Porsche Taycan : Το sport αυτοκίνητο, έγινε βιώσιμο

Με 70 και πλεον χρονια ιστορια, η Porsche εκανε ενα μεγαλο βημα για την ιδια το 2019. Παρουσιασε, την Taycan, τη πρωτη αμοιγως ηλεκτρικη Porsche. Η Taycan συνδεει το παρελθον και την ιστορια των 70 ετων της γερμανικης εταιρειας, με το μελλον. Ειναι ενα αυτοκινητο, που βαζει τη Porsche στη νεα εποχη, αυτη της ηλεκτρικης αυτοκινησης. Η Porsche, δηλωσε πως η Taycan εχει το ταλεντο να συνδυασει τον ενθουσιασμο που προσφερει η οδηγηση ενος sport αυτοκινητου, με τη καθημερινη πρακτικοτητα και χρηστικοτητα. Το αποτελεσμα ; Ακρως….Porsche.
Η Taycan βγηκε στην αγορα με τις εκδοσεις Turbo (83.7 kWh αξιοποιουμενης ενεργειας) και Turbo S (83.7 kWh αξιοποιουμενης ενεργειας), ενω στη διαρκεια του ενος ετους που εχει παρελθει, υπαρχουν πλεον και οι εκδοσεις 4S (71.0 kWh αξιοποιουμενης ενεργειας) και 4S Plus (83.7 kWh αξιοποιουμενης ενεργειας).

Οι επιδοσεις συναντουν την αποδοτικοτητα

Η ναυαρχιδα Turbo S, μπορει να αποδοσει μεχρι και 761 ιππους (560 kW), συνδυαζοντας τη λειτουργια Sport Plus με τη λειτουργια Lauch Control, ενω η Turbo στο ιδιο setup, μπορει να αποδοσει 680 ιππους (500 kW). Το sprint 0-100 στη Turbo S πραγματοποιειται σε 2.8 δευτερολεπτα, ενω στη Turbo πραγματοποιειται σε 3.2 δευτερολεπτα. Η αυτονομια τους ειναι (με βαση το WLTP) 412 και 450 χιλιομετρα, αντιστοιχα. Και στις δυο εκδοσεις, η τελικη τους ταχυτητα ειναι ηλεκτρονικα περιορισμενη στα 260 χιλιομετρα / ωρα.
Η Taycan, αποτελει το πρωτο ηλεκτρικο αυτοκινητο παραγωγης, με συστημα 800 Volt, αντι του συνηθισμενου, 400 Volt. Αυτο, δινει ενα σημαντικο πλεονεκτημα στους οδηγους της Taycan στο δρομο : σε μολις λιγο παραπανω απο 5 λεπτα, μπορει να εχει ανακτησει 100 χιλιομετρα αυτονομιας (WLTP), αν το αυτοκινητο ειναι συνδεδεμενο σε ενα ταχυφορτιστη με συνεχομενο (DC) ρευμα. Ο χρονος φορτισης απο το 5% στο 80% (SoC : State of Charge), ειναι μολις 22.5 λεπτα, υπο ιδανικες συνθηκες, με το peak power στη φορτιση να ειναι στα 270 kW. Σε εναλασομενο ρευμα (AC) στο σπιτι, οι κατοχοι της Taycan μπορουν να τη φορτισουν με ρυθμο 11 kW (απο 7.5 εως 9 ωρες, αναλογα το μοντελο, απο 0% σε 100%).

Καθαρο Porsche DNA στο εξωτερικο design της Taycan

Το μοντερνο design της Taycan σηματοδοτει τη νεα εποχη αυτοκινητων της Porsche, χωρις ωστοσο να λειπουν οι παραδοσιακες \”πινελιες\” design της Porsche. Το εμπρος μερος της, ειναι ιδιαιτερα flat, φαρδια, χαμηλη, με τα hump των φτερων εμπνευσμενα απο την 911.

Η σιλουετα της αποτελειται απο μια sport οροφη η οποια τελειωνει ομαλα προς το πισω μερος της, με τα πλαϊνα της στοιχεια να συμπληρωνουν την πλαϊνη της σχεδιαστικη εικονα.

Η sleek καμπινα της, η drawn-in πισω κολωνα της και οι ογκωδεις πισω \”ωμοι της, εντεινουν το φαρδος και το εντυπωσιακο design του πισω μερους της, κλασσικο χαρακτηριστικο σχεδιασμου των Porsche.

Αλλα χαρακτηριστικα της σχεδιαστικα στοιχεια, ειναι η ενσωματωση του λογοτυπου Porsche στο πισω μερος, ως κομματι του σχεδιασμου του πισω light bar, που διατρεχει ολο το μηκος του πισω μερους.

Ο αεροδυναμικος συντελεστης της Taycan, ειναι μολις Cd = 0.22, αποτελεσμα του αεροδυναμικα βελτιστοποιημενου σχεδιασμου της, το οποιο κατ\’ επεκταση μειωνει τη καταναλωση ενεργειας που απαιτειται για τη κινηση της, με αποτελεσμα να βελτιωνεται και η αυτονομια της.

Μοναδικο design εσωτερικου, με το wide screen band

To cockpit της Taycan, σηματοδοτει μια νεα σχεδιαστικη εποχη για τα εσωτερικα των Porsche, με το wide screen cockpit σχεδιασμο του, ο οποιος στη περιπτωση της Taycan, αποτελειται απο 4 οθονες. 

