Αυτή είναι η νέα Mercedes Benz C Class

 


  Η νεα CClass σας καλωσοριζει σε εναν νεο, πιο ψηφιακο, πιο αποδοτικο κοσμο και συγχρονως στο χωρο σας, αφου προσφερει μια ιδιαιτερα αναβαθμισμενη ζωνη ανεσης!  Σε μια εποχη που ο ολοκληρος ο κοσμος μετασχηματιζεται, η νεα CClass ειναι η πρωτη κλασικη σειρα μοντελων της MercedesBenz που εξηλεκτριζεται πληρως. Με ενσωματωμενη μιζα-δυναμο και ηλεκτρικο συστημα οχηματος 48 Volt η plugin υβριδικη τεχνολογια, διαθετει ηλεκτρικη αυτονομια περιπου 100 χιλιομετρων, μια τιμη που ειναι πρωτογνωρη για τη συγκεκριμενη κατηγορια. Επιπλεον, θετει προτυπα στον τομεα της βιωσιμοτητας. Καθως η CClass αποτελει παραδοσιακα μια απο τις σειρες μοντελων της MercedesBenz με τις υψηλοτερες πωλησεις, ο συστηματικος εξηλεκτρισμος εχει σημαντικο αντικτυπο στο αποτυπωμα ανθρακα. Εκτος αυτου ομως, εχουν γινει πολλες ακομα τεχνικες βελτιωσεις, οι οποιες περιλαμβανουν πληθος στοιχειων προαιρετικου εξοπλισμου – ενδεικτικα αναφερονται το DIGITAL LIGHT και το συστημα διευθυνσης πισω αξονα. Τα μοντελα Sedan και Estate θα κυκλοφορησουν ταυτοχρονα, θα υπαρχει δυνατοτητα παραγγελιας απο τις 30 Μαρτιου και θα εμφανιστουν στις εκθεσεις των Εξουσιοδοτημενων Διανομεων το καλοκαιρι του 2021.

 

 

Σχεδιαση: Αυτο που εμεις ονομαζουμε «αισθαντικη καθαροτητα» με μια πινελια σπορ κομψοτητας

 


  Η νεα C-Class με τις δυναμικες αναλογιες της δινει την εντυπωση οτι κινειται ακομη κι οταν ειναι σταματημενη, χαρη στον συνδυασμο κοντου μπροστινου προβολου, μακρυ μεταξονιου και πισω προβολου. Το σπορ καπο του κινητηρα με τους εντονους ογκους τονιζει την παρορμηση για κινηση. Συγκριτικα με το προηγουμενο μοντελο, που ειχε ηδη ιδιαιτερα πολυτελη διαμορφωση του εσωτερικου του, η νεα C-Class εξελισσει ακομη περισσοτερο την εννοια της συγχρονης πολυτελειας. Το εσωτερικο υιοθετει κυρια χαρακτηριστικα απο τη νεα S-Class, προσθετοντας επιπλεον μια σπορ πινελια.

 

 

Εξωτερικη σχεδιαση: προφιλ με ελκυστικα εφε φωτος

 


  Απο το πλαϊ, οι περιτεχνα σμιλευμενες επιφανειες δημιουργουν μοναδικα εφε φωτος. Οι σχεδιαστες μειωσαν τις γραμμες στο ελαχιστο, τονιζοντας τη λεγομενη γραμμη catwalk η γραμμη των ωμων. Στο μοντελο Estate, η ανοδικη γραμμη της οροφης σε συνδυασμο με το κεκλιμενο πισω παρμπριζ προσθετουν μια σπορ πινελια χωρις συμβιβασμους σε ο,τι αφορα στη χρηστικοτητα. Αλλα χαρακτηριστικα που συνεισφερουν στη σπορ, επιβλητικη εμφανιση ειναι το φαρδυ μετατροχιο και οι νεου σχεδιασμου ζαντες 17 εως 19 ιντσων.

 

  Στο μπροστινο τμημα, δεσποζει η χαρακτηριστικη επενδυση του ψυγειου της μαρκας, με το αστερι στο κεντρο του. Υπαρχουν μικρες μονο διαφορες στη σχεδιαση και τον χαρακτηρα της μασκας στην καθε γραμμη εξοπλισμου: Στο βασικο μοντελο εχουν τοποθετηθει γριλιες, στη γραμμη AVANTGARDE υπαρχουν προσθετα διακοσμητικα στοιχεια σ’ αυτες και πλαισια χρωμιου, ενω το στοιχειο που χαρακτηριζει την AMG Line στο εμπρος μερος ειναι η μασκα ψυγειου τυπου diamond

 

  Η σχεδιαση του πισω τμηματος ειναι χαρακτηριστικη ενος sedan της MercedesBenz, με τα πισω φωτα να κερδιζουν τις εντυπωσεις. Στη Sedan εκδοση, τα φωτιστικα σωματα απεκτησαν σχεδιαση δυο τμηματων για πρωτη φορα στη CClass, με τις λειτουργιες φωτισμου να μοιραζονται μεταξυ των φωτων στο πλευρικο τοιχωμα και των φωτων στο καπο του πορτ-μπαγκαζ. Η εμφανιση του πισω τμηματος ολοκληρωνεται ομορφα με διακοσμητικα στοιχεια στον πισω προφυλακτηρα που διατιθενται προαιρετικα η σε συνδυασμο με την εκαστοτε γραμμη εξοπλισμου. Η χρωματικη παλετα εχει εμπλουτιστει με τρια νεα χρωματα – spectral blue, hightech silver και opalite white.

 

 

Εσωτερικη σχεδιαση: σπορ πινελιες με εμφαση στον οδηγο

 


  Η ποιοτητα στη διαμορφωση του εσωτερικου χωρου αποτυπωνεται μεχρι την τελευταια λεπτομερεια. Το ταμπλο οργανων ειναι χωρισμενο σε δυο τμηματα: το επανω τμημα μοιαζει με φτερο και διαθετει νεους, επιπεδους στρογγυλους αεραγωγους που θυμιζουν τα αεροδυναμικα καλυμματα των κινητηρων αεροσκαφων, ενω το κατω τμημα συνισταται σε μια ενιαια επιφανεια με πολυτελη διακοσμητικα στοιχεια, η οποια εκτεινεται ομοιομορφα απο την κεντρικη κονσολα μεχρι το ταμπλο οργανων χωρις καμια παρεμβολη.  Η εμφαση στον οδηγο αναδεικνυει τη σπορ σχεδιαση: το ταμπλο οργανων και η κεντρικη οθονη εχουν μια ελαφρια κλιση εξι μοιρων προς τον οδηγο.

 

  Η θεση του οδηγου ειναι εξοπλισμενη με υψηλης αναλυσης οθονη LCD. Ειναι ανεξαρτητη και μοιαζει να αιωρειται μπροστα απο το επανω τμημα του ταμπλο. Ετσι, η οθονη του οδηγου διαφοροποιειται ξεκαθαρα απο τα παραδοσιακα κοκπιτ με τα κλασικα, στρογγυλα οργανα. Οι πελατες ανα τον κοσμο μπορουν να επιλεξουν αναμεσα σε μια εκδοση 10,25 ιντσων (26,0 cm) η 12,3 ιντσων (31,2 cm). 

 

  Η μεταβαση προς την ψηφιοποιηση αντανακλαται και στην κεντρικη οθονη αφης, η οποια επιτρεπει τον ελεγχο των λειτουργιων του αυτοκινητου και μοιαζει να αιωρειται πανω απο τη διακοσμητικη επιφανεια της κονσολας.  Οπως το ταμπλο οργανων, ετσι και η οθονη εχει ελαφρια κλιση προς τον οδηγο. Εχει διαγωνιο 9,5 ιντσων (24,1 cm) στον βασικο εξοπλισμο, ενω προαιρετικα διατιθεται μια μεγαλυτερη εκδοση 11,9 ιντσων η 30,2 cm. Ενα υψηλης ποιοτητας ενθετο χρωμιου χωριζει την κεντρικη κονσολα στο σημειο που συνανταται με το υποβραχιονιο δημιουργωντας μια τρισδιαστατη αισθηση.

 

  Τα δυο ακρα του ταμπλο οργανων πλαισιωνονται απο τη συγχρονη, εξαιρετικα λιτη σχεδιαση των επενδυσεων των θυρων. Η κεντρικη επενδυση πορτας με ενσωματωμενο υποβραχιονιο μετατρεπεται απο καθετη σε οριζοντια επιφανεια. Αντανακλωντας τη σχεδιαση της κεντρικης κονσολας, το μπροστινο τμημα αποκτα τη μορφη ενος hightech μεταλλικου στοιχειου. Μπορει να χρησιμοποιηθει ως χειρολαβη και περικλειει τα χειριστηρια των ηλεκτρικων παραθυρων. Ενα αλλο αισθητικα πρωτοποριακο χαρακτηριστικο ειναι η μοναδα χειρισμου με τα ενσωματωμενα χειριστηρια ρυθμισης για τα καθισματα και τη λαβη ανοιγματος της πορτας.

