[ad_1]
Η Volvo Cars
στοχευει να εξοικονομει 1 δισεκατομμυριο κορωνες Σουηδιας (SEK)
σε ετησια βαση και να ελαττωσει τις εκπομπες ανθρακα κατα 2,5 εκατομμυρια
τονους ετησιως απο το 2025, μεσω της εφαρμογης κυκλικου επιχειρηματικου
μοντελου.
Για να υποστηριξει τον μακροπροθεσμο στοχο
της να γινει μια επιχειρηση με κυκλικη λειτουργια εως το 2040, η Volvo Cars θα δημιουργησει κλειστα κυκλωματα υλικων
για υλικα με πολυ αυξημενες εκπομπες οπως ο χαλυβας και το αλουμινιο, ενω θα
επεκτεινει την ανακατασκευη, αποκατασταση, ανακαινιση και επαναχρηση
εξαρτηματων.
«Η Volvo Cars
εχει ενα απο τα πλεον φιλοδοξα κλιματικα πλανα στην αυτοκινητοβιομηχανια. Για
να φτασουμε στους στοχους μας, χρειαζεται να επωφεληθουμε απο την κυκλικη
οικονομια», δηλωσε ο Anders Kärrberg (‘Αντερς Καρμπεργκ), Επικεφαλης Παγκοσμιας Βιωσιμοτητας
στη Volvo Cars. «Αυτο
απαιτει να ξανασκεφτουμε οτιδηποτε κανουμε και το πως το κανουμε. Δειχνουμε
αυστηρη προσηλωση στην ενσωματωση της βιωσιμοτητας στον τροπο που σκεφτομαστε
και εργαζομαστε ως εταιρεια, πραγμα που για εμας ειναι τοσο σημαντικο οσο ειναι
παντοτε και η ασφαλεια».
Προκειμενου να γινει μια επιχειρηση με
κυκλικη λειτουργια εως το 2040, η Volvo Cars
γνωριζει οτι καθε εξαρτημα στα αυτοκινητα της χρειαζεται να σχεδιαζεται, να
εξελισσεται και να κατασκευαζεται με στοχο να χρησιμοποιειται και να
επαναχρησιμοποιειται ειτε απο την εταιρεια ειτε απο τους προμηθευτες της.
Εστιαζοντας στη μεγιστη αξιοποιηση των
πορων και στη διατηρηση της αξιας των υλικων και των εξαρτηματων για οσο το
δυνατον περισσοτερο στη διαρκεια του κυκλου ζωης, η εταιρεια επιδιωκει να
βελτιστοποιησει τη χρηση των υλικων, των εξαρτηματων και των αυτοκινητων και να
ελαχιστοποιησει τα αποβλητα που παραγονται κατα την διαδικασια παραγωγης. Αυτο
θα αποφερει εξοικονομηση χρηματων και νεες ροες εσοδων, ενω θα ελαττωσει την
επιπτωση της δραστηριοτητας της στο περιβαλλον.
Ηδη σημερα η Volvo Cars
ανακατασκευαζει εξαρτηματα οπως κιβωτια και κινητηρες, για να κανει καλυτερη
χρηση των υλικων και να μειωσει τις εκπομπες. Το 2020, εξοικονομηθηκαν σχεδον
3.000 τονοι εκπομπων CO2 μεσω της ανακατασκευης περιπου 40.000
εξαρτηματων. Μεχρι το 2025, η Volvo Cars
στοχευει να υπερδιπλασιασει τη δραστηριοτητα στο τμημα ανακατασκευων. Για να
εξασφαλισει οτι τα πολυτιμα υλικα θα διατηρουνται σε κυκλοφορια, τον περασμενο
χρονο η εταιρεια ανακυκλωσε το 95% των αποβλητων απο την παραγωγη της. Σε αυτα
συμπεριλαμβανονται 176.000 τονοι χαλυβα, κατι που απεφερε εξοικονομηση σχεδον
640.000 τονων CO2.
Το 2020, η Volvo Cars
εγινε μελος του ιδρυματος Ellen McArthur,
το οποιο ειναι το κορυφαιο δικτυο κυκλικης οικονομιας στον κοσμο.
