Γιατί το Peugeot 308GT είναι ιδανικό για τον petrolhead της εποχής μας

Το Peugeot 308GT ειναι ενα απο τα αυτοκινητα που περιμενα με αγωνια να οδηγησω. Η γνωριμια μου με το απλο 308 με αφησε αφωνο και μου εξηγησε γιατι οι Γαλλοι μιλαγαν με υπεροψια γι αυτο το πλαισιο και στην ελληνικη αντιπροσωπεια το περιεγραφαν ως \”αυτοκινηταρα\”. Ελεγα, τοτε, λοιπον, πως οταν ερθουν οι γρηγορες εκδοσεις του 308, θα κλαψουν μανουλες.


Για το βενζινοκινητο 308 GT (υπαρχει και πετρελαιοκινητο), με το μοτερ των 1,6 λιτρων και των 205 ιππων, εχω πολλα να πω. Θα προσπαθησω να τα συμπυκνωσω. Πριν αρχισω με τα ξενερωτα, θα περιγραψω τη σκηνη της παραδοσης του 308 GT στα χερια μου απο τον Παναγιωτη (δοκιμαζει τα SUV και τα off road για το TopSpeed.gr): Μπαινει στο γραφειο, ερχεται κατα πανω μου, μου δινει το κλειδι και μου φωναζει: \”Παρτο απο δω το δαιμονισμενο σου! Πως κανει ετσι, σα να ειναι δαιμονισμενο\”! Παρακατω, θα δουμε αν ειχε δικιο και πως του εκανα… εξορκισμο.
 

Εμφανισιακα, ειναι αυτο που περιμενες. Εντυπωσιακες ζαντες και σποϊλερ all over it, που θα παρατηρησει ομως μονο το ματι του petrolhead. Στον αδαη, η εικονα του πενταθυρου λιονταριου, δεν μπορει παρα να δειχνει φινετσατη. Χωρις οπτικες υπερβολες, η Peugeot εχει πετυχει ενα φινετσατο, σπορ look. Η εκδοση της δοκιμης μας, ηταν σε ενα μπλε σκουρο χρωμα, για το οποιο ολοι οσοι ρωτησα, μου ελεγαν οτι θα το προτιμουσαν, μαζι με τα φιμε τζαμια. Οχι εγω. Θα επελεγα κατι πιο χτυπητο, η καλυτερα, τη διχρωμια (το 308 Gti με τη διχρωμια με χαραξε). Και ας δινει τη διχρωμια μονο στο Gti…
 

Στο εσωτερικο, η εικονα ειναι η αναμενομενη: Ενα απιστευτο τιμονακι σε μικρο μεγεθος, ο πινακας οργανων εν ειδει HUD πανω απο αυτο. Καθισματαρες ημιμπακετ με δερμα- αλκανταρα, μια ευμεγεθης οθονη αφης στο κεντρο του ταμπλο και… τιποτε αλλο. Η Peugeot εχει επιλεξει να μην εχει κουμπια στο ταμπλο και να συγκεντρωσει ολα τα χειριστηρια στην οθονη. Καλη ιδεα και λειτουργει.
 

Πιο χαμηλα, ο επιλογεας απο το εξαρι κιβωτιο, πιο κατω το start/stop button, το κουμπι επιλογης sport mode και το κουμπι του χειροφρενου. Γιατι κουμπι βρε ανθρωποι σε αυτο το αυτοκινητο; Πιο πισω, μια (μονο) ποτηροθηκη και το armrest με τον αποθηκευτικο χωρο κατω του. Σε ο,τι αφορα την ποιοτητα των υλικων και τη συναρμογη τους, ειναι αριστη και, κατα την αποψη μου, αποτελει στιγμη για την οποια η Peugeot θα επρεπε να υπερηφανευεται.
 

