Πανε 50 χρονια, απο την κυκλοφορια της τελευταιας, μαζικης παραγωγης, ανοιχτης V12 απο τη Ferrari. Συγκεκριμενα, μισο αιωνα πριν, το 1969, η Daytona GTS4, γνωστη ως Daytona Spider, εκανε το ντεμπουτο της. Απο τοτε, δεν υπηρξε αλλη ευρειας παραγωγης ανοιχτη V12 Ferrari, παρα μονο καποιες περιορισμενες εκδοσεις. Αυτες, ειναι η 550 Barchetta Pininfarina (2000), Superamerica (2005), 599 SA Aperta (2010) και η F60 America, κατασκευασμενη μολις σε 10 αντιτυπα, το 2014, για τον εορτασμο των 60 χρονων παρουσιας της Ferrari στην αμερικανικη αγορα.
Η ζητηση για μια τετοια Ferrari ηταν μεγαλη, οπως ηταν και η απογοητευση, οταν οι \”πιστοι\” του Μαρανελο, ειδαν πως κατι τετοιο δεν εγινε, ουτε σε μορφη limited edition μοντελου, στην πλατφορμα της F12. Με την ελευση της 812 Superfast, οι φημες για μια ανοιχτη εκδοση, αρχισαν και παλι. Αυτη τη φορα ομως, μεσα απο το εργοστασιο, προς τα εξω και οχι το αντιθετο. Και, ηρθε η στιγμη: Η επιστροφη της Ferrari στις V12 Spider, γινεται απο την 812 GTS.
Ο κινητηρας της 812 GTS ειναι ο ιδιος με αυτον της κλειστης εκδοσης, ο οποιος αποδιδει 800 ιππους και 718Nm ροπης. Συγκεκριμενα, προκειται για εναν ατμοσφαιρικο V12, χωρητικοτητας 6,5 λιτρων, που ειναι και ο ισχυροτερος στην κατηγορια του. Τοσο η GTS, οσο και η κλειστη Superfast, εφοδιαζονται πλεον με την ανανεωμενη εκδοχη του V12, ο οποιος φερει νεο συστημα ψεκασμου καυσιμου, συστημα Start-Stop και τα φιλτρα μικροσωματιδιων (Gasoline Particulate Filters, GPF), το οποια τον κανουν τον ισχυροτερο V12 ατμοσφαιρικο κινητηρα, με νορμα καυσαεριων Euro 6.
Φυσικα, οι ανθρωποι του Μαρανελο, δεν μπορουσαν παρα να κανουν καποιες αλλαγες στη γεωμετρια του συστηματος εξατμισης προκειμενου να διατηρησουν απειραχτο, ισως βεβαια ελαφρως πιο \”χαμηλης\” εντασης, τον εκπληκτικο ηχο του V12, απο το ρελαντι, μεχρι το κοφτη, στις 8.900 σ.α.λ. .
Τα υπολοιπα μηχανικα μερη, παραμενουν ιδια με αυτα της κλειστης 812. Αξιζει να αναφερουμε παντως, πως το 80% της ροπης ειναι ηδη διαθεσιμο απο τις 3500 σ.α.λ. , γεγονος που αν συνδυαστει με το σχετικα κοντο 7 σχεσεων DCT κιβωτιο της 812, κανει την αντιδραση του αυτοκινητου στο πατημα του δεξιου πενταλ στιγμιαια και την αισθηση της δυναμης της ακομη πιο αμεση.
Ενα δυσκολο εγχειρημα για τους σχεδιαστες της Ferrari, ηταν το πως θα διαφοροποιησουν το πισω μερος της 812, προκειμενου το αυτοκινητο να ειναι αεροδυναμικα βελτιστοποιημενο, αλλα να απεχει και οσο το δυνατον λιγοτερο γινεται αισθητικα, απο την κλειστη εκδοση.
