Η νεα φυλη των hypercars ειναι γεγονος. Η αρχη αυτων, το Rimac C Two. Ενα αμιγως ηλεκτρικο hyper GT, ικανο για καταιγιστικες επιδοσεις στη πιστα, οσο και για απολυτη ανεση σε μεγαλα ταξιδια, ερχεται να ξαναγραψει το βιβλιο των κανονων στα hypercars.
Στοχευμενος σχεδιασμος
Το C Two, αν και νεο σχεδιαστικα, ειναι ξεκαθαρα Rimac. Κομψο, οσο και επιθετικο. Επιβλητικο, οσο και διακριτικο. Καθε τι, εχει σχεδιαστει με σκοπο να το κανει ομορφο στο ματι, οσο και πρακτικο για το ιδιο το αυτοκινητο. Υπαρχει μια ισορροπια μεταξυ design και λειτουργικοτητας. Και φυσικα, το \”Rimac DNA\”, φαινεται, απο το χαρακτηριστικο duct – \”γραβατα\” (οπως το χαρακτηριζει και η Rimac), στη πλαϊνη εισαγωγη αερα. Και επειδη επρεπε να του ανατεθει και καποια χρηση, ανελαβε αυτη της ψυξης των πισω ηλεκτροκινητηρων.
Οι πορτες ενος hypercar, παιζουν καθοριστικο ρολο στο σχεδιασμο του, οσο και στη χρηστικοτητα του. Στο C Two, η Rimac τοποθετησε πορτες τυπου butterfly, προκειμενου οχι μονο να κανει πιο εντυπωσιακο το ιδιο το αυτοκινητο, αλλα να αυξησει και τη πρακτικοτητα και χρησιτκοτητα του, αφηνωντας περισσοτερο χωρο για τους επιβατες, κανοντας την εισοδο η εξοδο ευκολοτερη πανω απο το φαρδυ πλαϊνο sidesile, οσο και να μειωθει η πιθανοτητα η πορτα να χτυπησει σε καποιο ψηλο κρασπεδο πεζοδρομιου.
Το πισω μερος, ειναι σχεδιαστικα εξισου κομψο και εντυπωσιακο με το εμπρος. Σχεδιασμενο σε αεροδυναμικη σηραγγα, και με πληθωρα ενεργων αεροδυναμικων μερων, ειναι σε μια αρμονια μεταξυ σχεδιασμου και λειτουργικοτητας. Ξεχωριζει χαρακτηριστικα απο τη μεγαλη πισω αεροτομη, η οποια λειτουργει και ως air brake. H Rimac λεει πως ειναι \”σχεδιασμενο απο τον ανεμο και ενισχυμενο απο την τεχνολογια\”.
Στο C Two, υπαρχουν δυο επιλογες ζαντων, μια πληρως αεροδυναμικα σχεδιασμενη και μια πιο \”κλασσικη\”, με 5 διπλες ακτινες.
Η αεροδυναμικη επιλογη, ειναι κατασκευασμενη απο κραμα ενισχυμενου αλουμινιου (οπως και οι διπλες 5ακτινες), με ενα σχεδιασμο ο οποιος κατευθυνει ενα μερος του αερα προς τα κεραμικα φρενα, ενω το υπολοιπο το κατευθυνει στο πλαϊ, προς τα πισω, προς τις πλαϊνες εισαγωγες αερα.
Τα ελαστικα, ειναι σχεδιασμενα και κατασκευασμενα απο την Pirelli, ειδικα για το C Two, προκειμενου να μπορει να αναδειξει πληρως της δυνατοτητες του, αξιοποιωντας με το καλυτερο δυνατο τροπο, ολα τα οδηγικα χαρακτηριστικα του.
Τα φωτιστικα σωματα του C Two, ειναι σχεδιασμου και κατασκευης της ιδιας της Rimac, με 58 LED αν φωτιστικο σωμα. Τοσο τα εμπρος οσο και τα πισω φωτα, φερουν δικο τους συστημα εξαερισμου – ψυξης, και εχουν και μια δικη του μοναδικη \”χορογραφια\” κατα το κλειδωμα η το ξεκλειδωμα του αυτοκινητου.
Παρτυ ενεργων αεροδυναμικων μερων
Τα ενεργα αεροδυναμικα μερη, αποτελουν πλεον αναποσπαστο κομματι καθε αυτοκινητου υψηλων επιδοσεων, καθως μπορουν να μεταβαλουν τα αεροδυναμικα χαρακτηριστικα του, αναλογα με το τι επιθυμει να κανει ο οδηγος.
