Η Hyundai Motor αποκαλυψε στις 2 Μαρτιου 2021 τη σχεδιαση του Hyundai BΑΥΟΝ. Προκειται για ενα ολοκαινουριο μικρομεσαιο SUV σχεδιασμενο ειδικα για την Ευρωπη.
Το ολοκαινουριο BΑΥΟΝ αποτελει το νεοτερο και πιο μικρο μελος της δημοφιλους οικογενειας των SUV της Hyundai. Διαθετει συμπαγεις εξωτερικες διαστασεις και ευρυχωρο εσωτερικο.
Μια μεγαλη λιστα εξυπνων, hi–tech συστηματων ασφαλειας και συνδεσιμοτητας, κανουν το Νεο BΑΥΟΝ να ξεχωριζει στην κατηγορια του. Τεχνολογιες αιχμης σε ασφαλεια και συνδεσιμοτητα εκδημοκρατιζονται και γινονται προσιτες σε ολους.
Η ονομασια του Νεου BΑΥΟΝ ειναι εμπνευσμενη απο την ομορφη πολη Bayonne, την πρωτευουσα της Γαλλικης Χωρας των Βασκων που αποτελει εναν απο τους πιο ομορφους προορισμους στα νοτιοδυτικα της Γαλλιας. Καθως το Νεο ΒΑΥΟΝ εχει σχεδιαστει για να ανταποκρινεται στις απαιτησεις της ευρωπαϊκης αγορας, η εταιρεια αποφασισε να δωσει ευρωπαϊκο ονομα στο μοντελο.
Με το Νεο BΑΥΟΝ, η Hyundai συμπληρωνει την παρουσιαση επτα νεων μοντελων σε μολις 12 μηνες, προσμετρωντας ολους τους τυπους αμαξωματων και κινητηρων καθιστωντας το 2020 ενα ετος ρεκορ για την διευρυνση και την ανανεωση της γκαμας της.
Μια αιχμηρη και εκλεπτυσμενη σχεδιαση
Το Νεο BΑΥΟΝ αποτελει την τελευταια σχεδιαστικη προσεγγιση της SUV γκαμας της Hyundai και χαρη στις εντυπωσιακες αναλογιες και τα αιχμηρα σχεδιαστικα χαρακτηριστικα του ειναι εντυπωσιακο και ξεχωριστο με την πρωτη ματια. Ενσωματωνει τη σχεδιαστικη φιλοσοφια Sensuous Sportiness της Hyundai, συνδυαζοντας την αρμονια μεταξυ των αναλογιων, της σχεδιασης, του στυλ και της τεχνολογιας.
Η μεγαλη εμπρος μασκα ανοιγει στο κατω μερος της, δημιουργωντας μια ιδιαιτερως επιβλητικη εικονα. Τα κυρια φωτιστικα σωματα που αποτελουνται απο τρια στοιχεια σε συνδυασμο με τις εισαγωγες αερα δημιουργουν μια μοναδικη σχεδιαση και εμφανιση. Η οριζοντια εισαγωγη αερα και τα DRL δινουν εμφαση στο πλατος, ενω η προστατευτικη ποδια προσδιοριζει την SUV ταυτοτητα του μοντελου.
Στα πλαϊνα του Νεου BAYON οι δυναμικες γραμμες εξασφαλιζουν αιχμηρη εμφανιση, ενω η κολωνα C που εχει σχημα βελους αποτελει ενα δυναμικο και ιδιαιτερο χαρακτηριστικο που σε συνδυασμο με τα ιδιαιτερα φτερα προσδιδουν μοναδικο χαρακτηρα στο αυτοκινητο.
