H ιστορια της Alfa Romeo ειναι αρρηκτα συνδεδεμενη με το χωρο των αγωνων. Απο την ιδρυση της εταιρειας το 1910, οι αγωνες αποτελεσαν αναποσπαστο κομματι της λειτουργιας της, συμβαλλοντας ουσιαστικα στην τεχνολογικη πρωτοπορια και την εξελιξη των αυτοκινητων παραγωγης. Οι πολυαριθμες επιτυχιες που ηρθαν απο τις πρωτες συμμετοχες και συνεχιζονται μεχρι σημερα δημιουργησαν μια τεραστια παραδοση ενισχυοντας σημαντικα την εικονα της εταιρειας.
Τα αυτοκινητα με τα οποια συμμετεχει η Alfa Romeo στους αγωνες ξεχωριζουν, εκτος των αλλων και χαρη στο Quadrifoglio Verde, το τετραφυλλο τριφυλλι που αποτελει το σημα κατατεθεν των αγωνιστικων Alfa Romeo, αλλα και των κορυφαιων εκδοσεων των μοντελων παραγωγης. Το συγκεκριμενο λογοτυπο χρησιμοποιηθηκε για πρωτη φορα το 1923 σε μια απο τις τεσσερις Alfa Romeo RL που πηραν μερος στον αγωνα του Targa Florio στη Σικελια. Η ομαδα των οδηγων αποτελουνταν απο τους Giulio Masetti, Antonio Ascari, Ugo Sivocci και τον Enzo Ferrari!
Ο Ugo Sivocci -ο οποιος ειχε προτεινει τον Ferrari για οδηγο της ομαδας- παρα την τεραστια εμπειρια του, λογω αρκετων ατυχιων ειχε δημιουργησει τη φημη του «αιωνιου δευτερου». Σε μια αποπειρα να ξορκισει την κακη του τυχη, ο Sivocci ζωγραφισε στη γριλια του αγωνιστικου του ενα λευκο τετραγωνο που περιεκλειε ενα τετραφυλλο τριφυλλι. Προς το τελος του αγωνα η ιδεα του Sivocci δεν εδειχνε να μπορει να σπασει την κακη παραδοση, αφου ο ιταλος οδηγος ηταν -για ακομα μια φορα- δευτερος με διαφορα απο τον πρωτο Ascari. Τοτε ομως και μολις διακοσια μετρα απο τον τερματισμο, η Alfa Romeo του Ascari βγηκε εκτος. Οι μηχανικοι του ετρεξαν και εβαλαν και παλι σε λειτουργια το αυτοκινητο, ομως πανω στην ενταση και τη χαρα της στιγμης τερματισαν πανηγυριζοντας σκαρφαλωμενοι πανω στην RL του Ascari. Αυτη η κινηση ηταν αρκετη για να αποκλειστει ο Ascari, ο οποιος επρεπε να επιστρεψει στο σημειο που ειχε βγει το αυτοκινητο και να τερματισει και παλι, αυτη τη φορα μονος. Αυτη η διαδικασια ομως επετρεψε στον Sivocci να τερματισει πρωτος, κερδιζοντας το σημαντικοτερο αγωνα της εποχης, ξορκιζοντας την ατυχια του και παραλληλα δημιουργωντας τον θρυλο του Quadrifoglio Verde.
Η ιστορια πηρε μεταφυσικες διαστασεις οταν η σημασια του νεου φυλαχτου της Alfa Romeo σφραγιστηκε απο μια τραγωδια. Λιγους μηνες αργοτερα απο την τεραστια επιτυχια του στο Targa Florio, ο Sivocci στις 8 Σεπτεμβριου του 1923 εχασε τη ζωη του κατα τη διαρκεια αγωνα στην πιστα της Monza πισω απο το τιμονι μιας Alfa Romeo P1. Λογω καποιων προβληματων οι μηχανικοι δεν ειχαν προλαβει να βαψουν το τυχερο του τριφυλλι στο αγωνιστικο…
Απο την επομενη χρονια και μεχρι και σημερα, ολες οι αγωνιστικες Alfa Romeo φερουν περηφανα το φυλαχτο του Ugo Sivocci, το Quadrifoglio Verde. Για να τιμησουν τη μνημη του αδικοχαμενου οδηγου, το τριφυλλι τοποθετηθηκε πανω σε ενα λευκο τριγωνο σε σχεση με το τετραγωνο που αρχικα ειχε το λογοτυπο.
To 1963 το Quadrifoglio Verde εκανε για πρωτη φορα την εμφανιση του σε αυτοκινητο παραγωγης, την Giulia Ti Super. Σημερα, οι Giulia Quadrifoglio και Stelvio Quadrifoglio αποτελουν τις ισχυροτερες Alfa Romeo παραγωγης στην ιστορια της εταιρειας. Εφοδιασμενες με εναν V6 βενζινοκινητηρα 2,9 λιτρων με δυο Turbo, αποδοσης 510 ιππων, αποτελουν το απολυτο μετρο συγκρισης στην κατηγορια τους, οσον αφορα στις επιδοσεις και στην οδηγικη απολαυση. Μαζι με το μονοθεσιο της Alfa Romeo Racing, την C38, αποτελουν τους αξιους συνεχιστες μιας παραδοσης που εχει ξεπερασει τα 95 χρονια ζωης.