Κομψο και πρακτικο, μοντερνο και σπορ: το νεο Audi Q5 Sportback. Μετα τα e–tron Sportback και Q3 Sportback, η Audi παρουσιαζει ενα ακομα Sportback. Το Q5 Sportback ειναι ενα SUV με δυναμικες, coupe γραμμες που απευθυνεται σε οσους εκτιμουν οχι μονο την εκφραστικη σχεδιαση και την τεχνολογικη καινοτομια, αλλα και το σπορ χαρακτηρα και την υψηλη καθημερινη χρηστικοτητα. Η διαισθητικη λειτουργια και ο χειρισμος μεσα απο ευκρινεις οθονες, συμβαλλουν σε μια αισθηση ανετης οδηγησης.
Το Audi Q5 Sportback ειναι πραγματικα εντυπωσιακο και αποπνεει μια ισχυρη παρουσια, κατι τυπικο για τα μοντελα Q της Audi. Οι μεγαλες εισοδοι αερα πλαισιωνουν το οκταγωνικο Singleframe. Οι LED προβολεις εχουν χαρακτηριστικη υπογραφη φωτισμου ημερας ενω προαιρετικα ειναι τεχνολογιας matrix LED. Η γραμμη ωμου που «σβηνει» κομψα προς τα πισω, δινει εμφαση στους εντυπωσιακους τροχους και την τετρακινηση. Το πλαϊνο μαρσπιε προσδιδει στο Sportback στιβαροτητα. Η επιφανεια των τζαμιων ξεκιναει την κλιση προς τα κατω νωρις, με το τριτο παραθυρο να μειωνεται αποτομα προς τα πισω. Σε συνδυασμο με το φαινομενικα ψηλο πισω προφυλακτηρα δινουν στο Q5 Sportback μια πολυ δυναμικη και ισχυρη εμφανιση.
Καινοτομο: πισω φωτα με ψηφιακη τεχνολογια OLED – Η Audiπροσφερει την επιλογη των πισω φωτων με καινοτομο ψηφιακη τεχνολογια OLED. Καθε φως περιλαμβανει τρεις οργανικες διοδους εκπομπης φωτος, καθεμια χωρισμενη σε εξι τμηματα. Τα κοκκινα στοιχεια OLED ειναι ομοιογενως φωτεινα, αλλα η κατατμηση τους επιτρεπει να ελεγχονται μεμονωμενα. Οι πελατες μπορουν να επιλεξουν απο τρεις διαφορετικες υπογραφες οπισθιου φωτισμου κατα την παραγγελια. Καθεμια περιλαμβανει ενα δυναμικο σεναριο φωτισμου εισοδου και εξοδου απο το αυτοκινητο. Εμφανιζεται ενα επιπλεον σπορ γραφικο εαν επιλεγει η δυναμικη λειτουργια στο Audi drive select. Εαν ενα αλλο οχημα πλησιασει το στασιμο αυτοκινητο απο πισω, σε αποσταση μικροτερη των δυο μετρων, ολα τα τμηματα OLED φωτιζονται ως προειδοποιηση εγγυτητας.
Η Audi προσφερει το νεο Sportback στις εξωτερικες γραμμες “advanced” και “S line”. Οι διαφορες εντοπιζονται στο Singleframe, στις πλευρικες εισοδους αερα και ειδικοτερα στον πισω προφυλακτηρα. Υπαρχουν 12 φινιρισματα βαφης και μια ποικιλια επιλογων για να επιλεξει ο πελατης, συμπεριλαμβανομενου του μαυρου πακετου styling. Με μηκος 4,69 μετρα, το Q5 Sportback ειναι επτα χιλιοστα μακρυτερο απο το αδερφο του μοντελο. Το υψος και το πλατος ειναι πανομοιοτυπα. Ο συντελεστης οπισθελκουσας ειναι επισης χαμηλοτερος, με το Cd στα 0,30.
