Δώστε γκάζια στο λαό!

 Οδηγουμε τα Ford Fiesta και Focus ST-Line

Αν το σκεφτεις, στις εποχες που ζουμε, το ιδανικο αυτοκινητο ειναι το εξης: Αυτο που θα μπορει να σε μετακινει με ασφαλεια, να ειναι οικονομικο, να μπορει να σου προσφερει συγκινησεις, να ειναι ομορφο, ανετο και να μην… μπαινει στο ματι της εφοριας. Μπορει να υπαρξει κατι τετοιο;
Για εμας δουλευει η Ford. Η οποια εφτιαξε οχι ενα, αλλα δυο μοντελα τα οποια μπορουν να σου καλυψουν τις παραπανω απαιτησεις και… παραπανω. Μιλαμε για τα Fiesta και Focus ST-Line, τα οποια, οπως λεει και το ονομα τους, ειναι εμπνευσμενα απο τα -θρυλικα- μοντελα της σειρας Ford Performance, οπως το Fiesta ST200 και το Focus RS, αλλα προσαρμοσμενα στις αναγκες ενος συγχρονου αυτοκινητου πολης.
Το Fiesta ST-Line και το Focus ST-Line της δοκιμης μας, φορανει τον πολυβραβευμενο και πανισχυρο Ecoboost που, απο τα 1.000 κυβικα βγαζουν 125 ιππους. Σε ο,τι αφορα το \”ST\” του πραγματος, εκτος απο τα αεροδυναμικα βοηθηματα και τις σπορ ζαντες αλουμινιου, διαθετουν σπορ αναρτηση και στο εσωτερικο, σπορ καθισματα, τιμονι και αλουμινενια πενταλ, καθως και αλλες λεπτομερειες που τα κανουν διαφορετικα.
Εν ολιγοις, αυτα τα δυο μοντελα που οδηγουμε, διαθετουν τον σπορ, ενθουσιωδη χαρακτηρα ενος ST, αλλα και ειναι συμβατα με την ελληνικη πραγματικοτητα. Για την ακριβεια, η Ford εχει βρει τη χρυση τομη στο τριπτυχο αποδοση/οικονομια/φορολογια που σε κανει να αναρωτιεσαι αν ειχαν τους… Ελληνες στο μυαλο τους τους Ελληνες οταν τα δημιουργουσαν.    
Αλλα, εκτος απο το εμφανισιακο και τα αλλα που θα δουμε παρακατω, το \”ζουμι\” ειναι αυτο που φορανε, τοσο το Fiesta ST-Line οσο και το Focus ST-Line, κατω απο το καπο τους. Μιλαμε για τον 1,0 EcoBoost των 125 ιππων, το \”θαυμα\” του downsizing που εφερε την επανασταση. Με μια φραση, \”δωστε γκαζια στον λαο\” ειπαν στη Ford και το εκαναν πραξη. Για την ακριβεια, μιλαμε για 999 κ. εκ. με τρεις κυλινδρους και, φυσικα, turbo. Αποδιδει 125 ιππους στις 6.400 σ.α.λ. και 17,3 kgm ροπης, διαθεσιμα απο τις 1.400 ως τις 4.000 σ.α.λ. Μιλαμε λοιπον για εναν κινητηρα που ειναι ικανος να κινησει γρηγορα ακομα και το βαρυτερο αμαξωμα του Focus, χωρις να \”λαχανιαζει\” και να \”κρεμαει\”, ειτε στις χαμηλες, ειτε στις ψηλες στροφες. Αριστουργημα, ιδιαιτερα αν το συνδυασεις με την καταναλωση, η οποια κινειται απο τα 6 στα 8 λιτρα ανα 100 χιλιομετρα!

Παντως, αν και αυτα τα δυο Ford που οδηγουμε φορουν τον ιδιο κινητηρα, ειναι τοσο διαφορετικα μεταξυ τους. Ας τα δουμε λοιπον… κατ\’ ιδιαν.

 

Το Fiesta ST-Line
Το κατακοκκινο, σιγουρα πιο νεανικο σε εμφανιση, συμπεριφορα και… τιμη Fiesta ST-Line το δοκιμαζουμε στην πενταθυρη εκδοση του.Εξωτερικα, διαθετει αυτες τις εντυπωσιακες ανθρακι ζαντες, σποϊλερ και μαρσπιε που δινουν μια πιο σπορ πινελια και, φυσικα, μια μεγαλη φτερουγα πισω, η οποια… εξηγει τι σε περασε.

Στο εσωτερικο, υπαρχει η… αναμενομενη υψηλη ποιοτητα κατασκευης για Ford, με τις σπορ πινελιες οπως οι κοκκινες ραφες στα μπακετ καθισματα και το σπορ τριακτινο τιμονι, ολα σε μαυρο χρωμα. Το μενου συγκεντρωνεται σε μια οθονη στο κεντρο του ταμπλο, το οποιο το χειριζεσαι απο εναν κυκλικο διακοπτη και ειναι γενικα ευχρηστο. \”Παραφωνια\”, η πληθωρα κουμπιων γυρω του, που θα πρεπει να τα μαθεις και να τα συνηθισεις.

Ομως, το σημαντικο ειναι η οδικη του συμπεριφορα. Το Fiesta ειναι, ουτως η αλλως σημειο αναφορας σε αυτο τον τομεα και, το χαμηλωμενο κατα 10 χιλιοστα και με τις 16αρες και τα χαμηλοπροφιλα (45) ελαστικα ST-Line θετει νεα στανταρ. Ξεχνα ο,τι ηξερες: Το Fiesta ST-Line εχει τιμονι – ξυραφι που σε πληροφορει σε δεκατα δευτερολεπτου με ακριβεια για το που πατας και που βρισκεσαι. Και, οταν το πιεζεις, αντιδρα ακαριαια και στριβει σε ολους τους ρυθμους.

