H Honda εφερε το νεο Civic Type-R και στην Ελλαδα, το παρουσιασε και, κατα κοινη αποδοχη, ειναι το καλυτερο Type-R που εφτιαξε ποτε. Στην πορεια των προηγουμενων ημερων εχουν γινει γνωστα τα περισσοτερα, αν οχι ολα τα τεχνικα του στοιχεια, ομως ενα ειναι που κανει (ακομα) πολυ κοσμο να αναρωτιεται: Γιατι αυτο το ιαπωνικο μοντελο εχει τρεις αποληξεις της εξατμισης; Ειναι πληρως λειτουργικες η εξυπηρετουν μονο αισθητικους σκοπους;
Το διλιτρο μοντελο της Honda με τον πανισχυρο υπερτροφοδοτουμενο κινητηρα αμεσου ψεκασμου (320 PS στις 6.500rpm, και μεγιστη ροπη 400 Nm απο 2.500rpm – 4.500rpm) και τις εκρηκτικες επιδοσεις (επιταχυνση 0-100km/h σε 5,7 δευτερολεπτα και τελικη ταχυτητα 272km/h) \”κουβαλαει\” υψηλη τεχνολογια σε καθε σπιθαμη του.
Αυτο συμβαινει και με τις τρεις, πληρως λειτουργικες αποληξεις, οι οποιες ειναι τοποθετημενες στο κεντρο του πισω διαχυτη. Πως λειτουργουν ομως αυτες; Οι αποληξεις σε καθε πλευρα απελευθερωνουν τα καυσαερια, ενω η κεντρικη αποληξη ελεγχει τον ηχο του κινητηρα. Η ροη των καυσαεριων εχει αυξηθει μεσω της εξαγωγης κατα 10% συγκριτικα με του προηγουμενου Type R, πραγμα που μειωνει την πιεση επιστροφης μεσα στο συστημα. Για να παραγεται πιο δυναμικος ηχος κατα την επιταχυνση, η κεντρικη αποληξη λειτουργει σαν μια ακομα ροη εξαγωγης, με αποτελεσμα αυξηση 2dB συγκριτικα με το προηγουμενο μοντελο με τις ιδιες ταχυτητες.
Ωστοσο, στα μεσαια φορτια κινητηρα η πιεση στην κεντρικη αποληξη εξαγωγης γινεται αρνητικη, αντλωντας ατμοσφαιρικο αερα. Αυτο βελτιωνει τα χαρακτηριστικα NVH εξαλειφοντας το βουητο που σε αλλη περιπτωση θα γινοταν αντιληπτο στην καμπινα επιβατων.