Porsche 911, η G-Modell

TopSpeed Retro Car Sunday – Chapter : Porsche 911, G-Modell

2.7-litre / G, H, I & J Series (1974-1977)

Ο νεος εμπρος προφυλακτηρας

Με τους νεους κανονισμους περι ασφαλειας των οχηματων στις ΗΠΑ, να απαιτουν τη τοποθετηση εμπρος προφυλακτηρα (για προστασια σε μικρο ατυχηματα σε χαμηλες ταχυτητες), η Porsche ενσωματωσε στο σχεδιασμο της G-Modell τον εμπρος προφυλακτηρα, για το MY 1974 μοντελο, με τοσο μεγαλη επιτυχια, που ο σχεδιασμος αυτος παρεμεινε ιδιος για τα επομενα 15 χρονια. Επιπλεον, για το 1974, η χωρητικοτητα του κινητηρα αυξηθηκε στα 2.7 λιτρα, με δυο εκ\’ των τριων εκδοσεων (την 911 και 911S) να φερουν το το K-Jeronic συστημα ψεκασμου καυσιμου της Bosch. H Porsche, διατηρησε τα στενοτερα πισω φτερα της παλιοτερης 2.4, με το κινητηρα των 911 και 911S, να ειναι ουσιαστικα μια de-tuned εκδοχη αυτου της 2.7 RS, ο οποιος εδω απεδιδε 150 και 175 ιππους, αντιστοιχα.

Carrera 2.7 / G & H Series (1974-1975)

H Carrera 2.7 ηταν μηχανικα, αρκετα κοντα στην RS του 1973, φεροντας των 210 ιππων MFI κινητηρα της, καθως και τα φαρδια πισω φτερα της και τη duck-tail αεροτομη της (οχι στη γερμανικη αγορα), με το βαρος να παραμενει στα 1075 κιλα. Η Carrera 2.7 ηταν διαθεσιμη σε κουπε και Targa αμαξωμα, με 113 κουπε αυτοκινητα να κατασκευαζονται ως special run cars, για το 1976. Επιπλεον, 30 Targa με στενη πισω αεροτομη, κατασκευαστηκαν για την Βελγικη αστυνομια.
Η 2.7 στην Αμερικανικη αγορα, εφερε τον 2.7 K-Jetronic κινητηρα, καθως ο MFI απο την RS ειχε  απαγορευτει λογω των εκπομπων ρυπων του. H αποδοση της ηταν αρχικα 175 ιπποι, οι οποιοι μεταγενεστερα εγιναν 165 για την αγορα των ΗΠΑ συνολικα, και 160 για τη Καλιφορνια.
Το γνωστο προβλημα των ελατωμματικων head studs με τον K-Jetronic κινητηρα, προεκυπτε σε θερμα κλιματα (με το προβλημα να πρωτοεμφανιζεται το 1975 στη Καλιφορνια), οπου τα thermal reactors που ειχε τοποθετησει η Porsche για να μειωσει τους ρυπους, προκαλουσαν θερμοσυσωρευση, γεγονος που ειχε αρνητικη επιδραση στο στροφαλοφορο αξονα (λογω της χρησης μαγνησιου για τη κατασκευη του), γεγονος που αμβληνονταν ακομη περισσοτερο απο το \”φτωχο\” μειγμα αερα-καυσιμου που δουλευε ο κινητηρας. Επιπλεον, η χρηση της φτερωτης με 5 πτερυγια αντι 11 στον ανεμιστηρα που εψυχε το χωρο του κινητηρα, επισης, δεν βοηθουσε την ολη κατασταση. Με την αγορα των ΗΠΑ να ειναι η μεγαλυτερη του κοσμου για τη Porsche, οι επερχομενες 3.0 και 930 Turbo, ειχαν στροφαλο κατασκευασμενο απο αλουμινιο, γεγονος που οδηγουσε σε μια αυξηση του βαρους κατα 7 κιλα.
Το συστημα ψεκασμου καυσιμου της Bosch, δημιουργουσε ενα περιορισμο στη χρηση πιο \”αγριων\” εκκεντροφορων (εν αντιθεση με το συστημα καρμπυρατερ η το MFI) με αποτελεσμα η αποδοση του κινητηρα της 911S να ανερχεται στους 175 ιππους, αντι 190, παρα την αυξηση στη χωρητικοτητα του κινητηρα. Ενα θετικο που ειχε το συγκεκριμενο συστημα, βεβαια, ηταν οτι εκανε το αυτοκινητο πιο προσιτο και χρηστικο, σε καθημερινη οδηγηση.
Επισης, για το \”model year\” 1976 της αγορας των ΗΠΑ, ηταν μια εκδοση με εναν 4-κυλινδρο boxer, σαν αυτο της 914, η 911E. Χρησιμοποιουσε το σασι της I Series 911 μαζι με το 2-λιτρο flat-4 της Volkswagen. Για αυτο το MY, κατασκευαστηκαν 2099 αυτοκινητα, τα οποια εν συνεχεια αντικατασταθηκαν απο την Porsche 924 (μεχρι το 1989, κατασκευαστηκαν κατι λιγοτερο απο 6000 αυτοκινητα).