Πως παει;
 

Ηρθε η ωρα λοιπον να το δοκιμασουμε. Στη normal λειτουργια, ο ηχος  και γενικοτερα ο τροπος που δουλευει το 308 GT σε κανουν να πιστευεις οτι οδηγεις το απλο 308. Παταω το κουμπι Sport, λοιπον. 

Το καντραν, που η Peugeot εχει τοποθετησει να βλεπεις πανω και οχι μεσα απο το τιμονι, για να μην αποσπαται η προσοχη σου απο το δρομο, παιρνει ενα εντονο κοκκινο χρωμα. Αναμεσα απο στροφομετρο και κοντερ, επιλεγω τις ενδειξεις της ιπποδυναμης, ροπης και boost που χρησιμοποιω, αντι του επιταχυνσιομετρου και των αλλω επιλογων. Κουμπωνω την πρωτη, βυθιζω το γκαζι στο πατωμα, αφηνω συμπλεκτη και… αλληλουια!

 Το 308GT ξεχυνεται μπροστα με εναν βρυχηθμο απιστευτων τονων, που με κανει να αναφωνησω: \”Ωχ\”! Ο ηχος των δυο τεραστιων εξατμισεων του 308GT ειναι ο,τι καλυτερο θα ακουσεις σε 1,6, θυμιζει εντονα supercar και, σιγουρα, κατασκευη πολυ περισσοτερων κυβικων και ιππων. Ακριβως οπως θα επρεπε να βρυχαται ενα λιονταρι.
 

Κουμπωνω δευτερα στο ακριβεστατο και ταχυ κιβωτιο του λιονταριου και επιταχυνω εν μεσω ουρλιαχτων που φτανουν στην κορυφωση στις 6500 σαλ, λιγο πριν τον κοφτη. Κουμπωνω τριτη, τερμα γκαζι και βλεπω το μπαρομετρο στον πινακα μπροστα μου να φουσκωνει ως τα 2,2 bar. Ηδονη , και ας αισθανομαι οτι θα ηθελα λιιιιγη παραπανω δυναμη.
 

Πλησιαζω σε στροφη. Πλακωνομαι στα φρενα, κατεβαζοντας και επιβραδυνω ακριβως οσο θελω, χωρις δραματα. Τα φρενα του ειναι δυνατα και αποτελεσματικα.
 

Πλασαρομαι στη στροφη. Με αυτο το τιμονι, προσευχομαι το στροφιλικι να μην τελειωσει ποτε. Οχι μονο επειδη ειναι ακριβες σαν διαβητης και συνεργαζεται αριστα με το πλαισιο- ποιημα, κατευθυνοντας το 308 μου οπου θελω, χωρις… δραματα. Αλλα και επειδη ειναι τοσο μικρο, που μου θυμιζει τις τιμονιερες των παιχνιδομηχανων. Ναι, μ\’ αυτο το τιμονι, αισθανομαι παιδι ξανα!

Γενικα, η συμπεριφορα του 308 GT ειναι ουδετερη και τα ορια προσφυσης του αρκετα υψηλα, οπως ακριβως τα περιμενα. Οταν το πιεσεις πολυ, στα κλειστα κομματια, μπαινει με τα τεσσερα, προειδοποιωντας με οταν ετοιμαζεται να φυγει. Και, οταν το πιεσω πιο πολυ, τα ηλεκτρονικα (τα οποια δεν ειναι δυναστικα και απενεργοποιουνται πληρως) επεμβαινουν, διατηρωντας τη γραμμη που θελω. Στα δε ανοιχτα κομματια, η σταθεροτητα του ειναι παροιμιωδης.
 