 

  Η οθονη οδηγου και η οθονη πολυμεσων προσφερουν μια ολοκληρωμενη αισθητικη εμπειρια. Η εμφανιση των οθονων μπορει να εξατομικευθει επιλεγοντας αναμεσα σε τρια στιλ ενδειξεων και τρεις τροπους λειτουργιας. Σε συνδυασμο με οποιαδηποτε γραμμη εξοπλισμου, ο βασικος εξοπλισμος της νεας CClass περιλαμβανει ατμοσφαιρικο φωτισμο με οπτικες ινες.

 

 

MBUX τελευταιας γενιας: διαισθητικος χειρισμος και δυνατοτητα εκμαθησης

 


 
Οπως η νεα SClass, ετσι και η νεα CClass ειναι εξοπλισμενη με τη δευτερη γενια του MBUX (MercedesBenz User Experience). Το εσωτερικο του αυτοκινητου εχει γινει ακομη πιο ψηφιακο και ευφυες, καθως τοσο το hardware οσο και το λογισμικο εχουν κανει αλματα προοδου. Επιπλεον, οι φωτεινες εικονες των οθονων LCD διευκολυνουν τον ελεγχο των λειτουργιων οχηματος και ανεσεων. 

 

  Η οθονη οδηγου και η οθονη πολυμεσων προσφερουν μια ολοκληρωμενη αισθητικη εμπειρια ενω οι πληροφοριες παρουσιαζονται με οργανωμενο τροπο. Η MercedesBenz ανεπτυξε μια νεα αισθητικη οσον αφορα στην οθονη για την SClass, η οποια πλεον θα αρχισει να χρησιμοποιειται συστηματικα και σε αλλα μοντελα. 

 

  Η εμφανιση των οθονων μπορει να εξατομικευθει επιλεγοντας αναμεσα σε τρια στιλ ενδειξεων (Discreet, Sporty, Classic / Διακριτικο, Σπορ, Κλασικο) και τρεις τροπους λειτουργιας (Navigation, Assistance, Service / Πλοηγηση, Υποβοηθηση, Service).

  • Στο στιλ «Classic», τον οδηγο καλωσοριζει ενα οικειο περιβαλλον οθονης. Η οθονη, με δυο κυλινδρικα οργανα με μεταβλητα περιεχομενα, παρεχει ολες τις πληροφοριες που ενδιαφερουν τον οδηγο.

  • Στο στιλ «Sporty» κυριαρχει το κοκκινο χρωμα και το κεντρικο στροφομετρο ειναι δυναμικα σχεδιασμενο.

  • Στο στιλ «Discreet», τα περιεχομενα περιοριζονται μονο στα απολυτως απαραιτητα. Επιπλεον, χαρη στον ατμοσφαιρικο φωτισμο, και οι δυο οθονες μπορουν να προβαλλουν τις ενδειξεις σε επτα χρωματικους συνδυασμους, προσφεροντας μια εντυπωσιακη χρωματικη εμπειρια στο εσωτερικο.

  Στον τροπο λειτουργιας «Assistance», η κατασταση της κυκλοφοριας προβαλλεται σε πραγματικο χρονο μαζι με σημαντικες, συμπληρωματικες πληροφοριες, ενω η πλοηγηση εμφανιζεται στο συνολο της οθονης, οπως και στην SClass, και προσφερει στον οδηγο ολοκληρωμενη καθοδηγηση στη διαδρομη. 

 

 

Hey Mercedes: η φωνητικη υποβοηθηση γινεται διαρκως εξυπνοτερη

 


 
Η φωνητικη υποβοηθηση «Hey Mercedes» γινεται πιο διαδραστικη και μπορει να μαθαινει ενεργοποιωντας τις online υπηρεσιες στην εφαρμογη Mercedes me App. Επιπλεον, ορισμενες ενεργειες μπορουν να πραγματοποιουνται ακομη και χωρις να πειτε «Hey Mercedes» για ενεργοποιηση, οπως η πραγματοποιηση μιας τηλεφωνικης κλησης. Η φωνητικη υποβοηθηση «Hey Mercedes» εξηγει επισης τις λειτουργιες του οχηματος και μπορει να βοηθησει, για παραδειγμα, στη συνδεση ενος smartphone μεσω Bluetooth η στην ευρεση ενος φαρμακειου. Ακομη, μπορει να αναγνωριζει τους επιβατες του αυτοκινητου απο τις φωνες τους.

 

 

Smart Αρχική σελίδα: κινητη νοημοσυνη για πιο ανετο χειρισμο οικιακων συσκευων εξ αποστασεως

 

  Με τη λειτουργια Smart Αρχική σελίδα του MBUX, η CClass μετατρεπεται για πολλους σε κινητο κεντρο ελεγχου του σπιτιου. Χρησιμοποιωντας τεχνολογια WLAN, αισθητηρες και ενεργοποιητες, η λειτουργια Smart Αρχική σελίδα αυξανει ολο και περισσοτερο τη νοημοσυνη και την ικανοτητα επικοινωνιας με το σπιτι, επιτρεποντας την επιτηρηση, καθως και τον ελεγχο της θερμανσης, του φωτισμου, των παντζουριων και των ηλεκτρικων συσκευων εξ αποστασεως. Ο χρηστης ενημερωνεται απο ανιχνευτες κινησης και επαφες παραθυρων για καλοδεχουμενους η ανεπιθυμητους επισκεπτες. 

 

  «Hey Mercedes, ειναι κανεις στο σπιτι μου τωρα;» «Εκανα εναν ελεγχο. Η τελευταια κινηση που ανιχνευθηκε ηταν στην κουζινα πριν απο μια ωρα.» Καπως ετσι θα γινονται στο μελλον οι συζητησεις αναμεσα στον οδηγο η τον συνοδηγο και το εξυπνο σπιτι του χρηστη μεσω της φωνητικης υποβοηθησης MBUX (MercedesBenz User Experience). Κατα την κυκλοφορια στην αγορα, η λειτουργια Smart Αρχική σελίδα του MBUX θα υποστηριζει πολλες συσκευες που προσφερονται απο σημαντικους παροχους υπηρεσιων «εξυπνου σπιτιου», καθως εχουν υπογραφει ηδη οι αντιστοιχες συμβασεις με την Bosch Smart Αρχική σελίδα και τη Samsung SmartThings, ενω θα ακολουθησουν περισσοτεροι παροχοι, οι οποιοι θα ανακοινωθουν σε μεταγενεστερο σταδιο. Απο την πρωτη στιγμη, η υποβοηθηση Hey Mercedes καταλαβαινει ερωτησεις και εντολες σε τεσσερις γλωσσες (Γερμανικα, Κινεζικα, Αγγλικα ΗΠΑ και Αγγλικα Μεγαλης Βρετανιας). Μπορειτε να απευθυνεστε σε λαμπες, πριζες, θερμοστατες, παντζουρια και κουρτινες, ανιχνευτες κινησης και επαφες θυρων η παραθυρων, καθως και σε αισθητηρες θερμοκρασιας. Ετσι, το συστημα μπορει επισης να απαντα στην παρακατω ερωτηση: «Θυμηθηκα να σβησω το καλοριφερ;» Αναλογα με την απαντηση και τους εγκατεστημενους θερμοστατες του σπιτιου, ειναι εφικτη η αλλαγη της ρυθμισης: «Ρυθμισε τη θερμοκρασια σε ολο το σπιτι στους 18 βαθμους!» Με αυτον τον τροπο, η ενσωματωση της λειτουργιας Smart Αρχική σελίδα στο συστημα MBUX συμβαλλει στη μειωση της καταναλωσης ενεργειας στο σπιτι, προσφεροντας παραλληλα περισσοτερη ανεση. 

 

 

Streaming μουσικης: επιλογη αναμεσα σε εκατομμυρια τραγουδια

 

  Με την υπηρεσια «Online μουσικη», η Mercedes-Benz ενσωματωνει πληρως τις πιο γνωστες υπηρεσιες streaming μουσικης στο συστημα infotainment MBUX. Το MBUX προσφερει προσβαση στο προσωπικο προφιλ χρηστη των συνδεδεμενων παροχων μουσικης. Ετσι, εξασφαλιζει την πληρη προσβαση των πελατων στα αγαπημενα τους τραγουδια και τις λιστες αναπαραγωγης τους, ενω παραλληλα τους δινει την ευκαιρια να ανακαλυψουν εκατομμυρια τραγουδια και επιμελημενες λιστες αναπαραγωγης. Ο χειρισμος γινεται διαισθητικα με τη φωνητικη υποβοηθηση MBUX «Hey Mercedes», τα πληκτρα ελεγχου αφης στο τιμονι η απευθειας απο την οθονη.

