Η «επανάσταση» της BMW

Οδηγουμε το πρωτο προσθιοκινητο μοντελο της φιρμας, τη 218 Active Tourer
Ο διλιτρος diesel με τους 150 ιππους και τα 33,6 κιλα ροπης, συνεργαζεται αψογα με το θεϊκο σε καθε περιπτωση αυτοματο κιβωτιο της BMW και εχει τετοιο αποθεμα δυναμης και τετοια αποκριση που σε κανει να πιστευεις οτι ειναι τουλαχιστον 50-60 αλογα πιο δυνατος απο τα «χαρτια». Οι Γερμανοι εχουν κανει τρομερη δουλεια σε ολα τα επιπεδα.


Για να ειμαστε ειλικρινεις, οταν η BMW πρωτοανακοινωσε οτι θα βγαλει προσθιοκινητο μοντελο, πολλοι μιλησαμε για «εκφυλισμο». Για μια «BMW που δεν θα ηταν αληθινη BMW». Ομως η Βαυαρικη φιρμα, επεμεινε στην επανασταση της. Και, οταν την παρελαβα, με προθεση να την… κραξω στη δοκιμη, καταλαβα γιατι τελικα αξιζε αυτη η επανασταση. 


Η 218 ουτε εκφυλισμενη ειναι, ουτε μακρια απο την παραδοση που εχει κανει τις BMW αυτο που ειναι. Ειναι ενα αληθινο αυτοκινητο της Βαυαρικης φιρμας προσανατολισμενο στη χρηστικοτητα. Συνοψιζοντας, το μονο πραγμα που με ξενισε επανω σε αυτη τη BMW, ηταν οταν την πιεζα για να σπιναρει. Ακουγεται λιγο περιεργο το σπιναρισμα των εμπρος τροχων απο μια BMW. Κατα τα λοιπα, ειναι μια αυθεντικη BMW σε ολα του –και ετσι δεν ειναι τυχαιο οτι προκειται για το πιο σπορ και πιο πολυτελες MPV της αγορας, σε τιμη ανταγωνιστικη οχι μονο για την κατηγορια του, αλλα και γενικοτερα.


            Η πλατφορμα


Παροτι ειναι η πρωτη… αιρετικη BMW, η 218 Active Tourer δεν ειναι «πειραμα». Οι Γερμανοι ηξεραν καλα τι εκαναν οταν δημιουργουσαν το πρωτο προσθιοκινητο στην –γεματη δαφνες- 76αχρονη ιστορια της φιρμας, αφου χρησιμοποιησαν μια δοκιμασμενη και πετυχημενη λυση: Το πατωμα του (πλατφορμα UKL1) ειναι το ιδιο με το Countryman. Με μια επιθετικη- σπορ εμφανιση που δεν παραπεμπει σε… καγκουριες ωστοσο, καθως εχει και το στοιχειο του premium, εναν καλο κινητηρα και αφθονους χωρους, η BMW εχει τη συνταγη που ζητουσε. 


 Και αφου μιλαμε για MPV, η πρακτικοτητα ειναι το ζητουμενο. Και, συνδυασμενη με την απολυτη θεση οδηγησης (χαρακτηριστικο γνωρισμα της φιρμας), τα αριστα υλικα, το αριστο φινιρισμα της καμπινας, τους κρυφους φωτισμους- ποιημα και τις εργονομικες λυσεις, κανει τη 218 το απολυτο αυτοκινητο για να ταξιδεψει με ανεση και χαρα μια μεγαλη οικογενεια. 


Το μηκους 4,3. (μεταξονιο 2,67μ.) αμαξωμα της 218i Active Tourer, με αυξημενο υψος, μπορει να μεταφερει 5 ατομα με τις αποσκευες τους, ενω δικαιολογει τον ορο «πολυμορφικο», με τη δυνατοτητα πολλαπλης διαταξης των καθισματων, που αλλαζει τη χωροταξια του εσωτερικου καθως τα πισω καθισματα κινουνται κατα τον διαμηκη αξονα με πληρως ρυθμιζομενες πλατες.
Η ευκολη αναδιπλωση της πισω πλατης διευκολυνει περισσοτερο την αξιοποιηση των χωρων, ενω ο χωρος αποσκευων ειναι αρκετα μεγαλος, καθως με 468 λιτρα καλυπτει ετσι ανετα τις αναγκες μιας οικογενειας. 


