Την απαντηση τη δινουν τρεις παραγοντες: Η τιμη του, η πρακτικοτητα του, καθως και η εσανς πολυτελειας που αφηνει στον οδηγο και τους επιβατες του. Το οποιο το κανει υπο συνθηκες, ενα απο τα πιο value for money, αν οχι το περισσοτερο της κατηγοριας και της αγορας.
Το V40 Cross Country λοιπον, ειναι crossover, χωρις να ειναι. Δηλαδη ειναι μεν 22 mm ψηλοτερο απο το συμβατικο V40 και εχει προστατευτικες πλαστικες ποδιες χαμηλα γυρω του, ωστε να μη φοβασαι οτι θα το \”πληγωσεις\” οταν το βγαλεις εκτος δρομου, αλλα στην ολη του εμφανιση δεν διαφερει ιδιαιτερα απο ενα καθημερινο αυτοκινητο. Ετσι λοιπον, σχεδιαστικα τουλαχιστον, βρισκεται μονο, απεναντι σε μια πληθωρα μοντελων crossover που παραπεμπουν σε SUV, ως μια στιλατη και ξεχωριστη επιλογη.
Στο εσωτερικο, με τα αριστα σε ποιοτητα υλικα, τα πραγματα ειναι εντελως διαφορετικα. Το αυτοκινητο της δοκιμης εχει εναν μαλλον… περιεργο συνδυασμο χρωματων: Τη μονοτονια του μαυρου ταμπλο \”σπανε\” οι επενδυσεις με λευκο δερμα αριστης ποιοτητας στο τιμονι, το ντουλαπακι του συνοδηγου, την κεντρικη κονσολα αναμεσα απο τους επιβατες και τις πορτες. Τα δε καθισματα, ειναι επενδεδυμενα με μια μιξη λευκου δερματος και καρο υφασματος στα σημεια που ακουμπα το σωμα του επιβατη, ωστε να μην… υπαρχουν παραπονεμενοι απο τη ζεστη η το κρυο που αφηνει το (σκετο) δερματινο καθισμα. Ετσι, εμφανισιακα τουλαχιστον, το εσωτερικο του V40 Cross Country ειναι αυτο ενος premium μοντελου, με πινελιες ομως που δειχνουν οτι ειναι κατι πιο νεανικο, πιο σπορ, πιο περιπετειωδες.
Στη μεση της κονσολας δεσποζει η εγχρωμη οθονη 7 ιντσων στην οποια συγκεντρωνονται ολες οι χρησιμες πληροφοριες για τα συστηματα ελεγχου του αυτοκινητου, του κλιματισμου, του ραδιοφωνου, του GPS, του τηλεφωνου κ.α. ενω απο κατω υπαρχουν οι αεραγωγοι και τα κουμπια του τηλεφωνου και τα αλλα χειριστηρια των περιφερειακων συστηματων. Η πρωτη εικονα δειχνει οτι μπορει κανεις να μπερδευτει απο την… πολυκουμπια, ομως μετα απο τις πρωτες ωρες συμβιωσης αποδεικνυεται πως τα χειριστηρια ειναι τοποθετημενα σε σωστες θεσεις και μαθαινονται ευκολα και γρηγορα. Ευφημο μνεια αξιζει ο \”κρυφος\” χωρος πισω απο την κεντρικη κονσολα, που ειναι μια εξυπνη ιδεα για να αφηνεις τα κλειδια, η ακομα καλυτερα το κινητο, το πορτοφολι και αλλα χρησιμα αντικειμενα για να ειναι γρηγορα προσβασιμα, οχι ομως εκτεθειμενα.
Ο οδηγος, εχει μπροστα του τον καλοσχεδιασμενο ηλεκτρονικο πινακα οργανων της Volvo, που του δινει την ευκαιρια να επιλεξει αναμεσα σε τρια προγραμματα οδηγησης (Comfort, Eco, Sport) που αλλαζουν οχι μονο τον χρωματισμο, αλλα και τη διαταξη των οργανων και της πληροφορησης, αναλογα με τις αναγκες του καθε στυλ οδηγησης.
Τα καθισματα ειναι απο τα πλεον βολικα, παρεχοντας καλη πλευρικη στηριξη, αλλα κυριως ανεση, ωστε να μετακινεισαι με ανεση -ακομα και αν πηγαινεις ενα μακρυ ταξιδι.
Πως παει;
Το V40 Cross Country της δοκιμης μας, φοραει τον 1.500αρη βενζινοκινητηρα της οικογενειας Drive-E, ο οποιος διατηρηθηκε στην εκδοση Τ3 χωρις αλλαγες. Το ιδιο και το αυτοματο κιβωτιο εξι σχεσεων της Aisin, το οποιο μετατρεπεται σε σειριακο, επιτρεποντας τις αλλαγες απο τα paddles στο τιμονι.
