Renault Clio: Γράφει ιστορία και στους αγώνες

Το Renault Clio εδω και 25 χρονια γραφει ιστορια οχι μονο χαρη στην εμπορικη του επιτυχια, αλλα και χαρη στη συνεπη παρουσια του στους αγωνες. Το Clio, στην 4η πλεον γενια του, συνεχιζει να αποτελει τη βαση για ενα απο τα πιο πετυχημενα προσθιοκινητα αγωνιστικα ολων των εποχων, με τους μηχανικους της εταιρειας να αποκαλυπτουν μερικα απο τα μυστικα αυτης της επιτυχιας.


Με την παρουσιαση της πρωτης γενιας του Renault Clio, πριν απο 25 χρονια, η Renault παραλληλα με ενα ιδιαιτερα εμπορικο μοντελο δημιουργησε και μια εξαιρετικη βαση για τη δημιουργια αγωνιστικων εκδοσεων που διακριθηκαν σε διαφορες μορφες αγωνων. Με τη φιλοσοφια της απολυτα συνυφασμενη με τον κοσμο των ραλι και της Φορμουλα 1, η Renault περασε στο Clio την εμπειρια της απο τις πιστες και τις ειδικες διαδρομες. Με αυτο τον τροπο δημιουργησε ενα μοντελο που ξεχωριζει για την οδηγικη του αισθηση, στοιχειο που επιβεβαιωθηκε με τον καλυτερο τροπο στους αγωνες. Χαρακτηριστικο ειναι οτι απο τα πρωτα βηματα της πορειας του μοντελου, η Renault εξελιξε τις αντιστοιχες σπορ εκδοσεις  μεσω των οποιων δημιουργηθηκαν τα αγωνιστικα Clio.


Στην πρωτη γενια του μοντελου τα θρυλικα Renault Clio Williams που διακριθηκαν σε επιπεδο Group N, Group A, αλλα και ως kit car με την εκδοση Maxi, συνεδεσαν αρρηκτα το Clio με τις επιτυχιες στις ειδικες διαδρομες. Αντιστοιχα, στη 2η γενια η «γεννηση» των εκδοσεων Renault Sport (R.S.), με κορυφαιο το καταιγιστικο 3.0 R.S. V6, απεδειξαν με τον καλυτερο τροπο τις δυνατοτητες του Clio.


Σημερα, στην 4η γενια του, το Clio εξακολουθει να συνεχιζει την μακρα παραδοση της εταιρειας, με πιο προσφατο δημιουργημα το Renault Clio R3 T που θεωρειται ενα απο τα κορυφαια προσθιοκινητα αυτοκινητα ραλι. Με αφορμη τα 25 χρονια ζωης του μοντελου οι μηχανικοι της Renault Sport αποκαλυψαν μερικα απο το μυστικα για την επιτυχια των αγωνιστικων εκδοσεων του Clio: 

1) Αμαξωμα: Δυναμικη αισθητικη με αποτελεσματικη αεροδυναμικη αποδοση
Εχοντας ανακηρυχθει ως ενα απο τα πιο ομορφα μοντελα της κατηγοριας του, το Clio 4ης γενιας διαθετει σχεδιασμο που ξεχωριζει και για την αεροδυναμικη του αποδοση. Με δεδομενο οτι οι κανονισμοι που αφορουν το αμαξωμα για την κατηγορια R3 ειναι πολυ αυστηροι, τα Clio και Clio R.S. παραγωγης σχεδιαστηκαν ωστε να προσφερουν την ιδανικη βαση για την αγωνιστικη εκδοση σε επιπεδο αεροδυναμικης. Παραλληλα τα εντονα φουσκωμενα φτερα δινουν τη δυνατοτητα για την απροβληματιστη τοποθετηση αγωνιστικων ελαστικων τοσο για τις ασφαλτινες, οσο και τις χωματινες διαδρομες.

2) Πλαισιο: Κορυφαια αποτελεσματικοτητα, αλλα και φιλικοτητα 
Το πλαισιο και οι αναρτησεις του Clio σχεδιαστηκαν με γνωμονα να παρεχουν την ιδανικη ισορροπια αναμεσα στην ανεση και την οδηγικη απολαυση. Κατα τη διαρκεια της εξελιξης οι δοκιμαστες δημιουργησαν τα βασικα χαρακτηριστικα του μοντελου εχοντας απενεργοποιημενα τα ηλεκτρονικα βοηθηματα (ESP, ASR, κτλ.). Αποτελεσμα ενα συνολο εξαιρετικα φιλικο, προβλεψιμο και ευκολο στον ελεγχο, το οποιο παραλληλα παρεχει στον οδηγο ανα πασα στιγμη το μεγιστο των πληροφοριων σχετικα με τη συμπεριφορα του αυτοκινητου. Παραλληλα το στιβαρο πλαισιο της «πολιτικης» εκδοσης δινει τη δυνατοτητα στο αγωνιστικο Clio R3 T να ανταποκρινεται το ιδιο καλα στις ασφαλτινες, αλλα και τις χωματινες διαδρομες. Τα παραπανω στοιχεια επιτρεπουν στους αγωνιζομενους να προσαρμοστουν αμεσα στο χαρακτηρα του αυτοκινητου, εκμεταλλευομενοι σε πολυ μικρο χρονικο διαστημα το μεγιστο των δυνατοτητων του.

3) Κινητηρας: Με τεχνολογια απο την Φορμουλα 1   
Διατηρωντας τον τιτλο ενος απο τους πιο επιτυχημενους κατασκευαστες κινητηρων στη Φορμουλα 1, η Renault εφοδιαζει τα μοντελα παραγωγης με τεχνολογια που προερχεται απο την εμπειρια της στην κορυφαια μορφη μηχανοκινητου αθλητισμου. Ο υπερτροφοδοτουμενος κινητηρας των 1.6 λιτρων με τον κωδικο Μ5ΜΤ που χρησιμοποιει το Clio R.S., εξελιχθηκε εχοντας κατα νου και τις αγωνιστικες υποχρεωσεις του μοντελου. Ηδη στο μοντελο παραγωγης οι μηχανικοι της Renault εφαρμοσαν τεχνολογιες για να μεγιστοποιησουν την αποδοση, αλλα και την αξιοπιστια, οπως για παραδειγμα μεσω εξαρτηματων που εχουν υποστει επεξεργασια με DLC (Diamond-Like Carbon). Παραλληλα η εξαιρετικη κατασκευη του μπλοκ και της κεφαλης επετρεψαν στους μηχανικους της Renault Sport να εξελιξουν τον κινητηρα στα ορια του αγγιζοντας τους 242 ιππους και τα 48χλγμρ. ροπης , διατηρωντας στον ιδιο υψηλο βαθμο την αξιοπιστια, αλλα και την αντοχη στην σκληρη αγωνιστικη χρηση.

Εχοντας χαραγμενο στο DNA της το παθος για τους αγωνες, η Renault συνεχιζει με αμειωτο ρυθμο την εμπλοκη της στους αγωνες αυτοκινητου και τη μεταφορα τεχνολογιας στα αυτοκινητα παραγωγης. Τα 25 χρονια ιστοριας του Clio και η παραλληλη πορεια του μοντελου στους αγωνες αποτελει την καλυτερη επιβεβαιωση για την επιτυχια αυτης της στρατηγικης.


Δειτε το Clio R3 T σε δραση:

.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=gGXP416r6Cw]

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!