Ταυτοχρονα ο χωρος που υπαρχει κατω απο το δαπεδο, επιτρεπει τη μεταφορα μικροτερων αντικειμενων, η αντικειμενων που δεν θελει κανεις να φαινονται οταν ανοιγει πισω πορτα.
Γενικα, ο/η οδηγος δεν θα τα βρει ποτε σκουρα. Σε συνδυασμο και με την πανοραμικη ορατοτητα, με τον παμπλουτο εξοπλισμο του αυτοκινητου της δοκιμης, η 218 σε βοηθα να φρεναρεις εγκαιρα, να αλλαξεις λωριδα. Και φυσικα, το συστημα με το οποιο η BMW παρκαρει μονη της, δεν λυνει μονο τα χερια, αλλα γινεται και… εργαλειο επιδειξης που φτιαχνει τη διαθεση των επιβατων. 


            Στο δρομο


Το μεγεθος της Active Tourer ειναι αρκετα μικρο για ευκολο παρκαρισμα, αλλα αρκετα μεγαλο ετσι ωστε να μπορει να υποστηριζει τις μεταφορικες αναγκες της οικογενειας και των χομπι σου. Το μηκος της ειναι 4,34 m (δηλαδη μολις 1,8 ποντους παραπανω απο αυτο της Σειρας 1), το πλατος 1,8 και το υψος 1,56 m.


Η BMW τα εδωσε ολα, ετσι ωστε το νεο της μοντελο να μην ειναι ο φτωχος συγγενης σε αισθηση οδηγησης συγκρινομενο με τα πισωκινητα μοντελα –και τα καταφερε περιφημα. Με εμπρος συστημα γρανιτενιας στιβαροτητας και τιμονι με φυσικη αισθηση, εξαιρετικη ακριβεια, δυνατη επαναφορα, υποστροφη στο οριο που μαζευεται μεχρι να πεις «κιμινο» κι ελαχιστες αντιδρασεις απο το γκαζι, η Active Tourer προκαλει τα θετικα σου σχολια.


Η 2 Active Tourer δεν παταει μονο καλα. Με απολυτα ισορροπημενο και ακριβες πατημα, σου βγαζει μια σπορ διαθεση. Το ζυγισμα ειναι στο 60/40, δηλαδη οχι ιδιαιτερα μπροστοβαρο για τα προσθιοκινητα δεδομενα, ενω το τιμονι ειναι εως και μια ιδεα πιο κοφτερο απο οσο θα ηθελες. 

Οι κλισεις της 2 Active Tourer στις στροφες θυμιζουν αλλη κατηγορια, αφου δεν ειναι μεγαλη κατι που προσθετει στη σιγουρια που σου δινει το αυτοκινητο, ενω φρεναρει δυνατα και σταθερα. Ταυτοχρονα η κυλιση ειναι απολυτα αποδεκτη οπως και η ανεση, με μονη ενσταση το θορυβο κυλισης που ειναι λιγο τονισμενος – λογω των απαιτησεων για σπορ κρατημα που προϋποθετει σκληρα σινεμπλοκ και κυριως των runflat ελαστικων.


Ο διλιτρος diesel με τους 150 ιππους και τα 33,6 κιλα ροπης, συνεργαζεται αψογα με το θεϊκο σε καθε περιπτωση αυτοματο κιβωτιο της BMW και εχει τετοιο αποθεμα δυναμης και τετοια αποκριση που σε κανει να πιστευεις οτι ειναι τουλαχιστον 50-60 αλογα πιο δυνατος απο τα «χαρτια». Οι Γερμανοι εχουν κανει τρομερη δουλεια σε ολα τα επιπεδα. 


Μεχρι να την οδηγησεις παντως, εχει προλαβει να σε κερδισει η καμπινα της. Με μεταξονιο στα 2,67 m, σου δινει εντυπωσιακο χωρο, ειτε καθεσαι εμπρος ειτε πισω. Χωρια που το πορτμπαγκαζ των 468 λιτρων ειναι μεγαλο και το πισω καθισμα αναδιπλωνεται σε τρια μερη. Ενας τριτος πισω δεν ειναι ανεπιθυμητος, αλλα σιγουρα τεσσερις ενηλικοι θα ευχαριστηθουν περισσοτερο.


Ειναι ξεκαθαρο οτι η BMW επενδυσε πολλα στην καμπινα και τελικα η επενδυση της «βγηκε». Εξαιρετικα καλοφτιαγμενη και πρακτικη, σε κανει να αισθανεσαι ομορφα. Οι θηκες ειναι πανταχου παρουσες (στις πορτες, στην κονσολα, στο ταμπλο, στο υποβραχιονιο) και μεγαλες, ετσι ωστε να σου κανουν τη ζωη ευκολη. Τα υλικα ειναι επισης υποδειγματικα, το ιδιο και η συναρμολογηση με το φινιρισμα τους.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!