Pagani Huayra BC Roadster, το νέο κόσμημα της αυτοκίνησης


H Pagani, ειναι καθε αλλο παρα ενας συνηθισμενος κατασκευαστης αυτοκινητων. Ειναι κατι μεταξυ κατασκευαστη αυτοκινητων και εργων τεχνης. Ισως ειναι και ενας συνδυασμος των δυο. Στη Pagani, δεν υπαρχουν \”πρεπει\”, ουτε αναγκη για μεγαλο ογκο πωλησεων. Ολα ειναι φτιαγμενα και συναρμολογημενα στο χερι, σε πολυ περιορισμενο αριθμο αντιτυπων.

Το Huayra, ειναι το δευτερο μοντελο της, μετα το Zonda. Αρχικα ειχε παρουσιαστει σε coupe εκδοση, το Μαρτιο του 2011, στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης. Παρηχθησαν αρχικα 100 αριθμημενα Coupe (2012-2018), 100 Roadster (2017-σημερα, δεν εχει ολοκληρωθει η παραγωγη ολων) και 20 BC Coupe (2017-2019).

To BC ειναι η πιο track-oriented εκδοση του \”απλου\” Huayra. Το ονομα BC βεβαια, δεν δοθηκε τυχαια. Ειναι τα αρχικα του πρωτου πελατη της Pagani και προσωπικου φιλου του ιδιου του Horacio Pagani, Benny Caiola, ενας ιταλου επιχειρηματια και συλλεκτη αυτοκινητων ο οποιος απεβιωσε το 2010 και ηταν γνωστος μεταξυ αλλων, για την μεγαλυτερη και πιο εκτενη σε γκαμα ιδιωτικη συλλογη Ferrari στο κοσμο.


Μετα το Coupe ομως, αρχισε να υπαρχει και ζητηση για ενα BC Roadster, εν ετη 2017. Πηρε στη Pagani 2 χρονια και 6 διαφορετικων προδιαγραφων πρωτοτυπα, για να τελειοποιησει το συγκεκριμενο αυτοκινητο συμφωνα με τα δικα της standard, πρωτου μας το παρουσιασει σημερα. Λογω της τεραστιας ζητησης απο νεους πελατες, αλλα και προκειμενου να μπορουν οι κατοχοι των 20 BC Coupe να εχουν και τα δυο στη συλλογη τους, η Pagani ανακοινωσε πως θα κατασκευασει 40 BC Roadster.

Η τελεια διαχειριση της ροης του ανεμου


Η Pagani καταφερε να μεταφερει την αεροδυναμικη του BC Coupe στο BC Roadster, σχεδον απαραλλαχτη. Το εμπρος μερος ειναι σχεδιασμενο με τροπο τετοιο ωστε να ομαλοποιει τη ροη του αερα γυρω απο ολο το εμπρος μερος και να τη κατευθυνει προς τα πισω, ειτε με σταθερα αεροδυναμικα μερη (για παραδειγμα τα cannards στον προφυλακτηρα) η με ενεργα αεροδυναμικα μερη, που εστιαζουν περισσοτερο προς τη ροη του αερα για τη ψυξη και για τη ροη του κατω απο το αυτοκινητο.


Το πισω μερος εστιαζει αεροδυναμικα στη σταθεροτητα του αυτοκινητου συνολικα, αλλα και στις αναγκες ψυξης του V12, οι οποιες καθε αλλο παρα μικρες ειναι. Η πισω αεροτομη παραγει ηδη ενα αισθητο αεροδυναμικο φορτιο ακομη και σε κανονικες ταχυτητες οδηγησης, με αυτο να αυξανεται σημαντικα, καθως αυξανεται και η ταχυτητα.


Στα 280 χιλιομετρα/ωρα, το BC Roadster παραγει 500 κιλα αεροδυναμικο φορτιο, και σε συνδυασμο με τα ενεργα αερροδυναμικα μερη αλλα και τα ενεργα αμορτισερ, φροντιζει για τη καλυτερη δυνατη σταθεροτητα του αυτοκινητου.


Πιο ακαμπτο πλαισιο, καλυτερα υλικα


Ο Horacio Pagani, πριν ιδρυσει την δικη του εταιρεια κατασκευης αυτοκινητων, δουλευε σε εναν αλλο κολωσσο του χωρου, τη Lamborghini. Εκει εμαθε μεταξυ αλλων, αρκετα πραγματα γυρω απο το carbon. Οταν ιδρυσε τη Pagani, εμμελε να γινει ο πρωτοπορος στην εκτενη αρχικα, αποκλειστικη στη συνεχεια, χρηση του συγκεκριμενου υλικου, για τη κατασκευη των αυτοκινητων του.

Μετα απο 20 και πλεον χρονια εκτενης ερευνας και αναπτυξης διαφορων μορφων και διαφοροποιησεων του συγκεκριμενου υλικου, στο BC Roadster παρουσιαζουν δυο νεα \”υβριδια\” carbon, το Carbo-Triax HP62 και το Carbon-Titanium HP62 G2, τα οποια αυξανουν τη στρεπτικη ακαμψια του πλαισιου κατα 12% σε σχεση με το κορυφαιο εως τωρα Pagani, BC Coupe, και την ευκαμψια κατα 20%.

Οταν οι σχεδιαστες παρουσιασαν στον Horacio Pagani, τα νεα αυτα υλικα, μαζι με τη λεπτομερια οτι ειναι κατα 450% πιο ακριβα απο τα υπαρχοντα υλικα, η αποκριση του ηταν \”ο πελατης αξιζει ακομη περισσοτερα\”.


