Marc Lichte : Η αισθητική του e-tron GT, προκύπτει από τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης του

 


  «Το πιο ομορφο αυτοκινητο που εχω σχεδιασει ποτε». Ο Marc Lichte, επικεφαλης της Audi Design, δεν εκρυβε τα λογια του το φθινοπωρο του 2018, οταν η μαρκα παρουσιασε το Audi etron GT ως concept, στο Λος Αντζελες. Δυο χρονια αργοτερα, το πρωτο πληρως ηλεκτρικο Gran Turismo απο την Audi, ειναι ετοιμο για την πρεμιερα του ως μοντελο παραγωγης. Αυτη ειναι η ιδανικη στιγμη ο Marc Lichte να μιλησει για το Audi etron GT.

 

 


Κυριε Lichte, η αναμονη θα τελειωσει συντομα, στις 9 Φεβρουαριου. Η παρουσιαση ενος τετοιου μοντελου, εξακολουθει να ειναι συναρπαστικη ακομα και μετα απο επτα χρονια ως επικεφαλης του σχεδιασμου της μαρκας;

 

Marc Lichte: Η παγκοσμια πρεμιερα ειναι παντα μια μαγικη στιγμη. Αυτο ισχυει για ολοκληρη την ομαδα της Audi Design καθως και για μενα προσωπικα. Η παρουσιαση ενος νεου αυτοκινητου ειναι το αποκορυφωμα μιας διαδικασιας αναπτυξης που συνηθως διαρκει τεσσερα χρονια. Ειναι ενας μακρυς δρομος που απαιτει πολλη δουλεια, πολλες συζητησεις και δυσκολες αποφασεις κατα καιρους. Ωστοσο, στο τελος, ειμαστε ολοι περηφανοι που παρουσιαζουμε το αποτελεσμα των κοινων μας προσπαθειων.

 

 


Υπερηφανεια ειναι η λεξη-κλειδι εδω. Με την εκτιμηση σας για το show αυτοκίνητο, βαλατε πραγματικα τον πηχη πολυ ψηλα για το etron GT. Τι το κανει να ξεχωριζει;

 

Lichte: Ο καλος σχεδιασμος επιτυγχανεται οταν ενα προϊον ειναι αισθητικο και ταυτοχρονα λειτουργικο και οταν γινεται μερος μιας απροσκοπτης συνολικης εμπειριας. Το θεμελιο της αισθητικης βρισκεται στις αναλογιες: κοντοι προβολοι και μακρυ μεταξονιο, σε συνδυασμο με μια κομψη καμπινα σε ενα δυναμικο αμαξωμα. Το etron GT διαθετει ολα τα παραπανω.

 

 


Θα ηταν αλαζονικο να αναφερουμε αυτο το αυτοκινητο ως το νεο iconσχεδιασμου της Audi;

 

Lichte: Με καθε ειλικρινεια, ναι, θα ηταν. Σε τελικη αναλυση, ενα σχεδιαστικο icon δεν δημιουργειται στον πινακα σχεδιασης. Ενα αυτοκινητο πρεπει να αποκτησει αυτην τη φημη στο δρομο – σε ενα περιβαλλον γεματο ερεθισματα στο οποιο το μοντελο καλειται να ανταγωνιστει η μαλλον να πρωταγωνιστει. Τα icons του design εχουν κατι που ειναι ξεκαθαρα σαφες. Για παραδειγμα, χρειαζονται μονο τρεις γραμμες για να χαρακτηρισουν ενα Volkswagen Σκαθάρι η μια Porsche 911. Υποστηριζουν μια σαφη σχεδιαστικη σταση.

 

 


Και ποια σταση θελει να μεταδωσει η Audi με το etron GT;

 

Lichte: Αυτο ειναι σιγουρα το “Vorsprung durch Technik” – η να αναφερω τη νεα στρατηγικη της μαρκας: “Living Progress”. Κατα τη διαρκεια της ιστοριας μας, ορισμενα μοντελα διαμορφωσαν αυτον τον ισχυρισμο με εναν ειδικο τροπο. Το A2 αντιπροσωπευε την ανελεητη αποδοτικοτητα, το TT σημαινει φορμαλιστικο σχεδιασμο και το R8 ταυτιζεται με την ασυμβιβαστη αποδοση. Επομενως, το ερωτημα σχετικα με το etron GT δεν ειναι αν ειναι ενα icon σχεδιασμου αλλα πως ακριβως εκφραζει τη σταση μας. Με αλλα λογια, το ερωτημα ειναι πως ερμηνευει ξανα το Vorsprung durch Technik.