 

 

Αλλα πρωτοποριακα χαρακτηριστικα 

 

  Προαιρετικα διατιθεται η λειτουργια Augmented Video. Μια καμερα καταγραφει το περιβαλλον μπροστα απο το οχημα και οι εικονες που καταγραφονται εν κινησει προβαλλονται στην κεντρικη οθονη. Επιπλεον, εικονικα αντικειμενα, πληροφοριες και δεικτες προβαλλονται πανω στην εικονα βιντεο. Μεταξυ αυτων, σηματα κυκλοφοριας, βελη κατευθυνσης, συστασεις αλλαγης λωριδας και αριθμοι οδων. Ετσι, διευκολυνεται σημαντικα η πλοηγηση, ειδικα σε αστικες περιοχες.

 

  Μια εγχρωμη οθονη Headup display διατιθεται ως προαιρετικος εξοπλισμος. Ο οδηγος βλεπει μια εικονικη οθονη 9 x 3 ιντσων (περ. 23 x 8 cm) να αιωρειται πανω απο το καπο του κινητηρα σε αποσταση περιπου 4,5 μετρων.

 

  Σε εργονομικη θεση κατω απο την κεντρικη οθονη βρισκεται ενας σαρωτης δακτυλικου αποτυπωματος. Με αυτον ο χρηστης μπορει να συνδεεται στο MBUX γρηγορα, ανετα και με ασφαλεια, προστατευοντας  προσωπικες ρυθμισεις και δεδομενα οπως τα «αγαπημενα», οι προσφατοι προορισμοι, οι προβλεψεις βασει συμπεριφορας, οι καταχωρισεις του επαγγελματικου ημερολογιου η τα ηλεκτρονικα μηνυματα ενω μονο οι εξουσιοδοτημενοι χρηστες μπορουν να πραγματοποιουν πληρωμες μεσω της εφαρμογης Mercedes me.

 

 

«Overtheair» (ΟΤΑ) ενημερωσεις: τακτικη ενημερωση του λογισμικου

 


  Μολις γινει διαθεσιμη μια νεα ενημερωση απο τη MercedesBenz, εμφανιζεται ενα μηνυμα στο MBUX. Η ενημερωση λαμβανεται και εγκαθισταται στο παρασκηνιο, εως οτου ο χρηστης συμφωνησει για την ενεργοποιηση της. Ετσι, το αυτοκινητο ειναι παντα ενημερωμενο. Επιπλεον, μεσω ενημερωσεων OTA (overtheair), ειναι δυνατη η εκ των υστερων εγκατασταση λειτουργιων που δεν εχουν εφευρεθει ακομη σε αυτοκινητα που εχουν  ηδη πωληθει. Για τη μεταφορα των δεδομενων, η MercedesBenz βασιζεται στην τεχνολογια κινητης επικοινωνιας και στη μοναδα επικοινωνιας υψηλων προδιαγραφων ασφαλειας που ειναι εγκατεστημενη στο αυτοκινητο.

 

  Ενας αλλος τροπος να διασφαλιστει η παντα ενημερωμενη και κορυφαια εμπειρια του χρηστη ειναι η αγορα νεων υπηρεσιων απο το Mercedes me Store, π.χ. υπηρεσιων streaming μουσικης η του InCar Office. Επισης, μεσω του Mercedes me Store ειναι εφικτη η ανανεωση η η προσθηκη νεων online συνδρομητικων υπηρεσιων.

 

 

Συστημα μεταδοσης κινησης: συστηματικος εξηλεκτρισμος των συγχρονων τετρακυλινδρων κινητηρων

 


  Χαρη στον συστηματικο εξηλεκτρισμο και το εξυπνο downsizing των κινητηρων, η νεα C-Class θετει νεα προτυπα στον τομεα της αποδοτικοτητας. Η γκαμα κινητηρων περιλαμβανει αποκλειστικα τετρακυλινδρους κινητηρες απο την τρεχουσα οικογενεια αρθρωτων κινητηρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Αντιστοιχα, με τον εξηλεκτρισμο, η γκαμα κινητηρων διαδραματιζει σημαντικο ρολο στην ευελιξια του διεθνους δικτυου παραγωγης.

 

  Εκτος απο τον στροβιλοσυμπιεστη (turbo-charger), τοσο οι πετρελαιοκινητηρες οσο και οι βενζινοκινητηρες διαθετουν ενσωματωμενη μιζα-δυναμο (ISG) για εξυπνη υποβοηθηση στις χαμηλες στροφες κινητηρα, ως ηπιο υβριδικο συστημα δευτερης γενιας. Με αυτον τον τροπο, διασφαλιζεται η εξαιρετικη αποδοση ισχυος. Το ISG χρησιμοποιει ενα on-board ηλεκτρικο συστημα 48 Volt που προσφερει λειτουργιες οπως ελευθερη κυλιση, ενισχυση η ανακτηση ενεργειας και εξασφαλιζει σημαντικη εξοικονομηση καυσιμου. Με το συστημα αυτο η εκκινηση του κινητηρα γινεται πολυ γρηγορα και ανετα, με αποτελεσμα η λειτουργια Start/Stop να μην γινεται σχεδον καθολου αντιληπτη απο τον οδηγο, οπως και η μεταβαση απο την κυλιση με τον κινητηρα απενεργοποιημενο εως την εντονη επιταχυνση με τον κινητηρα σε λειτουργια. Στο ρελαντι, η εξυπνη αλληλεπιδραση αναμεσα στο ISG και τον κινητηρα εσωτερικης καυσης διασφαλιζει μια εξαιρετικα ομαλη λειτουργια.

 

Ο πρωτος πετρελαιοκινητηρας με ενσωματωμενη μιζα-δυναμο

 


  Στην αιχμη των μετρων βελτιωσης της αποδοτικοτητας βρισκεται ο νεος πετρελαιοκινητηρας OM 654 M με ενσωματωμενη μιζα-δυναμο δευτερης γενιας (ISG). Διαθετει μερικο on-board ηλεκτρικο συστημα 48 Volt. Η αποδοτικοτητα του κινητηρα αυξανεται με τη λειτουργια ανακτησης ενεργειας και τη δυνατοτητα «κυλισης» με απενεργοποιημενο κινητηρα. Σε συνδυασμο με τον εξηλεκτρισμο, ο οποιος περιλαμβανει τη χρηση ενος ηλεκτρικου συμπιεστη ψυκτικου υγρου για το συστημα κλιματισμου, οι σημαντικοτερες αλλαγες που εξασφαλιζουν ισχυ εως 195 kW, συν επιπλεον 15 kW απο το συστημα EQ Boost, ειναι οι εξης:

  • Ενας νεος στροφαλοφορος αξονας αυξανει τη διαδρομη του εμβολου στα 94,3 mm και τον κυβισμο στα 1992 cc (προηγουμενως: 92,3 και 1950).
  • Η πιεση ψεκασμου εχει αυξηθει στα 2700 bar (προηγουμενως 2500)
  • Ιδιαιτερα γρηγοροι χρονοι αποκρισης και ομοιομορφη αποδοση ισχυος, χαρη σε δυο υδροψυκτους στροβιλοσυμπιεστες, οι οποιοι διαθετουν μεταβλητη γεωμετρια στροβιλου.
  • Αγωγος ψυξης με πληρωση νατριου σε καθε χαλυβδινο εμβολο. Ετσι, διευκολυνεται η εκτονωση μεγιστων θερμοκρασιων στην εσοχη καυσης των εμβολων.