«Χαιρετιζουμε τη δεσμευση της Volvo Cars να σχεδιαζει, εξελισσει και κατασκευαζει
τα προϊοντα της με στοχο να χρησιμοποιουνται και να επαναχρησιμοποιουνται.
Ειναι ιδιαιτερα ενθαρρυντικο να βλεπουμε τη σχεση που δημιουργειται αναμεσα σε
κυκλικες λυσεις, επιχειρηματικες στρατηγικες και στη μειωση των εκπομπων
ανθρακα», δηλωσε ο Joe Murphy (Τζο Μερφι), Επικεφαλης Δικτυου στο ιδρυμα Ellen McArthur.
«Η κυκλικη οικονομια
προσφερει στις εταιρειες ενα πλαισιο βιωσιμης αναπτυξης μακροπροθεσμα, το οποιο
ειναι επισης επωφελες για την κοινωνια και το περιβαλλον.»
Νεα επιχειρηματικα μοντελα, οπως το να
παρεχεται στις μπαταριες των ηλεκτρικων οχηματων μια «δευτερη ζωη», ειναι
σημαντικα για την προοπτικη της κυκλικης επιχειρηματικης δρασης. Η χρηση των
μπαταριων σε εφαρμογες αποθηκευσης ενεργειας εξω απο τα αυτοκινητα, αποφερει
νεες ροες εσοδων και εξοικονομηση κοστους, ενω επεκτεινει τον κυκλο ζωης των
μπαταριων.
Σε συνεργασια με τους προμηθευτες και τους
συνεργατες της, η Volvo Cars
εξερευνα τις δυνατοτητες μιας «δευτερης ζωης» για τις υψηλης τασης μπαταριες
της, μεσω ευρεσης νεων εφαρμογων. Προσφατο παραδειγμα αποτελει η συνεργασια με
την BatteryLoop, μια εταιρεια του σουηδικου Stena Recycling Group που επαναχρησιμοποιει μπαταριες οι οποιες
προερχονται απο την αυτοκινητοβιομηχανια.
Η BatteryLoop και η Volvo Cars
χρησιμοποιουν τις μπαταριες απο τα ηλεκτροκινητα αυτοκινητα της Volvo
σε ενα συστημα αποθηκευσης ηλιακης ενεργειας. Απο τον Απριλιο, το συστημα θα
τροφοδοτει σταθμους φορτισης ηλεκτρικων αυτοκινητων και ηλεκτρικων ποδηλατων
στο επιχειρηματικο κεντρο της σουηδικης εταιρειας υγιεινης και υγειας Essity,
εξω απο το Γκετεμποργκ.
Σε ενα παρομοιο πιλοτικο εμπορικο project,
η Volvo Cars συνεργαζεται με την Comsys AB, σουηδικη εταιρεια καθαρης τεχνολογιας,
και τη Fortum, ευρωπαϊκη εταιρεια ενεργειας. Στοχος του
ειναι η αυξηση της ευελικτης τροφοδοσιας σε μια απο τις εγκαταστασεις
υδροηλεκτρικης ενεργειας της Fortum στη Σουηδια, με παραλληλη συνεισφορα σε
μια «δευτερη ζωη» για τις μπαταριες των ηλεκτρικων οχηματων. Μπαταριες απο plug–in
υβριδικα αυτοκινητα της Volvo θα χρησιμευσουν ως στατικες μοναδες
αποθηκευσης ενεργειας, βοηθωντας στην παροχη υπηρεσιων «γρηγορης εξισορροπησης»
για το συστημα τροφοδοσιας.
Μεσα
απο τη συμμετοχη της στα παραπανω, και σε αλλα, project,
η Volvo Cars εξερευνα το πως οι μπαταριες γερνουν οταν
επαναχρησιμοποιουνται σε εφαρμογες «δευτερης ζωης» οι οποιες ειναι πολυ
λιγοτερο επιθετικες στον κυκλο ζωης τους σε σχεση με την in–αυτοκίνητο
χρηση τους. Οι συγκεκριμενες δρασεις επιτρεπουν επισης στην εταιρεια να αντλει
περισσοτερη γνωση για την εμπορικη αξια των μπαταριων μετα τη χρηση τους στα
αυτοκινητα και να εντοπιζει πιθανες μελλοντικες πηγες εσοδων.
[ad_2]