Στο εμπρος καπο, φαινεται χαρακτηριστικα ενα απο τα πιο εντονα αεροδυναμικα στοιχεια του C Two. Το εμπρος καπο του, ειναι σχεδιασμενο με τετοιο τροπο, ωστε να διαπερνα τον αερα \”σαν μαχαιρι\”, μειωνοντας οσο το δυνατον περισσοτερο γινεται, την αεροδυναμικη του αντισταση. Τα ενεργα flaps, αλλαζουν διαρκως θεση, αναλογα με τη μεταβολη της ταχυτητας του αυτοκινητου.
Σε αυτο βοηθα πολυ και το ενεργο εμπρος splitter, το οποιο φερει δυο μεγαλες οπες με flaps, τα οποια ανοιγουν και κλεινουν αναλογα με τις εκαστοτε συνθηκες, οχι μονο με στοχο τη βελτιστη αεροδυναμικη και μειωση της αντιστασης κυλισης, η οποια ειναι 0.28cD στη λειτουργια Low Drag, αλλα και να διατηρει τοσο τα ηλεκτρικα συστηματα οσο και τις μπαταριες, στην ιδανικη θερμοκρασια.
Στο πισω μερος, παρολο που η αεροτομη μοιαζει να ειναι σταθερη, ειναι και αυτη ενεργη. Αλλαζει τοσο το υψος της, αναλογα το ποση πιεση απαιτειται στο πισω μερος για να παραμενει σταθερο, αλλα αλλαζει και γωνια, κατα την εντονη επιβραδυνση, καθως λειτουργει και ως air brake.
Επιπλεον, στο κατω μερος του πισω προφυλακτηρα, υπαρχουν και εκει δυο flap, τα οποια λειτουργουν σχεδιαστικα μαζι με το πληρες ισιο κατω μερος του αυτοκινητου, προκειμενου να απομακρυνουν τον αερα οσο το δυνατον πιο αποδοτικα, μειωνοντας την αντοση και την αεροδυναμικη αντισταση. Στο κατω μερος, υπαρχουν μαλιστα καποιες οπες, οι οποιες ανοιγουν οταν ειναι αναγκαιο, για να συμβαλουν στη ψυξη των ηλεκτρικων και των μπαταριων, με τροπο αναλογο με των εμπρος flaps.
Κατω απο πετσι του C Two
Κατω απο τον ομορφο σχεδιασμο του, το C Two κρυβει και εκει πολλα επαναστατικα τεχνολογικα χαρακτηριστικα. Ξεκινωντας απο το πλαισιο του, ειναι ενα ενιαιο πληρες carbon monocoque, με bonded carbon οροφη, το οποιο εχει εξαρχης ειδικο σχεδιασμο για το battery pack και επισης, φερει ενα ενισχυμενο carbon πισω υποπλαισιο. Επιπλεον, οι ζωνες απορροφησης της προσκρουσης, ειναι ενα μειγμα απο αλουμινιο και carbon. Το αποτελεσμα, ειναι ενα πολυ ελαφρυ και πολυ ισχυρο πλαισιο.
Η μπαταρια του C Two ειναι ενα \”μειγμα\” χημικης τεχνολογιας Λιθιου, Μαγνησιου και Νικελιου, που αποτελειται απο 6960 κυψελες, ειναι υδροψυκτη, με χωριτικοτητα 120kWh και αποδοση 1.4 megawatt ισχυος.
Οι κινητηρες του C Two, ειναι 4, και φερουν διπλο μονιμο μαγνητη, ο οποιος του επιτρεπει να εχουν μια αποδοση μεγαλυτερη απο 97%, κανοντας το C Two οχι μονο το πιο αποδοτικο αυτοκινητο στο πλανητη, αλλα και δινοντας του απαραμιλες επιδοσεις και ολη της ροπη του απο τις 0 σ.α.λ. εως και το \”κοφτη\”. Οι κινητηρες ψυχονται απο ενα συστημα ψυξης τεχνολογιας λαδιου και εχουν σχεδον μηδενικη απαιτηση για συντηρηση (ειναι κυριως ενα check-up οτι δεν υπαρχει καποιο προβλημα και οτι λειτουργουν απο αποδιδουν στο 100% των δυνατοτητων τους).