Οσον αφορα στη μετεπεξεργασια των καυσαεριων, αυτος ο τετρακυλινδρος πετρελαιοκινητηρας που εχει την υψηλοτερη αποδοση πηγαινει ακομη ενα βημα παραπερα. Στα εξαρτηματα περιλαμβανονται

  • καταλυτης κατακρατησης NOx κοντα στον κινητηρα για τη μειωση των οξειδιων αζωτου
  • DPF (φιλτρο σωματιδιων Diesel με ειδικη επιστρωση, επισης για τη μειωση της ποσοτητας οξειδιων αζωτου)
  • καταλυτης SCR (επιλεκτικη καταλυτικη αναγωγη με δοσομετρηση ποσοτητας ψεκασμου AdBlue®) και
  • προσθετος καταλυτης SCR στο υποδαπεδο του αυτοκινητου, με ξεχωριστη δοσομετρηση ποσοτητας ψεκασμου AdBlue®

 

 

Τετρακυλινδρος βενζινοκινητηρας επισης με ενσωματωμενη μιζα-δυναμο δευτερης γενιας

 


  Πρεμιερα στη C-Class κανει κι ο τετρακυλινδρος βενζινοκινητηρας M 254 με μιζα-δυναμο δευτερης γενιας,  προσθετη ισχυ εως και 15 kW και αυξημενη ροπη στρεψης εως 200 Nm. Η ανακτηση ενεργειας και η δυνατοτητα «κυλισης» με απενεργοποιημενο κινητηρα καθιστουν τον βενζινοκινητηρα εξαιρετικα αποδοτικο. Στον M 254, η Mercedes-Benz συνδυαζει για πρωτη φορα σε εναν κινητηρα ολες τις καινοτομιες της οικογενειας αρθρωτων κινητηρων που απαρτιζεται απο τετρακυλινδρους, καθως και εξακυλινδρους βενζινοκινητηρες και πετρελαιοκινητηρες. Μεταξυ αυτων, η επιστρωση κυλινδρων NANOSLIDE®, η διαμορφωση κυλινδρων CONICSHAPE® (διαμορφωση τρομπετας) και η τοποθετηση του συστηματος εκ των υστερων επεξεργασιας καυσαεριων ακριβως διπλα στον κινητηρα.

 

  Ενα εντελως νεο στοιχειο ειναι ο στροβιλοσυμπιεστης τμηματων με συνδεση ροης, μια εξελιξη της τεχνολογιας twin scroll για ακομη πιο αμεση αποκριση του συστηματος εξαναγκασμενης επαγωγης. Ο εντελως νεος στροβιλοσυμπιεστης τμηματων προεκυψε απο τη συνεργασια των υπευθυνων αναπτυξης στροβιλοσυμπιεστων της Mercedes-Benz και της ομαδας Mercedes-AMG Petronas Formula 1. Η μεταφορα της τεχνολογιας στη μαζικη παραγωγη θετει νεα προτυπα οσον αφορα στον συνδυασμο ισχυος και μεγιστης αποδοτικοτητας. Η ισχυς της C 300 (καταναλωση καυσιμου σε μικτο κυκλο: 7.0-6.6 l/100 km, εκπομπες CO2 σε μικτο κυκλο: 159-150 g/km)2 μπορει να αυξηθει προσωρινα εως και κατα 20 kW.

 

 

Κιβωτιο ταχυτητων: αυτοματο κιβωτιο ταχυτητων στον βασικο εξοπλισμο

 


  Το κιβωτιο ταχυτητων 9G-TRONIC εξελιχθηκε για την προσαρμογη της ενσωματωμενης μιζας-δυναμο και τοποθετειται σε ολα τα μοντελα C-Class. Ο ηλεκτροκινητηρας, το ηλεκτρονικο συστημα ισχυος και το ψυγειο κιβωτιου ταχυτητων εχουν πλεον μετακινηθει μεσα η προς το κιβωτιο ταχυτητων. Τα προηγουμενως απαραιτητα καλωδια εχουν καταργηθει, γεγονος που προσφερει πλεονεκτηματα οσον αφορα στον χωρο που χρειαζοταν για την τοποθετηση τους και το βαρος. Επιπλεον, εχει αυξηθει η αποδοτικοτητα του κιβωτιου ταχυτητων, μεταξυ αλλων, χαρη στη βελτιστοποιημενη συνεργασια με την ηλεκτρικη προσθετη αντλια λαδιου, η οποια μειωνει την ισχυ τροφοδοσιας της μηχανικης αντλιας κατα 30 τοις εκατο. Ακομη, χρησιμοποιειται μια νεα γενια του πληρως ενσωματωμενου συστηματος ελεγχου κιβωτιου ταχυτητων με πολυπυρηνο επεξεργαστη, καθως και νεα σχεδιαση και τεχνολογια συνδεσιμοτητας. Εκτος απο την αυξημενη υπολογιστικη ισχυ, ο αριθμος ηλεκτρικων διεπαφων (interfaces) εχει μειωθει δραστικα, ενω το συστημα ελεγχου κιβωτιου ταχυτητων ζυγιζει 30 τοις εκατο λιγοτερο. 

 

  Το συστημα κινησης 4MATIC των τετρακινητων μοντελων εχει εξελιχθει. Το νεο συστημα κινησης στους μπροστινους τροχους επιτρεπει τη μεταδοση υψηλοτερης ροπης με ιδανικη κατανομη των φορτιων αξονων, για δυναμικη οδηγηση. Συν τοις αλλοις, παρουσιαζει ενα σημαντικο πλεονεκτημα βαρους συγκριτικα με την προηγουμενη σειρα, συμβαλλοντας στη μειωση του CO2. Οι τεχνικοι μπορεσαν να μειωσουν και τις απωλειες τριβης στο νεο κιβωτιο διανομης, το οποιο επιπροσθετα διαθετει κλειστο κυκλωμα λαδιου και δεν απαιτει προσθετα μετρα ψυξης.

 

 

Plugin υβριδικα αυτοκινητα με ηλεκτρικη αυτονομια περιπου 100 χιλιομετρων (WLTP)

 

  Τα plug-in υβριδικα μοντελα τεταρτης γενιας θα ακολουθησουν λιγο μετα το λανσαρισμα της C-Class στην αγορα. Ο εξηλεκτρισμος κανει ενα μεγαλο αλμα προοδου, ενω χρησιμοποιει ως βαση τους ιδιους κινητηρες. Με ηλεκτρικη ισχυ 95kW/(129 hp) και αμιγως ηλεκτρικη αυτονομια περιπου 100 χιλιομετρων (WLTP), η plug-in εκδοση της C-Class λειτουργει πληρως ηλεκτρικα σε πολλες περιπτωσεις και για πολλες ημερες χωρις καθολου χρηση του κινητηρα εσωτερικης καυσης: προκειται για την υπερσυγχρονη, διλιτρη εκδοση του τετρακυλινδρου βενζινοκινητηρα M 254 με ισχυ 150 kW, ο οποιος δεν ειναι μονο πολυ αποδοτικος, αλλα και εξαιρετικα σπορ. Οι εκδοσεις με υβριδικο συστημα σε συνδυασμο με πετρελαιοκινητηρα θα ακολουθησουν αργοτερα.

 

  Το νεο συστημα υψηλης τασης ειναι πιο συμπαγες και υψηλοτερης αποδοσης, ενω ο αριθμος των διεπαφων υψηλης τασης εχει μειωθει σημαντικα. Η ενσωματωση του ηλεκτρονικου συστηματος ισχυος στο περιβλημα του κιβωτιου ταχυτητων μειωνει τον απαιτουμενο χωρο τοποθετησης και συγχρονως απλουστευει τη συναρμολογηση στο εργοστασιο παραγωγης. Η αυξηση της τασης του συστηματος συνεπαγεται επισης την αυξηση της ισχυος, χωρις να απαιτουνται μεγαλυτερες διατομες καλωδιων.

 

  Η υψηλη ενεργειακη πυκνοτητα του υβριδικου συστηματος κινησης επιτυγχανεται με τη χρηση ενος συγχρονου ηλεκτροκινητηρα μονιμης διεγερσης με εσωτερικο ροτορα. Η μεγιστη ροπη στρεψης 440 Nm του ηλεκτροκινητηρα διατιθεται απο την πρωτη στιγμη, εξασφαλιζοντας πολυ ευελικτη εκκινηση και δυναμικη οδηγηση. Η πληρης ηλεκτρικη ισχυς ειναι διαθεσιμη εως το οριο των 140 km/h.

 

  Η μπαταρια υψηλης τασης (HV) αναπτυχθηκε εσωτερικα απο τη Mercedes-Benz AG. Εντασσεται σε μια οικογενεια μπαταριων τεταρτης γενιας και αποτελει λογικη εξελιξη της προηγουμενης γενιας. Περιλαμβανει 96 κυψελες σε «διαμορφωση μαρσιπου». Με συνολικη χωρητικοτητα 25,4 kWh, η μπαταρια αυξανει την ηλεκτρικη αυτονομια στα περιπου 100 χιλιομετρα. Λογω της υψηλης ενεργειακης πυκνοτητας, η μπαταρια HV διαθετει εσωτερικο συστημα ψυξης. Συνεπως, το συστημα διαχειρισης θερμοτητας μπορει να ελεγχει τη θερμοκρασια λειτουργιας, ανεξαρτητα απο τον κλιματισμο στο εσωτερικο του αυτοκινητου. Ετσι, ειναι εφικτη η συνεχης λειτουργια σε περιοχες με υψηλες και χαμηλες θερμοκρασιες, αλλα και η ταχεια φορτιση με συνεχες ρευμα. Ο προαιρετικος φορτιστης συνεχους ρευματος 55 kW επιτρεπει την πληρη φορτιση της μπαταριας σε περιπου 30 λεπτα, ακομη και σε περιπτωση αποφορτισης. Για τη φορτιση με τριφασικο ρευμα σε wallbox συνδεδεμενο με το οικιακο δικτυο εναλλασσομενου ρευματος ειναι διαθεσιμος ενας φορτιστης 11 kW (αναλογα με την αγορα).

