Το αγαπημενο μικρο της Nissan ενισχυει το “οπλοστασιο” του, χαρη σε τρεις μοναδικες επιλογες : Ενα ολοκαινουριο αναβαθμισμενο και αποδοτικοτερο υπερτροφοδοτουμενο βενζινοκινητηρα με “παγκοσμιως πρωτη” τεχνολογια, με το ντεμπουτο ενος αυτοματου κιβωτιου Xtronic που συνδυαζεται με τον ιδιο κινητηρα (και θα ειναι διαθεσιμο αργοτερα μεσα στο ετος), καθως και με την αφιξη μιας πιο ισχυρης εκδοσης με χαμηλοτερο υψος, αναθεωρημενη αναρτηση και πιο σπορτιφ συστημα διευθυνσης.
Καθε μια απο τις παραπανω επιλογες προσφερει βελτιωμενη αποκριση του κινητηρα, καθως και καλυτερη ποιοτητα κυλισης, σε καθε ειδους οδοστρωμα και υπο οποιεσδηποτε συνθηκες οδηγησης. Τα τρια νεα υπερτροφοδοτουμενα κινητηρια συνολα βενζινης που ειναι διαθεσιμα στο Nissan Micra (με εξαιρεση το Xtronic που θα ειναι διαθεσιμο αργοτερα μεσα στο ετος) αντιπροσωπευουν οτ,ι πιο φρεσκο σε τεχνολογια. Εχουν σχεδιαστει για να προσφερουν στους οδηγους τον καλυτερο συνδυασμο επιδοσεων και αποδοσης, διατηρωντας το κοστος λειτουργιας του οχηματος στο ελαχιστο. Προκειται για ιδιαιτερα ελκυστικες επιλογες αγορας, εναντι βασικων ανταγωνιστων στην κατηγορια B. Εκτος των νεων αυτων επιλογων, την γκαμα του Nissan Micra πλαισιωνει αφενος ο ατμοσφαιρικος κινητηρας βενζινης 1.0 λιτρου 71 PS και αφετερου ο πετρελαιοκινητηρας 1.5 λιτρων των 90 PS. Οι τιμες για τα MICRA 1.0 IG-T 100PS και DIG-T 117 PS, ξεκινουν απο τις 14.290€ και 15.890€ αντιστοιχα, ενω η εκδοση 1.0 IG-T 100PS με το νεο XTRONIC αυτοματο κιβωτιο ξεκινα απο τις 15.350€.
Οχι τυχαια, η γενικη διευθυντρια της Nissan Europe για τα μικρα αυτοκινητα, Helen Perry, λεει οτι \”με μεγαλυτερη εμφαση στην αποδοση και τις επιδοσεις, αυτα τα νεα μοντελα καθιστουν ακομα πιο ελκυστικο το Nissan Micra. Τωρα ειμαστε σε θεση να ανταποκριθουμε ακομα καλυτερα στις αναγκες της Ευρωπαιων αγοραστων της κατηγοριας\”.
Αλλα, ας δουμε με λεπτομερειες τους νεους κινητηρες του Nissan Micra:
1.0 λιτρου IG-T 100 PS, με χειροκινητο κιβωτιο
Ο ολοκαινουργιος, υπερτροφοδοτουμενος IG-T βενζινοκινητηρας του 1.0 λιτρου, αποδιδει 100 ιππους, μεσω ενος μηχανικου κιβωτιου ταχυτητων πεντε σχεσεων. Η τοποθετηση του στο Nissan MICRA, σηματοδοτει το ντεμπουτο του συγκεκριμενου κινητηρα σε οχημα της Συμμαχιας και περιλαμβανει παγκοσμιες πρωτιες σε τεχνολογιες, για κινητηριο μηχανικο συνολο βενζινης του 1.0 λιτρου. Σε πληρη συμμορφωση με τους κανονισμους Euro6d-Temp, ο νεος κινητηρας ερχεται να αντικαταστησει το βενζινοκινητο συνολο 0.9 lt των 90PS. Τα οφελη απο αυτη την αναβαθμιση εγκειται στη μεγαλυτερη (+10 PS) ισχυ, οπως και στη μεγαλυτερη ροπη (+20 Nm) σε ολο το ευρος στροφων, καθως και στις χαμηλοτερες εκπομπες CO2 (-13 εως -15 g / km, αναλογα με την εκδοση εξοπλισμου), αλλα και στην οικονομια καυσιμου (-0,6 εως -0,7 l / 100 km, αναλογα με την εκδοση εξοπλισμου), γεγονος που “μεταφραζεται” σε μειωμενο κοστος χρησης.
