Η Mazda θέλει το ηλεκτρικό της μοντέλο να είναι fun to drive

Εαν υπαρχει κατι για το οποιο \”γκρινιαζουν\” οι φαν της αυτοκινησης, ειναι οτι με την επελαση των ηλεκτρικων, χανεται η μαγεια της οδηγησης. Η αληθεια ειναι πως οι ηλεκτρικοι κινητηρες μπορει να ειναι αιωνες μπροστα απο τους εσωτερικης καυσης σε αποδοση, ομως, τουλαχιστον προς το παρον, δεν εχουν καταφερει να πεισουν πως μπορουν να προσφερουν -εκτος απο αστειρευτη δυναμη απο το πρωτο αγγιγμα στο γκαζι- οδηγικη ευχαριστηση στους enthusiasts.


Η Mazda, ειναι μια αυτοκινητοβιομηχανια που δινει μεγαλο βαρος σε αυτο το κομματι, δηλαδη το fun to drive. Και, πριν ακομα ξεκινησει την παραγωγη του πρωτου της αμιγως ηλεκτρικου μοντελου, υποσχεται πως οδηγικα, δεν θα εχει να ζηλεψει τιποτα απο τα βενζινοκινητα και πετρελαιοκινητα \”αδελφακια\” του. Στο πρωτευον εργοστασιο της Χιροσιμα, το Ujina, η Mazda ξεκινησε στις 20 Μαϊου την παραγωγη του ολοκαινουργιου Mazda MX-30, του πρωτου αμιγως ηλεκτρικου μοντελου της εταιρειας. Το  MX-30, που δημιουργηθηκε σε απαντηση της διαρκως αυξανομενης ζητησης για ηλεκτρικα αυτοκινητα (EVs), και της εντονης τασης για προστασια του περιβαλλοντος που επικρατει στην Ευρωπη, στυλιστικα δεν ξεφευγει απο τον \”καλπασμο\” της Mazda των τελευταιων ετων, οντας ενα στιλατο και ευελικτο SUV. Ειναι ομως αυτο αρκετο; 


Το νεο MX-30 εφοδιαζεται με τον κινητηρα e-Skyactiv – τη νεα τεχνολογια ηλεκτροκινησης της Mazda. Το συστημα που μεταδιδει την κινηση στους εμπρος τροχους συνδυαζει ενα συγχρονο ηλεκτροκινητηρα εναλλασσομενου ρευματος αποδοσης 107kW (145Hp), και μια μπαταρια ιοντων λιθιου ισχυος 35.5kWh, που εξασφαλιζουν στο νεο SUV εμβελεια της ταξης των  περιπου 200 χιλιομετρων (βασει πρωτοκολλου WLTP σε μικτη διαδρομη). Η δε μπαταρια του συστηματος κινησης μπορει να φορτιστει στο 80% της χωρητικοτητας της, σε 40 περιπου λεπτα με τη χρηση ταχυφορτιστη συνεχους ρευματος. 




Η αρχιτεκτονικη φιλοσοφια κατασκευης Skyactiv του MX-30, λεει η Mazda, εχει διαμορφωθει ειδικα ετσι ωστε να ενισχυει την εγγενως απαλη οδηγικη συμπεριφορα του αμιγως ηλεκτροκινητου αυτοκινητου. Σε συνδυασμο με τα ολοκληρωμενα συστηματα ασφαλειας i-Activsense, το νεο SUV προσφερει στους επιβατες του μια μοναδικη εμπειρια αθορυβης και ανετης οδηγησης, γεγονος που αποτελεσε και την κατευθυντηρια γραμμη για τους μηχανικους/σχεδιαστες του – το ηλεκτρικο οχημα (EV) θα πρεπει να ειναι τοσο τελειο οδηγικα, οπως και καθε αλλο μοντελο της Mazda.


Η πιο προσφατη υλοποιηση της πολυ-βραβευμενης σχεδιαστικης φιλοσοφιας Kodo, προβαλλει ακομα περισσοτερο τη νεα αυτη κατευθυνση της Mazda σε οτι αφορα την τεχνολογικη εξελιξη των συστηματων κινησης. Το ασυμβιβαστο και απλο ταυτοχρονα στυλ τονιζει την ομορφια του αμαξωματος του MX-30, ενω οι αντικρυστα ανοιγομενες πορτες, η απουσια μεσαιας κολωνας, και η συνολικη γυαλινη επιφανεια, συμβαλλουν καθοριστικα στη δημιουργια της αισθησης ευρυχωριας στο εσωτερικο του αυτοκινητου.  

Η τελεια εργονομια του εσωτερικου, προβαλλεται μεσω του οδηγοκεντρικου χαρακτηρα της θεσης οδηγησης, της αιωρουμενης κεντρικης κονσολας, την καινουργια σε μοντελο της Mazda, οθονη αφης των 7’’ για το χειρισμο του συστηματος κλιματισμου, και απο ενα πληθος φιλικων προς το περιβαλλον υλικων, οπως ο φελλος και οι υφασματινες επενδυσεις απο ανακυκλωμενα πλαστικα μπουκαλια, στα πανελ των θυρων. 

Το  MX-30 προβλεπεται να φτασει στις εκθεσεις της Ευρωπης, το φθινοπωρο του 2020.  Οι επιδοσεις του, κατα WLTP δειχνουν καταναλωση ηλεκτρικης ενεργειας: 14,5-19,0 kWh/100km, αυτονομια: 200-262χλμ. (αστικος κυκλος), εκπομπες CO2 WLTP: 0 g/km.  

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!