 

  Η τοποθετηση της μπαταριας μεσα στο αυτοκινητο προσφερει πλεονεκτηματα κατα την καθημερινη χρηση συγκριτικα με το προηγουμενο μοντελο: πλεον, δεν υπαρχει σκαλοπατι στο πορτ-μπαγκαζ και ειναι εφικτη η απροσκοπτη φορτωση. Η συγκεκριμενη βελτιωση γινεται ιδιαιτερα αισθητη στο μοντελο Estate: Το μηκος του δαπεδου χωρου αποσκευων εχει αυξηθει κατα 63 mm στα 1043 mm. Χαρη στο αυξημενο υψος του χωρου αποσκευων κατα 150 mm, που πλεον φτανει τα 732 mm, ειναι εφικτη η ανετη φορτωση μεγαλων κιβωτιων ποτων κατω απο το πτυσσομενο καλυμμα χωρου αποσκευων και το διαχωριστικο διχτυ. Συγκριτικα με το προηγουμενο μοντελο, η χωρητικοτητα του χωρου αποσκευων εχει αυξηθει κατα 45 λιτρα στα 360 λιτρα και με αναδιπλωμενα τα πισω καθισματα, το μοντελο Estate μπορει να χωρεσει ακομη και 1375 λιτρα (40 λιτρα περισσοτερο). Η αεραναρτηση και το συστημα ρυθμισης υψους αναρτησης στο πισω μερος περιλαμβανονται στον βασικο εξοπλισμο τοσο της εκδοσης Sedan οσο και της εκδοσης Estate.

 

 

Οδηγικη εμπειρια: αισθητα πιο ηλεκτρικη

 


 
Συνολικα, η οδηγικη εμπειρια ειναι αισθητα πιο «ηλεκτρικη». Δεδομενης της αυξησης της ηλεκτρικης αυτονομιας σε περιπου 100 χιλιομετρα, οι οδηγοι θα μπορουν να καλυπτουν τις περισσοτερες καθημερινες διαδρομες μονο με ηλεκτρικο ρευμα. Η λειτουργια ανακτησης ενεργειας επιτρεπει την ανακτηση της κινητικης ενεργειας στη διαρκεια της επιβραδυνσης η της οδηγησης σε κατηφορα, μια διαδικασια που πλεον εχει βελτιωθει και σε ο,τι αφορα τη συνεργασια με το υδραυλικο φρενο. Πλεον, η αποδοση της ανακτησης ενεργειας ξεπερνα τα 100 kW. Η εξυπνη στρατηγικη λειτουργιας βασει διαδρομης ενεργοποιει την ηλεκτρικη λειτουργια στα σημεια της διαδρομης στα οποια κρινει οτι ειναι πιο σκοπιμο, λαμβανοντας υποψη, για παραδειγμα, δεδομενα πλοηγησης, τοπογραφια, ορια ταχυτητας και συνθηκες κυκλοφοριας σε ολη την πορεια της προγραμματισμενης διαδρομης. Εαν ο οδηγος θελει να επηρεασει τον ρυθμο ανακτησης ενεργειας, μπορει να το κανει απευθειας σε τρεις βαθμιδες τις οποιες ελεγχει μεσω διακοπτων πισω απο το τιμονι. Η συγκεκριμενη δυνατοτητα παρεχεται σε ολα τα προγραμματα οδηγησης, εκτος απο το SPORT. Για παραδειγμα, στο προγραμμα οδηγησης D-, ο οδηγος μπορει να βιωσει την «αισθηση ενος πενταλ»: Κατα την απελευθερωση του πενταλ γκαζιου, το οχημα επιβραδυνει αμιγως ηλεκτρικα σε τετοιο σημειο που συχνα το πατημα του υδραυλικου ποδοφρενου ειναι περιττο.

 

  Η στρατηγικη λειτουργιας επικοινωνει με τους αισθητηρες των συστηματων υποβοηθησης, υποστηριζοντας αποτελεσματικα τον οδηγο σε πολλες καταστασεις οδηγησης. Για παραδειγμα, σε μεγαλες αποστασεις, σε αστικες περιοχες, το αυτοκινητο δινει προτεραιοτητα στην ηλεκτρικη οδηγηση. Δυο επιπλεον προγραμματα οδηγησης επιτρεπουν στον οδηγο να αξιοποιει τα πλεονεκτηματα του plug-in συστηματος μεταδοσης κινησης:

  • BATTERY HOLD: Η διατηρηση της καταστασης φορτισης της μπαταριας υψηλης τασης εχει προτεραιοτητα, π.χ. για τη μετεπειτα οδηγηση στο κεντρο της πολης η σε πρασινη ζωνη. Το υβριδικο συστημα μεταδοσης κινησης επιλεγει την καταλληλοτερη διαμορφωση του συστηματος κινησης, αναλογα με την κατασταση οδηγησης και τη διαδρομη.
  • ELECTRIC: Ηλεκτρικη οδηγηση εως τα 140 km/h, ρυθμιζομενη ανακτηση ενεργειας κατα το ρολαρισμα, προσαρμογη του ενεργου συστηματος υποβοηθησης αποστασης DISTRONIC για ηλεκτρικη οδηγηση, ενεργοποιηση του κινητηρα εσωτερικης καυσης μεσω σημειου πιεσης στο πενταλ γκαζιου (kickdown)

  Στη νεα C-Class, τα plug-in υβριδικα διαθετουν μια μοναδα απτικου πενταλ γκαζιου με σημειο πιεσης σε γωνια πενταλ γκαζιου 9,7°. Στο προγραμμα ELECTRIC, ενεργοποιειται αυτη η ισχυς, επιτρεποντας την αμιγως ηλεκτρικη λειτουργια του οχηματος εως και το προσθετο σημειο πιεσης. Μολις παρακαμφθει το σημειο πιεσης, εκκινει ο κινητηρας εσωτερικης καυσης που παρεχει προσθετη ισχυ. Ομοιως, η λειτουργια Power Nap του ENERGIZING COMFORT υπαρχει μονο στα plug-in υβριδικα.

 

 

Συστημα αναρτησης: ανεση και ευελιξια

 


 
Τα βασικα εξαρτηματα της νεας, δυναμικα σχεδιασμενης αναρτησης ειναι ενας νεος αξονας τεσσαρων συνδεσμων μπροστα και ενας αξονας πολλαπλων συνδεσμων, ο οποιος ειναι τοποθετημενος σε ενα βοηθητικο πλαισιο, πισω. Η νεα αναρτηση αποτελει τη βαση για κορυφαια ανεση αναρτησης, οδηγησης και θορυβου, ευελικτη οδικη συμπεριφορα και οδηγικη απολαυση. Επιπλεον, η νεα CClass διατιθεται προαιρετικα με συνεχως ρυθμιζομενη αποσβεση και σπορ αναρτηση. Η πισω αεραναρτηση περιλαμβανεται στον βασικο εξοπλισμο των plugin υβριδικων μοντελων Sedan και Estate.

 

 

Συστημα διευθυνσης πισω αξονα: περισσοτερη ευελιξια και δυναμικη

 


  Η νεα CClass ειναι ιδιαιτερα ευελικτη και σταθερη, χαρη στο προαιρετικο συστημα διευθυνσης πισω αξονα και την πιο αμεση σχεση μεταδοσης του συστηματος διευθυνσης στον μπροστινο αξονα. Η γωνια διευθυνσης στον πισω αξονα ειναι 2,5 μοιρες. Ως αποτελεσμα, ο κυκλος στροφης μειωνεται κατα 43 εκατοστα στα 10,64 μετρα.

 

  Επιπλεον, απαιτουνται λιγοτερες στροφες του τιμονιου απο τερμα σε τερμα. Με το συστημα διευθυνσης πισω αξονα και αναλογα με το συστημα κινησης, απαιτουνται 2,1 αντι για 2,35 περιστροφες (συστημα κινησης στους πισω τροχους με συστημα διευθυνσης ανεσεων) η 2,3 περιστροφες (εκδοσεις 4MATIC με συστημα διευθυνσης ανεσεων).

