Mulsanne. Η ιστορία και το τέλος εποχής της Μεγάλης Bentley.

Το προγραμμα παρουσιασης της Mulsanne ξεκινησε το 2005, με τις πρωτες σχεδιαστικες γραμμες στο Bentley Design Studio. Το αυτοκινητο γεννηθηκε στην κυριολεξια απο λευκη κολλα χαρτι. Εντελως χειροποιητο, κατασκευασμενο στην εδρα της Bentley στο Crew, με μια εξελιξη του εικονικου twin-turbocharged 6,75 λιτρων V8 κινητηρα, με οτι πιο συγχρονο στον τομεα της ηλεκτρικης αρχιτεκτονικης και ενα εντελως νεο πλαισιο, σε ενα μοντερνο ντιζαϊν μεσα και εξω, εμπνευσμενο απο τις μεγαλες Bentley του παρελθοντος.
Οσοι συμμετειχαν στην εξελιξη της δουλευαν για να παρουσιασουν «The Grand Bentley» – αλλα εσωτερικα την ηξεραν ως Project Kimberley. Η Mulsanne παρουσιαστηκε το 2009. Η παγκοσμια πρεμιερα της εγινε στο Pebble Beach Concours d\’ Elegance εκεινο το ετος, επιτυγχανοντας με το παραπανω το στοχο: τον επαναπροσδιορισμο του υπερπολυτελους Grand Touring σενταν.
Μυωδες, σαρωτικο design σε χαλυβδινο μονοκοκ πλαισιο και πορτες, φτερα και καπο απο αλουμινιο. Η κομψη μορφη του αυτοκινητου δημιουργηθηκε χρησιμοποιωντας μια προηγμενη διαδικασια γνωστη ως Superforming, στην οποια τα φυλλα αλουμινιου θερμαινονται στους 500° C και στη συνεχεια παιρνουν το τελικο τους σχημα χρησιμοποιωντας την πιεση του αερα.
Αποδιδοντας ισχυ 512 ιππων και τη θηριωδη ροπη των 1.020 Nm, ο κινητηρας V8 των 6,75 λιτρων επιταχυνε το αυτοκινητο στα 0-60 μιλια/ωρα σε 5,1 δευτερολεπτα (0-100 χλμ./ωρα σε 5,3 δευτερολεπτα) με την τελικη ταχυτητα στα 294 χλμ./ωρα. Για πρωτη φορα, ο κινητηρας διεθετε μεταβλητο χρονισμο εκκεντροφορων και απενεργοποιηση κυλινδρων ενω η καμπυλη ροπης του εφτανε στη μεγιστη τιμη της απο τις μολις 1.750 σ.α.λ. – εκει που ειναι το ρελαντι των πιο συγχρονων αυτοκινητων. Καθε βασικο στοιχειο – απο το σφυρηλατο στροφαλοφορο αξονα εως τα εμβολα επανασχεδιαστηκε για να ειναι ελαφρυτερο και ισχυροτερο, μειωνοντας τα ανεπιθυμητα εσωτερικα φορτια και τις τριβες, για ακομα καλυτερη αποκριση του κινητηρα.
Η Mulsanne προσφερεται σε πανω απο 100 χρωματα βαφης, 24 χρωματα εσωτερικης δερματινης επενδυσης και εννεα ειδη καπλαμα για να διαλεξει ο τυχερος κατοχος, προσφεροντας ενα πρωτογνωρο βαθμο εξατομικευσης στην αυτοκινητοβιομηχανια.
Σε ολης της την καριερα η Mulsanne κατασκευαζεται χειροποιητα στο Crewe, σε χρονικο διαστημα – απο την αρχη εως το τελος – περιπου 400 ωρων. Η αρχη γινεται απο το αμαξωμα, οπου εξειδικευμενοι τεχνιτες βασιζονται στα χερια και τα ματια τους, για να ολοκληρωσουν με επιτυχια 5.800 μεμονωμενες συγκολλησεις. Εκει οπου η οροφη συναντα το πισω μερος στις κολονες D, μια αλλη ομαδα ειδικων επεξεργαζεται σε υψηλη θερμοκρασια  την ενωση των δυο επιφανειων, παντα στο χερι, μεχρις οτου να ειναι εντελως ανεπαισθητη. Μολις το αυτοκινητο δεχθει τα στρωματα βαφης,  η ενωση ειναι πρακτικα αορατη και η εντυπωση που δημιουργειται ειναι οτι η Mulsanne εχει προκυψει απο ενα μονοκομματο κομματι μεταλλου.
