Δύο εκπληκτικά νέα driver\’s cars απο τη Porsche

Cayman GT4 και 718 Spyder, τα δυο νεα μοντελα – ναυαρχιδες στη σειρα 718

Η Porsche ειναι ενας κατασκευαστης με πολυετη εμπειρια στο χωρο της κατασκευης σπορ αυτοκινητων. Απο την πρωτη 911 μεχρι και σημερα, ολα τα σπορ μοντελα της εχουν μεγαλη απηχηση στο κοσμο και αυτο φαινεται μεσα απο τη μεγαλη εμπορικη τους επιτυχια. Μεσα στη τελευταια δεκαετια, οπου ολο και περισσοτερα αυτοκινητα αρχισαν να εφοδιαζονται με αυτοματα κιβωτια διπλου συμπλεκτη και downsized turbo κινητηρες, η Porsche προσπαθησε, οσο μπορει συνεχιζοντας σαφως να ειναι ανταγωνιστικη με τα μοντελα των υπολοιπων κατατασκευαστων, να ειναι απο τους τελευταιους που θα ακολουθησουν αυτη τη \”νεα πραγματικοτητα\”. 
Αναγκαστηκε ομως να το κανει, τοσο για λογους αποδοσης, οσο και για τις νορμες ρυπων που εχει επιβαλει η Ευρωπαϊκη Ενωση, με αποτελεσμα η γενια 718 των Boxster και Cayman, να ειναι εφοδιασμενη με εναν 2λιτρο turbo 4κυλινδρο κινητηρα, ο οποιος ναι μεν αποδιδει εντυπωσιακα, αλλα αφηνει λιγο τον οδηγο με την ορεξη, κυριως στο κομματι του ηχου. 
Πολλοι ηθελα να ξανακουσουν εναν ατμοσφαιρικο flat-six στις \”baby\” Porsche. Ηρθε αυτη η ωρα λοιπον. 

Ιδιες, αλλα διαφορετικες

Οι δυο νεες 718, μπορει οπτικα να δειχνουν οτι εχουν αρκετες διαφορες, ωστοσο, κατω απο το αυτοκινητο υπαρχουν πολλα κοινα σημεια. Αρχικα, μοιραζονται τον ιδιο ατμοσφαιρικο 4λιτρο flat-six κινητηρα, αποδοσης 420 ιππων. Ο συγκεκριμενος κινητηρας προερχεται απο τη τωρινη γενια της 911 (992) και εικαζεται οτι ειναι μια detuned εκδοχη του κινητηρα που θα δουμε στην επερχομενη 992 GT3. Ενα αλλο κοινο τους στοιχειο, ειναι το πλαισιο, με αυτο της 718 Spyder να φερει προφανως καποιες ενισχυσεις λογω της μη υπαρξης οροφης, καθως και το ιδιο μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων.
 
Τα κοινα τους φαινονται λοιπον, στο πλαισιο και τα μηχανικα τους μερη, καθως και το οτι ειναι τα δυο μοντελα ναυρχιδες της σειρας 718, ωστοσο στη συνολικη παλετα μοντελων της Porsche, καταλαμβανουν διαφορετικες θεσεις. Απο τη μια, η Cayman GT4 ειναι το νεο entry-level μοντελο της σειρας GT της εταιρειας, ενω η 718 Spyder, ανηκει στη κατηγορια των Spyder μοντελων (3η γενια για τη Boxster) της εταιρειας.

Ο αγαπημενος ατμοσφαιρικος flat-six, βρυχαται ξανα

Μπορει οι νεοι turbo κινητηρες, να εχουν υψηλοτερη αποδοση αναλογικα με τους αντιστοιχους ατμοσφαιρικους που αντικαθιστουν, ωστοσο, τους ελλειπε το βασικοτερο στοιχειο ενος \”pure\” κινητηρα, ο ηχος. Ηταν ναι μεν καλος για 4κυλινδρος, αλλα ανεπαρκης για Porsche. 
Ωστοσο, ο αγαπημενος ολων, 4λιτρος ατμοσφαιρικος flat-six (πρωτη φορα τοποθετειται 4λιτρη εκδοχη του flat-six στη σειρα μοντελων Boxster-Cayman) επιστρεφει ανανεωμενος. Ο συγκεκριμενος κινητηρας, αποδιδει 420 ιππους (35 περισσοτερους σε σχεση με τη προηγουμενη GT4 και 45 περισσοτερους σε σχεση με τη προηγουμενη Spyder) και 420Nm ροπη, μεταξυ 5000 και 6800 σ.α.λ. .
Χαρη στο νεο αυτο κινητηρα και τα δυο μοντελα, ανηκουν στο \”300 club\”, καθως η τελικη της GT4 ειναι 304 χλμ/ωρα και της Spyder 301 χλμ/ωρα, νουμερα τα οποια λογικα ειναι πολυ \”υποτιμημενα\”, οπως συνηθιζει να κανει η Porsche. Και στα δυο αυτοκινητα, το 0-100, πραγματοποιειται σε μολις 4,4 δευτερολεπτα, αριθμος σεβαστος, για αυτοκινητο με μηχανικο κιβωτιο ταχυτητων.