 

  Σε ταχυτητες κατω απο 60 km/h, οι πισω τροχοι στρεφονται προς την αντιθετη κατευθυνση απο τους μπροστινους τροχους και εως και 2,5° αντιθετα προς τη γωνια μπροστινου αξονα κατα τη σταθμευση. Ετσι, αναλογα με την περιπτωση, το μεταξονιο ουσιαστικα μικραινει και το αυτοκινητο γινεται πιο ευκινητο και ευελικτο. Σε ταχυτητες πανω απο 60 km/h, οι πισω τροχοι στρεφονται εως και 2,5° προς την ιδια κατευθυνση με τους μπροστινους τροχους. Η ουσιαστικη αυξηση του μεταξονιου προσφερει αισθητα πλεονεκτηματα, οπως η βελτιωμενη ευσταθεια και ασφαλεια σε υψηλες ταχυτητες, κατα τη γρηγορη αλλαγη λωριδας η σε περιπτωση αιφνιδιου ελιγμου αποφυγης.

 

  Επιπλεον, απαιτουνται πολυ λιγοτερες κινησεις του τιμονιου στη διαρκεια δυναμικων ελιγμων, π.χ. κατα την οδηγηση σε επαρχιακους δρομους ενω το αυτοκινητο αποκρινεται με πιο σπορτιφ τροπο στους χειρισμους διευθυνσης. Αυτο υποστηριζεται απο την ενσωματωμενη λειτουργια δυναμικου ελεγχου του ESP

 

 

Συστηματα υποβοηθησης οδηγησης: ξεγνοιασια και υποστηριξη σε επικινδυνες καταστασεις

 


  Συγκριτικα με την προηγουμενη σειρα C-Class, η τελευταια γενια του πακετου υποβοηθησης οδηγησης διαθετει προσθετες και προηγμενες λειτουργιες, οι οποιες ξεκουραζουν τον οδηγο σε καθημερινες καταστασεις, φροντιζοντας για πιο ανετη και ασφαλη οδηγηση. Οταν προκυπτει κινδυνος, τα συστηματα υποβοηθησης μπορουν να αντιδρουν σε επικειμενες συγκρουσεις αναλογα με τις απαιτησεις. Η αρχη λειτουργιας των συστηματων απεικονιζεται στην οθονη οδηγου με μια νεα φιλοσοφια ενδειξεων. 

 

Εξελιξη των συστηματων υποβοηθησης: τρια παραδειγματα

  • Σε αυτοκινητοδρομους, επαρχιακους δρομους η στην πολη, το ενεργο συστημα υποβοηθησης αποστασης (Active Distance Assist DISTRONIC) μπορει να διατηρει αυτοματα μια προκαθορισμενη αποσταση απο τα μπροστινα οχηματα. Μια νεα λειτουργια ειναι η αντιδραση του συστηματος σε οχηματα που ειναι σταματημενα πανω στον δρομο σε ταχυτητες εως 100 km/h (προηγουμενως: 60 km/h).
  • Το ενεργο συστημα υποβοηθησης διευθυνσης (Active Steering Assist) βοηθαει τον οδηγο να παραμεινει στη λωριδα σε ταχυτητες εως 210 km/h. Στις νεες λειτουργιες περιλαμβανεται η προσθετη αναγνωριση λωριδας με την καμερα 360°, η δημιουργια λωριδας εκτακτης αναγκης ειδικα σε χαμηλες ταχυτητες, η αισθητα βελτιωμενη διαθεσιμοτητα και αποδοση σε στροφες επαρχιακων δρομων και το βελτιωμενο κεντραρισμα στη λωριδα κατα την οδηγηση σε αυτοκινητοδρομους.
  • Εκτος απο πινακιδες οριων ταχυτητας, το συστημα υποβοηθησης σηματων κυκλοφοριας (Traffic Sign Assist) αναγνωριζει σηματα σε γερανογεφυρες και οδικα εργα. Μεσω της αξιολογησης ολων των αισθητηρων του οχηματος, αναγνωριζονται ακομη και οδηγιες για συγκεκριμενες συνθηκες (π.χ. «σε βρεγμενο οδοστρωμα»). Νεες ειναι οι λειτουργιες προειδοποιησης πινακιδας στοπ και κοκκινου φωτεινου σηματοδοτη (περιλαμβανονται στο πακετο υποβοηθησης οδηγησης).

 

 

Εξυπνα συστηματα σταθμευσης υποστηριζουν τον οδηγο κατα τους ελιγμους

 

  Χαρη στους βελτιωμενους αισθητηρες περιβαλλοντος, τα συστηματα σταθμευσης υποστηριζουν ακομη καλυτερα τον οδηγο κατα τους ελιγμους με χαμηλη ταχυτητα. Λογω της ενσωματωσης στο MBUX, ο χειρισμος ειναι πιο γρηγορος και πιο διαισθητικος. Το προαιρετικο συστημα διευθυνσης πισω αξονα ειναι ενσωματωμενο στα συστηματα υποβοηθησης σταθμευσης και ο υπολογισμος των τροχιων εχει προσαρμοστει αντιστοιχα. Επιπλεον, διατιθενται λειτουργιες πεδησης εκτακτης αναγκης για την προστασια των αλλων χρηστων του δρομου.

 

  Εκτος απο τη σταθεροποιηση του συνδυασμου οχηματος και ρυμουλκουμενου κατα την οπισθοπορεια, το προαιρετικο συστημα υποστηριξης ελιγμων ρυμουλκουμενου για το μοντελο Estate μπορει πλεον, για πρωτη φορα, να διαχειριζεται ελιγμους εως 90°. 

 

 

Ασφαλεια σε περιπτωση συγκρουσης: πληροι τις απαιτησεις σε παγκοσμιο επιπεδο

 


  Η C-Class, η οποια σημερα ειναι διαθεσιμη σε περισσοτερες απο 100 χωρες, ειναι απο τα λιγα μοντελα που προσφερονται σε τοσο πολλες αγορες. Γι’ αυτο, κατα τη διαδικασια εξελιξης του μοντελου εξεταζονται περιπου 1000 παραλλαγες, μεταξυ αυτων ολες οι εκδοσεις κινητηρων και αμαξωματων, αριστεροτιμονα και δεξιοτιμονα μοντελα, υβριδικες εκδοσεις η μοντελα 4-MATIC ωστε να πληρουν τις ιδιες απαιτησεις. Επιπλεον, για τη συμμορφωση με συγκεκριμενα κριτηρια αξιολογησης, διατιθενται στοιχεια προαιρετικου εξοπλισμου – για παραδειγμα, τα αυτοκινητα που προοριζονται για την Ευρωπη εξοπλιζονται με κεντρικο αεροσακο. Αυτος παρεμβαλλεται αναμεσα στα καθισματα του οδηγου και του συνοδηγου στη διαρκεια μιας σφοδρης πλευρικης συγκρουσης, μειωνοντας ετσι τον κινδυνο να ερθουν σε επαφη τα κεφαλια τους. Ο κεντρικος αεροσακος ειναι ενσωματωμενος στην πλατη του καθισματος οδηγου, στο κεντρο του αυτοκινητου.

 

  Σε συνδυασμο με τα γνωστα συστηματα προστασιας PRESAFE® για μετωπικες και οπισθιες συγκρουσεις, το συστημα PRESAFE® Impulse Side (διατιθεται σε συνδυασμο με το πακετο υποβοηθησης οδηγησης Plus) δημιουργει μια εικονικη ζωνη ελεγχομενης παραμορφωσης που εκτεινεται γυρω απο το οχημα. Καθως η ζωνη ελεγχομενης παραμορφωσης ειναι περιορισμενη σε περιπτωση πλευρικης συγκρουσης, το PRESAFE® Impulse Side μπορει να απομακρυνει (αναλογα με τον επιλεγμενο εξοπλισμο) τον οδηγο η τον συνοδηγο απο τη ζωνη υψηλου κινδυνου, μολις το συστημα ανιχνευσει οτι επικειται αμεσα πλευρικη συγκρουση. Για τον σκοπο αυτο, οι εσωτερικοι αεροθαλαμοι στα πλευρικα μαξιλαρια της πλατης του μπροστινου καθισματος φουσκωνουν μεσα σε κλασματα του δευτερολεπτου.

 

  Συνολικα, η φιλοσοφια ασφαλειας της CClass βασιζεται σε ενα εξυπνα σχεδιασμενο αμαξωμα με ιδιαιτερα ακαμπτο κλωβο επιβατων και στοιχεια αποσβεσης συγκρουσης που παραμορφωνονται με συγκεκριμενο τροπο, λειτουργωντας σε συνδυασμο με τις ζωνες ασφαλειας και τα συστηματα αεροσακων. Για την προστασια των επιβατων οπως προσταζουν οι συνθηκες σε περιπτωση ατυχηματος, μπορουν να ενεργοποιηθουν συστηματα οπως οι εντατηρες ζωνων ασφαλειας και οι αεροσακοι. Με τη βοηθεια πολλων ψηφιακων προσομοιωσεων, η δομη του οχηματος διαμορφωθηκε ετσι, ωστε να διασφαλιζει ιδιαιτερα αποτελεσματικη προστασια των επιβατων σε περιπτωση συγκρουσης. Σε ολες τις πτυχες της διαμορφωσης του οχηματος που παιζουν ρολο σε περιπτωση ατυχηματος, πραγματοποιηθηκαν εντατικες εσωτερικες δοκιμες, ενω τα κριτηρια των δοκιμων αυτων βασιστηκαν στα ευρηματα απο ρεαλιστικα σεναρια ατυχηματος.