Τωρα, θα ξερεις οτι εκ… φυσεως, ολα (ενταξει, αυτα με πιο σπορ προσανατολισμο) τα μοντελα της Peugeot εχουν τον πισω αξονα ρυθμισμενο απο το εργοστασιο να συμπεριφερεται σαν παθητικη τετραδιευθυνση. Δες για παραδειγμα τα 106 Rallye που αφησαν ιστορια με το πατημα τους. Το αφημα του γκαζιου, ενω τα πιεζεις, οδηγει σε ξεκολλημα της ουρας. Αυτο, δεν εγινε μονο για να σε βοηθα να παιξεις, αλλα και κυριως να σε βοηθα να διορθωσεις την πορεια σου με αστραπιαια (αλλα ριψοκινδυνα) πατα- ασε.
 

Το 308GT, αραγε, διατηρει αυτη την παραδοση του παιχνιδιαρικου χαρακτηρα, εκτος απο το να επιβεβαιωνει το κλισε οτι \”τα γαλλικα στριβουν\”; Διαπιστωνω οτι το 308GT σε αφηνει να παιξεις, αν το κανεις επι τουτου. Δηλαδη, αν το κυνηγησεις με τιμονια και αφημα του γκαζιου στο καταλληλο σημειο, θα ξεκολλησει την ουρα, βαζοντας σε σε μια ελεγχομενη πλαγιολισθηση. Τα ηλεκτρονικα βοηθηματα θα σε αφησουν, επεμβαινοντας λιγο πριν η κατασταση αρχιζει να φευγει απο τον ελεγχο.

Συνοψιζοντας, θα πω ενα ευγε για την καταναλωση, την οποια εγω, με διαδρομες μονο στη θεση Sport και με το… βαρυ δεξι μου ποδι αφησα καπου στο 7,5. Αυτο, ειναι ικανο να σου εξηγησει γιατι δεν θα το ηθελα 30-40 αλογα πιο δυνατο. Γιατι, οπως ειναι, ειναι ιδανικο για καθημερινο.
 

Παντως, αν ηταν στο χερι μου, θα αλλαζα δυο τρια πραγματα. Πρωτα πρωτα, το ηλεκτρικο χειροφρενο. Σε ενα σπορ αυτοκινητο, ταιριαζει μονο το παραδοσιακο. Επειτα, θα εβαζα δυο ποτηροθηκες στο κεντρο. Τελος, η Peugeot εχει τοποθετησει τους δεικτες σ.α.λ. και χ.α.ω. να ανεβαινουν αντικρυστα. Δηλαδη, του κοντερ (αριστερα) απο τα αριστερα προς τα δεξια, ενω του στροφομετρου (δεξια) απο τα δεξια προς τα αριστερα. Δε λεω, βολευει, αλλα προτιμω το συμβατικο. I m a creature of habit… Να αναφερω επισης πως η ομαδα του TS παρατηρησε οτι ο θεικος ηχος του 308GT ηταν προσανατολισμενος να πορωνει ακουστικα πιο πολυ τον οδηγο, παρα τους εξωτερικους παρατηρητες.
 

Εν κατακλειδι λοιπον, θα το επαιρνα; Αρχικα, το βαζω στο Garage του TopSpeed.gr μονο και μονο για να τ\’ ακουω να φωναζει, οποτε εχω ακεφιες. Ομως, δεν ειναι μονο αυτο. Το 308GT ειναι ιδανικο για τον Petrolhead της εποχης μας, αφου σαν αλλος δρ Τζεκυλ και μιστερ Χαϊντ, μεταμορφωνεται οπως το προσταξεις: Απο οικονομικο αυτοκινητο πολης για να πηγαινοερχεσαι στη δουλεια χωρις εξοδα και υποχωρησεις, σε ανετο και ησυχο οικογενειακο για να κανεις τα ταξιδια σου και σε ενθουσιωδες hot hatch για ξεφρενη διασκεδαση σε απομονωμενα στροφιλικια, τις κρυες νυχτες του χειμωνα. Τι αλλο μπορει να ζητησει κανεις; Τιποτε αλλο, μεχρι η Peugeot να μας φερει το 308 Hybrid R (το πιασατε το υπονοουμενο, ετσι;)…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!