 

 


Ποια ταση προετοιμαζετε τωρα;

 

Lichte: Το etron GT ειναι ενα Gran Turismo. Αυτος ο ορος αρχικα αντιστοιχουσε σε σπορ αυτοκινητα που ηταν καταλληλα για αγωνες μεγαλων αποστασεων. Τα μοντελα GT διαφερουν επομενως απο τα γνησια σπορ αυτοκινητα, καθως προσφερουν μεγαλυτερη ανεση και μεγαλυτερο εσωτερικο. Ως ενα πληρως ηλεκτρικο Gran Turismo, το etron GT ερμηνευει αυτην την πραξη εξισορροπησης οχι μειωνοντας την αποδοση αλλα προσθετοντας μια ιδιαιτερη δημιουργικη παραμετρο, την αποδοτικοτητα η – καλυτερα – τον βαθμο ενεργειακης αποδοσης.

 

  


Ο βαθμος ενεργειακης αποδοσης ως βασικη ιδεα για το σχεδιασμο. Τι ακριβως σημαινει αυτο;

 

Lichte: Η χαμηλοτερη αντισταση του αερα μεταφραζεται σε μεγαλυτερη αυτονομια. Εχουμε μετατρεψει αυτον τον βασικο νομο της κινητικης στην αρχη σχεδιασμου του etron GT. Η μορφη ακολουθει τη λειτουργια, η αισθητικη προκυπτει απο τον βαθμο ενεργειακης αποδοσης. Η νεα σχεδιαστικη γλωσσα δημιουργει μια καλυτερη ροη αερα και ετσι δημιουργει εκλεπτυσμενη αεροδυναμικη. Ο σχεδιασμος του etron GT αποτελει ετσι τη βαση για το σχεδιασμο μελλοντικων ηλεκτρικων μοντελων.

 

 


Αυτο ειναι ολο για το εξωτερικο. Αλλα πως μπορειτε να εκφρασετε την ενεργειακη αποδοτικοτητα στο σχεδιασμο του εσωτερικου;

 

Lichte: Η ηλεκτρικη κινητικοτητα αυξανει τη φωτεινοτητα και τη λειτουργικοτητα του εσωτερικου – με τοσο χωρο οσο και στην αμεσως επομενη υψηλοτερη κατηγορια. Συμπαγες στο εξωτερικο, πολυ ευρυχωρο στο εσωτερικο. Δωσαμε λοιπον στο etron GT μια γλυπτικη αρχιτεκτονικη που δινει εμφαση οχι μονο στην τυπικη σπορ εμφανιση ενος GT, με τη σαφη εστιαση στον οδηγο, αλλα και την αειφορια. Το show αυτοκίνητο απο το 2018 χρησιμευσε ως πρωτοτυπο για το μοντελο παραγωγης. Διαθετει τη δικη του σειρα εξοπλισμου που δεν χρησιμοποιει καθολου δερμα αλλα αντιθετα, θελει να βασιστει σε ανακυκλωμενα υλικα.

 

 


Ενα σπορ Gran Turismo που βασιζεται στην ενεργειακη αποδοτικοτητα και την αειφορια. Αυτη ειναι η νεα ταση που αναφερατε νωριτερα;

 

Lichte: Με λιγα λογια, ναι. Η αειφορια ξεκινα με την αρχικη ιδεα και εκφραζεται μεσω του σχεδιασμου. Το etron GT προωθει ετσι μια ιδεα που θα χαρακτηρισει την πολυτελεια σε μεγαλο βαθμο, στην κατανοηση και εκφραση της στη νεα εποχη της ηλεκτρικης κινητικοτητας.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!