Τα πισω φωτιστικα σωματα σε σχημα βελους υπογραμμιζουν τη δυναμικη του αμαξωματος. Η μεταξυ τους αποσταση δημιουργει μια ευρυτερη αισθηση, ενω η λεπτη οριζοντια γραμμη που συνδεει τα πισω φωτα τονιζει περαιτερω το πλατος του και ενωνει αμεσα το πισω μερος με το προφιλ του αυτοκινητου. Οι γωνιες πανω απο τους πισω θολους προσθετουν ογκο, τονιζοντας την δυναμικη εμφανιση του αυτοκινητου. Τα ισχυρα σχεδιαστικα στοιχεια στο πισω μερος του αυτοκινητου και το μεγαλο παρμπριζ δημιουργουν ενα μοναδικο και μοντερνο σχεδιασμο που ολοκληρωνεται με τα φουλ LED φωτα και τα φλας του αυτοκινητου.
Το Νεο BAYON διατιθεται με ατσαλινες ζαντες 15 ιντσων η ζαντες αλουμινιου 16 και 17 ιντσων. Συνολικα ειναι διαθεσιμα εννεα χρωματα αμαξωματος, συμπεριλαμβανομενου ενος νεου χρωματος λανσαρισματος, του Mangrove Green. Προαιρετικα διαθεσιμη ειναι η διχρωμια της οροφης σε μαυρο (Phantom Black) χρωμα, η οποια συνδυαζεται με διαφορα χρωματα αμαξωματος ως εξης :
- Mangrove Green Pearl [χρωμα λανσαρισματος] (προαιρετικα Phantom Black οροφη)
- Phantom Black Pearl
- Polar White (προαιρετικα PhantomBlack οροφη)
- Sleek Silver Metallic (προαιρετικα Phantom Black οροφη)
- Elemental Brass Metallic (προαιρετικα Phantom Black οροφη)
- Dragon Red Pearl (προαιρετικα Phantom Black οροφη)
- Aqua Turquoise Metallic (προαιρετικα Phantom Black οροφη)
- Aurora Grey Pearl
- Intense Blue Pearl (προαιρετικα Phantom Black οροφη)
Συγχρονο, ψηφιακο εσωτερικο
Το Νεο BAYON διαθετει ενα κομψο σχεδιαστικα, ανετο και φωτεινο εσωτερικο, στο οποιο εχει δοθει ιδιαιτερη εμφαση στη μεγιστοποιηση της ανεσης των επιβατων καθως και στην αυξηση της χωρητικοτητας του πορτμπαγκαζ. Σημαντικο χαρακτηριστικο του η μεγαλη γκαμα εξοπλισμου συνδεσιμοτητας, συμπεριλαμβανομενου ενος ψηφιακου πινακα οργανων 10,25 ιντσων και μιας οθονης AVN 10,25 ιντσων η μιας 8,0 ιντσων (Display Audio). Οι επιβατες απολαμβανουν τον εσωτερικο φωτισμο τεχνολογιας LED που ειναι εμφανης στην περιοχη που βρισκεται στα ποδια του συνοδηγου, στις πορτες και στις χειρολαβες καθως και στο χωρο για μικροαντικειμενα κατω απο την κεντρικη κονσολα δινοντας εναν ξεκουραστο και ποιοτικο χαρακτηρα στο εσωτερικο του αυτοκινητου.
Μια προσεκτικα επιλεγμενη γκαμα χρωματων και υλικων στο εσωτερικο εξασφαλιζει τη μεγιστη συμβατοτητα με τη γκαμα των χρωματων του αμαξωματος. Ο διακριτικος συνδυασμος χρωματων και επενδυσεων με μικρες, εντονες λεπτομερειες δημιουργει μια ατμοσφαιρα γαληνης, που επιτρεπει στον οδηγο να ειναι και να παραμενει συγκεντρωμενος. Το Νεο BΑΥΟΝ διατιθεται στανταρ με πληρως μαυρο εσωτερικο με επενδυσεις απο υφασμα, καθως και με δυο αλλους προαιρετικους συνδυασμους χρωματων.