Carrera 3.0 (1976-1977)

H Carrera 3.0, ειχε τον ιδιο στροφαλο απο αλουμινιο με τις 911 Turbo. Ο 3-λιτρος, πλεον, flat-6 της, με το συστημα K-Jetronic της Bosch, απεδιδε 200 ιππους (νουμερο οχι και τοσο πιο αυξημενο απο αυτο της 2.7), με τη ροπη των 255 Nm να ειναι διαθεσιμη στις 4.200 σ.α.λ., ενω το βαρος της αυξηθηκε κατα 45 κιλα σε σχεση με την 2.7, στα 1120 κιλα.
Η συγκεκριμενη εκδοση της Carrera, ειχε κυκλο ζωης μολις 2 ετη, με συνολικα 3687 να εχουν κατασκευαστει (2564 Coupe & 1123 Targa).

Turbo (Type 930) (1974-1989)

To 1974, η Porsche παρουσιασε τη πρωτη τουρμπο εκδοση της 911. Παρολο που στην Ευρωπη ειχε την ονομασια 911 Turbo, στις ΗΠΑ/Καναδα πωλουνταν ως Porsche 930, με το 930 να ειναι η κωδικη της ονομασια κατα τη Porsche. Ο σχεδιασμος της ξεχωριζει απο τα φαρδια πισω φτερα, που τοποθετηθηκαν για να χωρεσουν οι φαρδυτεροι πισω τροχοι της και η μεγαλη πισω αεροτομη της, που εμεινε γνωστη ως \”whale tail\” στα πρωτα αυτοκινητα και \”tea tray\” στα μετεπειτα. Απο το 1974 εως και το τελος του 1977, ο κινητηρας της ηταν χωρητικοτητας 3 λιτρων και απεδιδε 260 ιππους, ενω απο το 1978 μεχρι και το 1989 ηταν χωρητικοτητας 3.3 λιτρων, με αποδοση 300 ιππους. Τα πρωτα αυτοκινητα ( με τον 3-λιτρο κινητηρα) εμειναν γνωστα για την συναρπαστικη αισθηση επιταχυνσης που εδιναν (οχι τα μετεπειτα δεν εδιναν), σε συνδυασμο με την ιδιαιτερη οδηγικη τους συμπεριφορα και το μεγαλο turbo lag που ειχαν.
Με αρκετες 911 Turbo να εχουν παραχθει, η αγωνιστικη της εκδοση, 934, πηρε το 1976 αδεια απο την FIA για να συμμετασχει στο Group 4. Πολλες επισης, συμμετειχαν στον αγωνα του Le Mans μεταξυ αλλων, και προσφεραν πολλες εντυπωσιακες μονομαχιες με τις BMW 3.0 CSL \”Batmobile\”. To 1976, η Porsche λανσαρει την 935, μια 2.1 λιτρων βελτιστοποιημενη 934, στην κατηγορια Group 5 της FIA. Παρολο που η Porsche μετα τη σεζον του 1978 απεσυρε η ιδια τις 935, η ιδιωτικη ομαδα Kremer Racing συνεχισε να συμμετασχει, μαζι και με αλλους ιδιωτες, σε μια πληθωρα διοργανωσεων μεχρι και τα τελη της δεκαετιας του \’80.
Με τους κανονισμους για τους ρυπους να γινονται πιο αυστηροι, η 930 αποσυρθηκε απο την Αμερικανικη (και την Ιαπωνικη) αγορα απο το 1971 μεχρι και το 1975, με τη Porsche να τη ξαναδιαθετει απο το 1976 και επειτα.
Με τη ζητηση για τη Turbo να σημειωνει καθετη ανοδο μεσα στη δεκαετια του \’80, η Porsche προσφερε και καποιες καινοτομες εκδοσεις, οπως για παραδειγμα η \”Slant-Nose\” (option M505/M506), χωρις να κανει καποιες διαφοροποιησεις στα μηχανικα μερη. Παρολο που η εκδοση Turbo πωλουνταν για ενα σημαντικο premium, η αρνηση της Porsche να κανει βελτιστοποιησεις στα μηχανικα της μερη, αποδειχθηκε σχεδον μοιραιο λαθος, οχι μονο για την 911 ως μοντελο, αλλα για την Porsche στο συνολο της.
Μολις το 1989, στο τελευταιο χρονο που κατασκευαζοταν η 930 Turbo, τοποθετηθηκε ενα μηχανικο κιβωτιο 5 σχεσεων. Η 930, αντικαταστηθηκε το 1990 απο την 964 Turbo, η οποια εφερε τον ιδιο 3.3 λιτρων flat-6.