Η καρδια του BC, δια χειρος AMG


Η AMG ηταν απο τη πρωτη στιγμη, η αποκλειστικη παροχος κινητηρων στη Pagani. Εδω βεβαια, εδινε παντα κατα αποκλειστικοτητα V12 κινητηρες. Με 125 χρονια εμπειριας απο τη Mercedes Benz, 50 απο την AMG και 20 απο τη μεταξυ τους συνεργασια, γεννηθηκε ο νεος κινητηρας της Pagani, με πρωτη τοποθετηση του, στο BC Roadster.

Δυο νεα turbo, μια νεου σχεδιασμου πολλαπλη εξαγωγης, δυο throttle-bodies και τεσσερα air-to-water intercoolers, φροντιζουν για τη καλυτερη και υψηλοτερη αποδοση του νεου V12 της AMG. Ο κινητηρας αυτος αποδιδει 800 ιππους και 1050Nm ροπη, απο τις 2000 σαλ. Ξανα. 1050Nm ροπη, απο τις 2000 σαλ !

Ανανεωμενος λοιπον, και συμβατος συμφωνα με ολες τις νεες νορμες ρυπων ανα τον κοσμο, ο θηριωδης V12 Bi-Turbo δεν εχασε τιποτα σε χαρακτηρα, παρα τις αλλαγες που υπεστη. Για αλλη μια φορα, η AMG καταφερε να κανει ενα κινητηρα τοσο \”καθαρο\”, που να μη χρειαστει καποια υβριδικη υποβοηθηση. Και φυσικα, οπως και στις AMG, δεν εχασε τον υπεροχο ηχο του.


Το κιβωτιο ειναι ενα old-school 7ρι σειριακο, κατασκευης της Xtrac, με 3-δισκο συμπλεκτη και ενα ηλεκτρονικα ελεγχομενο limited-slip διαφορικο. Το κιβωτιο αυτο ειναι κατα 35% ελεφρυτερο με ενα αντιστοιχο dual-clutch και η τοποθετηση του εχει γινει σε τετοιο τροπο, ωστε να συμβαλει και αυτο στη σταθεροτητα του πισω μερους, μεσο της καλυτερης κατανομης του βαρους στο πισω μερος.


Αναρτηση, ελαστικα, φρενα, μονο απο τους κορυφαιους

 

Η αναρτηση αποτελει αναποσπαστο κομματι της οδηγικης εμπειριας ενος αυτοκινητου.

Η Pagani εδωσε μεγαλη βαση στο να κανει το αυτοκινητο οχι μονο ακριβες και σταθερο στο οριο αλλα και ανετο σε συνθηκες κανονικης οδηγησης. Τα αμορτισερ του ειναι ιδια με αυτα του BC Coupe, καθως η Pagani θεωρησε πως οι αλλαγες που εγιναν στο λογισμικο του συστηματος της αναρτησης, ειναι αρκετες προκειμενου να δωσουν την ιδια οδηγικη εμπειρια, χωρις να χρειαστουν καποιες αλλες αλλαγες

Οπως γνωριζουμε, το παν σε ενα αυτοκινητο ειναι το μοναδικο σημειο επαφης μεταξυ αυτου και του δρομου, τα ελαστικα. Οπως για το Coupe, ετσι και για το Roadster, η Pagani στραφηκε για αλλη μια φορα στη Pirelli, η οποια κατασκευασε μια tailor made εκδοχη του Trofeo R, με ενα μειγμα ειδικα για τις αναγκες του BC Roadster. Οι αριθμοι μιλουν απο μονοι τους. 1,9G σε σταθερη επιταχυνση (με peak στα 2,2) και 2,2G στην επιβραδυνση, δειχνουν το εκπληκτικο επιπεδο προσφυσης των Trofeo R.


Οι ζαντες του BC δημιουργηθηκαν σε συνεργασια με την APP και ειναι κατασκευασμενες απο κραμα Avional, με τεχνολογια center-lock.

Τα φρενα ειναι φυσικα κεραμικα, κατασκευης της Brembo, 398x36mm 6-πιστονα μπροστα και 380x34mm 4-πιστονα πισω.


Εσωτερικο, η καμπινα διαστημοπλοιου ;


Τα Pagani μπορει να ειναι πανεμορφα εξωτερικα, ακρως εντυπωσιακα. Υπαρχουν ομως και αλλα αυτοκινητα που ειναι ετσι. Εκει ομως που πραγματικα κανεις δεν μπορει να τους φτασει, ειναι το εσωτερικο. Το λογια ειναι περιττα, οι εικονες μιλουν απο μονες τους…







All in all


Το BC Roadster δεν ειναι αυτοκινητο, οχι τουλαχιστον με τη χρηστικη εννοια του ορου. Ειναι ενα εργο τεχνης εν κινησει.

Ειναι το οραμα και η αγαπη ενος ανθρωπου για το τι ειναι το ιδανικο hypercar και το ιδανικο δεν ειναι απαραιτητα αριθμοι.

Για αυτο και δεν ειναι απαραιτητο να το συγκρινουμε με καποιο αλλο hypercar σε οποιαδηποτε μορφη.

Το μονο που θα πω, ειναι πως θα ηθελα εστω για μια φορα, να δω ενα απο κοντα, κατα προτιμηση εν κινησει, για να απολαυσω και τον ηχο του V12…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!