Εμπρος κινητηρες |
Πισω κινητηρες |
Το C Two φερει επισης 4 κιβωτια ταχυτητων, 1 για καθε κινητηρα, τα οποια εχουν μια σχεση, οσο αφορα τα εμπρος και 2 σχεσεις οσο αφορα τα πισω, δινοντας στο C Two οχι μονο τη δυνατοτητα να αξιοποιησει τη τεραστια δυναμη και ροπη του, αλλα και να εχει μια τελικη ταχυτητα, ανταξια με αυτη που ταιριαζει σε ενα hypercar.
Κιβωτιο ταχυτητων |
Τα νουμερα ειναι απλα εκπληκτικα. 0 – 100 σε 1.85 δευτερολεπτα (με 1ft roll-out), 1914 ιπποι, 2300Nm ροπη και 412 χλμ/ωρα τελικη ταχυτητα. Μεινατε και εσεις με το στομα ανοιχτο, ε ;
Εξατομικευμενη τεχνολογια
Ολοι, οταν ακουν για ηλεκτρικο αυτοκινητο, περιμενουν κατι τεχνολογικα υπερ-εξελιγμενο και εντυπωσιακο. Στη περιπτωση του C Two, ας πουμε οτι αυτο φτανει περα απο τα ορια της σκεψης του μεσου ανθρωπου. Διαβαστε, και θα καταλαβετε.
Στην παραπανω εικονα, βλεπουμε τον πινακα οργανων του C Two. Φουτουριστικος, με μινιμαλιστικο σχεδιασμο, κατι διαφορετικο απο τα συνηθισμενα. Εχει ομως και μια λειτουργια που κανενα αλλο αυτοκινητο μεχρι σημερα δεν ειχε. Ειναι η λειτουργια \”Driving Coach\”, με την οποια επιλεγει ο οδηγος την εκαστοτε πιστα, και στο ταμπλο το αυτοκινητο προβαλει πληροφοριες σχετικα με την αγωνιστικη γραμμη, τα σημεια επιταχυνσης και επιβραδυνσης, καθως και τη βελτιστη γωνια του τιμονιου. Ειναι με λιγα λογια, ενας ηλεκτρονικος instructor ο οποιος, αντι να δινει προφορικα τις οδηγιες απο τη θεση του συνοδηγου, τις εμφανιζει στην οθονη.
Στο C Two, η Rimac εχει εξελιξει και βελτιστοποιησει το συστημα Rimac All Wheel Torque Vectoring (R-AWTV), το οποιο εν εντιθεσει με ενα συμβατικο συστημα ESP, το οποιο ελεγχει τοσο τη πλαγιολισθηση οσο και το σπινιαρισμα των τροχων, αυτο ελεγχει το καθε τροχο διαρκως και ξεχωριστα, και κανει τις απαραιτητες προσαρμογες στα φρενα και την ισχυ που δινει ο ηλεκτροκινητηρας, αναλογα με τη ρυθμιση και τις εντολες του οδηγου. Το C Two μπορει να ρυθμιστει πληρως, απο 50-50 τετρακινητο, σε πληρες προσθιοκινητο η πισωκινητο, και οτι αλλη επιλογη υπαρχει στο ενδιαμεσο, κανοντας το πληρως προσαρμοσιμο αναλογα με το τι θελει ο οδηγος του.
Η Rimac ειναι ο πρωτος κατασκευαστης που φερνει την Τεχνητη Νοημοσυνη στο αυτοκινητο, στο κομματι των συστηματων ασφαλειας. Το C Two ειναι εξοπλισμενο με ενεργο cruise control, blind spot monitoring, lane keeping assist και περα απο αυτο, προσαρμοζει ολες τις λειτουργιες του αναλογα και με τις εξωτερικες καιρικες συνθηκες, πχ. σε εντονη βροχοπτωση η ομιχλη, προσαρμοζει διαφορετικα την αποσταση απο το εμπρος αυτοκινητο, απο ο,τι αν ειχε ηλιοφανεια.
Το cockpit του C Two
Το εσωτερικο του C Two, ειναι εξισου εντυπωσιακο, τοσο σχεδιαστικα, οσο τεχνολογικα και χρηστικα, με το εξωτερικο του. Φερει συνολικα 6 οθονες, οι οποιες προβαλουν καθε παραμετρο του αυτοκινητου, τις οποιες συλλεγει απο 500 καναλια τηλεμετριας, τοσο αριθμητικα, οσο και γραφικα, περα των συνηθισμενων λειτουργιων οπως της πλοηγησης η του συστηματος ψυχαγωγιας.