Ο τετρακυλινδρος turbo των 1,5 λιτρων ειναι ο πλεον ταιριαστος στο συγκεκριμενο μοντελο για τη συγκεκριμενη αγορα, καθως αποδιδει 152 ιππους στις 5.000 σ.α.λ. και 25,5 kgm ροπης, που ειναι διαθεσιμα απο τις 1.700 ως και τις 4.000 σ.α.λ., ενω οι εκπομπες CO2 περιοριζονται στα 131 g/km.
Η εκπληξη ειναι η ανεση με την οποια κινει το μοντελο των 1.470 κιλων, κανοντας το σπριντ στα 100 χ.α.ω. απο σταση σε μολις 9,5 δευτερολεπτα και αποδιδοντας γραμμικα τη δυναμη του μεχρι και την εκτη, ενω σημαδια κοπωσης δειχνει μονο λιγο πριν απο την τελικη του (210 χ.α.ω.), γεγονος που σημαινει οτι ειναι ικανο και για ξεκουραστα ταξιδια. Η δε μεση καταναλωση του ειναι σε απολυτα λογικα επιπεδα για το βαρος του αυτοκινητου, περιπου στα 9,1 λιτρα/100 χιλιομετρα, η οποια βεβαια αυξανεται οσο ανεβαζεις ρυθμους (στη δικη μας περιπτωση εφτασε τα 10,1).
Το σημαντικο βεβαια ειναι η δουλεια που εχει γινει στην ποιοτητα κυλισης και τη γενικοτερη ανεση που παρεχει το αυτοκινητο. Σε ολο το φασμα των ταχυτητων, ο κινητηρας επιδεικνυει αθορυβη λειτουργια, ενω η καμπινα ειναι αριστα ηχομονωμενη. Οι αναρτησεις κανουν πολυ καλη δουλεια στην απορροφηση των ανωμαλιων του οδοστρωματος, ενω ειναι τοσο σφιχτες ωστε να μην υπαρχουν τασεις \”πλευσης\” στην εθνικη οδο. Γενικοτερα, το ride quality του V40 Cross Country, σε συνδυασμο με τον εξοπλισμο και την ποιοτητα του υλικου στο σαλονι του, παραπεμπει σε μοντελο μεγαλυτερης κατηγοριας και πολλαπλασιας τιμης.
Οταν πιεστει, το V40 Cross Country συνεχιζει να αποπνεει στον οδηγο και τους επιβατες μια αισθηση στιβαροτητας και ασφαλειας και θα πρεπει να το παρακανει κανεις ωστε να φτασει στο σημειο να επεμβει το ESP και να προλαβει το ενδεχομενο γλιστρημα. Μεχρι εκει, μεχρι το οριο δηλαδη, μπορεις να εκμεταλλευθεις το αριστο πλαισιο του και το τιμονι του για να στριψεις γρηγορα, να κινηθεις λιγο πιο σβελτα. Η πεμπτουσια του, βεβαια, ειναι οτι μπορει να κινηθει ανετα σε ολες τις συνθηκες, ειτε στον ανοιχτο δρομο, ειτε στην κινηση της πολης, ειτε στο πατημενο χωμα που, καποια στιγμη, θα ριχτει ενα crossover.
Συμμαχος σε καθε διαδρομη ο συνδυασμος κινητηρα- κιβωτιου, αφου οι αλλαγες ειναι ομαλες, το μοτερ παντα ησυχο, αλλα η δυναμη παντα διαθεσιμη. Απο εκει και περα, επειδη μιλαμε για Volvo, ο εξοπλισμος ασφαλειας ειναι ιδιαιτερα προσεγμενος, εχοντας στον βασικο εξοπλισμο επτα αεροσακους, συστημα προστασιας αυχενα στις οπισθιες συγκρουσεις (WHIPS), αλλα και το City Safety 2ης γενιας για αποφυγη συγκρουσεων μεχρι τα 50 χ.α.ω.
Μοναδικες \”παραφωνιες\”, ειναι το καπως κλειστοφοβικο πισω μερος με τον περιορισμενο χωρο για τα ποδια των πισω επιβατων, οι χαμηλες κολωνες που δυσκολευουν την εισοδο στους ψηλοτερους, αλλα και τα 331 λιτρα του χωρου αποσκευων. Εαν μπορεις να ζησεις με αυτα, με τιμη απο τα 22.500 ευρω, το V40 Cross Country, με την πολυτελεια, την ανεση και την ασφαλεια που παρεχει, ειναι μια πραγματικη value for money προταση. Πολυ δε περισσοτερο, εαν θελεις λιγη περιπετεια, πολυ ανεση, περισσοτερη πολυτελεια και, ακομα περισσοτερη ασφαλεια για εσενα και τους ανθρωπους γυρω σου.