Στο κομματι της οροφης, δημιουργησαν μια ηλεκτρικα αναδιπλουμενη μεταλλικη οροφη, η οποια αποθηκευεται στο χωρο ακριβως πισω απο τα καθισματα. Το τζαμι της οροφης ειναι ανεξαρτητο απο αυτη, επιτρεποντας τη χρηση του ως ανεμοθραυστη για οταν η οροφη ειναι ανοιχτη, η ως \”περασμα\” για τον ηχο της εξατμισης, οταν η οροφη ειναι κλειστη.
Στο επανω μερος του παρμπριζ, οι μηχανικοι τοποθετησαν τα \”φτερακια\” σχηματος L, τα οποια ειχαν τοποθετησει και στη LaFerrari Aperta, προκειμενου να κατευθυνουν τον αερα στα πλαγια, με ομαλοτητα προς τα buttresses, ωστε αυτος να ρεει ομαλα προς τα πισω.
Στο πανω μερος των πισω φτερων, τοποθετησαν αεραγωγους, οι οποιοι απομακρυνουν τον αερα που συσσωρευεται στους πισω θωλους. Το ανασχεδιασμενο πισω diffuser, φροντιζει ωστε να δημιουργει μια αρνητικη πιεση, που οχι μονο σταθεροποιει το αυτοκινητο, αλλα \”τραβαει\” τον αερα απο το κεντρο, αναμμεσα στα butresses, και τους αεραγωγους των θολων, πιεζοντας το αυτοκινητο στο δρομο και μειωνοντας το στροβιλισμο που δημιουργειται στο κεντρο του πισω μερους της GTS.
Παρα τα 75 επιπλεον κιλα σε σχεση με την Superfast, τα νουμερα που φερνει η 812 GTS \”στο τραπεζι\” (ενταξει, στο δρομο) ειναι καθε τι αλλο, παρα εντυπωσιακα.
0 – 100, σε λιγοτερο απο 3 δευτερολεπτα. 0 – 200, σε 8,3 δευτερολεπτα. Τελικη ταχυτητα, \”πανω\” απο 340 χιλιομετρα/ωρα (υπαρχουν στο διαδικτυο βιντεο με 812 να ξεπερνουν τα 370 !).
Α! Και το πιο απροσμενο; Σας το αφησα για το τελος: 7 χρονια δωρεαν σερβις, ασχετως απο τον αριθμο χιλιομετρων που θα διανυσει το αυτοκινητο. Οποτε, οποιος δεν καταστραφει οικονομικα απο τη καταναλωση του V12, η οποια σε γρηγορους ρυθμους σε κανει να πιστευεις πως το ντεποζιτο των 80 λιτρων εχει τρυπα και χανει απο καπου, θα γλυτωσει τα εξοδα της συντηρησης, ανεξαρτητως του ποσο αυτη θα κοστισει καθε φορα, με μονο αναλωσιμο που δεν καλυπτεται απο το προγραμμα συντηρησης, να ειναι τα ελαστικα. (Οχι οτι οι αγοραστες του μοντελου νοιαζονται για ολα αυτα, αλλα κατι πρεπει να πουμε κι εμεις).
Σε ενα αυτοκινητο σαν την 812 GTS, τα πολλα λογια, ειναι φτωχεια (λεξη που δεν ταιριαζει με Ferrari).
Ειναι το αυτοκινητο που θα πας μια ηρεμη, χαλαρη βολτα, ειτε μονος, ειτε με καποιο \”εκλεκτο\” προσωπο στη θεση του συνοδηγου.
Ειναι ομως και εκεινο το αυτοκινητο, που θα σε κανει να ξυπνησεις μεσα στη νυχτα, και να πας να οδηγησεις μονος σου, καπου απομερα, οσο πιο γρηγορα μπορεις.
Η 812 GTS, ειναι οτι πιο κοντινο υπαρχει για τους \”περισσοτερους\”, σε LaFerrari Aperta. Και αυτο, ειναι το καλυτερο κομπλιμεντο που θα μπορουσαμε να της κανουμε.