Το ωραιο ειναι οτι το Fiesta ST-Line ειναι ρυθμισμενο ετσι ωστε οχι μονο να στριψει, αλλα και να στριψει θεαματικα, αν του το ζητησεις. Με μια τιμονια και με \”παιξιμο\” του γκαζιου και του φρενου, το Fiesta μας στριβει βγαζοντας την ουρα του και διορθωνοντας με αναποδο τιμονι. Παιχνιδιαρικο, απευθυνεται σε νεους στην ψυχη το Fiesta ST-Line!
Ο κινητηρας ανταποκρινεται σε ολο το φασμα των στροφων και ειναι αμεσος, εχοντας οση δυναμη χρειαζεται, συνεργαζομενος αριστα με το πενταρι κιβωτιο, αν και θα προτιμουσαμε μια σχεση παραπανω για τον αυτοκινητοδρομο. Τα δε φρενα του, ειναι αρκετα για να το επιβραδυνουν οσο χρειαζεται, οπου χρειαζεται.

Παρολα αυτα, ο οδηγος και οι επιβατες του Fiesta ST-Line, παροτι βρισκονται σε ενα αυτοκινητο με σπορ, νεανικο προσανατολισμο, δεν θα βιωσουν υποχωρησεις στην ανεση. Η αναρτηση κανει ικανοποιητικη αποσβεση των ανωμαλιων και σε καμια περιπτωση δεν κουραζει στις αστικες και υπεραστικες μετακινησεις, ενω η ποιοτητα κυλισης ειναι ικανοποιητικη.

Το βαρους κατι παραπανω απο 1 τονο Fiesta τα καταφερνει καλα παντου, ειναι ικανο να σε μυησει στα μυστικα της γρηγορης οδηγησης με ασφαλεια, να σε αφησει να παιξεις μαζι του, αλλα και να σου χρησιμευει στις καθημερινες σου μετακινησεις, με καταναλωση που κινειται περιπου στα 6,1 λιτρα/100 χιλιομετρα. Αν εισαι νεος (στην ψυχη) τι αλλο μπορεις να ζητησεις (ενα Focus RS, αλλα αυτο ειναι αλλουνου παπα ευαγγελιο);

Το Focus ST-Line
Το Focus ST-Line ειναι, αδιαμφισβητητα πιο ολοκληρωμενο και δειχνει πιο στιβαρο στο δρομο. Με μια εμφανιση που το διαφοροποιει αισθητα απο καθε αλλο Focus, χαμηλωμενο κατα 1 ποντο, με 17αρες ζαντες, ειναι σπορ και το δειχνει. Οχι ομως εκει που θα περιμενες οτι πρεπει να κανεις υποχωρηση.

Στο δρομο, φαινεται πως οι μηχανικοι της Ford εχουν κανει πολυ καλη δουλεια σε ο,τι αφορα την αναρτηση. Και εδω, εχουν βρει τη χρυση τομη: Απο τη μια ειναι ανετο, χωρις να χτυπαει και να κουραζει στα -συνηθη- σαμαρακια των ελληνικων δρομων, δεν θα… υποψιασει την οικογενεια οτι βρισκεται στο \”σκληρο, σπορ, αβολο αυτοκινητο  του μπαμπα\”, αλλα σε ενα οικογενειακο, ησυχο, ανετο αυτοκινητο.
Ωστοσο, στα \”στριφτερα\” κομματια, το Focus ST-Line, δειχνει οτι δεν ειναι μονο… φωνες και υποσχεσεις. Εχει τον αυθεντικο χαρακτηρα ενος σπορ Ford, χωρις να παιρνει κλισεις, με ενα τιμονι που σου δινει το 100% της πληροφορησης που ζητας. Το πλαισιο ειναι αριστο και, σε σχεση με τα \”νορμαλ\” Focus, ειναι πιο ζωντανο οδηγικα, με πιο αμεσο εμπρος μερος, αν και για να φτασεις στα ορια της προσφυσης και να διαπιστωσεις οτι ειναι ουδετερο, πρεπει να οδηγησεις πολυ επιθετικα- μεχρι να επεμβει το ESP (το οποιο δεν απενεργοποιειται). Ο κινητηρας, με τη χαρακτηριστικη χροια, ειναι \”ζωντανος\” απο πολυ χαμηλα, απο τις 2000 σ.α.λ. και συνεργαζεται αριστα με το ακριβες εξαρι κιβωτιο. 

Στο εσωτερικο, τα πραγματα θυμιζουν… Ford με διακριτικες πινελιες να σου θυμιζουν οτι προκειται για το ST-Line. Το infotainment SYNC 2 συγκεντρωνει το μενου στην οθονη των 8 ιντσων, στο κεντρο του πολυ καλου, ποιοτικα, ταμπλο και ειναι \”παιχνιδακι\” στη χρηση.
Αν εξαιρεσεις την εμφανιση και το μηχανικο συστηματακι στις πορτες που βγαζουν ενα πλαστικο οταν τις ανοιγεις για να μην τις \”πληγωσεις\” σε καποιο τοιχο (πολυ εξυπνο), το Focus ST-Line μπορει να μην εχει τον πλουσιοτερο εξοπλισμο στην κατηγορια, εχει ομως την καλυτερη οδικη συμπεριφορα.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!