Συγκριτικα με τους βασικους ανταγωνιστες στην κατηγορια B-hatchback, ο νεος κινητηρας ειναι απο τους κορυφαιους.
Τα στοιχεια της αποδοσης του, ειναι τα εξης:
Η Nissan υποσχεται οτι οσοι επιλεξουν το νεο κινητηριο συνολο του 1.0 λιτρου 100 PS, θα βιωσουν μια βελτιωμενη αποκριση του κινητηρα, μεσω μιας ταχυτερης επιταχυνσης. Αυτο μπορει να γινει αντιληπτο απο την εκκινηση απο σταση, οπου το “τιναγμα” ειναι πλεον πιο ομαλο, καθως και στην επιταχυνση κατα την αλλαγη ταχυτητων. Η βελτιωση που εχει επελθει στις μετρησεις του θορυβου, των κραδασμων και στην κυλιση (NVH), οφειλεται στην ενισχυμενη ηχομονωση, προσφεροντας αξεπεραστη ησυχια στην καμπινα των επιβατων.
Το νεο χειροκινητο κιβωτιο του IG-T 100 PS 1.0 λιτρου, διαθετει μια σειρα τεχνικων βελτιωσεων σε σχεση με τη μοναδα των 0.9 λιτρων. Ο συγκεκριμενος συνδυασμος, προσφερει βελτιωμενη αποδοση κατα τη διαδικασιας της καυσης και μειωση του συνολικου βαρους, εχοντας ως συνεπεια την καλυτερη οικονομια καυσιμου και χαμηλοτερες εκπομπες CO2. Οι βελτιωσεις περιλαμβανουν:
Διαχωρισμος ψυξης : Η ροη του ψυκτικου μεσου βελτιστοποιειται μεσω δυο περασματων στην κυλινδροκεφαλη για να μεγιστοποιηθει η ενεργειακη αποδοση. Αυτο βελτιωνει τη διαχειριση της θερμοτητας και την καυση, αυξανοντας την οικονομια καυσιμου και μειωνοντας τις εκπομπες CO2.
Ηλεκτρονικοι ενεργοποιητες βαλβιδων ανακουφισης turbo : παρεχουν μια γρηγορη και ακριβη αποκριση απο το turbo, βελτιωνοντας την παροχη ισχυος.
Επιστρωση Plasma αντι χιτωνιων στους κυλινδρους : αυτη ειναι μια “παγκoσμιως πρωτη” τεχνολογια σε ενα βενζινοκινητηρα 1.0 λιτρoυ. Η συγκεκριμενη τεχνολογια αναπτυχθηκε για το supercar Nissan GT-R, ενω στη συνεχεια διατεθηκε και στον νεο βενζινοκινητηρα 1.3 λιτρων του Nissan Qashqai. Με τη μειωση της τριβης στον κυλινδρο, η επιστρωση βελτιωνει τη διαχειριση της θερμοτητας και την καυση, μειωνοντας παραλληλα το βαρος και βελτιωνοντας την οικονομια καυσιμου, αλλα και τις εκπομπες CO2.
Κυλινδροκεφαλη με ενσωματωμενη πολλαπλη εξαγωγης και πλαστικο καλυμμα: αυτος ο πιο συμπαγης σχεδιασμος παρεχει βελτιωμενη εργονομια στον κινητηρα και μειωνει τον αριθμο των αγωγων, προσφεροντας καλυτερη και ταχυτερη θερμανση του καταλυτη, με αποτελεσμα καθαροτερες εκπομπες ρυπων.
Ελαστικος βοηθητικος ιμαντας: ο ιμαντας ειναι κατασκευασμενος απο ειδικο υλικο που του επιτρεπει να περιστρεφεται χωρις εντατηρα, μειωνοντας το βαρος και την τριβη, βελτιωνοντας περαιτερω την οικονομια καυσιμου και μειωνοντας τις εκπομπες CO2.
Σφυρηλατος στροφαλοφορος αξονας απο χαλυβα: με μειωμενη διαμετρο και εξαιρετικης υφης επιφανειες για τη μειωση της τριβης, εχει ως αποτελεσμα τη βελτιωμενη οικονομια καυσιμου και τις χαμηλοτερες εκπομπες CO2.
1.0-λιτρου IG-T 100 PS Xtronic
Το Nissan Micra θα ειναι συντομα διαθεσιμο με ενα αυτοματο κιβωτιο Xtronic, για πρωτη φορα απο τοτε που κυκλοφορησε το ολοκαινουριο, πεμπτης γενιας μοντελο και θα συνεργαζεται με τον καινουργιο κινητηρα IG-T 100 PS που αναλυθηκε παραπανω.
