Με την προσφατη δημοσιευση μιας Λευκη Βιβλου, που ειναι το αποτελεσμα μιας μεγαλης συνεργασιας μεταξυ των Nissan, E.ON Drive και Imperial College του Λονδινου, διερευναται ο τροπος μειωσης των εκπομπων ρυπων μεσω της δυνατοτητας αμφιδρομης φορτισης (Vehicle-to-Grid) των ηλεκτρικων οχηματων (EV), αλλα και πως αυτος συμβαλει στην επιτευξη μακροπροθεσμων στοχων σε σχεση με την κλιματικη αλλαγη.
Η Λευκη Βιβλος προσφερει επικουρικες συστασεις και ζητει την εισαγωγη κινητρων για την επιταχυνση της ευρειας υιοθετησης συστηματων φορτισης απο τα οχηματα στο δικτυο (V2G), επιτρεποντας με αυτο τον τροπο να “ξεκλειδωθουν” πιθανα οφελη.
H συγκεκριμενη μελετη διερευνα και ορισμενες απο τις προκλησεις που θα αντιμετωπιστουν τις πρωτες μερες του V2G, ιδιως οσον αφορα τη δημιουργια μιας αξιοπιστης επιχειρηματικης υποθεσης στο πλαισιο των εξελισσομενων αγορων ενεργειας και των κανονισμων.
Οι Nissan, E.ON Drive και Imperial College ειναι συνεργατες σε ενα εργο που εμπλεκει εναν εμπορικο στολο V2G, γνωστο ως e4Future, το οποιο στοχευει να δειξει πως τα ηλεκτρικα φορτηγα και τα αυτοκινητα μπορουν να υποστηριξουν το βρετανικο δικτυο ηλεκτροδοτησης και να παρεχουν μια κερδοφορα και βιωσιμη λυση για επιχειρηματικους στολους οχηματων.
Το εργο e4Future αποτελει μερος του διαγωνισμου V2G, που χρηματοδοτειται απο το Τμημα Επιχειρησεων, Ενεργειας και Βιομηχανικης Στρατηγικης (BEIS) και το Γραφειο Οχηματων Μηδενικων Εκπομπων (OZEV), σε συνεργασια με την Innovate UK, στο πλαισιο της Ερευνας και Καινοτομιας του Ηνωμενου Βασιλειου.
Η δημοσιευση της Λευκης Βιβλου επεται της ειδησης του περασμενου Αυγουστου, αναφορικα με την πρωτη μεγαλης κλιμακας δοκιμη V2G με 20 φορτιστες, εγκατεστημενους στο Ευρωπαϊκο Τεχνικο Κεντρο της Nissan στο Cranfield.
Ο Andrew Humberstone, Διευθυνων Συμβουλος της Nissan Motor GB, δηλωσε: “Υπαρχει τεραστια δυναμικη στο V2G, καθως προσφερει τεραστιες εξοικονομησεις, τοσο απο οικονομικη αποψη για τους διαχειριστες συστηματων ηλεκτρικης ενεργειας οσο και για τους στολους οχηματων, αλλα και απο περιβαλλοντικη αποψη, μειωνοντας σημαντικα τις εκπομπες CO2 σε ολοκληρο το συστημα ισχυος του Ηνωμενου Βασιλειου. Η Nissan βρισκεται στην πρωτη γραμμη των προσπαθειων για την αξιοποιηση αυτης της δυναμικης. \”
Βασικες πληροφοριες:
Η Λευκη Βιβλος δειχνει οτι το V2G θα μπορουσε να προσφερει τα ακολουθα οφελη:
- Δυνατοτητα μειωσης των εκπομπων διοξειδιου του ανθρακα απο το συστημα ισχυος εως στα -243g CO2 / km.
- Εξοικονομηση του κοστους λειτουργιας του συστηματος ηλεκτρικης ενεργειας εως και 12.000£ ετησιως ανα EV και μειωση CO2 κατα περιπου 60 τονους ανα ετος , ανα EV.
- Ετησια οφελη φορτισης στολων V2G που κυμαινονται μεταξυ 700 και 1.250£ ανα οχημα.
Ο καθηγητης Goran Strbac, Προεδρος των Συστηματων Ηλεκτρικης Ενεργειας στο Imperial College του Λονδινου London δηλωσε : “Η ερευνα μας εχει δειξει οτι το V2G μπορει να προσφερει πολυ σημαντικα οικονομικα οφελη στο συστημα ισχυος καθως και στη μειωση των εκπομπων ανθρακα. Επισης αποκαλυψε οτι η προσθετη ευελιξια που παρεχεται απο τους στολους V2G, μπορει να βελτιωσει σημαντικα την αποδοτικοτητα του συστηματος και να μειωσει τις επενδυσεις σε νεα παραγωγη με χαμηλες εκπομπες διοξειδιου του ανθρακα, ενω ταυτοχρονα επιτυγχανει τους εθνικους στοχους για την απαλλαγη απο τον ανθρακα.”
Περισσοτερες πληροφοριες σχετικα με τον τροπο συμμετοχης επιχειρησεων με στολους οχηματων στο V2G, ειναι διαθεσιμες στο www.eonenergy.com/v2g
Τεχνολογια V2G
Η τεχνολογια V2G μετατρεπει τα ηλεκτρικα οχηματα της Nissan σε μια συνολικη ενεργειακη λυση, διασφαλιζοντας οτι οι μπαταριες τους δεν αποθηκευουν απλως ενεργεια για κινηση, αλλα μπορουν παραλληλα να προσφερουν την αποθηκευμενη ενεργεια σε μια οικιακη η εμπορικη εγκατασταση, η ακομα και να την επιστρεψουν πισω στο δικτυο. Τα οχηματα μπορουν να φορτισουν οταν η ζητηση για ενεργεια ειναι χαμηλοτερη η οταν η ενεργεια απο ανανεωσιμες πηγες ειναι διαθεσιμη, μειωνοντας την εξαρτηση απο την παραγωγη ενεργειας μεσω ορυκτων καυσιμων, δινοντας με αυτο τον τροπο στο V2G ενεργο ρολο στις προσπαθειες μειωσης του ανθρακα.
Τα οχηματα εμπορικων στολων ειναι συχνα τα πλεον καταλληλα για εφαρμογες V2G, κυριως λογω των κανονικων και προβλεψιμων προτυπων χρησης και του γεγονοτος οτι συχνα επιστρεφουν στη βαση τους, στο τελος της εργασιμης ημερας. Αυτο προσφερει τις τελειες συνθηκες για το V2G, καθως επιτρεπει την χρηση της ενεργειας που ειναι αποθηκευμενη στις μπαταριες τους, εχοντας προηγουμενως διασφαλισει οτι τα οχηματα ειναι πληρως φορτισμενα και ετοιμα για χρηση το επομενο πρωι.
Στην Ελλαδα, η Nissan προσφερει τα αμιγως ηλεκτρικα Nissan LEAF, e-NV200 και e-EVALIA που τωρα μπορουν αποκτηθουν απο ιδιωτες και επαγγελματιες (ταξι, αστικες διανομες κ.α.) με σημαντικα κινητρα και οφελη, στο πλαισιο των μετρων που προωθει η Κυβερνηση για την Ηλεκτροκινηση. Περισσοτερες πληροφοριες για τα αμιγως ηλεκτροκινητα μοντελα της Nissan ειναι διαθεσιμες στο https://www.nissan.gr/vehicles/electric-vehicles.html