SC / L, M, A, B, C & D Series (1978-1973)

Ξεκινωντας με την MY1978, η νεα 3.0 911 SC ηταν πλεον η βασικη εκδοση της δευτερης γενιας της 911. Ηταν ουσιαστικα, μια Carrera 3 (η αντιστοιχη 911S στην αγορα της Αμερικης), de-tuned στους 180 ιππους. Η ονομασια \”SC\”, επανηλθε σε μοντελο της Porsche για πρωτη φορα, με την 356SC. Δε κατασκευαστηκε καμια Carrera εκδοχη και η 930 Turbo παρεμεινε η κορυφαια εκδοση.
Οι μηχανικοι της Porsche, θεωρησαν πως το επιπλεον βαρος σε σχεση με τις παλιοτερες 911, το οποιο προερχοταν απο τον πιο πολυτελη εξοπλισμο, τον εξοπλισμο ασφαλειας και τον εξοπλισμο που ειχε να κανει με τη μειωση των εκπομπων ρυπων, δρουσε εις βαρος των επιδοσεων. Ετσι, για ολα τα μοντελα εκτος αμερικανικης αγορας, αυξηθηκε η ιπποδυναμη αρχικα στους 188 ιππους το 1980, ενω στη συνεχεια ανηλθε στους 204. Τα αυτοκινητα της αμερικανικης αγορας, διατηρησαν τον χαμηλοτερης συμπιεσης κινητηρα, που ηταν συμβατος με το χαμηλοτερων οκτανιων καυσιμο τους, με τους 180 ιππους.
Στη MY1980 911, η Porsche προσεφερε τη Weissach Special Edition SC (option M439), η οποια προσφεροταν σε 2 χρωματα και εφερε την \”whale tail\” αεροτομη & το εμπρος \”chin\” spoiler της Turbo, τις ζαντες Fuchs στο χρωμα του αμαξωματος και καποια επιπλεον εξτρα, ως μερος του βασικου εξοπλισμου. Συνολικα, κατασκευαστηκαν 408 αυτοκινητα για την αγορα των ΗΠΑ. Επιπλεον, το 1982, η Porsche δημιουργησε μια επετειακη εκδοση, τη \”Ferry Porsche Edition\”, με 200 αυτοκινητα.
Οι SC που πωλουνταν στην αγορα του Ηνωμενου Βασιλειου, ειχαν στον εξτρα εξοπλισμο τους, το πακετο \”Sport Group Package\”, το οποιο προσθετε μια πιο σκληρη αναρτηση, τη πισω αεροτομη και τις ζαντες Fuchs, σε μαυρο χρωμα.
Το 1981, στο Σαλονι Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης, η Porsche παρουσιασε το concept της 911 Cabriolet, το οποιο οχι μονο ηταν ενα κανονικο cabrio, αλλα εφερε και συστημα τετρακινησης (το οποιο ωστοσο, δε περασε ποτε στην εκδοση παραγωγης). Παρολο το premium στη τιμη της 911 Cabriolet, σε συγκριση με την εκδοση Targa, η Cabriolet μπηκε στη παραγωγη το 1983, με τη Porsche να πουλα εκεινη τη χρονια 4214 αυτοκινητα.
Ηταν η στιγμη, που η Posche ειχε αρχισει να κανει σκεψεις για το μελλον της 911. To 1979, η Porsche σκοπευε να αντικαστησει την 911 με την 928, ωστοσο, λογω του οτι η ζητηση για την 911 παρεμενε ιδιαιτερα υψηλη, αποφασισε να ανασχεδιασει τη στρατηγικη της, ανανεωνοντας τις εκδοσεις της 911.
Η Porsche πουλησε συνολικα 58.914, 911 SC.

