει στη συνεχεια ειτε να χρησιμοποιηθει κατα την επιταχυνση, προσφεροντας καλυτερες επιδοσεις, ειτε σε καθαρα ηλεκτρικη λειτουργια του οχηματος, οταν κατι τετοιο ειναι η προτιμηση του οδηγου.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!