Το μακρυ μεταξονιο 2,82 μετρων παρεχει αφθονους χωρους. Με τις οριζοντιες γραμμες του, το εσωτερικο ειναι καθαρο και ευαερο. Οι προαιρετικες εσωτερικες γραμμες εξοπλισμου “design selection” και “S line” δινουν μια ακομα πιο κομψη η σπορ εμφανιση, αντιστοιχα. Το πακετο φωτισμου περιβαλλοντος χρησιμοποιει στοχευμενα εφε φωτισμου για να αναδειξει την ποιοτητα κατασκευης της Audi στο εσωτερικο.
Ευελικτη διαμορφωση πισω καθισματων: rear bench plus – Ο χωρος αποσκευων εχει ογκο 510 λιτρα. Με τα πισω καθισματα διπλωμενα, αυτος αυξανεται στα 1.480 λιτρα. Η Audi προσφερει επισης το νεοτερο μελος της οικογενειας με την προαιρετικη πισω σειρα καθισματων rear bench plus, η οποια μπορει να μετατοπιστει πλευρικα και εχει ρυθμιζομενες γωνιες κλισης πλατης. Εαν ειναι απαραιτητο, μπορει να μετακινηθει προς τα εμπρος για να αυξησει τη χωρητικοτητα των αποσκευων εως και 60 λιτρα, στα 570 λιτρα μεγιστο. Παρεχει βελτιωμενη ανεση στους επιβατες της πισω σειρας οταν η πλατη των καθισματων ειναι κεκλιμενη και η επιφανεια καθισματων τραβηγμενη τελειως πισω. Το προαιρετικο πακετο αποθηκευσης χωρου αποσκευων διατηρει τα πραγματα τακτικα και κρατα τις αποσκευες με ασφαλεια. Μια ηλεκτρικη πισω πορτα ειναι στανταρ. Μπορει να ανοιξει με μια απλη κινηση ποδιων.
Με τον κινητηρα 2.0 TDI 150 kW(204 PS), το coupe SUV μπορει να ελξει ρυμουλκουμενα με συνολικο βαρος εως 2,4 τονους (με πεδηση, κλιση 12%). Ραγες οροφης διαθεσιμες προαιρετικα. Ο ελεγχος καταβασης σε λοφο εξασφαλιζει ασφαλεια κατα την οδηγηση σε αποτομες πλαγιες λοφων.
Περισσοτερη αποσταση απο το εδαφος εκτος δρομου: η προσαρμοζομενη αεραναρτηση – Η στανταρ σπορ αναρτηση διαθετει πιο δυναμικο χαρακτηρα και αποσβεση για πιο αμεση αισθηση δρομου απο την τυπικη αναρτηση του Q5. Η Audi προσφερει επισης μια εναλλακτικη αναρτηση με ελεγχομενους αποσβεστηρες η την ευελικτη και εξαιρετικα ανετη προσαρμοζομενη αεραναρτηση. Ρυθμιζει το υψος της διαδρομης σε ενα ευρυ φασμα 60 χιλ. συνολικα. Ετσι, η αποσταση απο το εδαφος μπορει να αυξηθει εως και 45 χιλ. για οδηγηση σε πιο δυσβατους δρομους. Κατα τη γρηγορη οδηγηση, το αμαξωμα χαμηλωνει αυτοματα 15 χιλ. για μεγαλυτερη αποδοση λογω μειωμενης οπισθελκουσας και βελτιωμενης συμπεριφορας χαρη στο χαμηλοτερο κεντρο βαρους. Ενα αλλο χαρακτηριστικο της αεραναρτησης ειναι η ικανοτητα χαμηλωματος του πισω αξονα κατα 55 χιλ. πιεζοντας ενα κουμπι στο χωρο αποσκευων, καθιστωντας ευκολοτερη τη φορτωση.