Χρωματα εσωτερικου
- Full Black
- Dark Grey + Light Grey
- Dark Grey + Safari Green ραφες και λεπτομερειες
Κορυφαια συνδεσιμοτητα και τεχνολογια
Οπως και ολα τα μοντελα της Hyundai, ετσι και το Νεο BΑΥΟΝ προσφερει προηγμενη τεχνολογια συνδεσιμοτητας που σπανια συναντουμε στην κατηγορια του. Διαθετει τα καλυτερα στην κατηγορια ψηφιακα οργανα και κορυφαιες δυνατοτητες infotainment.
Οι επιβατες μπορουν να επιλεξουν μεταξυ μιας οθονης AVN 10,25 ιντσων η μιας οθονης 8 ιντσων (Display Audio). Η οθονη των 8 ιντσων (Display Audio) διατιθεται με ασυρματα Apple CarPlay και Android Auto, καθιστωντας τη Hyundai την πρωτη αυτοκινητοβιομηχανια που διαθετει στανταρ ασυρματο mirroring στην κατηγορια.
Οι δυο θυρες USB για τους εμπρος επιβατες και μια επιπλεον για τους πισω επιβατες επιτρεπουν την ταυτοχρονη φορτιση ως και τριων συσκευων. Μια απο τις εμπρος θυρες κανει επισης δυνατη τη μεταφορα δεδομενων, επιτρεποντας στους επιβατες να συνδεουν το τηλεφωνο τους στο συστημα infotainment του αυτοκινητου. Ενα premium συστημα ηχου Bose ολοκληρωνει το πακετο και υποσχεται στους επιβατες μια εμπειρια υψηλης ποιοτητας.
Διαθεσιμος εξοπλισμος συνδεσιμοτητας
· Οθονη 10,25 ιντσων του συστηματος ηχου, εικονας και πλοηγησης (AVN)
· Οθονη 8 ιντσων ηχου (Display Audio)
· Ψηφιακος πινακας οργανων 10,25 ιντσων
· Apple CarPlay και Android Auto (με ασυρματη συνδεση με την οθονη των 8 ιντσων)
· Premium ηχοσυστημα Bose
· Θεση ασυρματης φορτισης
· Τρεις θυρες USB
Hyundai Bluelink
Παραλληλα, το Νεο BAYON ειναι εξοπλισμενο με την πιο προσφατη αναβαθμιση των υπηρεσιων Hyundai Bluelink, που σημαινει οτι οι χρηστες μπορουν να επωφεληθουν απο τις υπερσυγχρονες υπηρεσιες Connected Car. Η τελευταια εκδοση του Bluelink περιλαμβανει υπηρεσιες οπως το Connected Routing και μια νεα λειτουργια προφιλ χρηστη. Νεο στοιχειο σε αυτην τη γενια του Bluelink ειναι και το Calendar Integration. Αυτο σημαινει οτι ο οδηγος μπορει να κανει mirroring το ημερολογιο Google η Apple στο συστημα infotainment του αυτοκινητου. Εαν το ραντεβου στο ημερολογιο περιλαμβανει και διευθυνση, αυτη μπορει να εισαχθει απευθειας στο συστημα πλοηγησης του αυτοκινητου.
Επιπλεον, οι πελατες μπορουν να εντοπισουν, να κλειδωσουν και να ξεκλειδωσουν το αυτοκινητο τους απο αποσταση χρησιμοποιωντας την εφαρμογη (app) Bluelink, η να ελεγξουν πληροφοριες σχετικα με το αυτοκινητο, οπως τις αναγκες συντηρησης η το επιπεδο καυσιμου.
