Ένας βετεράνος και ένα SKODA, κατακτούν το Ράλι Ντακάρ

 


  To 2021 η SKODA συμπληρωνει 120 χρονια με συνεχη και εντονη παρουσια στο Motorsport! Σε ολο αυτο το διαστημα, μοντελα της, ειτε με fullαγωνιστικο μανδυα ειτε στην κατηγορια «νορμαλ», συμμετειχαν, διακριθηκαν και κατεκτησαν νικες σε καθε αγωνα, καθε επιφανεια, σε ολες τις καιρικες συνθηκες. Ενας αγωνας μονο αποτελουσε εξαιρεση και αυτο το «τελευταιο καστρο» επεσε πριν μερικες μερες. Ο Ondrej Klymciw, ενας βετερανος του μηχανοκινητου αθλητισμου, στο τιμονι ενος SKODA 130 LR, ειδε την καρο σημαια στον τερματισμο του φετινου Ραλι Ντακαρ. Ηταν η πρωτη παρουσια της SKODA στο διασημο, σκληροτραχηλο και τοσο ξεχωριστο ραλι, που για πρωτη φορα εφετος παρουσιασε την κατηγορια Dakar Classic. 

 


  Το SKODA 130 LR κατασκευαστηκε τη δεκαετια του 1980 ως εργοστασιακο αυτοκινητο για τα παγκοσμια πρωταθληματα ραλι. Αυτο το γεγονος, εξασφαλισε απο τους διοργανωτες το πρασινο φως για τη συμμετοχη του. Στο αυτοκινητο τοποθετηθηκε τροποποιημενο κιβωτιο ταχυτητων με περιορισμενο διαφορικο ολισθησης και σχεσεις καταλληλες για το Ντακαρ. Το συστημα φιλτρου αερα τροποποιηθηκε ειδικα για την περισταση – αμμος γαρ – ενω οι μηχανικοι αυξησαν την αποσταση απο το εδαφος οσο το δυνατον περισσοτερο. Ενα αλλο ζητημα ηταν πως να προετοιμασουν το αυτοκινητο για υψηλες θερμοκρασιες και τον κινδυνο υπερθερμανσης – εγκατασταθηκε ενα ξεχωριστο κυκλωμα ψυξης ενω διπλασιαστηκε η χωρητικοτητα του μπροστινου ψυγειου, με παραλληλη τοποθετηση δυο επιπλεον παροχων αερα, που ελεγχονταν απο θερμοστατη η χειροκινητα απο τον οδηγο.

 


  Το αυτοκινητο διατηρησε τον αρχικο κινητηρα του, διευρυμενο στα 1,4 λιτρα, με δυο καρμπυρατερ Weber. Τοποθετηθηκε πιο ισχυρος στροφαλοφορος αξονας ενω προτιμηθηκε λιπανση ξηρου καρτερ.

 


  Η επιλογη των ελαστικων ηταν ενα μεγαλο προβλημα. Οι μηχανικοι ηθελαν ενα οσο πιο αυθεντικο ακομα και στην οψη SKODA 130 LR, με τους γνησιους θολους του και οχι ενα τυπου buggy. Οποτε, αποφευχθηκαν τα ελαστικα μεγαλης διαμετρου και οι ειδικοι offroad τροχοι. Η επιλογη ηταν ελαστικα σχεδιασμενα για πετρινα εδαφη.

 


  Δυο εφεδρικα ελαστικα, ενα ρεζερβουαρ καυσιμου μεγεθυμενο στα 85 λιτρα, ενα ζευγαρι ραμπες για να ξεκολλα το αυτοκινητο απο την αμμο, φτυαρια και μερικα βασικα ανταλλακτικα, ηταν η προικα του SKODA 130 LR για τους ατελειωτους αμμολοφους. Βεβαια, ως αποτελεσμα, το αυτοκινητο εφτασε να ζυγιζει πανω απο εναν τονο, σε συγκριση με το βαρος του αρχικου αυτοκινητου ραλι που ηταν γυρω στα επτακοσια κιλα. 