3.2 Carrera / E, F, G, H, I, J & K Series (1984-1989)

Με το μελλον της 911 να ειναι πλεον σιγουρο, το 1983 ηταν η χρονια που ηρθε η αντικαταστατης της επιτυχημενης 911SC. Το 1984, η 911 3.2 Carrera, κανει το ντεμπουτο της, με το ονομα Carrera να χρησιμοποιειται ξανα για πρωτη φορα, μετα το 1977. Η Carrera, εφερε ενα πληθος βελτιστοποιησεων και νεων τεχνολογιων στο κομματη της πεδησης, των ηλεκτρονικων και της αναρτησης.
Ενας νεος, μεγαλυτερης χωρητικοτητας κινητηρας, στα 3200 κυβικα, χρησιμοποιηθηκε. Εκεινη την εποχη, η Porsche ειχε δηλωσει πως προκειται για εναν 80% νεο κινητηρα. Η χωρητικοτητα των 3.2 λιτρων προεκυψε απο τη χρηση του bore των 95 mm απο το κινητηρα της SC, σε συνδυασμο με τη χρηση του στροφαλου της 3.3 Turbo του 1978, το stroke του οποιου ειναι 74.4 mm. Επιπλεον, τα ανασχεδιασμενα πιστονια της, αυξησαν τη σχεση συμπιεσης στο 10.3:1 (9.5:1 για την αμερικανικη αγορα). Επισης, τοποθετηθηκε ενα ανασχεδιασμενος συστημα εισαγωγης και ενα νεο συστημα εξατμισης. Τελος, για τα πρωτα 3 ετη παραγωγης, το κιβωτιο ηταν το ιδιο με αυτο των SC, ενω το 1987 τοποθετηθηκε το 5 σχεσεων μηχανικο της Getrag (το G50), με τα συγχρονιζε της Borg-Warner. Λογω του βαρυτερου πλεον συμπλεκτη, τοποθετηθηκε συμπλεκτης με υδραυλικη υποβοηθηση.
Με το νεο κινητηρα, η ιπποδυναμη αυξηθηκε στους 210 ιππους για τα αυτοκινητα της αμερικανικης αγορας και στους 235 ιππους για τις περισσοτερες αλλες αγορες. Η συγκεκριμεν εκδοση της 911, εκανε το sprint 0-100 σε μολις 5.4 δευτερολεπτα, ενω η τελικη της ταχυτητα αγγιζε τα 240 χιλιομετρα / ωρα.
Οι δισκοπλακες, αυξηθηκαν σε μεγεθος προκειμενου να υπαρχει μια καλυτερη διαχειρη της θερμοτητας που παραγωταν. Προκειμενου να βελτιωθει η ψυξη του λαδιου, οι serpantine lines αντικατασταθηκαν απο ψυγειο λαδιου, με το σχεδιασμο αυτο να βελτιστοποιειται και αλλο το 1987, οπου και τοποθετηθηκε ενας ανεμιστηρας που υποβοηθουσε τη ψυξη του και ενεργοποιουνταν μεσω θερμοστατη.