Στο εσωτερικο, η Rimac χρησιμοποιει φυσικα μονο κορυφαιας ποιοτητας υλικα, με κυριαρχα το δερμα και το carbon. Ο συνοδηγος, εχει τη δικη του οθονη πληροφοριων, κανοντας πιο ενδιαφερουσα την εμπειρια συνοδηγησης, η οποια επισης προβαλει μια μεγαλη πληθωρα πληροφοριων τοσο αριθμητικα, οσο και γραφικα, οπως και αυτη του οδηγου.
Η προσοχη στη λεπτομερεια, ειναι τοσο εκτενης, που φτανει σε οτι βλεπει και αγγιζει ο καθε ενας απο τους επιβατες. Περα απο τις οθονες, ολες οι σημαντικες λειτουργιες του αυτοκινητου, μπορουν να ρυθμιστουν και απο περιστροφικους διακοπτες. Οι διακοπτες του C Two, βεβαια, ειναι και αυτοι κατασκευασμενοι απο αλουμινιο, προκειμενου να ειναι αναλογη της αισθησης που δινει το υπολοιπο εσωτερικο.
Ενα πραγματικο Grand Tourer
Στην αρχη, αναφερθηκε πως το C Two, δεν ειναι ειναι απλα ενα ηλεκτρικο hypercar, αλλα ενα ηλεκτρικο hyper-GT, γεγονος που σημαινει οτι πρεπει να εχει και τα χαρακτηριστικα ενος GT.
Για αρχη, εχει μια ευρυχωρη καμπινα επιβατων και ενα μεγαλο χωρο αποσκευων, που επαρκη και με το παραπανω για οτι αποσκευες ενδεχομενως χρειαστουν οι επιβατες του στο ταξιδι τους. Με καθε πληρη φορτιση, το C Two εχει αυτονομια 550 χιλιομετρα, και υπαρχει και η δυνατοτητα ταχειας φορτισης, γεγονος που σημαινει μικροτερη διαρκεια αναμονης σε ενα μεγαλο ταξιδι.
Οι butterfly πορτες του, δε συμβαλουν μονο στην εντυπωσιακη του οψη οταν ειναι ανοιχτες, αλλα ειναι πρωτα απο ολα, λειτουργικες. Ειτε καποιος θελει απλα να μπει για να παει μια βολτα, ειτε μπαινει φορωντας το κρανος του για να μπει στη πιστα, η εισοδος και εξοδος απο τη καμπινα ειναι ευκολη, μιας και υπαρχει υπερ αρκετος ελευθερος χωρος.
Το σημαντικοτερο στοιχειο ενος GT, ειναι η ανεση. Για αυτο και η Rimac τοποθετησε πληρως ηλεκτρικα ρυθμιζομενα καθισματα και κολωνα τιμονιου, προσφεροντας μεγαλο ευρως προσαρμοστικοτητας, προκειμενου καθε επιβατης, ασχετα απο το αν κανει καποιο ταξιδι, παει μαϊ βολτα η μπαινει στη πιστα με το C Two, να εχει την ιδανικη για τον ιδιο, ανετη, θεση οδηγησης η συνοδηγησης.
Ο αποθηκευτικος χωρος του C Two ειναι υπερ-αρκετος για οτι και αν θελησει κανεις να αποθηκευσει, τοσο στο χωρο αποσκευων οσο και στη καμπινα των επιβατων. Υπαρχουν ειδικες θεσεις αποθηκευσης τοσο για μικρα οσο και για μεγαλυτερα αντικειμενα, wireless charging για τις φορητες συσκευες και η δυνατοτητα επιλογης μεταξυ τεσσαρων ειδικα προ-διαμορφομενων διαταξεων για το χωρο αποσκευων αν ο πελατης το επιθυμει.
Πλησιαζοντας το τελειο
Το C Two, ερχεται να ανοιξει ενα νεο κεφαλαιο στην ιστορια της αυτοκινησης. Αυτο των ηλεκτρικων hyper-GT, των αυτοκινητων που περα απο απαραμιλη ανεση, προσφερουν και καταιγιστικες επιδοσεις.
Ισως τελικα, στο αμεσο μελλον, ενα αυτοκινητο μπορει να τα εχει ολα. Η, σχεδον ολα, μιας και θα μας παρει καποιο διαστημα να χωνεψουμε την απουσια του ηχου του κινητηρα.
Δεν υφισταται στην πραξη το τελειο, αλλα το C Two, στα ηλεκτρικα αυτοκινητα, ειναι το κοντινοτερο σε αυτο. Well done Mate…