 


  Ο Ondrej Klymciw, οδηγος του SKODA130 LR, ξεκινησε απο τους αγωνες dragster, κερδιζοντας εναν αριθμο τιτλων και δημιουργωντας αρκετα εθνικα ρεκορ που παραμενουν ακαταρριπτα μεχρι σημερα. Ακολουθησε μια επιτυχημενη καριερα στο Moto Cross, με πιο σημαντικη επιτυχια μια εβδομη θεση στο Ραλι Tuareg, το 2013. Εκανε το ντεμπουτο του στο Ραλι Ντακαρ το 2015, στις μοτοσυκλετες, καταλαμβανοντας την εικοστη θεση στη γενικη καταταξη και τη δευτερη θεση μεταξυ των συμμετεχοντων για πρωτη φορα. Βεβαια, απο το Ντακαρ ειχε αναμικτες αναμνησεις, οπως μια σπασμενη λεκανη και μια διατρηση πνευμονα μετα απο ατυχημα το 2016 και μια ενδεκατη θεση στο Ραλι Ντακαρ του 2017, μολις 37 δευτερολεπτα εξω απο την πρωτη δεκαδα. Το 2018, ενα ακομα ατυχημα με μοτοσυκλετα παλι στο Ντακαρ, ειχε ως αποτελεσμα τεσσερις θρυμματισμενους σπονδυλους, τρεις καρδιακες ανακοπες και τρεις σπασμενες αρτηριες. Για τους γιατρους, ηταν ενα θαυμα που επεζησε. Μετα απο ολα αυτα, ο Klymciw, λιγο πριν την εναρξη του εφετινου Ραλι Ντακαρ, δηλωσε οτι «η συμμετοχη με το SKODA 130 LR ηταν το καλυτερο δωρο που θα μπορουσε να ζητησει».

 


  Στα χερια του Ondrej Klymciw, το SKODA 130 LR σπρωχτηκε στα ορια του. Καποιες μερες οι διαδρομες ξεπερνουσαν τα εννιακοσια χιλιομετρα, με τον χρονο για επισκευες και συντηρηση να ειναι ελαχιστος και η κοπωση υλικων και εξαρτηματων να ειναι αναποφευκτη. Μεσα σε πολλες ατυχιες, ο Klymciw και ο συνοδηγος του σταθηκαν τελικα τυχεροι. Καποια στιγμη εσπασε το κιβωτιο ταχυτητων. Ευτυχως, συνεβη μετα τη μεση του σκελους, οποτε συμφωνα με τους κανονισμους το πληρωμα μπορουσε να επανεκκινησει την επομενη μερα. Μια καμενη φλαντζα στην κυλινδροκεφαλη απαιτησε ολη την εφευρετικοτητα του πληρωματος για την αντικατασταση της ενω το πιο αστειο συμβαν, ηταν οταν εφυγε απο τη θεση του ενας μπροστινος τροχος. Το μονο που μπορουσε να κανει το πληρωμα ηταν να περιμενει στη μεση της ερημου ενα απο τα φορτηγα υποστηριξης των αλλων πληρωματων, για να τους δανεισουν μερικα καταλληλα μπουλονια – κατι που εγινε, σε επιδειξη γνησιου αθλητικου πνευματος! 

 


  Μετα απο μια πρωτη θεση στο εκτο σκελος, τρεις τριτες θεσεις σε αντιστοιχα σκελη και δυο δευτερες στις δυο τελευταιες χρονομετρημενες διαδρομες, το SKODA 130 LR εφτασε μεσα σε πανηγυρισμους στον τερματισμο, στη Τζεντα της Σαουδικης Αραβιας, στη 19η θεση της κατηγοριας Dakar Classic. Πλεον, η παροιμιωδης αξιοπιστια της μαρκας φερει και τη σφραγιδα της επιτυχιας στο Ραλι Ντακαρ.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!