Βελτιστοποιησεις στην οδηγικη συμπεριφορα, αλλα και στην αξιοπιστια, εγιναν μεσα απο την βελτιωση του συστηματος τροφοδοσιας καυσιμου και αναφλεξης. Απο τον Οκτωβριο του 1986 και επειτα, αλλαγες στη χαρτογραφηση καυσιμου και μεσω chip programming, επετρεψαν την αυξηση της ιπποδυναμης στους 220 ιππους για την αγορα των ΗΠΑ, αλλα και για αλλες αγορες, οπως της Γερμανιας, που εθεταν πιο αυστηρα ορια στους ρυπους.
Σχεδιαστικα, η Carrera ειχε λιγες διαφορες εν συγκριση με την SC, με τις πιο διακριτες να ειναι τα μεγαλυτερα φωτα ομιχλης. Κατα τα αλλα, ελαχιστες αλλαγες και βελτιστοποιησεις εγιναν κατα το κυκλο ζωης της Carrera, με πιο χαρακτηριστικο ολων, να ειναι ο ανασχεδιασμος του ταμπλο το 1986, οπου και απεκτησε πιο μεγαλους αεραγωγους.
Η Carrera ειχε 2 special editions. Πρωτη, ηταν η \”Commemorative Edition\” το 1988, για τον εορτασμο της κατασκευης 250.000 911. Δευτερη, ηταν η \”Anniversary Edition\” το 1989, για τον εορτασμο των 25 χρονων της 911. Και οι δυο εκδοσεις, ηταν cosmetic upgrade μοντελα, περιορισμενης παραγωγης.
Το 1984, η Porsche λανσαρε την επιλογη M491, η οποια επισημα ηταν γνωστη ως Supersport. Ηταν ενα πακετο που εφερε τους φαρδυτερους τροχους, πισω φτερα και πισω αεροτομη απο την Turbo. Επιπλεον, εφερε τα φρενα και την αναρτηση της Turbo. Η ζητηση για το συγκεκριμενο εξτρα ηταν ιδιαιτερα υψηλη στην αμερικανικη αγορα, μιας και η 930 Turbo επανηλθε το 1986.
Αλλο ενα δημοφιλες, αλλα αυτη τη φορα limited, πακετο ηταν το εξτρα M503. Κοινως, η Speedster. Το design, προϋπηρχε απο το 1983 (εργο του Helmuth Bott). H Speedster, κατασκευαστηκε σε 2104 αντιτυπα, μερικα narrow-body και οι υπολοιπες σε Turbo look.
Το 1985, η Porsche κατασκευασε 340 Carrera Club Sport, για οσους ηθελαν να εχουν ενα πιο track-oriented αυτοκινητο. Η Club Sport, ζυγιζε 50 κιλα λιγοτερο, μιας και απουσιαζε το ραδιοφωνο, το A/C, η ηλιοροφη και οι πισω θεσεις.

All in all

Η G-Modell ηταν μια σταδιακη και διαρκη βελτιστοποιηση της αρχικη (Ur-911) 911, με το μοντελο αυτο να εχει εναν απο τους μεγαλυτερους σε διαρκεια κυκλους παραγωγης, απο το 1974 εως το 1989.
Η συγκεκριμενη γενια, αντικατασταθηκε το 1990 απο την 964.
Photography copyright : Porsche AG

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!