Η διαθεση ενος αυτοματου κιβωτιου ταχυτητων ειναι ενα σημαντικο βημα στην κατευθυνση περισσοτερων επιλογων για τους υποψηφιους αγοραστες του Micra. Ειναι μια δημοφιλης επιλογη για οσους οδηγουν στην πολη και περνουν αρκετο χρονο σε κατασταση στασης / εκκινησης. Αξιζει να σημειωθει οτι το 2016, οταν η Nissan λανσαρε αυτη τη γενια του Micra, η επιλογη του αυτοματου κιβωτιου αντιπροσωπευε το 12% των πωλησεων της κατηγοριας. Το ποσοστο αυτο εκτιμαται οτι θα διπλασιαστει το 2020 και θα φθασει το 30% το 2022.
Το αυτοματο συστημα Xtronic ειναι μια προηγμενη μοναδα συνεχους μεταβαλλομενης μεταδοσης (CVT). Διαθετει τεχνολογια D-step, η οποια προσφερει μια πιο “εκλεπτυσμενη” παροχη ισχυος και εμπειρια οδηγησης για τον οδηγο, σε συγκριση με ενα συμβατικο CVT. Αυτο γινεται εμφανες, οταν πατηθει “επιθετικα” το πενταλ του γκαζιου. Επισης, η τεχνολογια D-step, προσφερει ταχυτερα downshifts (κατεβασματα) και καλυτερη οικονομια καυσιμου.
Το MICRA Xtronic ειναι το τελειο αυτοκινητο για αστικα περιβαλλοντα με πυκνη κυκλοφορια, χαρη στις εξαιρετικες οδηγικες του ικανοτητες. Η ομαλη αλλαγη ταχυτητων, καθιστα την οδηγηση πολυ ευκολη και χαλαρωτικη και ειναι ενας πραγματικα πολυτιμος συνεργατης σε συνθηκες βεβαρυμμενης κυκλοφοριας.
Μηχανικα, ο κινητηρας ειναι πανομοιοτυπος με το συνολο του IG-T 100 PS που εφοδιαζεται με το χειροκινητο κιβωτιο και διαθετει ολα τα ιδια τεχνικα πλεονεκτηματα που αναφερονται παραπανω.
Τα στοιχεια αποδοσης ειναι τα εξης:
1.0-λιτρου DIG-T 117 PS
Η νεα ναυαρχιδα στη γκαμα του Nissan MICRA, ειναι ο υπερτροφοδοτουμενος βενζινοκινητηρας 1.0 λιτρου DIG-T 117 PSl, που συνδυαζεται με ενα χειροκινητο κιβωτιο εξι ταχυτητων και με “προσανατολισμο” στις επιδοσεις.
Δεν προκειται απλα για μια βελτιωμενη και ισχυροτερη εκδοση του IG-T 100 PS, αλλα για εναν εντελως διαφορετικο κινητηρα. Εχει αναπτυχθει σε συνεργασια με τη Daimler, παραλληλα με τον βενζινοκινητηρα 1,3 λιτρων που εγινε προσφατα διαθεσιμος στο δημοφιλες crossover SUV του Nissan Qashqai.
Ακομα και μονο με τρεις κυλινδρους, ο κινητηρας DIG-T 117 PS εχει σχεδιαστει για να προσφερει οδηγηση, “προσανατολισμενη” στις επιδοσεις, διαθετοντας ροπη 180 Nm συν επιπλεον 20 Nm σε λειτουργια overboost.
Συγκρινοντας τους δυο νεους κινητηρες (των 100 PS και των 117 PS), ο τελευταιος εχει αισθητα περισσοτερη επιταχυνση, η οποια συνεχιζεται σε μεγαλυτερο ευρος στροφων. Υπαρχει προφανως περισσοτερη ισχυς, αλλα και περισσοτερη ροπη με μεγιστη αποδοση σε χαμηλοτερες στροφες (180 Nm στις 1.750 σ.α.λ. στον 117 PS, εναντι 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. στον 100 PS). Το αποτελεσμα ειναι η επιτευξη του 0-100 χλμ / ωρα σε 9,9 δευτερολεπτα για τους 117 PS, το οποιο ειναι ενα “γεματο” δευτερολεπτο γρηγοροτερα απο το συνολο των 100 PS (10,9 δευτερολεπτα).
Ωστοσο, δεν ειναι μονο ο κινητηρας που κανει τη διαφορα : το MICRA με τους 117 PS προσφερει πιο δυναμικες επιδοσεις στο δρομο, χαρη σε μια σειρα απο φυσικες αλλαγες.