Ευρυχωρια & ανεση
Το Νεο Hyundai BΑΥΟΝ συνδυαζει τους ανετους χωρους ενος πρακτικου SUV με την ευελιξια και την αποδοτικοτητα καυσιμου ενος μοντελου της κατηγοριας B. Το compact αμαξωμα και το εργονομικο εσωτερικο του προσφερουν ολα οσα μπορει να ζητησει μια μικρη οικογενεια. Οι μικρες του διαστασεις και η εξαιρετικη ορατοτητα του καθιστουν ευκολοτερη την προσβαση στο εσωτερικο του, ενω ταυτοχρονα προσφερει την αισθηση της ασφαλειας και της αντοχης που περιμενουν οι κατοχοι ενος SUV Hyundai χαρη στις υπερυψωμενες θεσεις του.
Με 411 λιτρα αποσκευων, το Νεο BAYON ξεχωριζει για τα υψηλα επιπεδα πρακτικοτητας που προσφερει. Ξεχωριζει παραλληλα για την ευρυχωρια και τη χρηστικοτητα του, ενω το εξυπνο καλυμμα του πορτμπαγκαζ αποτελει μια ακομα πρακτικη λυση.
Με μηκος 4.180 mm, πλατος 1.775 mm και υψος 1.490 mm (η 1.500 mm με τροχους 17 ιντσων), επιτυγχανεται τελεια ισορροπια μεταξυ της compact σχεδιασης και των υψηλων επιπεδων ανεσης του νεου μοντελου. Το μεταξονιο φθανει τα 2.580 mm. Τοσο για τους επιβατες στα εμπρος καθισματα, οσο και για αυτους που βρισκονται στα πισω καθισματα εχουν προβλεφθει ολα τα χαρακτηριστικα για ανετες μετακινησεις. Συγκεκριμενα, οι εμπρος επιβατες μπορουν να απολαυσουν χωρο 1.072 mm για τα ποδια τους, ενω οι πισω εχουν στη διαθεση τους 882 mm. Ως ενα πραγματικο SUV, το Νεο BΑΥΟΝ προσφερει αποσταση απο το εδαφος εως και 183 mm (σε συνδυασμο με τροχους 17\”), μεγαλυτερη απο αυτην των περισσοτερων μοντελων της κατηγοριας Β.
Το κορυφαιο πακετο ασφαλειας της κατηγοριας
To ολοκαινουριο BΑΥΟΝ διαθετει το DNA στιβαροτητας και το κορυφαιο πακετο ασφαλειας που χαρακτηριζει ολη την SUV γκαμα της Hyundai διαθετοντας ηδη απο τον βασικο εξοπλισμο το κορυφαιο συστημα Hyundai SmartSense.
Καποια ημι-αυτονομα συστηματα υποβοηθησης κανουν το Νεο BAYON να ξεχωριζει απο τους ανταγωνιστες του. Το συστημα Lane Follow Assist (LFA) διατηρει το αυτοκινητο στο κεντρο της λωριδας κυκλοφοριας του και το συστημα Forward Collision-Hindance Assist (FCA) εκπεμπει αρχικα μια ηχητικη προειδοποιηση και στη συνεχεια, εαν ειναι απαραιτητο, ενεργοποιει αυτοματα τα φρενα για να αποτρεψει την πιθανοτητα συγκρουσης. Αυτη η δυνατοτητα περιλαμβανει την ανιχνευση οχηματων, πεζων και ποδηλατων καθως και τη λειτουργια Junction Turning, η οποια μπορει να ενεργοποιησει τα φρενα για να αποτρεψει τη συγκρουση με ενα επερχομενο αυτοκινητο που στριβει αριστερα σε μια διασταυρωση. Ενα ακομη προηγμενο χαρακτηριστικο, το Smart Cruise Control (NSCC) χρησιμοποιει δεδομενα απο το συστημα πλοηγησης του αυτοκινητου για να ρυθμιζει αυτοματα την ταχυτητα στις λεωφορους η στους αυτοκινητοδρομους.