Το προαιρετικο δυναμικο συστημα διευθυνσης μεταβαλλει το λογο στρεψης, τη γωνια διευθυνσης και την υποβοηθηση του τιμονιου ως συναρτηση της ταχυτητας οδηγησης. Κατα τη βραδυτερη οδηγηση, ο πιο αμεσος λογος με λιγοτερες περιστροφες τιμονιου απο ακρη σε ακρη και η υψηλοτερη υποβοηθηση προσφερουν μεγαλυτερη ανεση. Σε υψηλοτερες ταχυτητες, ο λιγοτερο αμεσος λογος εχει θετικη επιδραση στη γρηγορη οδηγηση και παρεχει υψηλη κατευθυντικη σταθεροτητα. Υπαρχει μια επιλογη απο 21 σχεδια ζαντων με διαμετρους μεταξυ 18 και 21 ιντσες.
Η γκαμα κινητηρων: δυο TFSI και τρεις TDI – Το Q5 Sportback κυκλοφορει στην Ευρωπη με εναν ισχυρο τετρακυλινδρο πετρελαιοκινητηρα δυο λιτρων. Με ροπη 150 kW (204 PS) και 400 Nm ροπης, συνδυαζεται με ενα αυτοματο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη 7-σχεσεων S tronic και τεχνολογια ultra quattro. Το ηπιο υβριδικο συστημα ενισχυει το βαθμο αποδοσης. Κατα το φρεναρισμα, επιστρεφει ενα μερος της ενεργειας πεδησης και αποθηκευει την ηλεκτρικη ενεργεια που παραγεται με αυτον τον τροπο σε μια μπαταρια ιοντων λιθιου. Το Q5 Sportback μπορει επισης να ρολαρει με τον κινητηρα εκτος λειτουργιας. Η ομαλη λειτουργια Start/Stop ενεργοποιειται με υπολειπομενη ταχυτητα 22 χλμ./ωρα. Ο ισχυρος πετρελαιοκινητηρας δεν ειναι μονο αποδοτικος, αλλα και καθαρος. Πληροι τα ορια του τελευταιου κανονισμου για τις εκπομπες Euro 6d–ISC–FCM η EU 6 AP. Χαρη στο συστημα SCR δυο δοσεων με διπλη εγχυση AdBlue, οι εκπομπες οξειδιου του αζωτου μειωνονται περαιτερω αναλογα με την αντιστοιχη κατασταση λειτουργιας. Υπαρχουν δυο καταλυτικοι μετατροπεις SCR, διατεταγμενοι ο ενας πισω απο τον αλλο στο συστημα εξατμισης: ενας κοντα στην πολλαπλη εξαγωγης και ενας πιο μακρια απο τον κινητηρα, στο συστημα εξατμισης.
Μετα το λανσαρισμα του Q5 Sportback θα ακολουθησει μια δευτερη εκδοση του τετρακυλινδρου TDI, ενας V6 TDI και δυο ακομα διλιτροι, τετρακυλινδροι βενζινοκινητηρες TFSI. Οπως το πολυ επιτυχημενο Q5, το Q5 Sportback θα προσφερεται επισης με ενα plug–inυβριδικο κινητηριο συστημα σε δυο παραλλαγες ισχυος. Ενα SQ5 Sportback θα ολοκληρωσει αργοτερα τη γκαμα.
Ψηφιακο και διαισθητικο: χειριστηρια και συνδεσιμοτητα – Για τα χειριστηρια, τις οθονες και την ψυχαγωγια, το Q5 Sportback χρησιμοποιει την ιδια νεα τεχνολογια με το ανανεωμενο Q5: το συστημα modular infotainment τριτης γενιας (ΜIB 3). Στην πληρη του εκδοση, το Audi virtual cockpit plus διαθετει την οθονη 12,3 ιντσων και head–up display. Η εκδοση plus του πολυλειτουργικου τιμονιου επιτρεπει την ασφαλη και απλη λειτουργια των πιο σημαντικων λειτουργιων και οθονων. Το συστημα πλοηγησης ΜΜΙ plus συνδυαζεται με οθονη αφης 10,1 ιντσων. Η αρχικη του οθονη ειναι προσαρμοσιμη. Ο φωνητικος ελεγχος φυσικης γλωσσας χρησιμοποιει το cloud και μπορει να ενεργοποιηθει ειτε πατωντας ενα κουμπι στο τιμονι ειτε λεγοντας “Hey Audi”. Πολλες ρυθμισεις οχηματος μπορουν να συμπεριληφθουν σε μεμονωμενα προφιλ χρηστων και να αποθηκευτουν στο διαδικτυο, στην πυλη πελατων myAudi. Καθε εξουσιοδοτημενος χρηστης μπορει να εχει προσβαση σε αυτα για οποιαδηποτε μοντελα Audi καταλληλα εξοπλισμενα.