Η Porsche καταφερε να δημιουργησει ενα συστημα εξατμισης το οποιο και φερει τα νεα Particulate Filter για τους ρυπους, αλλα να μην \”χανετε\” και ο κλασσικος ηχος του flat-six. Επιπλεον, με το συστημα Adaptive Cylinder Control, σε ηπιες απαιτησεις αποδοσης, διακοπτει το ψεκασμο καυσιμου εναλλαξ σε καθε μια απο της δυο μεριες του κινητηρα, μειωνοντας κατα αυτο το τροπο τη καταναλωση καυσιμου.
Για πρωτη φορα σε πολυστροφο κινητηρα, χαρη στα injectors της Piezo, εχουμε direct injection, ο οποιος ψεκασμος, γινεται σε 5 φασεις ανα συνολικο ψεκασμο, προκειμενου να γινεται καλυτερα η καυση. Επισης, το συστημα εισαγωγης αερος, φερει 2 βαλβιδες κατανομης και κατευθυνσης του αερα, προκειμενου ολοι οι κυλινδροι να παιρνουν την ιδια ποσοτητα.

Περισσοτερο downforce, ιδια αεροδυναμικη αντισταση

Ενα ακομη εντυπωσιακο τεχνικο χαρακτηριστικο της GT4, ειναι η βελτιωση του αεροδυναμικου σχεδιασμου της. Στην γενια 718, παραγει 50% περισσοτερο downforce, με μια πολυ μικρη αυξηση στην αεροδυναμικη αντισταση, γεγονος που αντικατοπτριζει την εκπληκτικη αεροδυναμικη της αποδοση. 
Οι αεροδυναμικη και των δυο μοντελων, επωφελειτε σε μεγαλο βαθμο απο το ανασχεδιασμενο πισω μερος, καθως οι αποληξεις της εξατμισης εχουν φυγει απο το κεντρο, σε συνδυασμο με το ανασχεδιασμενο τελικο μερος του συστηματος εξατμισης, υπαρχει πλεον στο κεντρο ενας κενος χωρος ο οποιος αξιοποιηθηκε για τη τοποθετηση ενος αεροδιαχυτη, ο οποιος απο μονος του παραγει το 30% του συνολικου downforce στο πισω μερος της GT4.
Η σταθερη πισω αεροτομη, βεβαια, εχει βελτιστοποιηθει και αυτη αεροδυναμικα, καθως πλεον παραγει 20% περισσοτερο αεροδυναμικο φορτιο, σε σχεση με αυτη της προηγουμενης GT4, με την αϋξηση αυτη, να αντιστοιχει στα 12 κιλα φορτιου, σε ταχυτητα 200 χλμ/ωρα.
Το εμπρος μερος, το οποιο υιοθετει και αυτο το σχεδιασμο των GT Series μοντελων της εταιρειας, φερει ενα μεγαλο spoiler lip, το οποιο σε συνδιασμο με τις \”air curtains\” (οι οποιες φροντιζουν για την ομαλοτερη ροη του αερα προς τους εμπρος τροχους), αξιοποιουν με το καλυτερο δυνατο τροπο τη ροη του αερα στο εμπρος μερος. 

718 Spyder : Στα μονοπατια των παλαιοτερων

Κοινο χαρακτηριστικο μεταξυ ολων των Spyder μοντελων της Porsche, απο την 550 Spyder εως και την 718 RS 60 Spyder, ακολουθει την ιδια φιλοσοφια, αυτη ενος αυτοκινητου το οποιο ειτε εχει ανοιχτη, ειτε κλειστη την οροφη, εχει μια απαραμιλα ομορφη \”σιλουετα\”. Η 718 Spyder ειναι ενα \”καθαροαιμο\” σπορ αυτοκινητο, το οποιο αποσκοπει στην επιτευξη της μεγιστης οδηγικης ικανοποιησης, με η χωρις την οροφη, η οποια μπορει να αντεξει μεχρι και τη τελικη της ταχυτητα (τα παλιοτερα μοντελα ειχαν περιορισμο στη ταχυτητα με την οροφη τοποθετημενη). Η οροφη εχει γινει πλεον πιο εϋκολη και ευχρηστη, με τοποθετηση πολυ πιο απλη απο οτι στις παλιοτερες Spyder, και μπορει να αποθηκευτει στο χωρο αποσκευων σε λιγα μολις βηματα.
Σε αντιθεση με τη GT4, η Spyder εχει μια ενεργη αεροτομη, η οποια εκτινεται στα 120 χλμ/ωρα και χαρη στο λειτουργικο πισω διαχυτη, ειναι η πρωτη Boxster που παραγει αεροδυναμικο φορτιο στο πισω αξονα.