Το Νεο BAYON διαθετει και πολλες ακομη λειτουργιες υποβοηθησης του οδηγου. Το συστημα Driver Attention Warning (DAW) αναλυει τα στυλ οδηγησης για την αναγνωριση τυχον υπνηλιας η αποσπασης προσοχης. Αυτο το συστημα λειτουργει σε συνδυασμο με το Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), το οποιο ειδοποιει τον οδηγο οταν το προπορευομενο οχημα αρχισει να κινειται προς τα εμπρος και ο οδηγος δεν εχει αντιδρασει αρκετα γρηγορα. Επιπλεον, το Rear Occupant Alert (ROA)ειδοποιει τον οδηγο πριν αποβιβαστει και εφοσον οι αισθητηρες ανιχνευσουν κινηση στο πισω καθισμα. Ολα τα παραπανω καθιστουν το Bayon ακομη πιο ασφαλες για τους πισω επιβατες, συμπεριλαμβανομενων των παιδιων η των κατοικιδιων, καθιστωντας το νεο μοντελο της Hyundai μια εξαιρετικη επιλογη για οικογενειες.
Υπαρχουν επισης και αρκετα αλλα χαρακτηριστικα που διασφαλιζουν την ασφαλεια κατα την οδηγηση σε χαμηλες ταχυτητες η κατα τη σταθμευση. Το συστημα Parking Collision-Hindance Assist-Reverse (PCA-R) προειδοποιει και εαν ειναι απαραιτητο ενεργοποιει τα φρενα οταν ανιχνευεται ενα εμποδιο κατα την κινηση προς τα πισω. Το Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA)βοηθα τους οδηγους με παρομοιο τροπο οταν αποχωρουν απο καποιο χωρο σταθμευσης και ενα αλλο αυτοκινητο διερχεται εκεινη την στιγμη. Το Parking Assist (PA)επιτρεπει την ημι-αυτονομη διαδικασια σταθμευσης με την βοηθεια αισθητηρων και ενος λογισμικου που συνεργαζονται για να βοηθησουν τους οδηγους σε περιορισμενους χωρους.
Σε περιπτωση ατυχηματος και εφοσον εχουν ενεργοποιηθει οι αεροσακοι του αυτοκινητου, το eCall ειδοποιει αυτοματα τις υπηρεσιες εκτακτης αναγκης. Εναλλακτικα, οι επιβατες μπορουν να ενεργοποιησουν αυτη τη λειτουργια με το πατημα ενος διακοπτη.
Διαθεσιμα χαρακτηριστικα ασφαλειας SmartSense:
· Lane Keeping Assist (LKA)
· Lane Following Assist (LFA)
· Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC)
· Intelligent Speed Limit Assist (ISLA)
· High Beam Assist (HBA)
· Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) with pedestrian and cyclist detection and Junction Turning
· Driver Attention Warning (DAW)
· Leading Vehicle Departure Alert (LVDA)
· Rear Occupant Alert (ROA)
· Blind-Spot Collision Warning (BCW)
· Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA)
· Parking Collision-Avoidance Assist-Reverse (PCA-R)
· Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Warning (RCCW)
· Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA)
· Parking Assist (PA)
Συστηματα μεταδοσης
Το ολοκαινουριο BAYON διαθετει μια αναβαθμισμενη και αποδοτικη γκαμα κινητηρων Kappa με εξαιρετικα χαμηλες εκπομπες CO2. Ξεκινωντας με τον δημοφιλη κινητηρα 1.2 MPi, 84 PS που συνδυαζεται με 5MT κιβωτιο, περναμε στον 1.0 T-GDi κινητηρα που αποδιδει 100 PS και μπορει να συνδυαστει τοσο με χειροκινητο κιβωτιο 6 ταχυτητων (6MT) οσο και με αυτοματο 7DCT. Στην κορυφη της γκαμας βρισκεται ο 1.0ltT-GDi 48V Hybridκινητηρας με ισχυ 100 PS η και 120 PS, o οποιος μπορει να συνδυαστει με το εξυπνο 6-ταχυτο μηχανικο κιβωτιο ταχυτητων (6 iMT) η με το αυτοματο 7-ταχυτο διπλου συμπλεκτη (7DCT).