 

 

DIGITAL LIGHT: εξαιρετικη αποδοση με προαιρετικη λειτουργια προβολης

 


 
Η νεα C-Class διαθετει προβολεις LED High Performance στον βασικο της εξοπλισμο. Προαιρετικα στους στανταρ προβολεις  LED High Performance, διατιθεται το συστημα DIGITAL LIGHT, το οποιο ειναι γνωστο απο τη νεα SClass. Το συστημα κανει ασφαλεστερη την οδηγηση, προβαλλοντας βοηθητικες γραμμες, συμβολα και κινουμενες εικονες πανω στο οδοστρωμα, μπροστα απο το αυτοκινητο. Για παραδειγμα, εαν το αυτοκινητο συναντησει οδικα εργα, το DIGITAL LIGHT προβαλλει δυο βοηθητικες γραμμες που οριοθετουν κατα προσεγγιση το πλατος του οχηματος. Ετσι, καθοδηγει τον οδηγο ακομη καλυτερα στον στενεμενο δρομο. Επιπλεον:

  • Η εξυπνη τεχνολογια επισημαινει πεζους στην περιοχη κινδυνου με μια λειτουργια προβολεα και διευκρινιζει τη θεση τους μεσω της προβολης σημειων κατευθυνσης.
  • Κατα την οδηγηση αντιθετα προς την κατευθυνση του δρομου σε εισοδους/εξοδους αυτοκινητοδρομων η σε μονοδρομους, εμφανιζεται ενα προειδοποιητικο συμβολο.
  • Το ιδιο προειδοποιητικο συμβολο εμφανιζεται και πριν απο κοκκινους φωτεινους σηματοδοτες η πινακιδες στοπ.

 

  Το συστημα DIGITAL LIGHT διαθετει μια μοναδα φωτων με τρια εξαιρετικα δυνατα LED σε καθε προβολεα, το φως του οποιου διαθλαται και κατευθυνεται απο 1,3 εκατομμυρια μικρο-κατοπτρα. Ετσι, η αναλυση υπερβαινει τα 2,6 εκατομμυρια pixel ανα οχημα. 

 

  Με τοση δυναμικη και ακριβεια, αυτο το εξυπνο συστημα προσφερει ουσιαστικα αμετρητες δυνατοτητες για κατανομη του φωτος υψηλης αναλυσης, που προσαρμοζεται ιδανικα στις συνθηκες του περιβαλλοντος. Ωστοσο, καθοριστικος παραγοντας δεν ειναι μονο η τεχνολογια του προβολεα, αλλα κυριως η ψηφιακη νοημοσυνη στην οποια αυτη βασιζεται. Οι καμερες του οχηματος και τα συστηματα των αισθητηρων ανιχνευουν αλλους χρηστες του δρομου, ενω οι υπολογιστες υψηλης αποδοσης αξιολογουν τα δεδομενα, καθως και τους ψηφιακους χαρτες πλοηγησης σε χιλιοστα του δευτερολεπτου και δινουν εντολες στους προβολεις για βελτιστη προσαρμογη της κατανομης του φωτος σε ολες τις συνθηκες. Ως αποτελεσμα, ο οδηγος απολαμβανει τελεια ορατοτητα χωρις να ενοχλουνται οι χρηστες του δρομου, καθως και καινοτομες λειτουργιες με προσθετη ασφαλεια. Το συστημα DIGITAL LIGHT δεν επιδιωκει να καταρριψει καποιο παγκοσμιο ρεκορ οσον αφορα στον φωτισμο, αλλα κυριως να προσφερει αριστη ορατοτητα και μεγιστη ενταση φωτισμου χωρις θαμπωμα, ανεξαρτητως συνθηκων. Οι καινοτομες λειτουργιες για την υποστηριξη του οδηγου και την επικοινωνια με αλλους χρηστες του δρομου βελτιωνουν σημαντικα την ασφαλεια κατα τη νυχτερινη οδηγηση.

 

 

Εξοπλισμος ανεσεων: βελτιωσεις και πολλες λεπτομερειες

 

  Η προαιρετικη λειτουργια μασαζ των μπροστινων καθισματων εχει επεκταθει, προκειμενου να καλυπτει ολη την περιοχη της πλατης: οκτω θαλαμοι στην πλατη του καθισματος προσφερουν ενισχυμενη, μυοχαλαρωτικη δραση. Το καθισμα του οδηγου διαθετει επισης λειτουργια μασαζ δονησης, χαρη στην τοποθετηση τεσσαρων μοτερ στην εδρα του καθισματος. Η θερμανση καθισματος στον χωρο πισω επιβατων διατιθεται για πρωτη φορα στα μοντελα Sedan και Estate.

 

  Με το πατημα ενος κουμπιου η δινοντας μια φωνητικη εντολη, η ολιστικη προσεγγιση «Fit & Healthy» του συστηματος ENERGIZING Comfort προσφερει την εμπειρια των διαφορων συστηματων ανεσης της SClass με λειτουργιες που ομαδοποιουνται. Ταυτοχρονα, το συστημα δημιουργει αντιστοιχη ατμοσφαιρα στον εσωτερικο χωρο, π.χ. αναζωογονητικη σε περιπτωση κουρασης η χαλαρωτικη εαν το επιπεδο stress ειναι υψηλο. Το ENERGIZING COACH προτεινει μαλιστα το καταλληλο προγραμμα τονωτικης ασκησης η ευεξιας με βαση τα δεδομενα του οχηματος η της διαδρομης. O ευφυης αλγοριθμος συνυπολογιζει επισης πληροφοριες σχετικα με την ποιοτητα υπνου και το επιπεδο αγχους εαν ο οδηγος διαθετει μια συμβατη wearable συσκευη. Στα plugin υβριδικα μοντελα, προσφερει το προγραμμα «Ισχύς Nap», το οποιο ειναι χρησιμο π.χ. στη διαρκεια μιας στασης σε εναν σταθμο εξυπηρετησης η για τη φορτιση της μπαταριας. Το προγραμμα το οποιο περιλαμβανει τρια σταδια – λιγο πριν τον υπνο, υπνος, αφυπνιση – αυξανει τις επιδοσεις και χαριζει ενεργεια.

 

  Το πακετο AIRBALANCE φροντιζει για εξατομικευμενο αρωματισμο του εσωτερικου χωρου, αναλογα με τις προτιμησεις και τη διαθεση. Επιπλεον, με τον αναζωογονητικο ιονισμο και το φιλτραρισμα του εξωτερικου και εσωτερικου αερα, συμβαλλει στη βελτιωση της ποιοτητας αερα και εντεινει την αισθηση ευεξιας.

 

 

Διαστασεις και πρακτικα χαρακτηριστικα: περισσοτερος χωρος μπροστα και πισω 

 


  Με μηκος 4751 mm και πλατος 1820 mm, τα μοντελα Sedan και Estate ειναι αισθητα πιο μεγαλα απο τις προηγουμενες εκδοσεις. Το μεταξονιο εχει αυξηθει κατα 25 mm στα 2865 mm. Απο τις αυξημενες εξωτερικες διαστασεις επωφελουνται τοσο οι μπροστινοι οσο κι οι πισω επιβατες.

 

  Ο συντελεστης αεροδυναμικης των προηγουμενων μοντελων (Sedan: Cd 0,24, Estate: Cd 0,27) εχει διατηρηθει παρα τις μεγαλυτερες εξωτερικες διαστασεις.

 

  Ο χωρος αποσκευων του μοντελου Estate ειναι κατα 30 λιτρα μεγαλυτερος απο πριν, με χωρητικοτητα 490 εως 1510 λιτρων. Αλλες πρακτικες βελτιωσεις: Το υψος του χωρου φορτωσης κατω απο το πτυσσομενο καλυμμα, καθως και το μηκος του χωρου φορτωσης, εχουν αυξηθει σε συγκριση με το προηγουμενο μοντελο. Το κατωφλι του χωρου φορτωσης ειναι ελαφρως χαμηλοτερο.