Η κυρτη οθονη του πινακα οργανων, αποτελει το ψηλοτερο σημειο ολου του ταμπλο, γεγονος που επιτρεπει στον οδηγο να βλεπει ευκολα ολο το εμπρος μερος του αυτοκινητου.

Η κεντρικη οθονη 10.9 ιντσων, μαζι και η προαιρετικη οθονη του συνοδηγου, ειναι αρμονικα ενωμενες σε ενα συνεχομενο σχεδιαστικο στοιχειο του ταμπλο, με γυαλινο καλυμα και ενα black-panel look.

Το πληθος των παραδοσιακων πληκτρων και χειριστηριων στο εσωτερικο της Taycan εχει μειωθει σε μεγαλο βαθμο, με το μενου των οθονων να τα εχουν αντικαταστησει, Αντ\’ αυτου, ο χειρισμος των λειτουργιων γινονται απο τα πληκτρα, τα οποια εχουν και feedback με μια απαλη δονηση, ενω υπαρχει και η δυνατοτητα χειρισμου ενος μεγαλου πληθους λειτουργιων με το συστημα φωνητικου χειρισμου, λεγοντας τη φραση \” Hey Porsche\” .

Με τη Taycan, η Porsche παρουσιασε για πρωτη φορα ενα πληρως leather-free εσωτερικο, το οποιο αποτελειται απο πληρως καινοτομα ανακυκλωμενα υλικα. H Taycan εχει δυο χωρους αποσκευων, με αυτον στο εμπρος μερος να εχει χωρητικοτητα 81 λιτρα, ενω ο πισω 366 λιτρα.

Καινοτομοι κινητηρες και ενα κιβωτιο δυο ταχυτητων

Η Taycan φερει δυο ηλεκτρικινητηρες, εναν στον εμπρος και εναν στο πισω αξονα. Οι κινητηρες της Taycan, εναλλασουν το φορτιο της κινησης μεταξυ τους, με τον πιο αποδοτικο ανα περιπτωση να αναλαμβανει το αναλογο ποσοστο της μεταδοσης κινησης. Αξιζει μαλιστα να αναφερουμε, πως οι κινητηρες της Taycan, φερουν τη μεγαλυτερη ισχυ σε kW / λιτρο αποθηκευτικου χωρου απο καθε αλλο ηλεκτρικο αυτοκινητο μεχρι σημερα στην αγορα.

Αλλο ενα χαρακτηριστικο της Taycan ειναι η \”hairpin\” πλεξη των πηνιων του στατορα, γεγονος που της επιτρεπει να φερει μεγαλυτερη ποσοτητα χαλκου μεσα στο στατορα, αυξανοντας την αποδοση του ηλεκτροκινητηρα, αλλα και της ροπης αυτου, διατηροντας τον ιδιο ογκο στα εξαρτηματα που τον απαρτηζουν.
Το κιβωτιο δυο ταχυτητων του πισω αξονα, ειναι ενα καινοτομος σχεδιασμος, πατενταρισμενος απο την Porsche. Η πρωτη ταχυτητα επιτρεπει τη Taycan να επιταχυνει ταχυτερα, ενω η δευτερη ειναι μακρυτερη, βελτιωνοντας την ενεργειακη της αποδοτικοτητα.

Κεντρικα δικτυομενο συστημα διαχειρισης πλαισιου

Η Porsche χρησιμοποιει ενα κεντρικα δικτυομενο συστημα διαχειρησης πλαισιου. Το συστημα Porsche 4D Chassis Control, αναλυει και συγχρονιζει διαρκως ολα τα συστηματα διαχειρισης του πλαισιου, συνεχως μεταξυ τους. Το συστημα αυτο αποτελειται απο ενα καινοτομο συστημα ρυθμιζομενης αεραναρτησης τριων θαλαμων, μαζι με το συστημα PASM (Porsche Active Suspension Management) το οποιο διαχειριζεται τη σκληροτητα των αμορτισερ, το συστημα PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) και το συστημα PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus). 

Αλλο ενα μοναδικο χαρακτηριστικο της Taycan, ειναι το συστημα ανακτησης κινητικης ενεργειας στους δυο κινητηρες της. Μεχρι και 265 kW, ανερχεται η μεγιστη ισχυς ανακτησης κινητικης ενεργειας. Συμφωνα με τη Porsche, αυτο αρκει για πε΄ριπου το 90% των αναγκων επιβραδυνσης σε καθημερινη οδηγηση, χωρις τη χρηση των φρενων.

Τα προφιλ οδηγησης της Taycan, ειναι παρομοια με αυτα των συμβατικων μοντελων της Porsche. Στη Taycan, υπαρχουν τα προγραμματα : Range, Normal, Sport, Sport Plus και Individual.

All in all

Η Porsche μπορει να μην ηταν απο τους πρωτους που μπηκαν στην αγορα των ηλεκτρικων αυτοκινητων, αλλα αυτο δε συνεβη τυχαια. Η εκταση της εξελιξης και των δοκιμων αυτης, ηταν πρωτοφανης για τα δεδομενα της ηλεκτροκινησης, γεγονος που αποτυπωνεται απο την υπεροχη της Taycan σε καθε τομεα, εναντι ολου του ανταγωνισμου της, γεγονος που τη κανει σημειο αναφορας για την ηλεκτροκινηση. Οπως αλλωστε, περιμενε κανεις απο τη Porsche.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!