Οι εκδοσεις που εξοπλιζονται με αυτον τον κινητηρα, εχουν χαμηλοτερο υψος οδηγησης (-10mm), καθως και αναθεωρημενες ρυθμισεις στην αναρτηση που “μετουσιωνουν” τα οφελη αυτης της μειωσης. Διαθετουν επισης πιο “κοφτερο” τιμονι, με την κρεμαγιερα να ειναι πιο γρηγορη και ελαφρυτερη στη χρηση, κανοντας το αυτοκινητο αισθητα πιο ευκινητο και διασκεδαστικο κατα την οδηγηση.
Σε επιπεδο εξοπλισμου, απο την εκδοση Acenta και πανω, το MICRA με τον κινητηρα DIG-T 117 PS, διαθετει μια νεα χρωμιωμενη εξατμιση, οπως και ζαντες αλουμινιου 17 ιντσων.
Τα στοιχεια αποδοσης του κινητηρα, παρουσιαζονται λεπτομερως παρακατω:
Eπιπλεον, ο νεος κινητηρας DIG-T 117 PS διαθετει μια σειρα τεχνικων καινοτομιων που του προσδιδουν “σπιρταδα”, εξασφαλιζοντας παραλληλα υψηλη οικονομια καυσιμου και χαμηλες εκπομπες CO2. Αυτες περιλαμβανουν:
Κυλινδοκεφαλη σε τριγωνικο σχημα “Δελτα”: μια πρωτη παγκοσμιως τεχνολογια σε βενζινοκινητηρα 1.0 λιτρου, αυτη η καινοτομια δημιουργει εναν πιο συμπαγη και ελαφρυ κινητηρα. Τα οφελη συναντωνται στην αυξηση του διαθεσιμου χωρου στο χωρο του κινητηρα, προσφεροντας μεγαλυτερη προστασια απο προσκρουσεις και εν γενει στην μεγαλυτερη ελευθερια στο σχεδιασμο του χωρου κατω απο το καπω.
Επιστρωση Plasma αντι χιτωνιων στους κυλινδρους : οπως και στον κινητηρα των 100 PS, αυτη ειναι μια πρωτη τεχνολογια παγκοσμιως σε βενζινοκινητηρα 1,0 λιτρου Η συγκεκριμενη τεχνολογια αναπτυχθηκε για το supercar Nissan GT-R, ενω στη συνεχεια διατεθηκε και στον νεο βενζινοκινητηρα 1,3 λιτρων του Nissan Qashqai. Με τη μειωση της τριβης στον κυλινδρο, η επιστρωση βελτιωνει τη διαχειριση της θερμοτητας και την καυση, μειωνοντας παραλληλα το βαρος και βελτιωνοντας την οικονομια καυσιμου, αλλα και τις εκπομπες CO2.
Κεντρικος ψεκασμος : οπως και στον βενζινοκινητηρα 1,3 λιτρων που ξεκινησε προσφατα να διατιθεται στο Nissan Qashqai, ο νεος κινητηρας του MICRA εχει τα μπεκ ψεκασμου τοποθετημενα στο κεντρο του θαλαμου καυσης. Δημιουργωντας ενα πιο στοχευμενο “μοτιβο” ψεκασμου του καυσιμου, εμποδιζει το καυσιμο απο το να φτασει στις βαλβιδες και το μπουζι, με αποτελεσμα την καλυτερη αποδοση εκπομπων. Η τροφοδοσια του καυσιμου γινεται απο αντλια υψηλης πιεσης που λειτουργει στα 250 bar.
Υπερσυμπιεστης με ηλεκτρικα ελεγχομενη βαλβιδα επανακυκλοφοριας του αερα (“e-waste gate”) : Αυτη η τεχνολογια, εχει ως αποτελεσμα καλυτερη αποκριση του turbo, ιδιαιτερα στις χαμηλες στροφες του κινητηρα. Επιπλεον, επιτρεπει τη βελτιστη χαρτογραφηση του κινητηρα χωρις να επηρεαζεται η οδηγηση.
Ηλεκτρονικοι ενεργοποιητες βαλβιδων ανακουφισης turbo : παρεχουν μια γρηγορη και ακριβη αποκριση απο το turbo, βελτιωνοντας την παροχη ισχυος.
Μεταβλητος χρονισμος βαλβιδων εισαγωγης και εξαγωγης : ο βελτιστοποιημενος ελεγχος μεγιστοποιει την αποδοση και μειωνει τις εκπομπες ρυπων.
Φιλτρο σωματιδιων βενζινης (GPF): υποχρεωτικο για ολους τους βενζινοκινητηρες με αμεσο ψεκασμο, το GPF εξασφαλιζει οτι τα σωματιδια που περνουν απο τα καυσαερια ειναι συμφωνα με τους κανονισμους για τις εκπομπες ρυπων.