Το Q5 Sportback χρησιμοποιει επισης την προηγμενη ευφυϊα του στολου Audi. Οι τοπικες ειδοποιησεις κινδυνου προειδοποιουν τον οδηγο για επικινδυνες καταστασεις στην πορεια του οπως κατεστραμμενα οχηματα, ατυχηματα, ακρα μποτιλιαρισματος, ολισθηρους δρομους και ομιχλη. Οι πληροφοριες σχετικα με τα σηματα κυκλοφοριας στο διαδικτυο δειχνουν τρεχουσες και προσωρινες πινακιδες η οθονες οριων ταχυτητας. Το on–street parking υποδεικνυει ποσο πιθανο ειναι να υπαρχει δωρεαν χωρος σταθμευσης στο δρομο και παρεχει προσθετες πληροφοριες, οπως τιμες η περιορισμους σταθμευσης μονο για κατοικους. Η εφαρμογη myAudi συνδεει στενα το αυτοκινητο με το smartphone του πελατη. Προαιρετικα στοιχεια εξοπλισμου οπως το Audi phone box η το Bang & Olufsen 3D Premium Sound System συμπληρωνουν το συστημα ψυχαγωγιας.
Ευκολο στη χρηση και ασφαλες: τα συστηματα υποβοηθησης του προγραμματος οδηγησης – Το Audi Q5 Sportback ειναι εξοπλισμενο με πολυαριθμα συστηματα υποβοηθησης οδηγου που ειναι οργανωμενα σε τρια πακετα. Το adaptive cruise assist μπορει να αναλαβει την επιταχυνση, την επιβραδυνση και τη διατηρηση της λωριδας για τον οδηγο σε πολλες περιπτωσεις. Ο οδηγος πρεπει να αγγιξει μονο το ευαισθητο στην αφη τιμονι για να διατηρησει την πλευρικη καθοδηγηση.
Ενα δευτερο συστημα υψηλης τεχνολογιας ειναι το predictive efficiency assist. Βοηθα τον οδηγο να οδηγει απροβληματιστα αξιολογωντας τα δεδομενα προβλεψεων διαδρομης απο το συστημα πλοηγησης και την αναγνωριση πινακιδων βασει καμερας. Το predictive efficiency assist μπορει πραγματικα να δειξει την αξια του οταν συνδυαστει με το adaptive cruise assist, προσαρμοζοντας αυτοματα την ταχυτητα στη διαδρομη και την κατασταση της κυκλοφοριας.
Το στανταρ συστημα Audi pre sense city βοηθα στην αποφυγη η τον μετριασμο των συνεπειων των συγκρουσεων με τους χρηστες του δρομου μπροστα απο το αυτοκινητο. Τα προαιρετικα συστηματα turn assist, swerve assist, cross–traffic assist και exit warning βελτιωνουν επισης την ασφαλεια.
Λανσαρισμα στην αγορα: πρωτο εξαμηνο του 2021 – Το Audi Q5 Sportback θα κυκλοφορησει διεθνως το πρωτο εξαμηνο του 2021. Για τις αγορες σε ολο τον κοσμο θα προερχεται απο τη γραμμη συναρμολογησης του εργοστασιου San José Chiapa στο Μεξικο. Εξαιρεση η κινεζικη αγορα, οπου το νεο μοντελο θα κατασκευαζεται τοπικα, στο εργοστασιο του Changchun.