To dieselgate της FCA, ο ιταλογερμανικός πόλεμος και η επόμενη μέρα

Στις ΗΠΑ, η EPA (Αρχη Προστασιας του Περιβαλλοντος) καλει σε απολογια την FCA, επειδη βρηκε οκτω συσκευες λογισμικου που αλλαζουν τις εκπομπες ρυπων σε συνθηκες δοκιμης, στα 3λιτρα V6 turbodiesel της (Grand Cherokee, Dodge RAM 1500). Η FCA αρνειται κατηγορηματικα κατι τετοιο και συνεργαζεται με την αρμοδια Αρχη, στην οποια πρεπει να αποδειξει το ορθο των λεγομενων της. Μιας και εκει προκειται νομικα για ενα Legal Notice, κατι σαν \”κληση σε απολογια\”, το θεμα, που αφορα 104.000 αυτοκινητα, δεν παιρνει διαστασεις. Τουλαχιστον οχι ακομα.


Στην Ευρωπη, ωστοσο, οι καταγγελιες αλλου φορεα, εχουν παρει διαστασεις πολεμου. Τετοιου, που μπορουν, αν οι Βρυξελλες δεν καταφερουν να \”συμμαζεψουν\” την κατασταση, να αλλαξουν ριζικα τον τροπο με τον οποιο παραγονται και πωλουνται τα αυτοκινητα στην ΕΕ. Και, για την ακριβεια, να καταργησουν το πεπραγμενο, το οποιο λεει οτι εφοσον ενα μοντελο αυτοκινητοβιομηχανιας χωρας-μελους παρει εγκριση Τυπου απο τη χωρα στην οποια \”ανηκει\”, αυτοματως, εχει εγκριση Τυπου για ολη την ΕΕ. Αλλα, ας δουμε το πως και το γιατι

Το γερμανικο Υπουργειο Μεταφορων, με επιστολη του στην Κομισιον, καταγγελλει οτι υπαρχουν αποδειξεις πως η FCA χρησιμοποιει παρανομο λογισμικο παραποιησης των εκπομπων ρυπων (defeat devices) σε τουλαχιστον τρια diesel μοντελα της: Το Fiat 500X, το Jeep Renegade και το Fiat Doblo. Και ενω η Γερμανια απαιτει την ανακληση αλα VW των τριων αυτων μοντελων, ο CEO της FCA, Sergio Marchionne, απαντα οτι αυτα \”ειναι ανοησιες τις οποιες λενε ανθρωποι που καπνιζουν παρανομα πραγματα\” και εχει ξεσπασει κοντρα σε υψηλο κυβερνητικο επιπεδο.

Ο Sergio Marchionne

Συνοπτικα: Ο Γερμανος υπουργος Μεταφορων, Alexander Dobrindt, ζητησε απο την ΕΕ να προχωρησει σε προγραμμα ανακλησης τω τριων παραπανω μοντελων που παραβιαζουν τους γερμανικους νομους για τις εκπομπες ρυπων. Ο Ιταλος ομολογος του, Graziano Delrio απαντησε οτι \”δεν υπηρχαν παρανομες συσκευες σε μοντελα της FCA\” και επανελαβε οτι οι Αρχες καθε χωρας ειναι υπευθυνες για τις δοκιμες των μοντελων των αυτοκινητοβιομηχανιων τους. Ειπε, επισης με νοημα οτι \”εμεις δεν καναμε ελεγχους στη Volkswagen μετα το σκανδαλο, εμπιστευτηκαμε τη Γερμανια\”.

Η εκπροσωπος της Κομισιον, Lucia Caudet ειπε οτι \”η Ιταλια πρεπει να παρασχει πειστικες απαντησεις το συντομοτερο δυνατο\” και οτι, αν δεν το κανει, οι Βρυξελλες θα λαβουν μετρα. Η Ιταλια απαντησε διαψευδοντας τη και δινοντας στη δημοσιοτητα τις δοκιμες που ειχε κανει η αρμοδια Αρχη της Ιταλιας (Υπηρεσια Αδειοδοτησης Οδηγων και Οχηματων) για το 500Χ και τις απαντησεις που ειχε στειλει σε παλιοτερα ερωτηματα των Βρυξελλων. 

Και ενω τα ιταλικα ΜΜΕ κατηγορουν τη Γερμανια οτι προσπαθει να παρει \”εκδικηση\” για το dieselgate της VW, η υποθεση που φαινεται να εχει ξεσπασει τωρα, εχει τις ριζες της αρκετα πιο πισω: Τον Μαϊο του 2016, η αρμοδια γερμανικη Αρχη, εντοπισε \”μη κανονικα προγραμματα εκπομπων ρυπων\” σε μοντελα Ευρωπαιων κατασκευαστων. Κληθηκαν στο Βερολινο, οπου τους εγιναν υποδειξεις και συμφωνηθηκε να αλλαξουν σιωπηρα τα λογισμικα τους. Αναμεσα τους, ηταν και η Fiat, για το 500Χ. 