Αναλογα με τις συνθηκες οδηγησης ο κινητηρας 1.0 T-GDi, με η χωρις 48V Hybrid συστημα, συνδυαζεται με τρια προγραμματα κινησης για τη βελτιστοποιηση της αποκρισης του κινητηρα αναλογα με τις συνθηκες. Προκειται για τα Eco, Normal και Sport.
Ο κινητηρας T-GDi ειναι ενας turbo κινητηρας με αμεσο ψεκασμο για βελτιστη αποδοση. Οταν συνδυαζεται με την εξελιγμενη 48V Hybrid τεχνολογια της Hyundai και το εξυπνο μηχανικο κιβωτιο (iMT) υπαρχει ακομη μεγαλυτερη εξοικονομηση καυσιμου και κορυφαια αποδοση.
Το iMT ειναι ενα εξελιγμενο και πληρως ηλεκτρονικα ελεγχομενo συστημα συμπλεξης που αποσυνδεει τον κινητηρα απο το κιβωτιο ταχυτητων οταν ο οδηγος απελευθερωνει το γκαζι. Αυτο επιτρεπει στο αυτοκινητο να ρολαρει ελευθερα μειωνοντας τις εκπομπες και την καταναλωση καυσιμου. Υπαρχουν δυο διαφορετικες καταστασεις ρολαρισματος που συνδυαζονται με το iMT. Το ενα συμβαινει με τον κινητηρα να μπαινει στο ρελαντι και το δευτερο οταν ο κινητηρας ειναι πληρως απενεργοποιημενος. Ο κινητηρας ενεργοποιειται και παλι μολις ο οδηγος πιεσει ειτε το φρενο ειτε το πενταλ του γκαζιου, και ξεκινα με την ιδια σχεση που ηταν επιλεγμενη οταν απενεργοποιηθηκε. Αυτο εχει ως αποτελεσμα την καλυτερη οικονομια καυσιμου χωρις συμβιβασμους στα δυναμικα χαρακτηριστικα.
Το Νεο BAYON διαθετει επισης τη μοναδικη τεχνολογια CVVD (Continuously Variable Valve Duration) της Hyundai, η οποια ρυθμιζει συνεχως τη διαρκεια ανοιγματος και κλεισιματος των βαλβιδων αναλογα με τις συνθηκες οδηγησης. Αυτο βελτιστοποιει την αποδοση του κινητηρα, ενω παραλληλα βελτιωνει την οικονομια καυσιμου, με αποτελεσμα μειωμενες εκπομπες και εξοικονομηση καυσιμου.
Το νεο BAYON ειναι το πρωτο SUV της Hyundai που ειναι εξοπλισμενο με λειτουργια Rev Matching, ενα χαρακτηριστικο που συνηθως διαθετουν τα μοντελα υψηλων επιδοσεων της Hyundai. Αυτη η λειτουργια συγχρονιζει τις στροφες του κινητηρα με τον αξονα εξοδου, κανοντας πρακτικα την καθημερινη οδηγηση ακομη πιο ομαλη στην τελικη συμπεριφορα, ακομη και σε αποτομες η πιο σπορ αλλαγες ταχυτητων. Το Rev Matching θα ειναι διαθεσιμο για τον κινητηρα 1,0 T-GDi οταν συνδυαζεται με το κιβωτιο 7DCT και για ολα τα προγραμματα κινησης, καθως και για τον κινητηρα 1.0 T-GDi 48V Hybrid οταν συνδυαζεται με το κιβωτιο 6iMT και τη λειτουργια Sport.
Το ολοκαινουριο BAYON θα ειναι διαθεσιμο στην Ελληνικη αγορα τον Ιουνιο του 2021.