Το αμαξωμα της Mulsanne δε διαφερει απο ενα γλυπτο, που σημαινει οτι η βαφη πρεπει να εφαρμοστει σε διαφορετικα βαθη για να εμφανιστει ομοιομορφα, γι\’ αυτο και καθε στρωμα βαφης ψεκαζεται με το χερι. Μετα τη λακα, καθε αυτοκινητο λειαινεται με λεπτο τριψιμο στο χερι πριν γυαλιστει με αγνο παρθενο μαλλι για 12 ωρες για να επιτευχθει μια εμφανιση τοσο γυαλιστερη, που αποτελει σημειο αναφορας στην αυτοκινητοβιομηχανια και αποδιδεται με τον ορο “Bentley Mirror Finish”.
Ανοιγοντας την πορτα της ναυαρχιδας της Bentley αποκαλυπτεται ενας κοσμος απο μονοκομματη καρυδια, κερασια η βελανιδια, σε μια ποικιλια διαφορετικων καπλαμαδων. Η τελικη διαδικασια επιλογης των «νερων» του ξυλου πραγματοποιειται στο Crewe, οπου ο καπλαμας επιλεγεται απο τον ιδιο τεχνιτη που τελικα θα του δωσει ζωη. Επιλεγονται μονο τα τμηματα με τις περισσοτερο συναρπαστικες μορφες, κομματια με φυσικα διακοσμητικα μοτιβα – προτου ταιριαξουν σε ζευγη, ετσι ωστε τα νερα στην αριστερη πλευρα του αυτοκινητου να αποτελουν καθρεφτισμα αυτων της δεξιας!
Απο τις 400 ωρες που χρειαζεται για την κατασκευη μιας Mulsanne, περιπου 150 αφιερωνονται στη δημιουργια του πολυτελους δερματινου εσωτερικου – προτου καν τοποθετηθουν προαιρετικες επιλογες. Και το εσωτερικο ειναι φυσικα ραμμενο και διαμορφωμενο εξ ολοκληρου στο χερι. Μονο για το γαζι αντιθεσης, απαιτουνται 37 ωρες για την ολοκληρωση του!
Απ’ ολες τις Bentley Mulsanne αξιες ιδιαιτερης αναφορας ειναι δυο, και οι δυο απο τον οικο Mulliner: η εκδοση Mulsanne W.O., φορος τιμης στον ιδρυτη της εταιρειας και η Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner, το κυκνειο ασμα του μοντελου.
Η Mulsanne W.O., σε καθε ενα απο τα 100 περιορισμενης εκδοσης αυτοκινητα, διεθετε ενα κομματι του αρχικου στροφαλοφορου αξονα που εληφθη απο το προσωπικο, 8 λιτρων αυτοκινητο του W.O. Bentley – το τελευταιο μοντελο που ειχε σχεδιασει ο ιδιος για τη Bentley Motors, το 1930. Και οι 100 πωληθηκαν εντυπωσιακα γρηγορα.
Η Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner περιοριζεται σε μολις 30 μοναδικα κομματια και αντιπροσωπευει αυτο ακριβως το οποιο οραματιστηκαν μηχανικοι και τεχνιτες της Bentley: το κορυφαιο χειροποιητο αριστουργημα της βρετανικης αυτοκινητοβιομηχανιας. Το αυτοκινητο ειναι εμπνευσμενο – και παιρνει το ονομα του – απο τη θρυλικη μηχανη 6¾-λιτρων, η οποια ολοκληρωνει τον κυκλο της στο 60ο ετος συνεχους παραγωγης της. Οι σχετικες αναφορες στο V8 κινητηρα ειναι εμφανεις παντου, συμπεριλαμβανομενων των χειριστηριων αερισμου που καλυπτονται απο μια μικροσκοπικη εκδοση του καλυμματος λαδιου του κινητηρα. Ενα μοναδικο μοτιβο 6.75 Edition ειναι ραμμενο στα καθισματα, το ιδιο λογοτυπο προβαλλεται απο τους λαμπτηρες LED υποδοχης ενω και η οψη του ρολογιου κοσμειται απο σχεδια εμπνευσμενα απο τον κινητηρα.

Οταν τερματιστει η παραγωγη της Mulsanne, τον ερχομενο Απριλιο, παραδιδοντας τα σκηπτρα της ναυαρχιδας της Bentley στην ολοκαινουργια Flying Spur, μια ενδοξη δεκαετια της Mulsanne ως το κορυφαιο υπερπολυτελες σενταν στον κοσμο, θα εχει φτασει στο τελος της.

 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!