Η ιταλικη αυτοκινητοβιομηχανια, ηταν η μονη που δεν ανταποκριθηκε στην προσκληση του Βερολινου (δεν πηγε ποτε εκπροσωπος της) και, αντ\’ αυτου, το νομικο της τμημα εγραψε μια επιστολη, στην οποια δηλωνε πως ο μονος υπευθυνος για την εγκριση τυπου στην ΕΕ για τα αυτοκινητα της, ειναι η ιταλικη κυβερνηση. Και, αυτο, ηταν αληθεια, βασει των κανονων της ΕΕ. Ετσι, το ιταλικο Υπουργειο Μεταφορων, απαντησε με επιστολη του επισης στο Βερολινο, οτι δεν υπαρχει τιποτα παρανομο σε κανενα Fiat. 

Ετσι, η Γερμανια στραφηκε στην Κομισιον, κατηγορωντας την Ιταλια οτι αποκρυπτει σκανδαλο παρανομων λογισμικων της ιταλικης αυτοκινητοβιομηχανιας και ξεσπασε ο \”πολεμος\”. Ο οποιος, αν συνεχιστει, θα αλλαξει αρδην τον τροπο με τον οποιο δινονται οι εγκρισεις για τα μοντελα. 

Δηλαδη, εφοσον η Γερμανια δεν δεχεται τις εγκρισεις της Ιταλιας, θα πρεπει η Fiat να παιρνει εγκριση απο τις γερμανικες Αρχες. Αν γινει αυτο ομως, οπως προειδοποιησε ο Delrio, η Volskwagen θα πρεπει να ελεγχθει απο την αρχη απο τις ιταλικες Αρχες για το dieselgate και να ελεγχονται ολα τα μοντελα της απο αυτες για να κυκλοφορουν στην Ιταλια. Και, προφανως, για τις τριτες χωρες της ΕΕ, θα χρειαστει να αναλαβει μια κεντρικη υπηρεσια της ΕΕ γι\’ αυτο το σκοπο. Το τελευταιο, αν γνωριζεις πως δουλευουν οι γραφειοκρατικοι μηχανισμοι της ΕΕ, θα συμφωνησεις οτι ειναι τοσο \”ευκολο\”, οσο το να το κανει το ελληνικο Δημοσιο.

Και, μεσα σε ολα αυτα, με τις δημοτικες αρχες διαφορων πολεων (και της Αθηνας, ο κ. Καμινης) να εξεταζουν την απαγορευση κυκλοφοριας των diesel, επειδη πιστευουν οτι το προβλημα ειναι οι πετρελαιοκινητηρες και οχι το παιχνιδι εξουσιας μεταξυ χωρων και αυτοκινητοβιομηχανιων, η Mercedes, κανει μια επικη ανακοινωση οτι θα συνεχισει να εξελισσει τους diesel κινητηρες. Δηλωνοντας, ετσι, οτι οι diesel δεν πεθαναν ακομα. 

Και, μαλλον, τα λογια του αρθρογραφου του Forbes, Bertel Schmitt, περιγραφουν καλυτερα αυτο που συμβαινει τουτη τη στιγμη: \”Η κινηση της Γερμανιας να στραφει στις Βρυξελλες ειναι ακρως ασυνηθιστη, σε ενα συστημα που υποθετει οτι ολοι οι Ευρωπαιοι κατασκευαστες, μαζι με τις πολλες υπηρεσιες εγκρισης Τυπου της ΕΕ, παντα κανουν το σωστο, εκει που μια αμοιβαια χρηση των δαχτυλων για ξυσιμο στην πλατη ειναι το συνηθισμενο και που μια αμοιβαια χρηση των δαχτυλων για να βγαλει ο ενας το ματια του αλλου ειναι το ανηκουστο\”. 


Tip: Η Γερμανια λεει οτι το defeat system της FCA κλεινει τον καταλυτη NOX μετα απο 22 λεπτα λειτουργιας και απελευθερωνει τα καυσαερια επανω στην… ωρα, μιας και το επισημο τεστ κρατα 20 λεπτα. Η Ιταλια μιλα για συστημα προστασιας του κινητηρα.

Tip2: Ο ασκος του Αιολου που ανοιξε η Γερμανια για την Ιταλια, φερνει τους βοριαδες και πανω της: Με αφορμη αυτη τη διαμαχη, στη Μ. Βρετανια εχει ξεσπασει αλλη διαμαχη, με τις βρετανικες Αρχες να αλληλοκατηγορουνται για τους λογους που δεν προστατευσαν τους Αγγλους καταναλωτες, διεξαγοντας ελεγχους και παιρνοντας μετρα στο dieselgate της VW.  

Tip3: Θα καταργηθουν οι diesel κινητηρες; Δυσκολο να το προβλεψει κανεις, αλλα θα πονταρουμε, για διαφορους λογους, στο \”οχι\”.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!