Ολα στο maximum, για τις καλυτερες δυνατες επιδοσεις

Για πρωτη φορα, ενα μοντελο της σειρας Boxster, μοιραζεται το ιδιο ακριβως πλαισιο με αυτο της Cayman. Τα δυο μοντελα φερουν μια βελτιστοποιημενη εκδοση του \”απλου\” Porsche Active Suspension Management, καθως ειναι και κατα 3cm χαμηλωτερα, αξιοποιωντας ακομη καλυτερα τις δυνατοτητες του πλαισιου και της αναρτησης. Επισης, και στα δυο μοντελα, το Porsche Stability Management σε συνδυασμο με το Porsche Torque Vectoring, φροντιζουν για τη καλυτερη δυνατη προσφυση του αυτοκινητου, το οποιο φοραει και στις δυο περιπτωσεις λενα μηχανικο μπλοκε διαφορικο, χωρις να παρεμβαινουν υπερβολικα στην ολη εμπειρια.
Το \”πακετο\” ολοκληρωνουν τα υψηλων επιδοσεων φρενα, με τη δυνατοτητα επιλογης των κεραμικων φρενων, σε συνδυασμο με ελαστικα υψηλων επιδοσεων, τα οποια η Porsche εχει σχεδιασει σε συνεργασια με τη Michelin, ειδικα για αυτα τα δυο μοντελα.
Στη περιπτωση της Cayman GT4, παρεχεται ως επιλογη στον εξτρα εξοπλισμο, το πακετο Clubsport, με το οποιο, η Porsche τοποθετει ενα μεταλλικο roll-cage, ενα πυροσβεστηρα χειρος και ζωνη εξι σημειων στον οδηγο, με τη δυνατοτητα να υπαρχει και στο συνοδηγο, διατηρωντας τις κανονικες ζωνες, ωστε να μην γινεται κουραστικο σε καθημερινη χρηση.
Αξιζει να σημειωθει, πως συμφωνα με τα οσα εχει δηλωσει η ιδια η Porsche, μια Cayman GT4, εχει τη δυνατοτητα να κανει ενα γυρο στο Nurburgring πανω απο 10 δευτερολεπτα πιο γρηγορα, σε σχεση με τη προηγουμενη GT4.

Εσωτερικο : Απλο, λειτουργικο

Ανοιγωντας τη πορτα και καθημενος στο αριστερο bucket οποιουδηποτε εκ\’ των δυο μοντελων, θα παρατηρησει κανεις οτι το εσωτερικο τους, εχει τα παντα, αλλα τιποτα παραπανω απο οσα πραγματικα χρειαζονται. 
Μπροστα του βλεπει κανεις, το κλασσικο ταμπλο των Porsche, με τα 5 στρογγυλα οργανα. Στη κεντρικη κονσολα ειναι η οθονη αφης του συστηματος ψυχαγωγιας. Στο κεντρο, κατω απο το λεβιε ταχυτητων, ειναι ολα τα κουμπια που ρυθμιζουν της παραμετρους οδηγησης και συμπεριφορας του αυτοκινητου.
Ο συνοδηγος, το μονο που εχει μπροστα του, ειναι οι δυο (ομολογουμενος εντυπωσιακου λειτουργικου σχεδιασμου) ποτηροθηκες και τιποτα αλλο.
Υπαρχουν ολα, αλλα τιποτα που \”περισσευει\”. 
Για αλλη μια φορα, η Porsche δινει στην αγορα, αυτο που \”λειπει\”, που κανενας αλλος κατασκευαστης δεν μπηκε στο κοπο να φτιαξει. Ενα sports car α λα \”παλαια\”. Με ενα πολυστροφο ατμοσφαιρικο κινητηρα, ενα σωστο χειροκινητο κιβωτιο και χωρις τρελες τεχνολογιες η ενα σωρο αχρηστα gadget. 
Απλο, μηχανικο, ελαφρυ, με το κινητηρα στο κεντρο. Sports car perfection, αν μου επιτρεπετε τον χαρακτηρισμο…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!