 

  Η πλατη πισω καθισματων του μοντελου Estate διαιρειται σε αναλογια 40:20:40. Ο χειρισμος γινεται με δυο πληκτρα αριστερα και δεξια στο επανω μερος της πλατης. Με το προαιρετικο πακετο ανεσης χωρου φορτωσης, η λειτουργια αναδιπλωσης μπορει να γινει ηλεκτρικα. Ο χειρισμος της λειτουργιας πραγματοποιειται με διακοπτες στο αριστερο και δεξι πλευρικο τοιχωμα του χωρου φορτωσης.

 

  Στον βασικο εξοπλισμο του μοντελου Estate περιλαμβανεται το πισω καπο EASYPACK. Το πισω καπο ανοιγει και κλεινει ανετα με το πατημα ενος κουμπιου: με το κουμπι στο κλειδι διακοπτη μιζας, τον διακοπτη στην πορτα οδηγου η τη λαβη απασφαλισης στο καπο. Για ακομη περισσοτερη ανεση χειρισμου, το πτυσσομενο καλυμμα χωρου φορτωσης και το διαχωριστικο διχτυ διαθετουν, για πρωτη φορα, σχεδιαση δυο τμηματων. Καθενα απο αυτα διαθετει ξεχωριστη κυλινδρικη κασετα, ωστε να διευκολυνεται ο χειρισμος εξαιτιας του μικροτερου βαρους τους.

 

 

Ιστορια επιτυχιας: το πιο ευπωλητο μοντελο εδω και πολλα χρονια

 


  Η CClass ειναι το μοντελο της MercedesBenz με τις μεγαλυτερες πωλησεις την τελευταια δεκαετια. Απο την κυκλοφορια της τρεχουσας γενιας, το 2014, εχουν πωληθει πανω απο 2,5 εκατομμυρια οχηματα Sedan και Estate. Η Κινα ειναι η μεγαλυτερη αγορα για τη CClass Sedan απο το 2016, ενω τα τελευταια δεκα χρονια οι ΗΠΑ, η Γερμανια και η Μεγαλη Βρετανια αποτελουν τις μεγαλυτερες αγορες για τις CClass Sedan και Estate. Το 2020, CClass Sedan και Estate παραδοθηκαν σε πελατες σε περισσοτερες απο 100 αγορες ανα την υφηλιο. Δυο στα τρια αυτοκινητα CClass που πωλουνται στη Γερμανια ειναι εκδοσης Estate.

 

  Η ιστορια επιτυχιας της CClass ξεκινησε το 1982, οταν κυκλοφορησε το μοντελο μεσαιου μεγεθους MercedesBenz 190. Καθως εκεινη την εποχη ηταν το μικροτερο αυτοκινητο της γκαμας της MercedesBenz, συντομα απεκτησε το παρατσουκλι «Baby Benz». Η MercedesBenz αφησε επανειλημμενα το στιγμα της οχι μονο με τους κινητηρες εσωτερικης καυσης, οπως η σπορ εκδοση 190 E 2.5-16 Evolution με τετραβαλβιδο κινητηρα, αλλα και με τα εναλλακτικα συστηματα μεταδοσης κινησης: Για παραδειγμα, το μοντελο 190 E Elektro, ενα πειραματικο, πρωτοτυπο αυτοκινητο βασισμενο στη σειρα 201, παρουσιαστηκε στο περιπτερο Innovation Market της εκθεσης του Ανοβερου το 1990 και στο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης το 1991. Οι πισω τροχοι κινουνταν απο δυο ηλεκτροκινητηρες, ισχυος 16 kW (21 hp) ο καθενας, που διεγειρονταν απο μονιμους μαγνητες και τροφοδοτουνταν απο μπαταριες χλωριουχου νατριου/νικελιου.

 

  Το πρωτο αυτοκινητο με την ονομασια CClass παρουσιαστηκε τον Μαϊο του 1993. Συνολικα, απο το 1982, εχουν παραδοθει σε πελατες πανω απο 10,5 εκατομμυρια αυτοκινητα MercedesBenz αυτης της κατηγοριας. Για πολλους πελατες, η CClass ειναι το μοντελο για την εισοδο στην κατηγορια των premium αυτοκινητων. Στην Κινα και τη Νοτια Κορεα, η CClass Sedan αποτελει το πρωτο αυτοκινητο premium μαρκας για το 50 περιπου τοις εκατο των αγοραστων. Σε πολλες αγορες, η CClass Sedan προσελκυει υψηλο ποσοστο γυναικων. Το ποσοστο των γυναικων ειναι ιδιαιτερα υψηλο στις ΗΠΑ και τη Νοτια Κορεα, οπου σχεδον μια στις δυο CClass Sedan αγοραζεται απο γυναικες.

 

  Οταν πρωτοεμφανιστηκε το μοντελο, η Mercedes-Benz εφερε την επανασταση οχι μονο με τη μηχανολογια του αυτοκινητου, αλλα και με τη μεγαλυτερη ποικιλια αμαξωματων. Η εκδοση Estate, την οποια η εταιρεια παρουσιασε το 1996, ηταν το πρωτο σπορ στεϊσον-βαγκον μεσαιου μεγεθους. Οταν η Mercedes-Benz κυκλοφορησε την επομενη κατασκευαστικη σειρα C-Class το 2000, συμπεριελαβε τη σπορ coupé – μια εντελως νεα παραλλαγη αμαξωματος. Η κυκλοφορια της τεταρτης γενιας C-Class στην αγορα το 2007 επισης συνοδευτηκε απο την παρουσιαση ενος νεου στοιχειου σχεδιασης. Για πρωτη φορα, η σχεδιαση μπροστινου τμηματος ενος sedan της Mercedes-Benz διεφερε αναλογα με τη γραμμη σχεδιασης και εξοπλισμου. Ενω η γραμμη σχεδιασης και εξοπλισμου ELEGANCE περιλαμβανε το τριακτινο αστερι στο κλασικο σημειο στο καπο του κινητηρα, στην πιο σπορ γραμμη σχεδιασης και εξοπλισμου AVANTGARDE το αστερι ηταν τοποθετημενο στο κεντρο της επενδυσης του ψυγειου.

 

 

Παραγωγη: παγκοσμιο δικτυο με ψηφιακες προηγμενες τεχνολογιες

 


  Η νεα C-Class θα κατασκευαζεται στα εργοστασια της Mercedes-Benz Cars στη Βρεμη (Γερμανια), στο Πεκινο (Κινα) και το Ανατολικο Λονδινο (Νοτια Αφρικη). Το εργοστασιο στη Βρεμη με περισσοτερους απο 12.000 εργαζομενους, ειναι το βασικο εργοστασιο παραγωγης για τη συγκεκριμενη κατασκευαστικη σειρα στο διεθνες δικτυο παραγωγης της C-Class και μαλιστα προσφερει μεταξυ αλλων ψηφιακη εκπαιδευση για τα υπολοιπα εργοστασια. Με αυτον τον τροπο, η νεα C-Class θα ενταχθει στην παγκοσμια μαζικη παραγωγη με μεγαλη ευελιξια. Η πολυ καλη και στενη συνεργασια μεταξυ των εργαζομενων του παγκοσμιου δικτυου παραγωγης της C-Class, η οποια υποστηριζεται και απο ψηφιακα μεσα, θα επιτρεψει την ομαλη εναρξη της παραγωγης σε ολα τα εργοστασια παγκοσμιως. 

 

  Χαρη στη μεγαλη ευελιξια που εξασφαλιζει το παγκοσμιο δικτυο παραγωγης της Mercedes-Benz Cars, η εταιρεια ειναι καλα προετοιμασμενη ακομα και για περιοδους ασταθειας. Σημαντικο παραγοντα επιτυχιας αποτελουν οι νεες τεχνολογιες που ενσωματωνονται στην παραγωγη. Ενα παραδειγμα της εξυπνης παραγωγης στη Βρεμη ειναι η ψηφιακη διαχειριση της μοναδας παραγωγης, η οποια επιτρεπει την παρακολουθηση των δεδομενων παραγωγης σε πραγματικο χρονο. Το συστημα QUALITY LIVE επιτρεπει στους εργαζομενους να ελεγχουν την ποιοτητα καθε οχηματος σε πραγματικο χρονο. Το QUALITY LIVE καθως και η ψηφιακη διαχειριση μοναδας παραγωγης εντασσονται στο ψηφιακο οικοσυστημα MO360 της Mercedes-Benz Cars. 

 

  Τελος, απο το 2022 ολα τα εργοστασια της Mercedes-Benz Cars και της Mercedes-Benz Vans θα παραγουν με ουδετερο αποτυπωμα ανθρακα. Ηδη, πολλα εργοστασια της Mercedes-Benz, συμπεριλαμβανομενου του εργοστασιου στη Βρεμη, τροφοδοτουνται με ηλεκτρικη ισχυ απο ανανεωσιμες πηγες ενεργειας.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!